Millaisia keittiötoimittajia ovat Elega ja Nixi? Entä kuinka kestäviä kaapistot ovat? Onko kukaan tilannut noiden kautta? Elega vähän mietityttää, kun se on keskittynyt noihin oviin, että millainen on sitten koko paketti toimivuudeltaan?
Elega keittiöt ja Nixi-keittiöt-löytyykö kokemuksia?
12
8706
Vastaukset
- tietoa
Elega on hintalaatusuhteeltaab ehdottomasti paras keittiö mitä suomessa myydään. Alkaen myynnistä ja suunnittelusta ja päättyen asennukseen olen ollut ainakin itse erittäin tyytyväinen ratkaisuuni.Naapuri otti muistaakseni keittiötukusta ja viimeisiä reklamaatioita odoteltiin kuukauden päivät. Itsellä meni 2 päivää ja kaikki oli paikoillaan.Olisi kiva kuulla muittenkin kokemuksia ko. yrityksestä
- keittiöremontoija
...olen kuullut kovasti puhuttavan, että on kallis, mutta en ole täysin vakuuttunut asiasta, koska heiltä kuitenkin saa mittatilaustyönä kaapit. Tosiaan kiinnostaisi kuulla, että miten kaapit käytännössä kestävät.
Tuntuu vaan, että nuo isot firmat ratsastaa merkillä, mutta minkälaista sitten on laatu tuossa sarjatyössä. - Mainontaa
On taidettu lukea oppaita verkkomainonnasta...
No, ihan noin läpinäkyvästi ei omaa mainosviestiään kuitenkaan kannata kirjoittaa.
- Pöllö
Tutut ovat kehuneet täsmälliseksi ja asennustyön jälki on ollut hyvää sekä täsmällistä. Itselläni on tilaus päällä ja valintani ratkaisi se, että myyjä tuli muitta mutkitta paikan päälle ottamaan mitat. Lisäksi pakettiin kuuluu vanhojen kalusteiden purkaminen ja poisvienti sekä putkityöt. Hinta oli sopivaa keskitasoa.
- tilauksessa
Kilpailutettiin viittä keittiöfirmaa ja päädyimme Elegan keittiöön. Kaikki toiminut moitteettomasti,ystävällinen ja asiantunteva myyjä ja remontin viivästyksen vuoksi helppo siirtää toimitusta eteenpäin. Hinta meillä toiseksi edullisin pienellä erolle halvimpaan, mutta laadun ja palvelun toimivuuden vuoksi valitsimme toimittajaksi Elegan.
- keittiöremontoija
Otitteko siis koko keittiön kaapiston Elegasta?
- elegasta
keittiöremontoija kirjoitti:
Otitteko siis koko keittiön kaapiston Elegasta?
Meillä -50- luvun talossa oli -70- luvun keittiö, epäkäytännöllisillä 85cm korkeilla tasoilla. Eli koko paketti haluttiin uusiksi 90cm:n tasokorkeudella (ilman kodinkoneita ja asennusta).
Kun meillä kävi muista firmoista suunnittelijoita, ei haluttua ns. vanhantyylistä kukaan muu saanut ehdotettua tai eivät suostuneet suunnittelemaan...
Elegan myyjällä hyviä ideoita, ehdotuksia ja kokemattomina tälläisestä projektista siitä on suuri apu, että on luotettava myyjä ja joka osaa asiansa. Olin piirtänyt jo hahmotelmaa mitä haluamme keittiöömme ja muiden firmojen myyjät eivät välittäneet ns.asiakkaan toiveista vaan suunnittelivat mitä itse sinne laittaisivat.
Tuttu pariskunta otti kaapistonsa Elegasta ja he ovat olleet erittäin tyytyväisiä hankintaansa koko prosessin ajalta.
- Takuuajasta kiinnostunut
Kuinka pitkä takuuaika Elegalla on?
- Juoko
Pyydä anteeksi mielipidettäni mutta minulla on käsitys että keittiökauppa on luottamuskauppa eikä sitä tehdä kulkukauppiaan eikä helppoheikin kanssa.Kalustekauppa on yksi kodin kalliimpia yksittäisiä hankintoja ja se vaatii suunnittelua ja harkintaa jota eivät ko.kauppiaat anna vaan vaativat nimeä paperiin.Esim. Elegan nimeen olen törmännyt ainoastaan markettien oven suussa,markkinoilla ja ovikelloa soittavina myyntimiehinä.Onkohan kulkukauppiaan kesikimääräinen työura noin 1-2 vuotta pidempi?
No minkälainen ko.kauppiaan ammattitaito voi olla suunnitteluun jos ainoa ajatus on kaupan syntyminen? Nixi- keittiöt on tunnettu markkinoilla oleva merkki jossa huolestuttaa ns.palikkatoimitukset.Tuotteet myydään helppona tapana toteuttaa kalustus mutta onkohan näin.- keittiöremontoija
Mikä sitten mielestäsi on luotettava keittiökalustaja? Siis laadultaan ja hinnaltaan paras? Tuntuu vaan, että kaikille merkeille löytyy omat kannattajansa ja vastustajansa.
- Juoko
keittiöremontoija kirjoitti:
Mikä sitten mielestäsi on luotettava keittiökalustaja? Siis laadultaan ja hinnaltaan paras? Tuntuu vaan, että kaikille merkeille löytyy omat kannattajansa ja vastustajansa.
Jokainen valmistaja voi onnistua taikka epäonnistua, joten ei ole olemassa mitään yksiselitteistä tilastoa joka kertoo mistä kannattaa ostaa.
Keittiön ostoa voisi verrata auton ostoon.
Mielestäni valintaa tehdessä tärkeimpiä seikkoja on selvittää että myyjällä on kiinteä toimipaikka.
Tällä voidaan ehkä saada pidempi takuuaika kuin perävalotakuu.
Toiseksi että yrityksellä on taustat kunnossa jotta saadaan esim kotitalousvähennykset hyödynnetyksi.Kolmanneksi ystävän tai kaverin suositus, ehkä näin saadaan varmempi suositus kuin esim. näiden sivujen "piilomyyjiltä" (on tullut pelkkää positiivista palautetta tekstit).
Neljäs seikka on sama kuin autokaupassa eli luottamus.Autoa ostaessani suosin oman myyjäni suositusta enenmmän kuin yleismainontaa. Hän kertoo mielipiteensä johon minä uskon.Toisin sanoen minkälaisen luottamuksen myyjäehdokas saa sinuun,voinko antaa rahani hänen hallintaansa?
- Puukeittiössä ruoka maistuu...
Joku voi tietysti olla innoissaan muovitetusta levystä mutta kamalalta se omaan silmään näyttää.
Toisen asunnon keittiöön otettiin Elegan ovien ja kuivauskaapin sisältävä urakka (nopeasti tuli).
Nykyisen asunnon 60-luvun keittiö remontoitiin, maalit pois ja Osmo coloria pintaan, tuli todella kaunis ja rosteri kodinkoneet päälle, ollaan tyytyväisiä!
Nami nami
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843462
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1851373- 771367
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401060Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051000Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310952- 43869
- 95867
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78855Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124835