16 ja enkä saa vieläkään tehdä facea:/

avuton98

elikkä siis olen jo 16 vuotias ja äitini ei anna minun vieläkään tehdään fb.tä. Äiti väittää että tulisin riippuvaiseksi siihen ja tekisin siellä kaikkea muuta kuin tärketää. meidän biologian opettajan on tekemässä faceen sellasta ryhmää jossa hän voisi ilmoitella tärkeistä asioista, mutta äiti sanoo että ei hän voi ketään pakottaa faceen ja että hänellä on oikeus ilmoittaa asiat myös ilman sitä kautta. Minusta fb olisi todella hyvä tämän kaltaisissa asioissa mut kun äiti sanoo ei niin se on ei. kuinka voisin perustella äidille facen hyvät puolet. olenhan sentään saannut mennä instagramiin ja minulla whatsapp!!! eikö hän muka tippaakaan luota minuun!!

12

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 95poika

      Aika tiukka ja aliarvioiva kukkahattutäti sun äitis. Sitäpaitsi facebook on K13. No onkos sun äitis facebookissa, niin jos ei ole, on sun aika helppo luoda oma tili saamatta mitään huutoja. Itselleni facebook on ollut lukioiässä hyödyllinen kun en olisi muuten voinut olla kovinkaan helposti lukiokavereihin yhteydessä koulun ulkopuolella, en vaan uskalla kysyä ihan vaan joltain "mikä sun puhelinnumero".

    • errr32

      Sun äitis ei nyt voi ihan joka asiaa päättä, että mitä teet, muutenkin niin kuin täällä jo aikaisemmin mainittiin se, että Facebook on K13, sun pitäisi ehkä jotenkin puhua äidillesi ja yrittää saada se suostumaan siihen. :/

    • Heieieieiie

      OOt yli 16-v sulla on oikeus avata se jos haluut. Lisäksi sun pitää ihan kunnolla suostutella fb:stä. Kuten syytellä jos saan huonon nro bilast niin sun syytä, mun elämä menee pilalle jne. Seuraava askel on mykkäkoulu. Lapsellinen keino mutta tehokas mun vanhepien kanssa.

      • eioikeutta

        Väärin, Väärin
        Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi.


      • yamma
        eioikeutta kirjoitti:

        Väärin, Väärin
        Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi.

        Höpö höpö, ajattelet selvästi mustavalkoisesti ja jos vanhemmat uhkaavat evätä kaikki nuoren oikeudet, kannattaa hakeutua vaikkapa nuorisotyöntekijän puheille.


      • kuripitääolla
        yamma kirjoitti:

        Höpö höpö, ajattelet selvästi mustavalkoisesti ja jos vanhemmat uhkaavat evätä kaikki nuoren oikeudet, kannattaa hakeutua vaikkapa nuorisotyöntekijän puheille.

        Aivan sama minkä tekijän puheille hakeutuu mutta. Niin kauan kun on alle 18 vuotias ja asuu kotona vanhempiensa kanssa niin vanhemmat viime kädessä päättävät lapsen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
        Minun lapset eivät myöskään saa tehdä fb tai muihin vastaaviin profiileita. He ovat 15 ja 17 vuotiaita. Sitten kun ovat omillaan niin tehkööt mitä haluavat mutta nyt eivät tee.


      • väärintuokin
        eioikeutta kirjoitti:

        Väärin, Väärin
        Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi.

        Ja jos olet yli 18v ja asut vanhempiesi luona, niin heillä on oikeus nakata sinut pihalle, mikäli et noudata heidän sääntöjään ;)


    • En tiedä enkä ota kantaa siihen, että millaiset oikeudet alaikäisellä on tehdä Facebookki, jos vanhemmat toisin sanovat. Jos olisin itse samassa tilnteessa, tekisin todennäköisesti Facen salaa ja estäisin siellä vanhemmat ja oikeastaan koko suvun.

    • asgjfhgflshkj

      Teet itsellesi facen, mutta et käytä omaa nimeäsi, siten sinua ei ole vanhempisei helppo löytää. Kerrot käyttäjänimesi vain sitten kavereillesi.

    • paskaaaaaa

      Oon mäki 13 v poika enkä määköä saa

    • sjbd

      jumalauta teet sen fbn vaikka salaa siltä. fb on K13 ja sä oot 16 nii vittuako sun äiti sulle siitä inisee. ei vanhemmilla oo oikeutta jyrätä tolleen lapsiasa

    • 242414fq

      Toivottavasti ap oli trolli, jos ei niin.... mitähän tähän nyt sanois ._.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe