Hei!
Nyt olisi tarpeen tietohenkilö, joka valaisisi tämän hetken tilanteen eläkeputkesta! Käsittääkseni se ollaan säilyttämässä, mutta onko se lyöty pöytään ja tilanne rauhoitettu vuoteen 2019?
Samoin kiinnostaa kovasti, mitä tehdään tai ollaan tekemässä ansiosidonnaiselle päivärahalle?
Minua kiinnostaa asia ihan yleisestikin ja tietysti itseni kannalta. Olen v. 1958 syntynyt vajaakuntoinen tukityöllistetty mies.
Luin lehtijutun, jossa todetaan, että ikäiseni henkilön mahdollisen eläkeputken alaraja on 61 vuotta. Siis jos 59v 1kk vanhana minulla olisi kaikki 500 ansiosidonnaispäivää käyttämättä, ne heittäisivät minut tuohon 61 vuoden ikään ja sitten lisäpäivät kantaisivat eläkeikään eli 64 vuoteen.
Meneekö asia noin? Jos joku jaksaisi vastata minulle, olisin kovin iloinen. Kansanedustajatkaan eivät osaa näihin kysymyksiin nasakasti vastata, mutta jospa joku tällä foorumilla osaisi.
Eläkeputki?
4
217
Vastaukset
- kysytyöläkkeestä
Laita tuo kysymys palstalle kysy työeläkkstä(talous) täälläsuomi24:ssä.Siellä on työeläkguru vastaamassa kysymyksiin
- meminircki
Olen ollut vanhuuseläkkeellä kolme vuotta. Siinä on se eläkeputki. Muinoin oli ns. työttömyyseläke mahdollista, kun oli ollut ensin työttömänä tarpeeksi, 60 vuotiaana, mutta ei ole enää. Ja nyt on kai sitten loppumassa myös mahdollisuus lisäpäiville, eli olla eläkeikään saakka työttömyyskorvauksella.Sehän ei ole varsinaisesti eläkeputki.
- eikok
Kokoomus viemässä pois työttömyysputkea ja puolittamassa ansiopäivien määrää, myöskin esittää että eläkkeet jäädytettään pysyvästi, eli ikuinen ja paheneva köyhyys, verohelpotukisa esittää rikkaimmille.
Vaalit tulossa, jos Kokoomus pääsee valtaan, niin työttömät ja eläkeläiset kyykkyyn, miettikää ja äänestäkää,..... - ÄänestäjäMinäx
Kokoomusta en olekaan koskaan äänestänyt enkä kyllä näe mitään syytä jatkossakaan äänestää.Törkeää köyhimpien kyykyuttämistä mutat herraseura jakaa kabineteissa -sullemulle poliittisia nimityksiä vaikka hakijalla ei alan kokemusta tai koulutusta. Laittetaisiinko siivooja esim sairaanhoitajan hommiin kunnalla-tuskinpa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252094Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.911921Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881881MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131593Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881456Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11454Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241377Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?481257Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351119Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.731114