jänismetsästys

tappakaakaikki

Mikä on kun Nykissä kaikki pitää ampua?
Teeri katosi 2000puoli välissä oltuaan 'aina'. Nyt valkoista pupu jahdataan viimeiseen asti. On ajateltu että jänisellä muutenkin vaikeata kun lumi tulee myöhään, paistaa valkoinen karva pusikossa. Ajokoiria paljon. Ei haittaa vaikka metsästysoikeutta ei ole vuokrattu, puolessa tunnissa ajettu vuokratulle ja eikun kuulaa. Monessa autossa pyssy aina mukana. Keväisin saaristossa kotkat päivystävät, lähtevät kyllä kun jänöä ei löydy ja veneilykausi räjähtää. Telkkarista täytyy katsoa luonto-ohjelmaa paikallisesta eliöstöstä, jota ei ole. Vieraslaji metsäkauris on rauhoitettu kannanhoidollisista syistä. Ristiriitaista. Tuskin citymaasturi-metsästäjä nälkää näkee.

4

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeutta

      Valitettavasti niinkutsutut metsästäjät harrastavat eläinten ampumista. Jos kanahaukka tai ilves saalistaa ruokaa, syövät ne harrastajien pöydästä ja ne saa kohdatessaan ampua. Niinkutsutuilla metsästäjillä ei ole lajituntemusta. Suuret linnut ovat kanahaukkoja ja sorsat kaikki heinäsorsia.
      Heidän olisikin parempi harrastaa viinanjuontia kotonaan eikä uhota pyssyn kanssa metsän- tai metsäautotien reunassa.
      Toivottavasti sudet syövät suihinsa kaikki metsään päästetyt koirat, loppuu sekin räksytys ja voi kuulla oikeita luonnon ääniä.

      • jgjjgkgkg

        On se hyvä, että parvekeulkoilijalta löytyy lajituntemusta ja taitoa onanoida isin antamalla tietsikalla.

        Millaisia ääniä sieltä parvekkeelta on nyt kuulunut?

        Olen koko pitkän ikäni liikkunut luonnossa työkseni mutta enpä ole törmännyt näihin henkilöihin siellä metsissä. Näillä merkatuilla reiteillä ja pururadoilla niitä liikkuu pieni repun-nyssykkä selässä.

        Ole rauhassa, ei niitä luonnon elikoita siellä sinun alueellasi liiku, korkeintaan tiaisia ja varpusia. Sutta ja karhua et ole koskaan nähnyt luonnossa ja vois tuoksahtaa pahasti, jos vastaan tulisi.


      • oikeutta

        Pitkä ura on tullut luotua luonnon parissa ja maastopäiviä kertyy vuodessa yli 200.
        Olen tavannut jos jonkinlaista kulkijaa metsissä pelloilla ja meren tuntumassa. Ainoastaan metsästystä "harrastavat" ovat pyssyineen ylivertaisia omasta mielestään. Ase antaa rohkeutta, mutta lajituntemukseen se ei auta. Surkea mikä surkea. On vain kanahaukkoja ja heinäsorsia.
        Jos tappamista pitää harrastaa olisi syytä suunnata vaikka Ukrainaan. Siellä kukaan ei kysele miksi tapat.
        Valitettavasti en koskaan ole onnistunut saamaan kerrostaloasuntoa ja joudunkin asumaan omassa talossa metsän keskellä. Luonto on läsnä 24/7.


    • No onhan meillä merimetsoja jota suojella.Ja tulos näkyy kun oikein suojellaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe