Jakkaran käsittely " vanhaksi"

Iitu79

Minulla on kierrätystiikistä pieni jakkara, jonka haluaisin käsitellä ao. kuvan mukaiseksi. Tietääkö kukaan miten tuollaisen aivan hivenen valkoiseen kuultavan pinnan saisi? Ei siis kuultovalkoiseksi vaan käytännössä väritön, jossa siellä täällä häivähdys valkoista.

http://www.cobello.fi/huonekalut/tuolit/item/1299-hk-teak-jakkara

4

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkeeria

      Kuvassa oleva jakkara on ensin maalattu valkoiseksi ja sitten hiottu lähes puhtaaksi.
      Vain hiven alkuperäistä maalia on jäljellä.
      Tämä on yksi halvimmista ja nopeimmista keinoista maailmalla saada ihminen luulemaan,jotta jokin olisi antiikkia.

      Itsekkin voit tehdä niin. Hio pinnat lähes puhtaaksi,mutta jätä vähän alkuperäistä maalia näkyviin sieltätäältä. Peitä lopputulos joko lakalla. Tai mieluummin laadukkaalla vahalla.

    • asiimiakas

      Huom! Älä Tee tätä aidolle antiikille!! Arvo menee....
      Opettele tunnistamaan aito, tai voit menettää kunnostusprojekteissa tuhansiakin euroja...

      • repeankka

        mikä tuossa on antiikkia?


    • repeankka

      juu ,,patinoimalla valkoisella. Pohjusta ensin seoksella jossa puolet vernissaa ja puolet tärpättiä kahteen kertaan. Vernissa usein syventää väriä joten omalla vastuulla testaat ensin esim jakkarana alle.Muista papereissa ja räteissä itsesyttymisvaara jos niissä on vernissaa tai öljyväriä. Sitten ostat valkoista öljytuubiväriä.Hankaat jäykällä siveltimellä ja pyyhit pois rätillä.Testaa taas ensin kannen alle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4726
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3384
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3182
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3027
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2816
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2707
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2488
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2276
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      52
      2255
    Aihe