Miten saan nuoren pitämään huoneensa siistinä?

NipoMutsi

Niin pölyistä, sekaista, parisen kymmentä sukkaa ym roskaa sängyn ja sohvan alla. Meillä on sopimus että perjantaihin klo 18 mennessä on huone oltava siivottuna tai lähtee pleikat ja kännyt ym laitteet veks. Päällisin puolin onkin imuroitu ja vähän pölyjä pyyhitty. Enpä ole liiemmin huonetta tarkastanut mutta tänään siirtelin huonekaluja ja niin siivotonta ja paskaista nurkissa ja sängyn alla.
Sitten huudan ja karjun ja haukun ja mollaan. Lapseni saa taas syyn inhota minua. Millä helkutin voimalla saan 17 v kundin huolehtimaan huoneen siisteydestä?

5

166

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sannuli78

Oletko niitä äitejä joille ei mikään kelpaa? Ei anneta yrittää vaan aina tehdään itse vielä paremmin. Ei paljoa kannusta nuorta. Katso peiliin!

• Eieieitartte

Ei sitä huutaa tarttee -.-

• lagge

Pojan pitää varmaan tuntee hyötyvänsä siivouksesta jotain. Vanhempana siivoo koska hyötyy siitä joko terveyden tai viihtyvyyden kannalta, nämä poikaa ei taida kiinnostaa. Mutta älä anna siivouksesta rahaa, vaan esimerkiksi jotain vapauksia, vastuuta tai luottamusta. Pojalla on kuitenkin halu itsenäistyä - anna pieniä mahdollisuuksia harjoitella sitä. Jos siivousta ei tapahdu, älä anna vastuuta ja rajoita omia "palveluksia" poikaa kohtaan (kuten ruuanlaitto tai pyykinpesu)..

• lagge

ainiin, kommentti tulee 22-vuotiaan tytön suusta, toivottavasti en oo ihan hakoteillä tässä. mut huutaminen ja räyhääminen ei auta ikinä missään, sen voit unohtaa. ennemminki kysy siltä, miksei sitä kiinnosta se siivous tai näkiskö se siivoomisessa kuitenki jotain hyötyä. keskustelkaa aiheesta ja siitä, millon sille passais parhaiten siivota ja miten se haluaa sen tehä..

• uneksia

Vastaan myöhässä, mutta sano, että ellei 2 tunnin päästä ole siivottu, kaikki lattialla ja sängynpäällä olevat tarinat lentää roskikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      116
      2406
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      38
      1471
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      642
      1004
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      97
      888
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      700
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      696
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      686
    Aihe