Kotoa pois muutto

10plus9

En osaa antaa järkevämpää otsikkoa. Mä haluan ja en halua pois kotoota. Pelottaa, etten jaksa hoitaa asioitani itte. Mulla on kaiken maailman mielenterveysongelmia ja henkisesti hyvin kuormittava ja toisinaan ilkeä isä ja menneisyydestä toki löytyy peruskouluaikanen helvetti ja mua_siin mieles_ahdisteleva veli, joka nyt asuu muualla.

Äiti puhuu aina tosinaan mulle itku silmissä, etten saa tehä itsemurhaa, kun se ei sitä kestä. Joten kai sitten ois ees kokeiltava, jos yksin asuminen helpottais tilannetta, kun isä on poissa peleistä. Aattelin toteuttaa tän muuttoprosessin n. vuoden päästä, kun lukio loppuu, mut ahdistaa ja pelottaa ihan mielettömästi. Mä oon lähes varma, että yhtäkkinen vastuu kaikista laskuista, siivoamisesta ja perustarpeitten hoitamisesta on mulle rankkaa etenkin kun tietyt "osat" musta on päällä.

Kaipaisin kokemuksia ja neuvoja itsenäistymisprosessiin ihmisiltä, joitten elämä ei oo ollu siitä hauskimmasta päästä. Kiitos.

1

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EzkuxD

      Kyllä sä pystyt siihen:)...kunhan opit pitämään talon siistinä ja laittamaan ruokaa nii kaikki on hyvin. Tai siis kuhan pidät kiinni kotitaloudellisista hommista esim. Tiskikoneen tyhjentäminen(tai tiskaus),siivoat talon välillä mut siis tää oli vaa miten mä tekisin...tee vaan niin mikä ittes mielestä tuntuu oikei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe