Octavia 1,9 TDI -06 vai Avensis 2.0 D-4D -06

Koska nimeltä mainitsematon vanha autoni alkaa poikia vikoja vain perään niin pitäisi hankkia uudempi diiseli matka-ajoon ja vaihtoehtona olisi tuo skoda minkä saa sukulaisilta sopuhintaan tai sitten avensiksen metsästäminen. Itsellä aikaisempi auto oli tuo avensis ja se oli varsin kestävä, mutta shaisse ajettava.

Joten heitelkääpä pointteja kumpaan kannattaisi päätyä

13

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista

      Käy koeajamassa, ja valitse se, joka miellyttää eniten.

      • amattimieskö

        Ocu ylihintainen perusauto, Avensis kokoluokkaa isompi laatuauto. Ajo-ominaisuudet makuasia,, Toyotassa sähköinen tehostin, ocussa vanhempi malli,, ohjaus eri tyyppinen, suurissa nopeuksissa uskosin Avensiksen olevan vakaampi ..


    • TheKöle

      Jos puhutaan saman segmentin autoista, kuten ehdokkaat ovat, niin 9v. vanhoissa auton kunto merkkaa ehkä enemmän kuin merkki...... mene ja tiedä, Tojotistina olen jäävi vastaamaan :-)

      • ldmdfmf

        Octavia ja avensis eivät ole saman kokoluokan autoja, avensis kuuluu ylempään keskiluokkaan, ocu alempaan.

        Ocu on parempi ajaa, avensis kestävämpi. Avensiksessa vältä 2.2 dieseliä, siinä on paljon kansivikoja. Itse kääntyisin avensikseen. Vaihdokkeja paljon tarjolla ja kun niihin vaihdetaan öljyt 15 tkm välein, kone pysyy kunnossa. Ocuun Öljynvaihto 30 tkm välein?


      • tietäjä_100
        ldmdfmf kirjoitti:

        Octavia ja avensis eivät ole saman kokoluokan autoja, avensis kuuluu ylempään keskiluokkaan, ocu alempaan.

        Ocu on parempi ajaa, avensis kestävämpi. Avensiksessa vältä 2.2 dieseliä, siinä on paljon kansivikoja. Itse kääntyisin avensikseen. Vaihdokkeja paljon tarjolla ja kun niihin vaihdetaan öljyt 15 tkm välein, kone pysyy kunnossa. Ocuun Öljynvaihto 30 tkm välein?

        Ovat kyllä saman kokoluokan autoja. Vertailutesteissä Ocu voittaa Avensiksen joka kerta. Avensiksen moottori on heikko. Octavia on kaikessa huikeasti parempi.


    • mikamikamika

      Ocun puoleen jos 110 hv koneella oleva laite. Se tehokkaampi 136 heppainen olis unelma, ehdoton kyllä sille- On omakohtaista kokemusta kummastakin, sanoisin joka osa-alueella skoda parempi. Pienempi kulutus, paree ajaa, varmempi toimimaan ja hinnaltaan sama.

    • paras_neuvo

      älä osta sukulaisilta mitään autoa.

    • Jusa62

      Kumpikin hyviä käyttöautoja! Osta kumpi miellyttää enemmän! Oma valintani olis Avensis!

    • Skodarules

      Ilman muuta Skoda. On sentään auto Avensikseen verrattuna.

    • jm-asentaja

      Niin paljon pelottaa noi avensiksen kansihommat, eikä vaan 2.2 koneessa vaan kaikissa dieseleissä. Kyllä taipuisin Skodaan. Mitä ohjaukseen tulee niin hydraulinen on tunnokkaampi, kun sähkönen ihan tunnoton ja suurissa nopeuksissa ei autossa ole tehostimella mitään käyttöä.

    • Noh vanha biili tossa toimiikin vaihteeksi niin hyvin, ettei nyt tarvikkaan vaihtaa. Ihan kokeeksi kävin myös koeajamassa -11 niin kyllähän se varsin asialliselta peliltä tuntui sekin. Vaikka olikin pienempi auto, niin selkeesti kivempi ajaa kun mun ex-avensis

    • Siis Corolaa 1,4D-4D koneella kävin koeajamassa, sattui sellanen olemaan liikkeessä, niin olihan se vähän koklattava että miten nää on muuttunut

    • Viessmann

      Katsoisin ohjeita keskustelusta "autonvalinta-asiaa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe