Rosen terapia - masennus

Yks masentunut ruusu

Kävin juuri tänään Rosen terapiassa. Tämä oli toinen kertani ( eka kerta monta vuotta sitten ). Olo on hyvä ja hengitys kulkee pitkästä aikaa paremmin. Olen menossa pian uudestaan. Onko kellään kertoa pitkäaikaisia kokemuksia kyseisestä hoidosta? Millaista apua olet saanut? Onko joku käynyt masennuksen aikana ja terapian yhteydessä?

24

26807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ankka

      rosen terapiasa en ole käyny,mutta akuhoidossa ja reikihoidossa olen käynyt.kokemus on sama kuin sinullakin(hengitys helpottuu) ja kun hoitokertoja on tarpeeksi paljon niin olo helpottuu,siis jatka...

    • Markku

      Siis masennukseenko hoitoa kokeilit? Jos hengitys kulkee paremmin niin miten se liittyy masennukseen. Eikö astmapiippu olisi parempi vaihtoehto?

      • Se masentunut

        Kuulapas ystäväiseni Markku! Käyn hyvässä terapiassa jo kolmatta vuotta ja käytän lääkitystä. Välillä joudun olemaan pois töistä uupumuksen vuoksi ( nyt 4 kk:n sairasloma ). Minulla kaksi pientä lasta, joista toinen reagoi jo pahasti koulussa ja parisuhde rakoilee. Tuntuu, että paraneminen kestäääääääää niiiin pitkään!!!!

        Jos vain suinkin voin saada jostakin lisäapua ja helpotusta tähän olooni ja mahdollisesti elämä kotona helpottuu, en epäröi hakea apua. Tiwdän, ettei siitä ole haittaakaan. Harmittaa lähinnä lasten puolesta, kun äiti on aina väsynyt... Tämän jos kykenet ymmärtämään, niin ehkä ymmärrät asian.

        Ongelmia on monta monituista masentuneella ihmisellä ja jos edes saan hengitykseni kulkemaan paremmin, olen jo onnellinen. Tiedän sen, että kuka ei ole itse kokenut jotakin asiaa itse, on vaikea ymmärtää toista. Toki on ihmisiä, jotka ovat erityisen empaattisia.

        Että kaikkea hyvää sulle Markku ja muut ihmettelevät ja hyvää joulun odotusta!


      • Markku
        Se masentunut kirjoitti:

        Kuulapas ystäväiseni Markku! Käyn hyvässä terapiassa jo kolmatta vuotta ja käytän lääkitystä. Välillä joudun olemaan pois töistä uupumuksen vuoksi ( nyt 4 kk:n sairasloma ). Minulla kaksi pientä lasta, joista toinen reagoi jo pahasti koulussa ja parisuhde rakoilee. Tuntuu, että paraneminen kestäääääääää niiiin pitkään!!!!

        Jos vain suinkin voin saada jostakin lisäapua ja helpotusta tähän olooni ja mahdollisesti elämä kotona helpottuu, en epäröi hakea apua. Tiwdän, ettei siitä ole haittaakaan. Harmittaa lähinnä lasten puolesta, kun äiti on aina väsynyt... Tämän jos kykenet ymmärtämään, niin ehkä ymmärrät asian.

        Ongelmia on monta monituista masentuneella ihmisellä ja jos edes saan hengitykseni kulkemaan paremmin, olen jo onnellinen. Tiedän sen, että kuka ei ole itse kokenut jotakin asiaa itse, on vaikea ymmärtää toista. Toki on ihmisiä, jotka ovat erityisen empaattisia.

        Että kaikkea hyvää sulle Markku ja muut ihmettelevät ja hyvää joulun odotusta!

        Tuolla asenteella et selviä masennuksesta koskaan.


      • lyyli
        Markku kirjoitti:

        Tuolla asenteella et selviä masennuksesta koskaan.

        kusipää. Ja suppeakatseinen idiootti. Mikä kuvittelet olevasi sanoessasi toiselle jotain noin loukkaavaa ja asiatonta? Luultavasti olet hyvin negatiivinen ihminen ja asetat itsesi mielelläsi muiden yläpuolelle. Sinulla on tarve kohentaa omaa itsetuntoasi kiusaamalla muita, muttet luultavasti edes tajua tätä ongelmasi ydintä.


      • Alkuperäinen masentunut
        Markku kirjoitti:

        Tuolla asenteella et selviä masennuksesta koskaan.

        Kerrohan ,Markku, ne salaiset menetelmät ja asenteet, jonka avulla selviän tästä sairaudesta! Älä missään nimessä pidä niitä piilossa. Odotan mielenkiinnolla. Tiedän sairauteni olevan pitkäaikainen, mutta otan apuja vastaan. Kiitos jo etukäteen.


      • ja masennut

        kulkevat käsi kädessä kiinalaisen opin mukaan. Keuhkojen tunne on suru. Ja jos olet surullinen, eikös vaan olekin vaikea hengittää? Huokailet, painut lysyyn jne.
        Hengitykseen voi vaikuttaa rintakehän kireys (selän puolelta rintanikamat edestä rintalihakset), mutta myös yleinen jännitys.
        Maailma ja ihmiskeho ovat ihmeellisiä.


      • pätkähengittäjä
        Se masentunut kirjoitti:

        Kuulapas ystäväiseni Markku! Käyn hyvässä terapiassa jo kolmatta vuotta ja käytän lääkitystä. Välillä joudun olemaan pois töistä uupumuksen vuoksi ( nyt 4 kk:n sairasloma ). Minulla kaksi pientä lasta, joista toinen reagoi jo pahasti koulussa ja parisuhde rakoilee. Tuntuu, että paraneminen kestäääääääää niiiin pitkään!!!!

        Jos vain suinkin voin saada jostakin lisäapua ja helpotusta tähän olooni ja mahdollisesti elämä kotona helpottuu, en epäröi hakea apua. Tiwdän, ettei siitä ole haittaakaan. Harmittaa lähinnä lasten puolesta, kun äiti on aina väsynyt... Tämän jos kykenet ymmärtämään, niin ehkä ymmärrät asian.

        Ongelmia on monta monituista masentuneella ihmisellä ja jos edes saan hengitykseni kulkemaan paremmin, olen jo onnellinen. Tiedän sen, että kuka ei ole itse kokenut jotakin asiaa itse, on vaikea ymmärtää toista. Toki on ihmisiä, jotka ovat erityisen empaattisia.

        Että kaikkea hyvää sulle Markku ja muut ihmettelevät ja hyvää joulun odotusta!

        Olen itse käynyt Rosen-terapiassa muutaman kerran voimakkaitten lihasjännitysten vuoksi,olen niskalla jännittäjä, samoin koko yläkroppani on altis jännityksille ja lihasten jännittäminen vaikuttaa myös hengitykseenkin, se on ajoittain pinnallista, välillä hengitän tiedostamatta liian syvään. Lihasten jännitys heijastuu hengitykseenkin ja jos ei lihasjännityksestä pysty vapautumaan ei henkikään kulje " rennosti"-joten ei siinä astmapiiput auta, nehän vaikuttavat keuhkoputkiin, eivät hengityslihaksiin, joita on kaulalla kyljissä , palleassa...Rosen käsittelyssä sain esimakua siitä miltä tuntuu kun voi vaivatta vetää henkeä sisään ja antaa ilman virrata kevyesti ulos...aion jatkaa Rosen käyntejä, nyt on pidempi väli edellisestä ja kroppa alkaa jo huutaa " irtipäästöä"Suosittelen


      • Anonyymi
        Markku kirjoitti:

        Tuolla asenteella et selviä masennuksesta koskaan.

        Markku oot persepaska


    • Laura

      Kyllä kokemusta onmasennuksesta ja sen hoidosta, mutta rose on jäänyt kokeilmatta.
      Olen usien kyllä harkinnut mielenkiinnon vuoksi kokeilla. Akupunktio on ollut hyvä minulle. Se virkistää ja rentouttaa sekä antaa tosi hyvän unen. Suosittelen. Paras tietenkin masennukseen on löytää siihen oikea syy.Aina siellä jokin syys taustalla on! Itsellä masennuksen aiheutti kilpirauhasen vajaatoiminta. Kun sain lääkityksen siihen, loppui myös masennus. Vaan jo sitä ehdittiinkin hoitaa monilla mielialalääkkeillä ja unilääkkeillä. HUHHUH!
      Nyt en syö kuin tyroxinia!
      Nopea toipuminen oli mielestäni myös B-vitamiinin muiden aivovitamiinien (magnesium, kalsium, foolihappo jne) ansiota. Ajatus kirkastui taianomaisesti.

      Yrittäkää selvittää sairautenne syyt!

      • Masent.

        Joo, onneksi mulla on masennuksen syy selvillä mutta parantuminen vie näin aikuisiällä paljon aikaa. Huomiota ja huolenpitoa vaatii koti ja lapset, joten en pääse paranemaan siten,miten olisi ihanteellista. Kiitokset kommenteista!


    • maria p

      hei,
      Minulla ei ole masennusta, mutta olen käynyt rosenterapiassa vuoden päivät. Minulla oli selkä niin jumissa, ettei mikään eikä kukaan pystynyt minua auttamaan. Ainoa, joka on pystynyt laukaisemaan iskiakseni, oli rosenterapia.

      Voisin kuvitella rosenterapian auttavan masennukseen sen vuoksi, että se tuo pintaan vanhat tunteet. Rosen uskoo, että keho muistaa jokaisen tunteen (eikä tiede käsittääkseni ole asiasta eri mieltä; tunnustaahan se psykosomaattiset tauditkin) ja rosenterapian avulla saadaan ne kauan sitten hukatut tunteet tulemaan uudestaan esiin.
      Esim. pelko varastoituu palleaan: siis hengitykseen. Pelästynyt ihminen hengittää kevyesti ja pinnallisesti. Jos tuota pelkoa ei käsitellä, hengitys jää pinnalliseksi.

      Minun äitini sai kerran jonkinnäköisen paniikkikohtauksen rosenterapeutin pöydällä. Hänen elämänsä trauma on sota-aika karjalassa. No, ei hän enää niitä muistele, mutta pöydällä maatessaan hän joutui yhtäkkiä keskelle sotaa. Hän kuuli pommikoneet ja lamaantui siihen paikkaan niin, ettei päässyt puoleen tuntiin edes sormeaan liikauttamaan. Kyse oli "muistikuvasta", jota hän ei ollut muistanut 60 vuoteen.

      Uskon, että jos elämässä on vastaavia traumoja, niin ne voidaan saada pintaan rosenterapian avulla. Ja juuri tuollaiset traumat sitovat valtavasti energiaa ja voivat aiheuttaa tiedostamatonta masennusta.

      Rosenterapeuttini saa asiakkaita toisinaan joltan tutulta psykiatriltaan. Psykiatri lähettää asiakkaat hänelle, jos ei katso itse olevansa kykenevä auttamaan näitä. Koska meillä kaikilla on elämässämme niin paljon tiedostamattomia asioita. Pointti on se, millä saamme niistä otteen? Rosenterapia on yksi vaihtoehto.

      • Yks masentunut

        Joo mulla on ollu selkä jumissa kohta 10 vuotta ja sehän viittaa taakan kantamiseen, jota olen kantanut kodissani lapsesta lähtien. Lääkäreillä olen lampannut tasaisin väliajoin ja kahdesti reumakokeissa ( onneksi ei löytynyt mitään ) ja kukaan lääkäri, fysioterapeutti, OMT-hoitaja ym. ei ole löytänyt syytä. Todettu on, että selkä on jäykkä yms. Jotenkin uskon, että jos ja kun saan henkiset asiani kuntoon, saataisivat selkävaivani parantua...olemmehan me kokonaisvaltaisia ( tätä ei koululääketiede pysty ottamaan huomioon! ). Onko kellään kokemusta, että fyysiset vaivat olis parantuneet henkisten solmujen ratkeamisen jälkeen?


      • Hellu
        Yks masentunut kirjoitti:

        Joo mulla on ollu selkä jumissa kohta 10 vuotta ja sehän viittaa taakan kantamiseen, jota olen kantanut kodissani lapsesta lähtien. Lääkäreillä olen lampannut tasaisin väliajoin ja kahdesti reumakokeissa ( onneksi ei löytynyt mitään ) ja kukaan lääkäri, fysioterapeutti, OMT-hoitaja ym. ei ole löytänyt syytä. Todettu on, että selkä on jäykkä yms. Jotenkin uskon, että jos ja kun saan henkiset asiani kuntoon, saataisivat selkävaivani parantua...olemmehan me kokonaisvaltaisia ( tätä ei koululääketiede pysty ottamaan huomioon! ). Onko kellään kokemusta, että fyysiset vaivat olis parantuneet henkisten solmujen ratkeamisen jälkeen?

        Omiin kokemuksiini perustuen sekä muiden kertomuksiin perustuen olen sitä mieltä, että fyysiset vaivat ovat hyvin pitkälti henkisten solmujen aikaansaamia. Itselläni henkisten solmujen kohtaaminen ja selvittäminen on parantanut fyysisiä vaivoja. Ihminen on laaja kokonaisuus, jossa eri osat ja puolet vaikuttavat toisiinsa.


    • leijona6

      Minä olenkäynyt kaksi vuotta rosenterapiassa ,ja saanut apua masennukseen, alkoholismiin.sitä kautta olen oppinut kuuntelemaan itseäni .olen niin sanotusti löytänyt monia hukassa olleita asioita.
      jokaisen on itse asiat koettava .itsensä hoitamista voi juuri tuon hengityksen kanssa jatkaa kotona .hengittämällä rentoutamme lihaksiamme ja saamme monia asioita käsiteltyä itsesämme. masennus on vakavasti otettava asia . rosenin avulla ,minä aloin parantua. ja päästää irti entisestä. katsoa tulevaisuuteen..

    • Saanut paljon apua

      Olen myös käynyt rosen-terapiassa vuosia. Olin alkuun hyvin hankalassa tilanteessa, avioero väistämättä edessä narsistisesta, vankilaan tuomitusta puolisosta, huoli tulevaisuudesta, lapsista, työtönkin olin. Rosen ei antanut minulle vastausta, miten erota ja järjestää elämäni, vaan se auttoi minua muistamaan, mitä kaikkea olin sisääni säilönyt - piilon itseltäni laittanut, selvitäkseni elämässä. Nämä asiat olivat saattaneet minua siihen jamaan jossa olin. Kun hiljakseen solmuni aukeilivat, kasvoin uskaltamaan erota, kasvoin luottamaan että jaksan lasteni kanssa ja että minulla on vielä tulevaisuus. Olen käynyt Porissa kahdella eri rosen-terapeutilla, kummallakin on omanlaisensa tehdä terapiaa, ns. oma käsialansa. Kiitän näitä terapeuttejani kunnioittavasta hoitotavasta.

      • Jenzk

        Osaatko kertoa tai linkata porissa olevia rosen terapeutteja?(:


    • Ei toimi

      Rosen on huijausta. Se ei ole hoitoa. Älä usko siihen äläkä anna rahojasi.

      • Onnellinen mies

        Loistava hoitomuoto jännittyneelle kropalle. Kaikki muut onkin sitten kokeiltu. On ainoa, mistä apu on löytynyt :) Oma lääkäri vaan lykkäsi Triptyl-reseptin kouraan, jotta kipukynnys kasvaa. Onneksi en hakenut lääkeitä, vaan löysin loistavan terapeutin!


      • Nyt vasta

        Nytkö vasta "asiantuntija" heräsi?


      • Anonyymi

        hei, mistä olet päätellyt Rosenin olevan huijausta? http://alanfogelrosenmethod.abmp.com/science-supporting-rosen-method
        Täältä voi lukea Rosenista tehtyjä tutkimuksia, tulokset hyvin lupaavia :)
        Itse olen saanut apua mm. masennukseen, ahdistukseen, unettomuuteen ja lihasjännitykseen kun olen päässyt purkamaan erinäisiin traumoihin liittyviä tunteita Rosen-terapiassa. Kävin pitkään pelkässä keskusteluterapiassa, ja paranemisprosessini junnasi paikoillaan pitkään. Vasta, kun ymmärsin, että minun täytyy purkaa myös kehollinen traumani, paranemisprosessi lähti kunnolla käyntiin.


    • kokemustaon

      Rosen terapia auttaa kaikkiin sairauksiin.

    • 3yyb5v23y

      Olen käynyt. Olen kokeillut luontaishoidoista ja vastaavista ainakin: rosen-terapiaa, akupainantaa, akupunktiota, homeopatiaa, kukka- ja mitä näitä onkaan tuoksuhoitoja ja hierontaa, eteeriä öljyjä, kuivakuppausta jne.
      Näistä tehoaa ilman uskoakin ainoastaan akupunktio. Akupunktiossa teho on selkeä, eikä sitä tarvitse jäädä miettimään. Tuoksut toimivat rentouttavana ja piristävänä sen mukaan mitä niistä tykkää. Homeopatia on loogisesti ajateltuna täyttä huijausta, mutta se on sitä myös oikeasti: vain uskon varassa toimivaa plaseboa, ei toimi josset usko. Tai vaiva paranisi muutenkin.

      Rosen sitten? Se oli ihan mukavaa, ja rentoutti kyllä. Uskon sen aivan varmasti auttavan masennukseen ja yksinäisyyteen. Ylipäätään ilottomuuteen. Jos löytää oikean hoitajan, eli hoitajan jonka ystävän kosketus on oikea, jonka seurassa viihtyy jne. ja kyllä, tähän kävisi myös tavallinen hieronta (mutta siitä puuttuu psyyken usko "hoitoon"), ja jos ei ole tuoksuille allerginen, myös aromaterapia, mikä minusta oli tosi ihanaa. Sitä suosittelen myös, vaikkei se varsinainen lääketieteellinen hoito ole sekään.
      Oikean hoitajan kanssa siinä on tietty se että saa olla hoidettavana, se on tärkeää. Se on huolenpitoa, huomaamista ja lohduttavaa, ja se on masennuksessa ja muissakin kolhuissa todella tärkeää, ei lääkkeet heti. Lääkärin vastaanotto ei auta isoimpaan osaan tapauksista. Koska kyse on ilottomuudesta, vastoinkäymisistä jne. Useimmiten ihminen masentuu kriiseistä, vastoinkäymisistä, rankoista tapahtumista tai turhautumistaan. Siinä ei pilleri auta, se muuttaa aivokemiaa ja sotkee, mutta ei paranna, kun ei ole sairautta. Ihmiset eivät erota sairautta reaktiosta tai stressistä enää, koska heille lykätään aina pilleriä. Mutta lämpöä ei. Masentunut on kyllä kipeä, pahasti, mutta ei kylmän lääketieteen tarpeessa. Kyse on isoimmalla osalla luonnollisesta reaktiosta: kun esim. läheinen kuolee, on luonnollista masentua. Oikein läheisen kuolemasta toipuminen kestää kauan. Pahin aika vuoden ja siitä eteenpäin sitten vuosia. Tai jos on kriisi ja kokee jäävänsä yksin tai jos elämästä on kadonnut ilo, eli ei vaan tapahdu mitään hyvää. Ei osaa iloita, tai ei elä kuten oikeasti haluaisi. Tai liikaa suoritusta, liikaa väärää puskemista, tai... sekin masentaa jos haluaisi puskea muttei omaa mahdollisuuksia. Mutta lievästä vakavaan, masennukseen on lähes aina lähtö sekä seuraussyyt.

      On vaan helppoa muille antaa pilleri kuin masentuneen huomiointi, kuuntelu ja pitkäaikainen hoito. Masentunut on negatiivinen, iso vauva. JOku jaksaa kuunnella kerran, mutta sitten on jo kiire tuijottamaan omaan napaan. Masentuneen toki pitää myös nostaa katse omasta navastaan (koska masennus ja suru tekevät itsekkääksi mikä sokeuttaa), mutta on aika surkeaa että vaikka näin tekisit, ei ihmiset välitä. Voit olla masenutnut kerran mutta sitten "ota jo itseäsi niskasta kiinni", ja vaikkei tätä sanottaisi, se tehdään käytännössä. Et saa hoivaa, et kuuntelijaa, et huomiota etkä lämpöä. Surussakin olen huomannut, että saat kerran jonka jälkeen pääsyt muiden kuuntelijaksi ja todistamaan miten hyvin selviää. Tai sinut unohdetaan-
      Mutta masentuneen pitäisi saada ollakin vauva. Se miksi hän ei parane ei ole lääkkeen tehoamattomuus, vaan kylmyys. Ei mikään todellinen pettymys parane viikossa, eikä mitään suru väisty käskemällä. Masennus ei poistu pakottamalla, vaan se vain piilotetaan. Ja pahin seuraus on siitä itsemurha, jos ihminen sen uskaltaa tehdä. Kylmyys tappaa.

      Rosen-terapia auttaa toki tähän. Se on ihmisen huomioimista, hierontaa ja elimistön saattamista stressittömään tilaan. Siinä saa tulla hoivatuksi ja huomatuksi. Siinä kohtaa uskon, että se voi auttaa. Uskon että masennuksessa pitäisi aina, aina ja aina, vaikka miten uskoisi lääkkeisiin ja niitä haluaisi, käyttää myös jotain hellivää hoitoa. Ja vaikka juttelisi minkä maksetun psykoterapeutin kanssa, niin se keskustelu ei ole samanlaista hoivaa. Pitäisi olla myös hoivaa, läheisyyttä, tervettä ystävän lähelläoloa ja vaikka aroma-/rosenterapeutillekin maksetaan, hän on kuitenkin "vain ihminen" ja läsnä sekä lähellä.
      Ehdottomasti suosittelen ja ehdottomasti kannustaisin käymään siis!

      Mutta mitään tekemistä sillä ei ole ns. lääketieteen kanssa, mitään syöpää se ei paranna eikä ole "oikea" lääketieteellinen hoito. Mitään vaikutusta sillä ei ole, jos masentunut itse ei halua parantua tai jos hän päättää vakaasti että se ei auta. Koska mitään aivojen aineenvaihduntaa se ei muuta eikä semmoista. Lääketieteellinen hoito se ei siis ole.

      Itse suosittelisin aromaterapiaa tosiaan, ja jos pääsisin menisin itsekin :)

      (Ja ennen kuin joku taas alkaa parkumaan etten tiedä masennuksesta mitään, koska en nyt tässä hihku lääkkeitten/hoitojen (riippuu kuka parkuu) puolesta tai sano että varmasti suomalaisista 50% on lääketieteellisesti aivoiltaan sairaita, niin tiedän, mutta mistä: ei kuulu kenellekään. En siis ala asiasta vänkäämään)

      • Anonyymi

        Ilmeisesti et ole käynyt Rosenterapiassa! Se ei ole hierontaa:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe