Hei!
Nyt olisi tarpeen tietohenkilö, joka valaisisi tämän hetken tilanteen eläkeputkesta! Käsittääkseni se ollaan säilyttämässä, mutta onko se lyöty pöytään ja tilanne rauhoitettu vuoteen 2019?
Samoin kiinnostaa kovasti, mitä tehdään tai ollaan tekemässä ansiosidonnaiselle päivärahalle?
Minua kiinnostaa asia ihan yleisestikin ja tietysti itseni kannalta. Olen v. 1958 syntynyt vajaakuntoinen tukityöllistetty mies.
Luin lehtijutun, jossa todetaan, että ikäiseni henkilön mahdollisen eläkeputken alaraja on 61 vuotta. Siis jos 59v 1kk vanhana minulla olisi kaikki 500 ansiosidonnaispäivää käyttämättä, ne heittäisivät minut tuohon 61 vuoden ikään ja sitten lisäpäivät kantaisivat eläkeikään eli 64 vuoteen.
Meneekö asia noin? Jos joku jaksaisi vastata minulle, olisin kovin iloinen. Kansanedustajatkaan eivät osaa näihin kysymyksiin nasakasti vastata, mutta jospa joku tällä foorumilla osaisi.
Eläkeputki?
4
283
Vastaukset
- kysytyöläkkeestä
Laita tuo kysymys palstalle kysy työeläkkstä(talous) täälläsuomi24:ssä.Siellä on työeläkguru vastaamassa kysymyksiin
- meminircki
Olen ollut vanhuuseläkkeellä kolme vuotta. Siinä on se eläkeputki. Muinoin oli ns. työttömyyseläke mahdollista, kun oli ollut ensin työttömänä tarpeeksi, 60 vuotiaana, mutta ei ole enää. Ja nyt on kai sitten loppumassa myös mahdollisuus lisäpäiville, eli olla eläkeikään saakka työttömyyskorvauksella.Sehän ei ole varsinaisesti eläkeputki.
- eikok
Kokoomus viemässä pois työttömyysputkea ja puolittamassa ansiopäivien määrää, myöskin esittää että eläkkeet jäädytettään pysyvästi, eli ikuinen ja paheneva köyhyys, verohelpotukisa esittää rikkaimmille.
Vaalit tulossa, jos Kokoomus pääsee valtaan, niin työttömät ja eläkeläiset kyykkyyn, miettikää ja äänestäkää,..... - ÄänestäjäMinäx
Kokoomusta en olekaan koskaan äänestänyt enkä kyllä näe mitään syytä jatkossakaan äänestää.Törkeää köyhimpien kyykyuttämistä mutat herraseura jakaa kabineteissa -sullemulle poliittisia nimityksiä vaikka hakijalla ei alan kokemusta tai koulutusta. Laittetaisiinko siivooja esim sairaanhoitajan hommiin kunnalla-tuskinpa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481209Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2872Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743