Eläkeputki?

faktaahaluaisin

Hei!

Nyt olisi tarpeen tietohenkilö, joka valaisisi tämän hetken tilanteen eläkeputkesta! Käsittääkseni se ollaan säilyttämässä, mutta onko se lyöty pöytään ja tilanne rauhoitettu vuoteen 2019?

Samoin kiinnostaa kovasti, mitä tehdään tai ollaan tekemässä ansiosidonnaiselle päivärahalle?

Minua kiinnostaa asia ihan yleisestikin ja tietysti itseni kannalta. Olen v. 1958 syntynyt vajaakuntoinen tukityöllistetty mies.

Luin lehtijutun, jossa todetaan, että ikäiseni henkilön mahdollisen eläkeputken alaraja on 61 vuotta. Siis jos 59v 1kk vanhana minulla olisi kaikki 500 ansiosidonnaispäivää käyttämättä, ne heittäisivät minut tuohon 61 vuoden ikään ja sitten lisäpäivät kantaisivat eläkeikään eli 64 vuoteen.

Meneekö asia noin? Jos joku jaksaisi vastata minulle, olisin kovin iloinen. Kansanedustajatkaan eivät osaa näihin kysymyksiin nasakasti vastata, mutta jospa joku tällä foorumilla osaisi.

4

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysytyöläkkeestä

Laita tuo kysymys palstalle kysy työeläkkstä(talous) täälläsuomi24:ssä.Siellä on työeläkguru vastaamassa kysymyksiin

• meminircki

Olen ollut vanhuuseläkkeellä kolme vuotta. Siinä on se eläkeputki. Muinoin oli ns. työttömyyseläke mahdollista, kun oli ollut ensin työttömänä tarpeeksi, 60 vuotiaana, mutta ei ole enää. Ja nyt on kai sitten loppumassa myös mahdollisuus lisäpäiville, eli olla eläkeikään saakka työttömyyskorvauksella.Sehän ei ole varsinaisesti eläkeputki.

• eikok

Kokoomus viemässä pois työttömyysputkea ja puolittamassa ansiopäivien määrää, myöskin esittää että eläkkeet jäädytettään pysyvästi, eli ikuinen ja paheneva köyhyys, verohelpotukisa esittää rikkaimmille.
      Vaalit tulossa, jos Kokoomus pääsee valtaan, niin työttömät ja eläkeläiset kyykkyyn, miettikää ja äänestäkää,.....

• ÄänestäjäMinäx

Kokoomusta en olekaan koskaan äänestänyt enkä kyllä näe mitään syytä jatkossakaan äänestää.Törkeää köyhimpien kyykyuttämistä mutat herraseura jakaa kabineteissa -sullemulle poliittisia nimityksiä vaikka hakijalla ei alan kokemusta tai koulutusta. Laittetaisiinko siivooja esim sairaanhoitajan hommiin kunnalla-tuskinpa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe