Qashqai 2014 valot sekoilee!!

voivoi

Elikäs ongelmana on se, että uusi Qashqai vaihtaa ajovalot parkkivaloihin tai automaattivaloihin. Tämä vaihto tapahtuu kesken ajon, enkä välillä edes huomaa että ajan parkkivalot päällä! Onko tähän jotain kotikonstia millä saisi ajovalot pysymään päällä? Huoltoaika olis vasta yli kuukauden päästä...

13

6013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekna

      Taitaa olla tyyppivika. Omassa uudessa teknassa on automaattinen ajovalojen vaihtojärjestelmä ja siihen ei ole yhtään luottamista. Huoltokin vastasi, että vaihda käsin pitkiltä lyhkäsille ja päinvastoin. Eivät tietenkään löytäneet vikaa järjestelmässä. Välillä ei meinaa automaatti vaihtaa päiväajovaloja ajovaloihin, vaikka olisi täysin pimeää.

      Onko muita vikoja ilmennyt autossa? Jos ei, niin helpolla olet päässyt.

      • voivoi

        No joo, itse en edes käytä muuta kuin "oikeita ajovaloja" siitä syystä että automaattivaloissa ei ole takavaloja ollenkaan päällä. Mutta kun nuo ajovalotkaan ei pysy päällä, niin huonompi juttu. Toinen outo juttu on Start and Stop -systeemissä kun auto sammuu liikennevaloissa, niin se käynnistyy itsekseen 40 sekunnin kuluttua vaikken siis ole vielä lähdössä mihinkään. Se vaan päättää itse käynnistyä.


      • Meksu_kolome
        voivoi kirjoitti:

        No joo, itse en edes käytä muuta kuin "oikeita ajovaloja" siitä syystä että automaattivaloissa ei ole takavaloja ollenkaan päällä. Mutta kun nuo ajovalotkaan ei pysy päällä, niin huonompi juttu. Toinen outo juttu on Start and Stop -systeemissä kun auto sammuu liikennevaloissa, niin se käynnistyy itsekseen 40 sekunnin kuluttua vaikken siis ole vielä lähdössä mihinkään. Se vaan päättää itse käynnistyä.

        Auto käynnistyy itsekseen mm. koska:
        - akkujännite liian alhainen
        - sisä ja ulkolämpötilojen ero liian suuri

        ja varmaan muitakin syitä. Kannattaa varmaan tutustua auton ohjekirjaan.


      • voivoi

        Tää on mulla 3. Qashqai eikä ne muutkaan ole itsekseen käynnistyneet. Akkujännite ei varmaankaan ole alhainen jos 150 km just ajettu ja auto on upouusi.


      • korjaamolle
        voivoi kirjoitti:

        Tää on mulla 3. Qashqai eikä ne muutkaan ole itsekseen käynnistyneet. Akkujännite ei varmaankaan ole alhainen jos 150 km just ajettu ja auto on upouusi.

        Mun Qashqaihin ( J11 ) tuli virheilmoitus näyttöön "start/stop system fault" useampaan kertaan. Se alkoi juuri tuolla tavalla oireilemaan, kunnes ei toiminut ollenkaan.
        Sitä tutkittiin ja päivitettiin useampaan kertaan ennen kuin tuli kuntoon.


      • Meksu_kolome
        voivoi kirjoitti:

        Tää on mulla 3. Qashqai eikä ne muutkaan ole itsekseen käynnistyneet. Akkujännite ei varmaankaan ole alhainen jos 150 km just ajettu ja auto on upouusi.

        Lue nyt ihan rauhassa mitä siinä käyttöoppaassa sanotaan ja mieti sitten onko vikaa vai ei. Tuohon itsestään käynnistymiseen vaikuttaa mm. jäähdytysnesteen lämpötila. matkustamon lämpötila, tai jos pumppailet jarrua siinä odotellessa.


    • Voi miten kestävää elektroniikkaa ne on upottanu japsi kinneriin, ettei vaan olis ranskalaista alkuperää.

      • vikoja.riittää

        Oma uusikoppainen qashqaini on ollut ostopäivästä alkaen keskimäärin yhden päivän kuukaudessa takuukorjauksessa erilaisten vikojen takia. Ja lisää on tulossa.
        Jos haluaa huolettoman uuden auton, niin kannattaa välttää qashqaita. Uudessa on paljon enemmän vikoja kuin vanhassa.


      • qashkuski

        Sitten kannattaa jatkaa ajoa tällä 2013 mallilla kun siinä ei tunnu olevan mitään vikaa eikä valot temppuile. Star/stop toimii mutta vain yli viiden asteen lämpötiloissa.


    • outo_kasvain

      Näkyypä noissa kasvaimissa olevan muutakin outoa, useimmissa näkemissäni kasvaimissa palaa sumuvalot vaikka keliolosuhteet ei edellytä niitten käyttöä.

      • liikenteen_syöpä-

        Toisaalta takavalot eivät pala kelo-olosuhteiden edellyttäessäkään (esim. ajetaan moottoritiellä, kaatosateessa ja/tai pimeällä.

        Ongelmia tuottaa myös turvavälin ylläpito, vilkuissa toimintahäiriöitä ja varmaan myös ohjauksessa (kummallisia ajolinjoja).


    • AUTOasento

      Eikös siinä viiksessä ole 2 asentoa ajovaloille parkkivalon lisäksi? Se perinteinen, jossa ajovalo aina päällä ja AUTO. Autoasento vaihtelee päivävaloa / ajovaloa hämärätilan mukaan sekä myös pitkät tarvittaessa.

    • RaneJ

      Qashqai 2015 "tekee samaa", mutta käsittääkseni syy on siinä, että käytän aina kääntyessäni vilkkua ja valovalitsin kiertyy turhan usein samalla toiseen asentoon - ei se taida sentään ihan itsestään kääntyä? Onneksi nokalla palaa joka valitsimen asennossa edes jokin valo. Edellisessä Qqssa ei samaa valo-ongelmaa esiintynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. 22
      1047
    Aihe