3T-GTEU

TBO

Tunteeko , tietääkö tai onko jollain hajuakaan osista kyseiseen moottoriin??
Tarvittaisi ainakin lohkoja ja kansia - vaikka mielellään tyhjiä....
niin ja toyotan ct-26 turbo/osiaaa/viallisia

15

2037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4A-GE

      Onko sinulla kyseinen moottori vai oletko kasaamassa / etsimässä kyseistä mallia ?
      ..ei tule yhtään mallia mieleeni jota olisi tullut suomeen ko. 3T-GTEU tekniikalla..mutta voin olla väärässäkin..??!! ilmoituksia ja tietoja kaivataan jos on tietoa jollain ...
      Japanin markkinoilla ainakin on ollut Celica 83-88 ?...mallit GT-T ja GT-TR samoin Carina 83-85, myös 82 Coronaa on valmistettu samalla 160hp ruiskuturbotekniikalla, mutta ei tuotu suomeen ,eli ei varmasti ihan helpolla vastaan tule
      Ota yhteyttä vaikkapa japanin osia maahantuovaan yrityseen tai sitten menet sivulle

      http://picman.fi/tuoppi/link_s.html

      ...ja etsit sieltä vaikapa linnkisivujen tai foorumunkautta mitä kaipaatkin..onnea,
      itselläni Turbotettu GT Gorolla...

      • TBO

        Kyllä on : Carina GT-T - no ei sentään se on yksi ainakin kolmesta jotka on suomessa rakennettu , niistä ainakin kaksi saman tekijän.....
        eli 3t-gteu , 8tulppaa , ruisku , turbo(CT-26) , joku kestävä laatikko en nyt muista numeroa , Celica-Supran perä , turbon sisustat, ym.
        JA KAIKKI PASKANA!!!
        paitti laatikko ja sisusta , heh ei paljon naurata (myyjän nimi on kyllä vieläkin ylhäällä , P*RK*LE!!)
        on niitä osia joku myynytkin joskus mutta oli sika kalliita..
        Japanista tuskin on saanut enää arviolta 10 vuoteen...
        Vielä joskun tulee karmea katutykki , kunhan saadaan palaset kasaan....
        Oisko tietoa 2T ja 3T lohkoista onko niitä ns. parempia tehty , muita kuin 3T-GT yms.


      • 4A-GE
        TBO kirjoitti:

        Kyllä on : Carina GT-T - no ei sentään se on yksi ainakin kolmesta jotka on suomessa rakennettu , niistä ainakin kaksi saman tekijän.....
        eli 3t-gteu , 8tulppaa , ruisku , turbo(CT-26) , joku kestävä laatikko en nyt muista numeroa , Celica-Supran perä , turbon sisustat, ym.
        JA KAIKKI PASKANA!!!
        paitti laatikko ja sisusta , heh ei paljon naurata (myyjän nimi on kyllä vieläkin ylhäällä , P*RK*LE!!)
        on niitä osia joku myynytkin joskus mutta oli sika kalliita..
        Japanista tuskin on saanut enää arviolta 10 vuoteen...
        Vielä joskun tulee karmea katutykki , kunhan saadaan palaset kasaan....
        Oisko tietoa 2T ja 3T lohkoista onko niitä ns. parempia tehty , muita kuin 3T-GT yms.

        heitä nyt se U ainakin sieltä mallimerkinnän perästä, nimittäin eikös se U merkitse saastelaitteita...mutta tuosta 2T-G.stä saa myös kovasti tehoja poraamalla se ylikokoon ja asentamalla 3T tai 3T-GTE kampiakseli..ja hups, meillä onkin 2 litrainen pata eikä katsastusmies tiedä mitään..ja nimen omaan tuo 2T-GTEU joka on matalilla putistuksilla ja ruiskulla sopiva turbo käyttöön, nimittäin näitä 2T-G koneita ainakin on tarjolla mukavasti GT CELICA (TA22) ja GT CARINA (TA12) on tehty tulla konella, mutta se siitä...

        Sitten on tietysti tuo 8 venttilinen 18R-G sarjan moottorit 18R-G, 18R-GU, 18R-GR, 18R-GEU/ruisku jollainen minultakin löytyy Celicasta turbolla porattuna 2.2 litraiseksi.
        Samoin kuin 2T-G koneet myös nämä 18R koneet ovat melkoisen painavia mutta juuri tuo porattavuus ylikokoon ja osien ja tietotaidon saatavuus ovat aivan eri luokkkaa kuin esim. 3T-GTE.n kohdalla,
        ..ostappa nyt vaikka uusi virranjakajankansi, maksaa muuten maltaita...
        ..yksi pikku detalji..onko turbo tosiaan CT26..nimittäin alkuperäisasennettu turbo on kyllä CT20, voin olla väärässä mutta monessa lähteessä on mainittu tuo CT20...se on muuten kuppasen ahdas ja ainoa huonopuoli tuossa 3T...koneessa, muutoin asiallinen paketti..ja se laatikko muuten on kaiketi W50...eikös vain ?

        TOY terveisin miCCe ja 10 TOYOTAA
        ps. http://www.saunalahti.fi/~hestec/mika_e.htm
        siinä on mallia...ja suosittelen unohtamaan sen sen 3T-GTEU...tai jos lompsa kestää niin mikäs siinä, harrastus tämä on muiden seassa :))
        ..itse olen perehtynyt nykyään noihin "uudenpiin" 4A-GE koneisiin


      • 4A-GE
        4A-GE kirjoitti:

        heitä nyt se U ainakin sieltä mallimerkinnän perästä, nimittäin eikös se U merkitse saastelaitteita...mutta tuosta 2T-G.stä saa myös kovasti tehoja poraamalla se ylikokoon ja asentamalla 3T tai 3T-GTE kampiakseli..ja hups, meillä onkin 2 litrainen pata eikä katsastusmies tiedä mitään..ja nimen omaan tuo 2T-GTEU joka on matalilla putistuksilla ja ruiskulla sopiva turbo käyttöön, nimittäin näitä 2T-G koneita ainakin on tarjolla mukavasti GT CELICA (TA22) ja GT CARINA (TA12) on tehty tulla konella, mutta se siitä...

        Sitten on tietysti tuo 8 venttilinen 18R-G sarjan moottorit 18R-G, 18R-GU, 18R-GR, 18R-GEU/ruisku jollainen minultakin löytyy Celicasta turbolla porattuna 2.2 litraiseksi.
        Samoin kuin 2T-G koneet myös nämä 18R koneet ovat melkoisen painavia mutta juuri tuo porattavuus ylikokoon ja osien ja tietotaidon saatavuus ovat aivan eri luokkkaa kuin esim. 3T-GTE.n kohdalla,
        ..ostappa nyt vaikka uusi virranjakajankansi, maksaa muuten maltaita...
        ..yksi pikku detalji..onko turbo tosiaan CT26..nimittäin alkuperäisasennettu turbo on kyllä CT20, voin olla väärässä mutta monessa lähteessä on mainittu tuo CT20...se on muuten kuppasen ahdas ja ainoa huonopuoli tuossa 3T...koneessa, muutoin asiallinen paketti..ja se laatikko muuten on kaiketi W50...eikös vain ?

        TOY terveisin miCCe ja 10 TOYOTAA
        ps. http://www.saunalahti.fi/~hestec/mika_e.htm
        siinä on mallia...ja suosittelen unohtamaan sen sen 3T-GTEU...tai jos lompsa kestää niin mikäs siinä, harrastus tämä on muiden seassa :))
        ..itse olen perehtynyt nykyään noihin "uudenpiin" 4A-GE koneisiin

        ...nimittäin siinä Elorannan Celicassa on käytetty myös 18R-G konetta.....600 hp tässä vanhassa ja eikös siinä uudessa ole liki 1000 hp..muistelen vaan


      • TBO
        4A-GE kirjoitti:

        heitä nyt se U ainakin sieltä mallimerkinnän perästä, nimittäin eikös se U merkitse saastelaitteita...mutta tuosta 2T-G.stä saa myös kovasti tehoja poraamalla se ylikokoon ja asentamalla 3T tai 3T-GTE kampiakseli..ja hups, meillä onkin 2 litrainen pata eikä katsastusmies tiedä mitään..ja nimen omaan tuo 2T-GTEU joka on matalilla putistuksilla ja ruiskulla sopiva turbo käyttöön, nimittäin näitä 2T-G koneita ainakin on tarjolla mukavasti GT CELICA (TA22) ja GT CARINA (TA12) on tehty tulla konella, mutta se siitä...

        Sitten on tietysti tuo 8 venttilinen 18R-G sarjan moottorit 18R-G, 18R-GU, 18R-GR, 18R-GEU/ruisku jollainen minultakin löytyy Celicasta turbolla porattuna 2.2 litraiseksi.
        Samoin kuin 2T-G koneet myös nämä 18R koneet ovat melkoisen painavia mutta juuri tuo porattavuus ylikokoon ja osien ja tietotaidon saatavuus ovat aivan eri luokkkaa kuin esim. 3T-GTE.n kohdalla,
        ..ostappa nyt vaikka uusi virranjakajankansi, maksaa muuten maltaita...
        ..yksi pikku detalji..onko turbo tosiaan CT26..nimittäin alkuperäisasennettu turbo on kyllä CT20, voin olla väärässä mutta monessa lähteessä on mainittu tuo CT20...se on muuten kuppasen ahdas ja ainoa huonopuoli tuossa 3T...koneessa, muutoin asiallinen paketti..ja se laatikko muuten on kaiketi W50...eikös vain ?

        TOY terveisin miCCe ja 10 TOYOTAA
        ps. http://www.saunalahti.fi/~hestec/mika_e.htm
        siinä on mallia...ja suosittelen unohtamaan sen sen 3T-GTEU...tai jos lompsa kestää niin mikäs siinä, harrastus tämä on muiden seassa :))
        ..itse olen perehtynyt nykyään noihin "uudenpiin" 4A-GE koneisiin

        Meillä oli jo 2,1 että saa ison joo...
        se on se kansi jonka takia tässä sitä duunataankin....
        joku oli tietävinään että 3t-gt:n kampi olis "parempi" kun tavallisten..
        jos laittais 2t lohkon ja korjauttais tuon kannen.
        turbo tosiaan on ct-26 mutta ei tietenkään alkuperäinen......
        se oli vaan niin sopivan tuntuinen ja viriturbo-pajassa meinasivat että se ja sitten suurempi pakopesä , niin tulee hyvä....
        tosin on ollu parempaa tekemistä ni ei ole ehtiny keskittyä siihen....


      • tee vaikka nämä
        TBO kirjoitti:

        Meillä oli jo 2,1 että saa ison joo...
        se on se kansi jonka takia tässä sitä duunataankin....
        joku oli tietävinään että 3t-gt:n kampi olis "parempi" kun tavallisten..
        jos laittais 2t lohkon ja korjauttais tuon kannen.
        turbo tosiaan on ct-26 mutta ei tietenkään alkuperäinen......
        se oli vaan niin sopivan tuntuinen ja viriturbo-pajassa meinasivat että se ja sitten suurempi pakopesä , niin tulee hyvä....
        tosin on ollu parempaa tekemistä ni ei ole ehtiny keskittyä siihen....

        ai kansikos se sinulla olikin se aihio josta lähdetään... noh.. .....stressiporauta se 2T lohko, vahvistat runkolaakeripukit,3T-G.n kampiakseli,
        sopivat takomännät vaikka Wisecolta,
        teräskiertokanget...vaihdat jakopään ja öljypumpun
        TRD.n valmistamiin, sitten tulee teräskannentiiviste ja päälle se sinun kantesi jonka ympärille tämä kone rakennettiin..niin ja unohda se ruisku ja tee vaikka itse imusarjat tuplakaasareille (ruiskun ja kaasuttimien ero on maks.n 15hp), sytkävehkeet MSD.ltä..sytkäboksi,kärjetönjakaja 2 Blasterin puolaa. itse en asentaisi autooni Ct turboa vaan esim Garretin ja siihen sopivat kaasarit ihan vaikkapa "vain Dellortolta" esim 45.set ..siinä alkaakin olemaan kone pääpiirteittäin kasassa ja sitten voimansiirto ja alusta..kaikki uusiksi jos haluat että kestää nimitäin ...kytkin,laatikko,perä,vetarit,jousitus,jarrut..aikas lailla hommaa jos sinulla ei ole muutakuin aikomus hyödyntää tuo kantesi...joka kieltämättä on "eksoottisen" näköinen 8.lla tulpalla... mutta ei siitä todellisuudessa ole muuta hyötyä kuin kone "vääntää alhaalta"

        ps.pääasia että rahaa palaa ja eukko rähjää ;)
        ...harrastushan tämä vain on..onnea pprojektillesi..tässä yksi suomalainen Carina Coupe GT-T jolla huippuja tuollaset 250 kmh, 0-100 tasan 5 sek...ja Garretin turbo...etusivulla taittanee olla mailiosoite kaverille..ainakin Questbook sieltä löytyy..heppu on TOYota ammatilainen


      • 4A-GE
        tee vaikka nämä kirjoitti:

        ai kansikos se sinulla olikin se aihio josta lähdetään... noh.. .....stressiporauta se 2T lohko, vahvistat runkolaakeripukit,3T-G.n kampiakseli,
        sopivat takomännät vaikka Wisecolta,
        teräskiertokanget...vaihdat jakopään ja öljypumpun
        TRD.n valmistamiin, sitten tulee teräskannentiiviste ja päälle se sinun kantesi jonka ympärille tämä kone rakennettiin..niin ja unohda se ruisku ja tee vaikka itse imusarjat tuplakaasareille (ruiskun ja kaasuttimien ero on maks.n 15hp), sytkävehkeet MSD.ltä..sytkäboksi,kärjetönjakaja 2 Blasterin puolaa. itse en asentaisi autooni Ct turboa vaan esim Garretin ja siihen sopivat kaasarit ihan vaikkapa "vain Dellortolta" esim 45.set ..siinä alkaakin olemaan kone pääpiirteittäin kasassa ja sitten voimansiirto ja alusta..kaikki uusiksi jos haluat että kestää nimitäin ...kytkin,laatikko,perä,vetarit,jousitus,jarrut..aikas lailla hommaa jos sinulla ei ole muutakuin aikomus hyödyntää tuo kantesi...joka kieltämättä on "eksoottisen" näköinen 8.lla tulpalla... mutta ei siitä todellisuudessa ole muuta hyötyä kuin kone "vääntää alhaalta"

        ps.pääasia että rahaa palaa ja eukko rähjää ;)
        ...harrastushan tämä vain on..onnea pprojektillesi..tässä yksi suomalainen Carina Coupe GT-T jolla huippuja tuollaset 250 kmh, 0-100 tasan 5 sek...ja Garretin turbo...etusivulla taittanee olla mailiosoite kaverille..ainakin Questbook sieltä löytyy..heppu on TOYota ammatilainen

        perskeles..oso unohtu tuosta ......


        http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/vehicles/MyCarina.html


      • TBO
        4A-GE kirjoitti:

        perskeles..oso unohtu tuosta ......


        http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/9975/vehicles/MyCarina.html

        Juu , noinkin toimii , omaan tulee ohj. ruiskut, laatikko?? , perä??
        on tullu vierailtua tuon Matin luona kun oli Carina vielä vireessä ja sillä oli vaikuttavaa juttua ja faktat päälle....
        Näky olevan senkin oma jo myyty...
        tavotteet ois tuolla 3 vuotta ni olisi valmis...saa nähdä...
        onko tietoa uuden korimallin Supran v-laatikosta ja perästä jos laittais ne!?!?!


      • TBO
        TBO kirjoitti:

        Juu , noinkin toimii , omaan tulee ohj. ruiskut, laatikko?? , perä??
        on tullu vierailtua tuon Matin luona kun oli Carina vielä vireessä ja sillä oli vaikuttavaa juttua ja faktat päälle....
        Näky olevan senkin oma jo myyty...
        tavotteet ois tuolla 3 vuotta ni olisi valmis...saa nähdä...
        onko tietoa uuden korimallin Supran v-laatikosta ja perästä jos laittais ne!?!?!

        on se koko moottori tuolla tallissa (mitä jäi jäljelle)wisecot on lytyssä ja varmaan veivitkin kierot sitte se putkitusta vailla oleva lohko...
        alkuperäinen imusarjahan on tosi huono , meinaan tosi virimoottoriin....
        mutta tykästyin tuohon kanteen ja sen kanavatkin näyttää suurilta ja virtaavilta....
        turboa ja kantta kehuivat ainakin pro-turbolla , kun soittelin joskus taannoin....


      • 4A-GE
        TBO kirjoitti:

        Juu , noinkin toimii , omaan tulee ohj. ruiskut, laatikko?? , perä??
        on tullu vierailtua tuon Matin luona kun oli Carina vielä vireessä ja sillä oli vaikuttavaa juttua ja faktat päälle....
        Näky olevan senkin oma jo myyty...
        tavotteet ois tuolla 3 vuotta ni olisi valmis...saa nähdä...
        onko tietoa uuden korimallin Supran v-laatikosta ja perästä jos laittais ne!?!?!

        sellainen tieto minulla on että W55.nen on laitettu Carinaan ja taka-aksela on ollut Hiacen kavennettu 4linkkituennalla..mutta siitä on aikaa muutama vuosi, ei oikeen jaksa muistaa eli ei oikeen varmaa juuta eikä jaata


      • TBO
        4A-GE kirjoitti:

        sellainen tieto minulla on että W55.nen on laitettu Carinaan ja taka-aksela on ollut Hiacen kavennettu 4linkkituennalla..mutta siitä on aikaa muutama vuosi, ei oikeen jaksa muistaa eli ei oikeen varmaa juuta eikä jaata

        Aattelin oikeen repästä ja laittaa uusinta korimallia olevan Supran v-laatikon ja perän!!!
        nyt autossa kiinni tuo 2.8 Celi-Supr perä joka sai semmosen selkäsaunan että kuret taitaa olla ainoat mitkä kelpais enää....
        laatikkokaan tuskin kestää ilman sisäisiä muutoksia....
        mutta tämä sitten joskus...


      • 4A-GE
        TBO kirjoitti:

        Aattelin oikeen repästä ja laittaa uusinta korimallia olevan Supran v-laatikon ja perän!!!
        nyt autossa kiinni tuo 2.8 Celi-Supr perä joka sai semmosen selkäsaunan että kuret taitaa olla ainoat mitkä kelpais enää....
        laatikkokaan tuskin kestää ilman sisäisiä muutoksia....
        mutta tämä sitten joskus...

        se alkuperäinen juttu eli paikka mistä voisi 3T osia ja palom muutakin....

        [email protected]

        sama heppuli joka pitää toyotasivuja

        http://picman.fi/tuoppi/index.html


    • st-202
      • Veikko

        Pystyykö 3t-gte myllyä laittaa ra40:een Celicaan?
        Mitä muutoksia tarvii...isojakin?
        Onko mitään järkee?
        Miten näitä koneita on tarjolla...hinta????

        Tietämätön, mutta utelias...


    • KE20

      jos jotakin kiinnostaa niin löytyy kyseinen kansi imusarja läppärunko virranjakaja/johdot jakopään osat.kansi on rempattu,avarrettu,lasikuulapuhallettu,pinnapultit uusittu ja vena koppa kiillotettu vimosenpäälle nätiksi.kannessa orgis nokat.
      050-5729090

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3706
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      60
      776
    10. Kannan sinua mukanani

      Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe