KF6 VS R95

Kalikart

Kumpaan luokkaan pitåisi mennä poika tåyttåå 10 kesällä on vuoden ajanut kilpaa cadetilla
on kuultu hurjia puheita luokista.

87

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustamolemmista

      KF 6 ehdottomasti oikea, suora jatkumo KF luokkiin ja kisoissa on reilumpi meininki kuin Raketissa.sekä tasaiset vehkeet.

      • järkikäteen

        Niin just.Kaikki pitää olla niin suurta ja kansainvälistä, vaikka isillä on perseet auki jo ihan kyläkisoja ajettaessa.


    • paljonseurannut

      Raket ehdottomasti on yhteishenki parempi ei päälle-ajoja niin paljon, oppii paremmin ajaan, raketissa todellisuudessa tasaisemmat vehkeet, myös raket kisoja enemmän.

      • husse

        Raket luokassa tänä vuonna kovin taso vuosiin.


      • Tarkoitatkai

        ...osallistujamäärää. Ei oo tason kanssa mitään tekemistä.


    • OttakaaRaketti

      KF6 on poistuva luokka. Raket on kansallinen luokka, eli se on oikea valinta. Sen jälkeen Rotax MiniMax.

      • roottoritori

        KF6 ei ole poistuva luokka.


      • 1415
        roottoritori kirjoitti:

        KF6 ei ole poistuva luokka.

        taitaa olla enää 10-15 kuskia jäljellä tässä luokassa, virossakaan tuskin on sen enempää.


      • ketätuoprovoauttaa

        26 kuskia tähän mennessä hakenut numeron.


      • 2097
        ketätuoprovoauttaa kirjoitti:

        26 kuskia tähän mennessä hakenut numeron.

        tää on se yleinen ongelma ettei hahmoteta todellisten osallistujien määrää. monelle kuskille varataan haamunumero, mutta kisoissa käyvät vain harvat.


      • kvhggv
        2097 kirjoitti:

        tää on se yleinen ongelma ettei hahmoteta todellisten osallistujien määrää. monelle kuskille varataan haamunumero, mutta kisoissa käyvät vain harvat.

        Näinhän se on. Noista kuskeista parikymmentä ajaa oikeasti kf6 koneella ja niistä niin puolet ajaa kisoissa. Jos hyvin käy niin jossain kisassa saattaa olla 10 kf6 kuskia.


      • realyt

        Niille jotka ajaa voitosta on aivan sama onko lähtöruudukossa 14 vai 34 kuskia ja onko luokkaan varattu numeroita 20 tai 100. Onhan se kieltämättä hienon näköistä kun jonossa vetää lämppärillä 36 autoa mutta nopeasti tuo muodostelma hajoaa pienemmiksi ryhmiksi jossa keskinäistä kisailua sitten käydään. Ei tuo suurempi osallistuja määrä tee jostain luokasta parempaa ja kehittävämpää. Jokainen ajaa omalla tasollaan ollaan sitten kyläkisoissa tai maailmalla, luokasta riippumatta. Kaikki ei vaan aja keskenään kilpaa vaikka samassa lähdössä ollaankin. Voitosta ajaa vain muutama.


      • OMG_KF6_is_alive
        kvhggv kirjoitti:

        Näinhän se on. Noista kuskeista parikymmentä ajaa oikeasti kf6 koneella ja niistä niin puolet ajaa kisoissa. Jos hyvin käy niin jossain kisassa saattaa olla 10 kf6 kuskia.

        Höpöhöpö. Samalla tavalla siellä on rakettilistoilla "haamuja". Näkyy esimerkiksi olevan -05 syntyneitäkin listoilla vaikka ikäraja kaiketi muuttuu vasta eni vuonna.
        Ja mukana on vasta kerhojen ilmoittamat kuskit. Esimerkiksi meitä ei ole listalla koska kerho ei kerännyt listaa..


      • ymmärrystävailla
        2097 kirjoitti:

        tää on se yleinen ongelma ettei hahmoteta todellisten osallistujien määrää. monelle kuskille varataan haamunumero, mutta kisoissa käyvät vain harvat.

        Mikä on "HAAMUNUMERO"


      • koo-f-kuus
        ketätuoprovoauttaa kirjoitti:

        26 kuskia tähän mennessä hakenut numeron.

        Tähän mennessä 38 numeroa jaett. Tuohon pystyisi nimeämään saman tien ainakin kymmenen kuskia. kaikilla ei vielä näy olevan numeroa. Eli huhut kuolemastani olivat vahvasti liioiteltuja. ;)

        Hyviä kisoja tulee kuutoseen ja raksuun. Osa ajaa molempia. Esimerkiksi Porin päräyksissä luokat ovat perinteisesti ajaneet eri päivinä.

        Ja nythän siis 10v voi ajaa junnu95:lla tai junnukf6:lla kun sääntö päätettiin tulikin voimaan saman tien.

        Vouhotus seis ja ajetaan mikä kustakin tuntuu itselle sopivimmalta luokalta.


    • kunhanajaa

      KF6 (nykyään Mini60) luokkaan pääsee sinä vuonna kun täyttää 11. Mini60 luokkaa ajetaan silti mutta 10 v tarkoitettu Micro60 luokkaa ei lajiryhmä viime vuonna hyväksynyt. Jää siis Micro R95 jäljelle tai pidätte välivuoden. Muuten ihan sama missä luokassa ajaa. jos tämä ei ole provon aloitus. Tuskin kukaan jaksaa enää KF6 vs. Rakert 95 vertailua lässyttää.

      • dfghjklöä

        Rotax minimax on toinen vaihtoehto.


    • kumpivaan

      Riippuu siitä kumpi teistä ajaa enemmän isä vai poika?
      Raketissa isät ajaa talvella penkissä enemmän kuin pojat radalla koko kesässä.
      Luokkaan liittynee myös jonkinmoista naapurirakkautta?
      Kutosissa kesät ajetaan ja talvet harrastetaan jotain ihan muuta!

      • rooo

        Jos isälle maistuu napanderi niin silloin ehdottomasti kf6. Voi juopotella kaikki illat kisoissa ja katsella kädet taskussa kun raksu miehet säätää. Aamuisin ohjaajakokouksissa naama turvoksissa nojaillaan seinään .


      • UUUHH

        Raket moottori pitää rakentaa alusta loppuun uusiksi ennen kuin toimi.Nytkin Raket isät etsivät sylintereitä ladoista ja navetoista...


      • Kilpaluokka

        Tämän päivän kansainäliset huippu kuskit ovat kaikki ajaneet KF6 luokkaa!!! mm Niko Kari jne....
        Ainoa oikea luokka missä oppii ajamaan kilpaa!!!!


      • rrrrr
        UUUHH kirjoitti:

        Raket moottori pitää rakentaa alusta loppuun uusiksi ennen kuin toimi.Nytkin Raket isät etsivät sylintereitä ladoista ja navetoista...

        Ei taida ysivitosen sylintereitä ladoista löytyä.. ;) Pelle!


      • sisso
        Kilpaluokka kirjoitti:

        Tämän päivän kansainäliset huippu kuskit ovat kaikki ajaneet KF6 luokkaa!!! mm Niko Kari jne....
        Ainoa oikea luokka missä oppii ajamaan kilpaa!!!!

        Raketilla ajaneita mm Häkkinen, J.J, Kimi, Valtteri ..


      • nollapudjetti

        Nuo miehet mäkin tunnen.Yhtään KF6 mestaria ei kyllä tuu mieleen, vaikka moottoriurheilua on tullut seurattua.


      • Historic
        sisso kirjoitti:

        Raketilla ajaneita mm Häkkinen, J.J, Kimi, Valtteri ..

        Raketin jälkeen nämä herrat ajoi ICA koneilla... Eipä tuohon aikaan mitään KF6 luokkia edes ollut.


      • L.RADNE
        sisso kirjoitti:

        Raketilla ajaneita mm Häkkinen, J.J, Kimi, Valtteri ..

        EI 95:SELLA


      • Ughugh

        Kommentoimatta kummankaan luokan puolesta on pakko todeta seuraavaa:

        Ootte te säälittäviä kommentienne kanssa. Kukin ajaa mikä itselleen parhaaksi tuntuu. Älkää vain kukaan tehkö päätöstä näiden pölvästien kommenttien perusteella.


      • käkkinen
        nollapudjetti kirjoitti:

        Nuo miehet mäkin tunnen.Yhtään KF6 mestaria ei kyllä tuu mieleen, vaikka moottoriurheilua on tullut seurattua.

        Mites kun mulla ei tule mieleen yhtään Rsket95:lla ajanutta "mestaria"...


      • käkkinen
        nollapudjetti kirjoitti:

        Nuo miehet mäkin tunnen.Yhtään KF6 mestaria ei kyllä tuu mieleen, vaikka moottoriurheilua on tullut seurattua.

        Mites kun mulla ei tule mieleen yhtään Raket95:lla ajanutta "mestaria"...


    • Raksuttaja

      Kf6 luokka on käytännössä kuollu ja kuopattu. Numeroita haettu parikymmentä. Jos haluaa tiukkoja kisoja,isommassa porukassa niin raksu on oikea valinta.

    • Gooper

      Mikäli haluat ajattaa 10v ja KF6 luokkaa. onnistuu Viron puolella, luokka siellä Mini 60. Ihan kivoja kisoja ja homma toimii, kustannukset pienemmät kuin suomessa.

    • eioohelppooei

      ei täällä kyllä ihan penaalin terävimmät kynät oo käytössä ei ;=)

    • vauhti

      Ehkä kannattaa valita moottori ja luokka joilla on jatkuvuutta,
      Rotax mini max.
      Kuskin valinta.

    • P.Rovo

      Vähän kulunut provo, mutta vielä sytyttää muutaman kiihkoilijan....

    • kisakuski

      jos on noista pakko valita niin otan Raket 120. siellä on tasaista vääntöä.

    • dictaatturi

      Melkein päättäisin itse.

    • kipe

      Ehotan kutoseen , nyt kun ikärajakin laski 10:een

    • Kesää

      pukkaa. Luonto käypi levottomaks.

    • nhytdhc

      Ei kumpaankaan. Molempien ikäraja 11v. Micro tai cadet ainoo vaihtoehti ;)

      • ertyuiolkjhg

        10v ei pääse enää cadettiin. Vaihtoehdot on rotax minimax tai micro95. Mikäli uudet ikärajat tulisi voimaan jo tänä vuonna, olisi raket ja kf6 vaihtoehtoina.


      • 5rtgqa

        Alkuperäisen kirjoituksen mukaan on vielä 9v. Jos täyttää tänä vuonna 10 niin saa ajaa cadettia. Mikään ei määrää vaihtamaan luokkaa kesken kauden


      • qwerghj
        5rtgqa kirjoitti:

        Alkuperäisen kirjoituksen mukaan on vielä 9v. Jos täyttää tänä vuonna 10 niin saa ajaa cadettia. Mikään ei määrää vaihtamaan luokkaa kesken kauden

        Ei pidä paikkaansa. Cadetin ikäraja on 7-9v. Sillä ei ole väliä täyttääkö 10 vuotta tammikuussa vai joulukuussa vai jossain siinä välissä.


      • jhtfj

        Lainaus suoraan sääntökirjasta
        "Ikärajat lasketaan seuraavasti: Kilpailija voi osallistua ikä-
        luokkansa kilpailuun jo sen vuoden alusta alkaen, jolloin
        hän täyttää kyseisen luokan vähimmäisiän. Yläikärajaan
        lasketaan mukaan koko se vuosi, jonka aikana ohjaaja
        täyttää ko. ikärajan. "
        Eli saa vetää cadetilla jos haluaa


      • qwerghj
        jhtfj kirjoitti:

        Lainaus suoraan sääntökirjasta
        "Ikärajat lasketaan seuraavasti: Kilpailija voi osallistua ikä-
        luokkansa kilpailuun jo sen vuoden alusta alkaen, jolloin
        hän täyttää kyseisen luokan vähimmäisiän. Yläikärajaan
        lasketaan mukaan koko se vuosi, jonka aikana ohjaaja
        täyttää ko. ikärajan. "
        Eli saa vetää cadetilla jos haluaa

        Niin. Eli yläikärajaan, 9v, lasketaan mukaan koko se vuosi jonka aikana täyttää ko. ikärajan, eli 9v. Eli ei saa vetää cadettia koska täyttää 10v tänä vuonna. Oletko ajattanut omaa poikaasi yli-ikäisenä cadetissa?


    • rakettitakana

      Aika hurjaa luettavaa, kaveri kysyi ihan asiallisesti , täällä kinataan kuin mukulat kumpi on parempi , käy kartingforumilla , niin siellä keskustelu on hiukan asiallisempaa , ite ajettiin toista noista luokista ja oli ihan ok, meidän seudulla vaan oli sen luokan harrastajaa enemmän . Eli siihenkin voi hiukan peilata että on ajokaveria kotikulmilla - tämä vain ajatuksena ei ohjeena :)

    • kymmenenn

      Koska näillä näkymin 10v ei voi tänä vuonna ajaa kumpaakaan luokkaa Suomessa ja kysymyksessä annetut vaihtoehdot on KF6 ja R95, vastaus kysymykseen: Mini60 Virossa tai R95 Ruotsissa. Valitse se kumpaan maahan helpommin pääsette. Mini60 on isompi Virossa ja R95 isompi luokka Ruotsissa. Ruotsista en tosin tiedä tuleeko ongelmia lisenssin kanssa. Joku viisaampi voi vastata tuohon?

      • 267

        mä oon luullu, että virossa olis n.20 kilpailijaa kaikki mahdolliset luokat yhteensä. paljonko niitä on? mun puolesta jokainen saa viedä mukulaansa ympäri eurooppaa kisoihin ihan missä luokassa haluaa.


      • eestivabariik
        267 kirjoitti:

        mä oon luullu, että virossa olis n.20 kilpailijaa kaikki mahdolliset luokat yhteensä. paljonko niitä on? mun puolesta jokainen saa viedä mukulaansa ympäri eurooppaa kisoihin ihan missä luokassa haluaa.

        Oli siellä pelkästään micro ja mini luokissa ainakin viime vuonna se 25-30 kuskia (yhteensä). Hyvin järjestetyt kisat ja jokaiselle löytyi vääntökaveri. Pipotkin hiukka löysemmällä kuin täällä...


      • öööööööööööööööö
        267 kirjoitti:

        mä oon luullu, että virossa olis n.20 kilpailijaa kaikki mahdolliset luokat yhteensä. paljonko niitä on? mun puolesta jokainen saa viedä mukulaansa ympäri eurooppaa kisoihin ihan missä luokassa haluaa.

        ei se virossa ajaminen ole sen kummempi pääkaupunkiseudulta jos lähtee kisoihin kuin oulu/vaasa/kuopio/jne


      • 718
        öööööööööööööööö kirjoitti:

        ei se virossa ajaminen ole sen kummempi pääkaupunkiseudulta jos lähtee kisoihin kuin oulu/vaasa/kuopio/jne

        suomalaisessa autourheilussa suurin osa harrastajista on muualta kuin pääkaupunkiseudulta, joten voisi sanoa, että oulu/vaasa/kuopio on keskimäärin halvemmin kustannuksin ja vaivoin saavutettavissa kuin viro.


      • käytyon

        Ja tuolla Virossa jos sattuu menestyy niin jotain he keksivät, millä hylätä suoritus.
        Oman maan kuskien pitää voittaa.


      • öööööööööööööööö
        718 kirjoitti:

        suomalaisessa autourheilussa suurin osa harrastajista on muualta kuin pääkaupunkiseudulta, joten voisi sanoa, että oulu/vaasa/kuopio on keskimäärin halvemmin kustannuksin ja vaivoin saavutettavissa kuin viro.

        Toisille on, toisille ei.


      • ääääääääääääää
        öööööööööööööööö kirjoitti:

        Toisille on, toisille ei.

        toisille on mukavampaa kiertää uudenmaan ratoja ja jotkut haluaa aina väkisin viroon vehreimmille laitumille ja haluavat muut väkisin mukaan.

        toisille on, toisille ei


      • Phoenixkatteus

        Kyllä ne kaikki ihan vapaaehtoisesti ovat sinne lähteneet ajamaan jotka ovat lähteneet. Onko se sinulta pois jos joku haluaa ajaa muuallakin kuin Suomessa?


      • 964
        Phoenixkatteus kirjoitti:

        Kyllä ne kaikki ihan vapaaehtoisesti ovat sinne lähteneet ajamaan jotka ovat lähteneet. Onko se sinulta pois jos joku haluaa ajaa muuallakin kuin Suomessa?

        tuntuu olevan joiltakin pois, kun joillekin riittää suomen pienet ympyrät.


    • politiikka

      menee siihen luokkaan mitä väriä kannattaa

    • CadetRaket

      Moi!
      Ottamatta kantaa siihen kummassa luokassa enemmän kuskeja nyt.
      Itse suosittelisin menemään raket 95 suuntaan.

      Koska seuraavana vuonna ikäraja putoaa ja näin olen jatkumo Cadet - Raket vahvistuu.

      Eli aivan varmasti osallistuja määrä lisääntyy 95 suunnalla, sekä jos sitten haluut luopua koneesta, ostajia löytyy.. (KF6 koneita löytyy useita alle 800 euroon. kun taas Raket 95 pitävät hintansa hyvin.).

      Hauskaa ajamista -

    • taitavat

      KF6 Kansainvälinen mestaruussarja tulossa. Suomessakin naapurimaiden parhaimmisto kisaamassa kovin ja opettavin luokka.

      • tööttööt

        No niin. Sitten vaan kerjäämään 20000e niin pääsee ajamaan. Haista p...a.


      • Minikermi

        Keskustelun taso... haistattelua ja tuubaa. Vaikka se kutosen kone maksaisikin (uutena) sen tonnin enemmän kuin R95 niin mikä 20k? Riippuu täysin isukista kumpaan luokkaan uppoaa enemmän rahaa.
        PS. Alle tonnin maksanut 2012 mallin kutonen riitti viimekesänä pallille.


      • 104
        Minikermi kirjoitti:

        Keskustelun taso... haistattelua ja tuubaa. Vaikka se kutosen kone maksaisikin (uutena) sen tonnin enemmän kuin R95 niin mikä 20k? Riippuu täysin isukista kumpaan luokkaan uppoaa enemmän rahaa.
        PS. Alle tonnin maksanut 2012 mallin kutonen riitti viimekesänä pallille.

        alle tonnilla ei kierretä mitään kansainvälistä sarjaa. huoltamattomalla tonnin koneella ei myöskään taistella mestaruudesta kansainvälisessä sarjassa.

        20 000 euroa on aikalailla realistinen kustannus osallistumiselle kansainväliseen sarjaan (4 viikonloppua euroopassa).


      • jjjllll

        Jaa vai pelkän koneen osto riittää? Kaiken muun saa lainaksi. Tollanen sarja maksaa just sen mitä edellä on kerrottu. Tiedän kokemuksesta. Ja kyllä kuskin täytyy olla yli 15v ennenkuin lähdetään rajojen ulkopuolelle.


      • sdfghjklöd
        104 kirjoitti:

        alle tonnilla ei kierretä mitään kansainvälistä sarjaa. huoltamattomalla tonnin koneella ei myöskään taistella mestaruudesta kansainvälisessä sarjassa.

        20 000 euroa on aikalailla realistinen kustannus osallistumiselle kansainväliseen sarjaan (4 viikonloppua euroopassa).

        Jos jollain on rahaa ajattaa lastaan ulkomailla niin pitäisikö tämän ajaminen estää? Ilmeisesti pitäisi ettei toisille tule paha mieli? Kukaan ei pakota ulkomaille lähtemään.
        Kuskin ei tarvitse olla yli 15 rajojen ulkopuolella ajaessa.
        Se että mosamiesten rahasampoa pitää huoltaa, holkittaa ja kromata joka käänteessä ei tarkoita että kaikki muut mottorit olisi samaa juubajaabaa.


      • Minikermi
        104 kirjoitti:

        alle tonnilla ei kierretä mitään kansainvälistä sarjaa. huoltamattomalla tonnin koneella ei myöskään taistella mestaruudesta kansainvälisessä sarjassa.

        20 000 euroa on aikalailla realistinen kustannus osallistumiselle kansainväliseen sarjaan (4 viikonloppua euroopassa).

        En tarkottanutkaan et sinne ulkomaille kaikkien pitäis lähteä. Jollain on budjetti jotain ja toisella jotain muuta. Joku lähtee ulkomaille ja toinen ei. Pointtini on se että oli moottori kumpi tahansa, se on jokaisen henkilökohtainen valinta paljonko harrastukseen upottaa. Kumpaan tahansa saa kehitettyä itelleen kalliin budjetin ajo ulkomailla tai ei. Se että maksoiko moottori aikanaan tonnin vai kaks ja saiko siitä käytettynä viissataa vai tonnin on se ja hailee kun tulee aika myydä vehkeet ja siirtyä 15k€-ääretön€ maksaviin luokkiin. jos joku haluaa maksaa 20k kaudesta niin se hänelle suotakoon ja lakataan kateellinen irvistely.


      • 654
        sdfghjklöd kirjoitti:

        Jos jollain on rahaa ajattaa lastaan ulkomailla niin pitäisikö tämän ajaminen estää? Ilmeisesti pitäisi ettei toisille tule paha mieli? Kukaan ei pakota ulkomaille lähtemään.
        Kuskin ei tarvitse olla yli 15 rajojen ulkopuolella ajaessa.
        Se että mosamiesten rahasampoa pitää huoltaa, holkittaa ja kromata joka käänteessä ei tarkoita että kaikki muut mottorit olisi samaa juubajaabaa.

        ei tartte estää, mutta on järjetöntä lähteä suosittelemaan perusharrastajalle ulkomaan kisoja ykkösvaihtoehtona, kun resurssit eivät lähtökohtaisesti riitä aina edes suomessa kisaamiseen. kaikkien suomalaisten harrastajien etuna on loppujen lopuksi toimiva kotimainen junnusarja.

        myös liioittelu holkituksen tarpeesta on typerää. jos raksun holkittaa, kestävät hyvät holkit todennäköisesti seuraavat 10 vuotta. holkitus maksaa tee se itse metallimiehelle ehkä 10e ja kokonaan ostopalveluna alle 100e, joten holkitus ei pitäisi olla kenellekään ongelma.


      • fuygthrjekwl

        kromaukset, männän helmojen työstöt, miinuskaasarit...............

        avauksessa kysyttiin vaihtoehtoja ajattaa 10vee kuskia R95 tai KF6 luokissa. kun kumpikaan ei ole mahdollista niin mikä se noissa kahdessa luokassa ajamisen ykkösvaihtoehto sitten olisi? itsekseen takapihalla?

        jos suomessa haluaa ajaa kisaa se on micro95 tai rotax minimax.


      • Mennäänkutoseen10v

        Ja mikä on aivan varma KF 6 on paras luokka jo 30 ilmoittautunutta jo tässä vaiheessa sarjaan. Ei kannata mennä sinne holkittajien ja navetoissa pyörivien kateellisten pariin.


      • Kerranholkittanut

        Samaa mieltä ollaan holkki vehkeisiin ei kannata sekaantua.
        Mini Max on hyvä vaihtoehto myös


    • rotaxixi

      Rotaxissa on kanssa minimax luokka jota voi harkita , se on sellainen huoltovapaampi kone, isommat kahinat kaksipäiväisinä , kasvava luokka taitaa olla kanssa

    • rotaxixi

      Rotax on jotenkin laadukkaampi koneena ja siten toimintavarmempi. Nämä raksuttimet on hiukan sellaisia mitä tarvii aukoa , sen takia rotax. Molempia on ajettu - itelle vaan ollut mielekkäämpi ,

    • haamunumero

      Haamunumero on sellainen , kun laittaa valkoisen lakanan päällensä ja kirjoittaa sisäpuolelle , ettei kukaan näe

    • MiniMaxiin

      Menkää Rotax MiniMaxiin. Sieltä puuttuu ainakin nämä kohjot.

    • kf6liiankovalaite10v

      KF6 taitaa olla kovin ja suurin luokka numeroita varattu jo 111.
      Raksussa voisi olla hyvä harjotella / hakea vauhtia cadetin jälkeen.

      • sjhdjdb

        No laskeppa ny uudestaan! 11 taitaa olla lähempänä.


      • kf6jaraketero1sek

        Mosamiehellä käytetty r95 kulkee lähes saman minkä kf6. Eikä keskiverto pakettikonekaan jää kuin sen kolme sekuntia. Mutta monta sekuntia kf6tta noeampi minimax 10v käsissä alkaa olla jo ohjus. Tai riippuu 10veestä.


      • jovormuloissa

        Joo kyllä Mini Max on liian kova laite 10 v kaverille kulkevat melkein Rotax junnun vauhtia osaavissa käsissä jopa samoihin. Suosittelen Raket luokkaa on lähin luokka cadetin jälkeen vauhdillisesti. Cadet, Raket, KF6,Mini Max.....


      • 200000
        sjhdjdb kirjoitti:

        No laskeppa ny uudestaan! 11 taitaa olla lähempänä.

        Tarkka on 40 Ulkomaan tulijat noin 50 - 60 aika lähellä


      • wefd
        200000 kirjoitti:

        Tarkka on 40 Ulkomaan tulijat noin 50 - 60 aika lähellä

        Mitkä vi##n ulkomaan tulijat?????


      • Reikäenään18mm

        2015 Mini Maxin tehot pudotettiin niin että ei pärjää enään Koffille


      • rlikudjjhy
        kf6jaraketero1sek kirjoitti:

        Mosamiehellä käytetty r95 kulkee lähes saman minkä kf6. Eikä keskiverto pakettikonekaan jää kuin sen kolme sekuntia. Mutta monta sekuntia kf6tta noeampi minimax 10v käsissä alkaa olla jo ohjus. Tai riippuu 10veestä.

        kylla on melkoinen mosa mies jos saa raksun kulkee koffin vauhtia?


      • järkikateissa
        jovormuloissa kirjoitti:

        Joo kyllä Mini Max on liian kova laite 10 v kaverille kulkevat melkein Rotax junnun vauhtia osaavissa käsissä jopa samoihin. Suosittelen Raket luokkaa on lähin luokka cadetin jälkeen vauhdillisesti. Cadet, Raket, KF6,Mini Max.....

        Nykyään ei mikää ole liian kovakulkuinen 10 v lapselle, kysykää vaikka yli-innokkailta huoltajilta.


      • LiikaaVauhtia
        Reikäenään18mm kirjoitti:

        2015 Mini Maxin tehot pudotettiin niin että ei pärjää enään Koffille

        Minissä reikä 20mm microssa 18mm.


      • jhyv
        rlikudjjhy kirjoitti:

        kylla on melkoinen mosa mies jos saa raksun kulkee koffin vauhtia?

        Viime kesänä meni jo raksut lujenpaa mm töysässä. Ja parilla muullakin radalla. Nyt kun ajetaan samalla renkaalla niin ruotsalaiskeksintö on ihan riitävän nopee


    • pitäätästä

      Päättäjille kiitokset. KF6 säilyy ja saadaan tasaväkisii kisoi ilman konekurun penkittämisii, holkittgamisii, pakari duunii ja kaasarin metsästämisii.

      • puhelin

        Päättäjät Porissa päättivät että Kf luokkia ei ajeta Porissa.


      • kjhhhjkl
        puhelin kirjoitti:

        Päättäjät Porissa päättivät että Kf luokkia ei ajeta Porissa.

        No onhan siellä Kfj ja Kf. Vain Kf6 on turhana luokkana jätetty pois.


    • justsayin

      Raket on hyvä valinta luokaksi. Halpa pitää yllä ja kilpailut kovatasoisia. Mini Maxiin ei ainakaan kannata mennä. Koko luokasta löytyi viime kesänä maksimissaan 5 kuljettajaa, joiden ajotaidot olivat lähellekään riittävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe