Olarin lukio kokemuksia

Olariinko

Olen miettinyt pitkään mihin lukioon hakisin ja Olarin lukio vaikuttaa aika hyvältä.

Millainen yhteishenki siellä on?
Millaiset opettajat? Millaiset ihmiset?
Tutustuuko siellä helposti ihmisiin?
Millaset tilat?
Kertokaa ihan kaikki mitä päähän tulee? :D

13

2428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olariinko

...

• vanhaolarilainen

Moi !
      Kävin Olarin yläasteen ja tykkäsin tosi paljon! Keskiarvo ei valitettavasti riittänyt enää lukiossa jatkamiseen (koska Olarissa korkea taso, eivät antaneet numeroita liian helposti) mutta suosittelen todellakin Olaria: yhteishenki todella hyvä (kaikki kaikkien kavereita ja tutustuu helposti) ja opettajat ovat yllättävän mukavia ja päteviä.

Kivat tilat (sohvia ja penkkejä runsaasti) myös hengailuun yms. , paljon vessoja ja lokeroita. Rakennuksessa myös tarpeeksi leveät käytävät ja tilavat luokat :D Myös rakennuksen ulkopuoli on kiva: vieressä isot portaat, joissa voi keväisin ja syksyisin hengailla ja viettää ruokatunteja, hypäreitä jne.

Teknologia myös korkeatasoista, paljon tietokoneita ja ipadejä. Fysiikan, kemian, biologian ja maantiedon luokat myös todella laadukkaita: runsaasti välineitä ja näytekappaleita yms.

Itselläni ei tule mitään negatiivista sanottavaa Olarista. Jos keksit vielä jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä :)

• Olariinko

Kiitos todella paljon vastauksesta! :) Vielä jäin miettimään, että onko Olarissa jonkun näköinen kahvila tms. ja millaista ruokaa siellä on? :D

• vanhaolarilainen

Eipä kestä :)

Ei ainakaan yläasteajallani ollut erillistä kahvilaa mutta erittäin hyvä välipalamyynti! Eli siellä oli sitten tarjolla keittiön tekemät leivät, pullat, jäätelöt, jugurtit, kahvit jne. Eli ei ikinä tarvinnut nälkää nähdä :D ja välipalamyynti on muutenkin edullinen eli sieltä tuli helposti ostettua joka viikko jotakin :D

Yläasteen yrityskurssi järjestää (tai ainakin järjesti) vuosittain muuten oman pienen "kahvilan" jakson ajaksi eli sieltäkin sai sitten ostettua ruokaa yms :D

Ja kouluruoka ainakin silloin oli mielestäni poikkeuksellisen hyvää! Ja ruokala on todella tilava ja toimiva :)

ps. jos vielä kysyttävää niin vastaan mielelläni :)

• Juse123

Olarin lukio ehdottoman hyvä vaihtoehto. Itse olen olarissa ja voin sanoa että olen tykännyt! Opetus on erittäin laadukasta ja se onkin olarin isoin plussa. Opettajat ovat ammattitaitoisia ja työstään kiinnostuneita. Jos miinusta hakee, Olari ei mielestäni viihtyvyydeltään ole erityisen hyvä. Lisäksi yläkoulun sijaitseminen samassa rakennuksessa häiritsee välillä. Plus vielä ruokailutilat ahtaat. Muuten pelkkää plussaa. Yhteishenki hyvä ja tutortoiminta asiallista.

• kysynvaan

Ahtaat ruokailutilat? :D omassa lukiossani on varmasti puolet pienempi ruokala ja pöydät kiinni toisissaat ettei mahdu edes liikkumaan .... xD

• KysyttävääOlarinlukiosta

Mäkin olen ajatellut Olarin lukiota ihan vakavissani ja haluisin kysyä muutamat kysymykset, joten olis kiva jos joku olarilainen kertoisi:
      1. Onko koulu liian vaativa? Siis tarkoitan, että läksyjä tulee ihan hillittömästi ja koealueet kauhean isoja yms? Ei haittaa jos oppilailta vaaditaan, mutta kohtuus kaikessa, niin että jäis vähän vapaa-aikaakin!
      2. Onko koulussa kauheasti kilpailua oppilaiden kesken? Siis tarkoitan, että vertaillaan omia numeroita ja melkein itketään jos saadaan kokeesta 9 tms?
      3. Onko koulussa hauskoja tai persoonallisia opettajia, vai enemmän vakavanpuoleisia?
      4. Saako helposti kavereita, jos hakee aivan uutena yms?
      5. Onko koulussa hyvät tilat? Siis ei liian ahdasta?
      6. Kannattaako Olariin hakea jos on ihan hyvä luonnontieteissä, mutta kuitenkin enemmän kiinnostunut mm. ruotsista, yhteiskuntaopista ja äikästä yms?
      7. Näkyykö matemaattis-luonnontiedepainotus jotenkin myös tavallisilla luokilla, tai vaaditaanko näissä aineissa jotenkin enemmän? Tuhannet kiitokset kaikista vastauksista!!! :)

• Abi2014

En ole käynyt kyseistä lukiota, mutta voin taata että lukiot ovat yleisesti hyvin samanlaisia. Kerron siis nyt omasta näkökulmastani yleisiä asioita lukiosta keskittymättä sen enempää yhteen lukioon.

1. Riippuu aineesta ja opettajasta, mutta lukioiden vaatimustaso on aika matala, vaikka se voi aluksi tuntua rankalta.

2. Kyllä näitä tapauksia on, mutta harvoin. Usein kilpailu on tervettä ja toisia tuetaan hyvissä ja huonoissa tilanteissa

3.Tässä on lukioiden välillä sitten isompia eroja joten en osaa sanoa. Yleensä nuoret opettajat tulevat paremmin toimeen nuorien kanssa sattuneesta syystä. Yleisesti opettajat ovat kuitenkin mukavempia ja parempia kuin ylä-asteen hermoromahduksen partaalla olevat opettajat.

4. Usein saa kunhan ei jää nurkkaan kököttämään. Varsinkin ryhmätöiden kautta pystyy helposti tutustumaan muihin ja sitä kautta voi "murtaa jään" ja "saada jalkaa oven väliin". Kaverisuhteet syntyvät kuitenkin tuntien ulkopuolella, joten kannattaa vain rohkeasti etsiä ryhmää jossa olisi samanhenkistä porukkaa.

5. Tätä en osaa sanoa.

6. Miksi ei? Itsekin hain yrittäjyys- ja mediapainotteiseen lukioon enkä ottanut ainuttakaan kurssia näistä aiheista.

7. Teiltä ei odoteta yhtään mitään ainakaan aluksi. Kyse ei ole yliopistosta jossa opiskelijoilta odotetaan vahvoja perustietoja pääaineesta. Painotus näkyy luultavasti vain laajempana kurssivalikoimana näissä aineissa.

• kyllästynyt_paskaan

Rakennuksena hyvin tunkkainen, matala ja tilaton, yläasteen kanssa samassa rakennuksessa oleminen käy ahtaaksi. Hyvin vanhanaikainen rakennus. Mielestäni todella huono yhteishenki, vaikka koulun esitteessä sitäkin ylistetään. suurin osa henkilökunnasta hyvin suoraan sanottuna mulkkua sorttia, ruokala todella ahdas, ruokailu itsessään järjestetty todella huonosti (kaksi ruokalinjaa, kaikki kolme lukion vuosikurssia pääsevät samaa aikaa ruokailuun, jonotusaika 15-30 minuuttiin.) Sanon tosissani, jos harkitset hakevasi Olarin lukioon, älä sitä tee.

• Leii

Nimimerkki kyllästynyt_paskaan on luultavasti niitä luusereita, joiden oma elämä on paskaa ja purkavat sitä muihin eivätkä näe ympärillään mitään positiivista. Olari on tosi kiva paikka, itse kävin siellä lukion eikä moitittavaa ole. Jos itse on normaali, käytöstavat omaava ihminen niin opettajat ja henkilökunta ovat aivan ihania ja ystäviä saa varmasti.

• Joootottapuhut

Nimimerkki kyllästynyt paskaan olen kanssasi pitkälti samoilla linjoilla, vaikka jotain eroavaisuuksiakin näen. Olarissa yhteishenki ei ollut missään nimessä mitään maailman huippua, ihan okei mielestäni. Esitteessä sitä ylistetään aivan liikaa. Samallahan tapaa sieltäkin löytyi aika inhottavia ihmisiä jotka jättävät sinut ulos porukasta. Toki yleisesti ottaen monet oppilaista olivat kuitenki suht avoimia ja helposti lähestyttäviä mutta ei täältä välttämättä silti mitään super läheisiä ystävyyssuhteita tule. Häiriköiviä kakaroita tunneilla ei ole, se on totta ja muutenkin tunneilla saa pääosin opiskelurauhan.Silti kyllähän sitä välillä tulee aina kaivanneeksi oppilasta joka olisi jättänyt edes kerran läksyt tekemättä tai vastustaisi ylimääräisten tehtävien antamista. :D Opettajista sinä olet täysin oikeassa, itsekin sain monista juuri tuollaisen töykeän ja tylyn vaikutelman. :D Ei moikattu ohikulkiessa, ei osattu suhtautua huumorilla asioihin tms. Hyvin persoonattomia ja kylmiä suurin osa. Toki olihan siellä Olarissa ehkä 2 sellaista aika mukavaa opettajaa, tai ainakin minun aikanani oli. kokonaisuutena Olarin opet eivät ole sieltä parhaimmasta päästä! Enemmän vaikuttivat negatiivisesti oppimiseen ja veivät energiaa muusta olemisesta. Ja nyt jonkun on aivan turhaa tulla sanomaan etten ollut muka "normaali ja kohtelias" pötyä, aina olen ollut ja eipä auttanut. Toisten pärstä vaan miellytti enemmän. Koulurakennuksesta en itsekään tykänny, valkoiset seinät ahdistuvat ja toivat mieleen sairaalan ... Myös olihan siellä ahdasta sisällä yläasteen kanssa samassa rakennuksess. Arviointi oli myös tuossa koulussa aivan käsittämättömän tiukkaa. Itse en hakisi ellei pakko

• NNN

Minkälaista on Olarin lukion matematiikka- ja luonnontiedelinjalla? Miten siellä jakautuu oppilaiden määrä eri pääaihevaihtoehtojen kesken?

• Olarilainen

Kaikki matikalla sisään, muissa aineissa yksittäisiä hakijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe