Opiskelijan toimeentuloki?

sgegegg

Onko opiskelijana mahdollista saada Helsingin kaupungilta toimeentulotukea opiskelijana? Opiskelen tällä hetkellä korkeakoulussa. Saan opintotuen eli sen noin 450 euroa kuussa ja olen nostanut jo kaiken LAINAN tältä lukukaudelta eli sen 1600 viime syksyltä ja nyt keväältä 2000. Tällä hetkellä rahaa on sen verran että pärjään vielä nyt tämän helmi- ja maaliskuun mutta huhtikuussa ei ole enää kuin tuo 450 euroa joka menee SUORAAN vuokraan(Vuokrani on just toi 450 e/kk) ja samoin käy toukokuussa ellen pääse (USKOISIN AINAKIN ETTÄ PÄÄSEN) kesätöitä aloittamaan jo silloin.

Niin nyt kysynkin, että miten on olenko oikeutettu jonkinlaiseen toimeentulotukeen esim. että sossu maksaa vuokrani ja itse elelen kk aina tuolla opintotuellani. Niin ja olen kokoajan hakemassa osa-aikatöitä mutta ei tunnu irtoavan. Kun olen soittanut johonkin firmaan niin sanotaan vaan että jätä hakemus ja ei kuulu mitään tai että hae kesätöihin heille... No mitä lähemmäksi kevättä tullaan niin varmaan vielä vaikeampi niitä osa-aikatöitä onkin saada....

Ja vielä ennen kuin joku kerkee sanomaan, että käy kysymässä suoraan sossusta niin olen maanantaina menossa.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimenomaan. Kannattaa paitsi mennä sossuun niin tehdä toimeentulotukihakemus, vaikka sanoisivat, että et voi tukea saada - tee siis hakemus joka tapauksessa!

      Jokaisen opiskelijan kannattaa huomata, että vaikka lainan turvin pärjäisi, niin kannattaa hakea joka kuukaudelle toimeentulotukea jolloin laina tulee kuukausittain huomioiduksi tulona. Nyt on vaara, että ottavat jo nostamasi lainan edelleen kuukausittaiseksi jaksotettuna tulona huomioon. Jos niin käy, ja kun saat päätöksen, niin: http://www.satakunta.net

    • RahatRiittää

      Älä syö niin paljon, lopeta tupakointi ja ryyppääminen. Mene töihin.

    • lklkmölmlm

      Saat sossusta jotain 85e. Lainaa huomioidaan aina sossussa tulona 400e/kk vaikka olisit sen omaa tyhmyyttäsi kerralla nostanut ja tuhlannut.

      Toki voit yhden kerran saada jotain harkinnanvaraista tukea vuokranmaksuun jos osaat asiasi selkeästi sossun tädille esittää ja mennä tapaamiseen.

    • mulki

      Periaatteessa opiskelijankin olisi sovitettava menonsa tulojen mukaan. Aika erikoiset perustelut saat sossussa esittää sille, että et osannut laskea tulojesi (lainan ym.) riittävyyttä oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe