Mistä löytää joulun laulu?

nukkavieru

Ystävät hyvät,
voisitteko auttaa?
Lapsena/nuorena meillä oli kotona muistaakseni Fazerin joululaulukirja, nuotteineen. Kansi oli kelta-kulta-sinisävytteinen ja siinä oli muistaakseni kolme kynttilää.
Alkusivuilla, jos ei aivan ensimmäisenä oli laulu, jonka nimeä en muista, mutta joka alkaa sanoilla: "jo neitsyt pikku poijuttansa povellansa vie ja äidillä on kyynelissä silmä. Oi piltti pieni, eihän sun vain liian kylmä lie. Tää maailma on niin kylmä, niin kylmä.."
Kenen laulu ja mistä löytäisin siihen lisää sanoja. Joululaulukirjaa en ole mistään löytänyt. Se on pehmeäkantinen, A4-kokoinen...
Iso kiitos ja kumarrus sille, joka osaa auttaa pientä kulkijaa...

7

2271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • nukkavieru

        Suurkiitos Sinulle!

        Säveltäjä tiedossa ja sitä kautta löysin muitakin linkkejä, mm.kansallismuseon joulukonsertin, jossa kyseinen laulu esitetään. Vielä kun löytäisi sen kadonneen laulukirjan... No, kaikkea ei voi saada ja olen tästäkin tiedosta ikionnellinen!


      • yks
        nukkavieru kirjoitti:

        Suurkiitos Sinulle!

        Säveltäjä tiedossa ja sitä kautta löysin muitakin linkkejä, mm.kansallismuseon joulukonsertin, jossa kyseinen laulu esitetään. Vielä kun löytäisi sen kadonneen laulukirjan... No, kaikkea ei voi saada ja olen tästäkin tiedosta ikionnellinen!

        Löytäisitköhän jostain näillä sivuilla olevista antikvariaateista sen laulukirjan:

        http://www.tie.to/kirjat/


    • yksi.vain

      Niin kaunis kappale, niin kaunis...

    • janetsytpikkupojuttansa

      googleta netistä, katso cd levyt tai käy kirjastossa laulukirjoja katsomassa....

      "Ja neitsyt pikku poijuttansa povellansa vie,
      ja äidillä on kyynelissä silmä.
      Voi piltti pieni, eihän vain sun liian kylmä lie?
      Tää maailma on niin kylmä, niin kylmä.

      Niin lämpimästi lempinyt on poika maailmaa,
      Ja äidillä on kyynelissä silmä.
      Oi, oi poikaseni, ristinkö ne sulle rakentaa?
      Tää maailma on niin kylmä, niin kylmä."

    • PiaeCantiones

      Ja lauluhan tunnetaan nimellä: Ja neitsyt pikku poijuttansapovellansa vie tai Neitsyt Marian osa (säv. Selim Palmgren, san. Severi Nuormaa)

    • joulu.laulu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      463
    Aihe