Hania

Kikka

Hei, onko Haniassa käyneitä?Mietimme lomaa sinne ensi elokuussa,mikä olisi paras paikka?Onko Platanias ja hotelli Elisso hyvä, vai liian rauhallista tai Malemessa hotelli Imperial?Tai onko muita mahdollisia hotelleja Haniassa tai yleensä Kreikassa.Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä.Sellainen paikka missä olisi hyvä ranta, nähtävyyksiä, ostosmahdolisuuksia ja hyviä retkikohteita.

12

5843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmu

viime kesänä olin kreetalla, plataniaksessa. se on kyllä ihan kiva paikka, mutta kannattaa ennemmin mennä haniaan siellä kun kaikki menotkin on. matkaa plataniaksesta sinne tulee aika paljon ja bussia joutuu käyttämään jos haluaa haniaan. haniassa saa yhdistettyä ainakin rannan, osan nähtävyyksistä ja ostosmahdollisuudet (muualla on aika vähän kauppoja). kannattaa ottaa hotelli läheltä rantaa myöskin. voin suositella mukava paikka on, elokuu on sitten tosi lämmintä aikaa.. hintataso tosin on aika korkea.

• k120

Haniaa jos menee,tai yleensä sinne lähistölle(platanias,agia marina jne)kannattaa käydä Limnoupoliksen vesipuistossa.on monenlaista mäkeä,allasta,ravintolaa ja kuppilaa.Siellä menee päivä rattoisasti.löytyy nettisivut paikasta.

Kun nyt kuulostit kovasti tiedonjanoiselta niin kannattaa käydä lueskelemassa myös kreikka.net keskustelupalsta.

• kissimirri

Joo olihan toi platanias ihan kiva paikka. Siellä
      ei kuitenkaan ollut paljon discoja, mut pubeja oli suuressa määrin. Hanian kaupungista en juuri pitänyt. taksi plataniaksesta haniaa n.9 euroo ja kesto 10 min. suosittelen ennemmin plataniasta.
      olimme hotelli elissossa, ja pidimme paikasta. henkilökunta oli ystävällistä, ehkä liiankin...
      mutta uima-allasalua oli tosi hyvä ja hotellin pienestä baarista sai pikkusyötävää (salaattia, ranskiksia, burgereita jne.).
      huoneet oli mielestäni isot, ja siivous oli huolellista.
      kaikista huoneista oli näkymä uima-altaalle.
      siellä oli myös paljon lapsiperheitä
      ja henkilökunta järjesti muutaman kerran viikossa iltaohjelmaa.
      kannattaa kokeilla!!!

• Haniasta Plataniakseen

Maleme on jo melko kaukana Haniasta ja rantakin lienee huonompaa kuin Ptataniaksesta Haniaan saakka (hyvää hiekkarantaa).
      Platanias tai Agia Marina voisi olla ihan kohtuullinen paikka, jos et ole ennen käynyt. Ilman muuta kannattaa vuokrata ilmastoitu auto tai skootteri/moottoripyörä (tätä suosittelen ehdottomasti kahdelle hengelle). Kaksipyöräisellä ei kauaa Plataniaksesta tai Malemesta Haniaan päräytä. Ja sillä tekee mukavasti päiväretken vaikka Paleohoraan taikka Rethimnoniin.

Tosin asfaltti tulee tulikuumaksi ja liukkaaksi auringon paahteessa, viime reissulla Haniassa jäi mieleen ensimmäinen asfaltti-ihottumani Haniassa risteykseen jarrutellessa ... Onneksi vain lähes kävelyvauhdista.

• rannalla

platanias Caldera Bay
      hyvä iso huoneistohotelli

hania Nea Horan rannalla
      Christina 2 huoneistohotelli
      hyvä ranta lähellä haniaa
      haniaan 1,5 km

• keittis

Mahtava sijainti rannalla, hyvät altaat myös ja uusi huoneistohotelli, jossa ilmastointi toimi =)

• malemessa

Maleme on aika syrjässä, olimme maleme meressa,
      meillä on pieniä lapsia niin tykkäsimme rauhallisesta
      paikasta.Kävimme taksilla Haniassa ja Plataniaksessa ostoksilla kerran.Vesipuisto hyvä.
      Nektar beach hotelli myös perheille suosittu ja hyvä sijainti.En menisi itse Haniaan.
      Agia Apostolissa olemme myös olleet, ei valittamista, lyhyt matka joka suuntaan.

• kreetaan rakastunut

Olen käynyt Kreetalla 7 kertaa ja voin sanoa,että kannattaa kokeilla=)Itse olen nuori ja kokeillut kaikki baarit Plataniaksessa,mutta olen myös ollut liikenteessä lapsiperheen kanssa ja sekin reissu onnistui mainiosti.Kaikille löytyy jotain.Jos lasten kanssa lähtee liikenteeseen,kannattaa ehkä ennemmin mennä Agia Marinan puolelle,koska ranta on sillä kohtaa turvallisempi.Ruoka on taivaallista.Huonoa ravintolaa en vielä ole löytänyt.Toki hintataso on suht korkea esim.Bulgariaan verrattuna,mutta paikalliset ruoat ovat edullisia ja todella hyviä.Monet hotellitkin on nähty ja kaikki olleet ihan ok,riippuu tietenkin siitä mitä haluaa.Voin auttaa valinnassa,jos kerrot mitä hotellilta toivoisit.Suosittelen käymään.Ainoa miinus jonka olen huomannut on se,että sinne haluaa aina uudelleen ja uudelleen...

• Ilu

Olen ollut Plataniaksessa 4 kertaa ja tuskin olisin sinne mennyt uudestaan, ellei paikka olisi hyvä. 3 kertaa olimme Casa Mariassa (entinen Aurinkomatkojen hotelli Elissoa vastapäätä) ja nyt viime kesänä Elissossa. Ei Elissostakaan ole pahaa sanottavaa, vaikka ehkä Casa Mariassa oli enemmän perhehotellin tunnelmaa, kun isäntäperhe aina hääräsi paikalla. Unohtamatta vanhaa Jorgosta, joka nykyään on baarimikkona Hanian Venetsialaisen sataman kulmassa olevassa baarissa. Kuitenkin Elisso oli ihan siisti paikka ja palvelu oli kaikin puolin ystävällistä.

Sijainniltaan ja tyyliltään Casa Maria ja Elisso on molemmat meidän makuumme, viihtyisiä pikkuhotelleja rauhallisella paikalla eikä saksalaisia ole liian lähellä. Plataniaksen kylä pyörii aika paljon yhden turistikadun ympärillä, mutta yläkylässä on jäljellä jotain alkuperäistä kreikkalaista tunnelmaa ja sen ravintoloista on aivan mahtavat näköalat merelle auringonlaskun aikaan.

Me olemme olleet aina lapsiporukan kanssa, viimeksi 2 aikuista 4 tenavaa. Meille siis Platanias sopii erinomaisesti. Jos kaipaa humppaa, Hania saattaa olla parempi kohde.

• Vaimo

Anoppi kertoi, että Elisso oli hyvä hotelli ja tykkäsivät olla Plataniaksessa. Sanoi, ettei kannata ottaa mitään opasmatkaa Hanian kaupunkiin. On kuulemma sellanen kaupunki, että itsekin pärjää hyvin.
      Keväällä tosi kaunis paikka.

Itse ollaan menossa toukokuussa sinne ja hotelliin Santa Marina Plaza Plataniaksessa.
      Itse odotan innolla rantoja ja paikallista kulttuuria. Ollaan ajateltu vuokrata auto ja katsella sen avulla vähän muitakin maisemia siellä.

• MJM

Kävimme vuosia vuosia sitten plataniaksessa ja jasmine village hotellissa... oli loistava ja kuulemma nykyään parantunut vaan.. näyttää olevan finnmatkoilla nykyään..

• ba72

Vinkkejä löydät ainakin www.matkatarinat.comista, jossa on jo muutama kirjoitus kreetasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2758
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1862
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1739
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1735
    5. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1663
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1653
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1440
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1178
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1147
    Aihe