sormus peukalossa

sormusnainen

Nyt täytyy esittää ehkä tällainen hassukin kysymys mutta; kun sanotaan että lesbo voi pitää sormusta peukalossaan merkkinä suuntaumuksestaan, mutta oon miettinyt et onko sillä väliä kumman käden peukalossa sitä pitää ? Jotain oon lukenu et bi seksuaalit pitäs vasemmas ja lesbot oikeessa... ?

28

1603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet viiden aikaan aamulla herännyt miettimään tällaista kuviota. Itse olin viiden aikaan vielä radalla, vaikka olen jo ikäihminen.

(naurua)

• hyyihitto

mitä kieltä käytät! Vaikutat muutenkin viestistäsi päätellen olevan todella rahvaanomainen. Hyi!

• kiinnostunu

Kiinnostaisi tietää mistä syystä tällaista kysyt? :) Oletko itse huomannut jollakulla sormuksen peukalossa tai oletko itse kenties ajatellut alkaa käyttämään?

• sormusnainen

Elikkä luin tässä joku päivä jotain juttua aiheesta niin oon itse miettinyt et jos alkais pitämään sormusta itsekin peukalossa :)

• luonnoton-paikka

Mun mielestä sormus peukalossa on ensinnäkin erittäin epämukavaa ja jotenkin luonnoton paikka sormukselle ja toisekseen ällöttävän miesmäistä jotenkin. Eli etoo jotenkin ajatuskin.

• luonnoton-paikka
        sormusnainen kirjoitti:

Elikkä luin tässä joku päivä jotain juttua aiheesta niin oon itse miettinyt et jos alkais pitämään sormusta itsekin peukalossa :)

Täsmennän vielä, että miesmäiset naiset etoo muutenkin yli kaiken (naiset, jotka käyttävät miesmäisiä vaatteita ja ostavat ne miesten osastoilta, kävelevät miesmäisesti, tuoksuvat miehiltä, käyttävät miesten alusvaatteita, matkivat miesten eleitä ja ilmeitä ja kaiken kruunaa vielä jokin miesmäinen sormus miesmäisessä paikassa eli peukalossa)ja miksi ylipäätänsä pitäisi toitottaa kaikille olevansa lesbo? Yhtä hyvin voisi otsaan kirjoittaa sanan lesbo tai maalata sateenkaaren otsaan.

Jos haluaa jonkun iskeä, niin kyllä siihen on parempiakin keinoja kuin jonkun sormuksen laittaminen peukaloon, hyvänen aika sentään=)

• Naisethanonihania

Niin mutta hehän haluaisivat olla miehiä ja se ei kyllä ole lesboutta vaan äijyyttä. Ei kiitos. Ja sit se että ollaan ritarillisia on kans aika keskiaikaa. Eiks sit ilman noita rooleja ollakkkaan oikeesti olemassa sille toiselle?Kun oon pari kertaa haksahtanut näihin koviin jätkiin niin ei kyllä enää uudestaan. Väntäisivät kättä keskenään.

• luonnoton-paikka
        Naisethanonihania kirjoitti:

Niin mutta hehän haluaisivat olla miehiä ja se ei kyllä ole lesboutta vaan äijyyttä. Ei kiitos. Ja sit se että ollaan ritarillisia on kans aika keskiaikaa. Eiks sit ilman noita rooleja ollakkkaan oikeesti olemassa sille toiselle?Kun oon pari kertaa haksahtanut näihin koviin jätkiin niin ei kyllä enää uudestaan. Väntäisivät kättä keskenään.

En ole koskaan tuollaiseen äijälepakkoon haksahtanut enkä haksahdakaan. Ei tulisi edes mieleenkään. Mielestäni vain tuollainen roolin vetäminen on todella typerää, naurettavaa ja lapsellista. Se kertoo siitä, että henkilö on kovin epävarma itsestään ja heikkoitsetuntoinen ja todellinen minä piiloutuu roolien taakse. Ikään kuin ei olisi lesbo ilman rooleja tai ilman peukalosormusta.

Mielestäni paljon parempiakin keinoja on kertoa ihmisille, että on lesbo (jos on nyt mieletön tarve julistaa huomionkipeästi omia asioitaan kaikille) tai jos haluaa iskeä jonkun naisen niin pitkään silmiin katsominen, hymy, silmänisku tai toisen kehuminen on miljoona kertaa parempia (ja tehokkaampia) keinoja kuin pelkän sormuksen laittaminen peukaloon.

• luonnoton-paikka kirjoitti:

En ole koskaan tuollaiseen äijälepakkoon haksahtanut enkä haksahdakaan. Ei tulisi edes mieleenkään. Mielestäni vain tuollainen roolin vetäminen on todella typerää, naurettavaa ja lapsellista. Se kertoo siitä, että henkilö on kovin epävarma itsestään ja heikkoitsetuntoinen ja todellinen minä piiloutuu roolien taakse. Ikään kuin ei olisi lesbo ilman rooleja tai ilman peukalosormusta.

Mielestäni paljon parempiakin keinoja on kertoa ihmisille, että on lesbo (jos on nyt mieletön tarve julistaa huomionkipeästi omia asioitaan kaikille) tai jos haluaa iskeä jonkun naisen niin pitkään silmiin katsominen, hymy, silmänisku tai toisen kehuminen on miljoona kertaa parempia (ja tehokkaampia) keinoja kuin pelkän sormuksen laittaminen peukaloon.

Kun se on mustavalkoinen niin se silloin on. Kun elämä on mustavalkoista niin sekin silloin on, eikö!!!

• luonnoton-paikka

No, joidenkin on vaan vaikea ymmärtää tai hyväksyä, että makuja on monia. Kaikki valitettavasti eivät tykkää äijälepakoista. Näin se vaan on. Toki ikävä asia sinulle, jos sinä itse olet sellainen. Ei voi mitään. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä edes pidäkään miellyttää. Eihän kaikki pidä mustikoistakaan, jotkut pitävät vain mansikoista, eikä se tarkoita, että olisi jotenkin erityisen mustavalkoinen ihminen. Aivan varmasti sinullakin on omat mieltymyksesi, millaisista naisista sinä pidät ja millaisista sinä et pidä. Onko oikein haukkua sinua siis mustavalkoiseksi ihmiseksi, jos et pidä jostain tietystä tyylistä vai väitätkö aivan tosissaan, että sinulle kelpaa ihan kaikki, ihan milloin vain ja missä vain?

• luonnoton-paikka kirjoitti:

No, joidenkin on vaan vaikea ymmärtää tai hyväksyä, että makuja on monia. Kaikki valitettavasti eivät tykkää äijälepakoista. Näin se vaan on. Toki ikävä asia sinulle, jos sinä itse olet sellainen. Ei voi mitään. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä edes pidäkään miellyttää. Eihän kaikki pidä mustikoistakaan, jotkut pitävät vain mansikoista, eikä se tarkoita, että olisi jotenkin erityisen mustavalkoinen ihminen. Aivan varmasti sinullakin on omat mieltymyksesi, millaisista naisista sinä pidät ja millaisista sinä et pidä. Onko oikein haukkua sinua siis mustavalkoiseksi ihmiseksi, jos et pidä jostain tietystä tyylistä vai väitätkö aivan tosissaan, että sinulle kelpaa ihan kaikki, ihan milloin vain ja missä vain?

Itse asiassa olen enemmän androgyyninen, ja kyllä en ole kranttu. Tyyli ei kerro yhtään mitään ihmisen sisimmästä vaikka kuinka olis butch tyyppinen. Loppupeleissä rakastut sisimpään et tyyliin. Enkä haukkunut sua mustavalkoiseksi, totesin vain sen miten itse näet! :)

• luonnoton-paikka
        azeriel kirjoitti:

Itse asiassa olen enemmän androgyyninen, ja kyllä en ole kranttu. Tyyli ei kerro yhtään mitään ihmisen sisimmästä vaikka kuinka olis butch tyyppinen. Loppupeleissä rakastut sisimpään et tyyliin. Enkä haukkunut sua mustavalkoiseksi, totesin vain sen miten itse näet! :)

Mistäs sinä tiedät mihin minä rakastun? Et voi tietää puolestani mihin minä rakastun ja mihin en. Aivan varmasti tiedän itse paremmin minkälaiseen ihmiseen minä rakastun kuin sinä minun puolestani tiedät.

Mielestäni tyyli on osa sitä ihmistä ja rakastuessani rakastun koko pakkaukseen eli koko ihmiseen mukaan lukien tyyli sekä sukupuoli. Jos ihminen rakastuu vain pelkästään ihmisen sisimpään niin silloin lesbo voisi rakastua heteromieheen tai heteromies rakastuisi homomieheen ja näinhän asia ei siis ole. Tähän vielä lisäisin sen, että jotkut eivät vaan rakastu äijänaisiin, vaikka kuinka yrität sitä ideologiaa tuputtaa.

Jos sinä Azeriel rakastut pelkästään ihmisen sisimpään ja näin ollen sinulle kelpaa siis mies tai nainen ja ihan minkä tahansa näköinen ja oloinen mies tai nainen, niin se ei toki tarkoita, että kaikille muillekin kelpaa samalla tavoin kuin sinulle.

Jotkut lesbot on vaan sellaisia, että ne ei koskaan, missään ja ikinä minkälaisissa olosuhteissa rakastu äijälepakoihin yhtä hyvin kuin lesbo ei rakastu mieheen.

• kaho

Jokainen tyylillään.

• Tsetsee

Eikös se nyt ole jo aikalailla selvää, että jos on sormus peukalossa, niin ei ainakaan hetero ole? Näin olen ainakin tulkinnut jo kauan.

• Sormi peukalossa

Juuri näin. Tänään olen harvinaisen samaa mieltä kaikkien kanssa, koska minulla on helvetillinen darra. Mutta epäselvyyksien välttämiseksi ajattelin, että kaikista helpointa olisi merkitä ihmisyksilöt jollain näkyvällä tavalla. Tapoja on monia. Esim. sanan LESBO voisi kirjoittaa selkään joko spraylla tai sitten kuviokirjailtuna brodeerauksena. Myös henkilökortit näkyvällä paikalla (esmes rinnassa) ovat sekä selkeitä että informatiivisia luonteeltaan. Kirjoituksen pienuus auttaisi ihmissuhteiden solmimista reviirirajoja rikkovalla väistämättömyydellä.

(reps)

• Sonne kirjoitti:

Sormi peukalossa

Juuri näin. Tänään olen harvinaisen samaa mieltä kaikkien kanssa, koska minulla on helvetillinen darra. Mutta epäselvyyksien välttämiseksi ajattelin, että kaikista helpointa olisi merkitä ihmisyksilöt jollain näkyvällä tavalla. Tapoja on monia. Esim. sanan LESBO voisi kirjoittaa selkään joko spraylla tai sitten kuviokirjailtuna brodeerauksena. Myös henkilökortit näkyvällä paikalla (esmes rinnassa) ovat sekä selkeitä että informatiivisia luonteeltaan. Kirjoituksen pienuus auttaisi ihmissuhteiden solmimista reviirirajoja rikkovalla väistämättömyydellä.

(reps)

On muuten kummallista, että aina kun kuuntelen Carmina Buranaa yöllä, niin minulla on aamulla päänsärky.

(reps)

• Sonne kirjoitti:

On muuten kummallista, että aina kun kuuntelen Carmina Buranaa yöllä, niin minulla on aamulla päänsärky.

(reps)

Lesbomerkinnöistä näkyvin ja kuuluvin saattaisi kuitenkin olla jonkinlainen symbaali tai tamburiini, helistin, jota vatkata esimerkiksi oopperan väliajalla, jotta kuvio tulisi selväksi.

(diivailevaa naurua)

• Sonne kirjoitti:

Lesbomerkinnöistä näkyvin ja kuuluvin saattaisi kuitenkin olla jonkinlainen symbaali tai tamburiini, helistin, jota vatkata esimerkiksi oopperan väliajalla, jotta kuvio tulisi selväksi.

(diivailevaa naurua)

Katusoittajilla tavataan joissain maissa omituisia hybridejä, joissa on sekä haitsu että basari, huuliharppu ja mandoliini. Laitteella on jokin hieno nimi, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä.

(reps)

• Sonnehyi
        Sonne kirjoitti:

Sormi peukalossa

(reps)

Natsi?

• Eiap

Mua olisi kiinnostanut tämä kanssa, gaydarini on huono, tylsää että taas vaan trollataan :(

• sormusnainen

Pienenä selvennyksenä; olen itse naisellinen lesbo, en miehekäs ja ajattelin että sormus siinä sormessa voisi olla kiva ja toivottavasti selkeähkö "vihje" että tykkään naisista. Tosin ps. Asiaa sivuuttaen nyt kun jostain tuli nuo miehekkäät puheeksi niin itse kyllä itseasiassa puolestani tykkään juurikin enemmän noista miehekkäistä naisista. Mutta tosiaan kuten joku ylempänä olikin kirjoittanut; kukin tyylillään ja makuasioista ei käy kiisteleminen. :)

• uudenkoulukunnanfemme

voi terve mitä trollausta täällä nykyään.. mutta yhden asiallisen vastauksen kirjoittaakseni niin olen ymmärtänyt, että sormus peukalossa on lesbon merkki ja pikkurillissä sormus meinaa biitä. Oikea vaiko vasen en tiedä, mutta itse olen nuori ja naisellinen lepakon alku ja pidän vasemmassa peukussa. Harvemminpa muilla bongailee ja harvat ees ainakaan nuoremmasta sateenkaarikansasta tätä merkkiä tietää, mutta itse tykkään ajatella, että jos tietää niin eipähän tarvitse sellaiselle ihmiselle selitellä. Varoittaisin myös, että heteroillahan ei sitten ole minkään valtakunnan aavistusta tästä säännöstä, joten tsekkailisin muitakin merkkejä. t. uuden koulukunnan femme

• Löytyy

sormus oikeasta peukalosta. Itse en ero mitenkään massasta, olen melko naisellinen, viihdyn korkkareissa ja jakkupuvussa, vapaa-ajalla myös tennareissa ja ikää pitkälle yli kolmekymmentä. Ei voi tietysti vetää mitään yleisiä johtopäätöksiä pelkistä sormuksista......

• Lellelee

Itsekin olen aina ajatellut niin, että peukalossa = lesbo, pikkusormessa = bi.
      En tiedä kuinka moni tätä toteuttaa, mutta on se kiva harrastus bongailla näitä sormuksia ja tehdä omia johtopäätöksiä.

• Jannu19ww

Missä sormessa mies voi pitää sormusta, jos haluaa vaan pitää? Kertokaa, etten laita väärään sormeen, joku luulee vielä, että oon kihloissa tai naimisissa, jos laitan sen väärään sormeen.

• Mää en kyl pidä peukalossa sormusta enkä pidä sitä lesbo merkkinä. Oon kuullut tosta joskus, mutta joo jotkut pitää ihan tyyliin vuoksi ja taas osa sateenkari ihmisistä ei pidä. Ei voi mun pitää lesbon/ bi seksuaalin määritelmänä.

• voivide

kun ootte lapsellisia teinejä, jotka ootte vissiin tulleet vasta kaapista ulos. HOHHOHHOHHHOOOHHHOOOO!!!!!!!!

• entäsvarpaassa

eräällä mun tutulla on sormus varpaassa? Onkohan hänkin lesbo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe