elikkä siis olen jo 16 vuotias ja äitini ei anna minun vieläkään tehdään fb.tä. Äiti väittää että tulisin riippuvaiseksi siihen ja tekisin siellä kaikkea muuta kuin tärketää. meidän biologian opettajan on tekemässä faceen sellasta ryhmää jossa hän voisi ilmoitella tärkeistä asioista, mutta äiti sanoo että ei hän voi ketään pakottaa faceen ja että hänellä on oikeus ilmoittaa asiat myös ilman sitä kautta. Minusta fb olisi todella hyvä tämän kaltaisissa asioissa mut kun äiti sanoo ei niin se on ei. kuinka voisin perustella äidille facen hyvät puolet. olenhan sentään saannut mennä instagramiin ja minulla whatsapp!!! eikö hän muka tippaakaan luota minuun!!
16 ja enkä saa vieläkään tehdä facea:/
12
129
Vastaukset
- 95poika
Aika tiukka ja aliarvioiva kukkahattutäti sun äitis. Sitäpaitsi facebook on K13. No onkos sun äitis facebookissa, niin jos ei ole, on sun aika helppo luoda oma tili saamatta mitään huutoja. Itselleni facebook on ollut lukioiässä hyödyllinen kun en olisi muuten voinut olla kovinkaan helposti lukiokavereihin yhteydessä koulun ulkopuolella, en vaan uskalla kysyä ihan vaan joltain "mikä sun puhelinnumero".
- errr32
Sun äitis ei nyt voi ihan joka asiaa päättä, että mitä teet, muutenkin niin kuin täällä jo aikaisemmin mainittiin se, että Facebook on K13, sun pitäisi ehkä jotenkin puhua äidillesi ja yrittää saada se suostumaan siihen. :/
- Heieieieiie
OOt yli 16-v sulla on oikeus avata se jos haluut. Lisäksi sun pitää ihan kunnolla suostutella fb:stä. Kuten syytellä jos saan huonon nro bilast niin sun syytä, mun elämä menee pilalle jne. Seuraava askel on mykkäkoulu. Lapsellinen keino mutta tehokas mun vanhepien kanssa.
- eioikeutta
Väärin, Väärin
Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi. - yamma
eioikeutta kirjoitti:
Väärin, Väärin
Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi.Höpö höpö, ajattelet selvästi mustavalkoisesti ja jos vanhemmat uhkaavat evätä kaikki nuoren oikeudet, kannattaa hakeutua vaikkapa nuorisotyöntekijän puheille.
- kuripitääolla
yamma kirjoitti:
Höpö höpö, ajattelet selvästi mustavalkoisesti ja jos vanhemmat uhkaavat evätä kaikki nuoren oikeudet, kannattaa hakeutua vaikkapa nuorisotyöntekijän puheille.
Aivan sama minkä tekijän puheille hakeutuu mutta. Niin kauan kun on alle 18 vuotias ja asuu kotona vanhempiensa kanssa niin vanhemmat viime kädessä päättävät lapsen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
Minun lapset eivät myöskään saa tehdä fb tai muihin vastaaviin profiileita. He ovat 15 ja 17 vuotiaita. Sitten kun ovat omillaan niin tehkööt mitä haluavat mutta nyt eivät tee. - väärintuokin
eioikeutta kirjoitti:
Väärin, Väärin
Sinulla ei ole oikeutta mihinkään ennen kun olet TÄYSI-IKÄINEN. Niin kauan äitisi ja isäsi päättävät mikä sinulle on hyväksi.Ja jos olet yli 18v ja asut vanhempiesi luona, niin heillä on oikeus nakata sinut pihalle, mikäli et noudata heidän sääntöjään ;)
En tiedä enkä ota kantaa siihen, että millaiset oikeudet alaikäisellä on tehdä Facebookki, jos vanhemmat toisin sanovat. Jos olisin itse samassa tilnteessa, tekisin todennäköisesti Facen salaa ja estäisin siellä vanhemmat ja oikeastaan koko suvun.
- asgjfhgflshkj
Teet itsellesi facen, mutta et käytä omaa nimeäsi, siten sinua ei ole vanhempisei helppo löytää. Kerrot käyttäjänimesi vain sitten kavereillesi.
- paskaaaaaa
Oon mäki 13 v poika enkä määköä saa
- sjbd
jumalauta teet sen fbn vaikka salaa siltä. fb on K13 ja sä oot 16 nii vittuako sun äiti sulle siitä inisee. ei vanhemmilla oo oikeutta jyrätä tolleen lapsiasa
- 242414fq
Toivottavasti ap oli trolli, jos ei niin.... mitähän tähän nyt sanois ._.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300