Opiskelijan toimeentuloki?

sgegegg

Onko opiskelijana mahdollista saada Helsingin kaupungilta toimeentulotukea opiskelijana? Opiskelen tällä hetkellä korkeakoulussa. Saan opintotuen eli sen noin 450 euroa kuussa ja olen nostanut jo kaiken LAINAN tältä lukukaudelta eli sen 1600 viime syksyltä ja nyt keväältä 2000. Tällä hetkellä rahaa on sen verran että pärjään vielä nyt tämän helmi- ja maaliskuun mutta huhtikuussa ei ole enää kuin tuo 450 euroa joka menee SUORAAN vuokraan(Vuokrani on just toi 450 e/kk) ja samoin käy toukokuussa ellen pääse (USKOISIN AINAKIN ETTÄ PÄÄSEN) kesätöitä aloittamaan jo silloin.

Niin nyt kysynkin, että miten on olenko oikeutettu jonkinlaiseen toimeentulotukeen esim. että sossu maksaa vuokrani ja itse elelen kk aina tuolla opintotuellani. Niin ja olen kokoajan hakemassa osa-aikatöitä mutta ei tunnu irtoavan. Kun olen soittanut johonkin firmaan niin sanotaan vaan että jätä hakemus ja ei kuulu mitään tai että hae kesätöihin heille... No mitä lähemmäksi kevättä tullaan niin varmaan vielä vaikeampi niitä osa-aikatöitä onkin saada....

Ja vielä ennen kuin joku kerkee sanomaan, että käy kysymässä suoraan sossusta niin olen maanantaina menossa.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimenomaan. Kannattaa paitsi mennä sossuun niin tehdä toimeentulotukihakemus, vaikka sanoisivat, että et voi tukea saada - tee siis hakemus joka tapauksessa!

Jokaisen opiskelijan kannattaa huomata, että vaikka lainan turvin pärjäisi, niin kannattaa hakea joka kuukaudelle toimeentulotukea jolloin laina tulee kuukausittain huomioiduksi tulona. Nyt on vaara, että ottavat jo nostamasi lainan edelleen kuukausittaiseksi jaksotettuna tulona huomioon. Jos niin käy, ja kun saat päätöksen, niin: http://www.satakunta.net

• RahatRiittää

Älä syö niin paljon, lopeta tupakointi ja ryyppääminen. Mene töihin.

• lklkmölmlm

Saat sossusta jotain 85e. Lainaa huomioidaan aina sossussa tulona 400e/kk vaikka olisit sen omaa tyhmyyttäsi kerralla nostanut ja tuhlannut.

Toki voit yhden kerran saada jotain harkinnanvaraista tukea vuokranmaksuun jos osaat asiasi selkeästi sossun tädille esittää ja mennä tapaamiseen.

• mulki

Periaatteessa opiskelijankin olisi sovitettava menonsa tulojen mukaan. Aika erikoiset perustelut saat sossussa esittää sille, että et osannut laskea tulojesi (lainan ym.) riittävyyttä oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5117
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3332
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3099
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2428
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1817
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1550
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1494
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1159
    9. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      30
      1129
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1119
    Aihe