Kuuluisat viimeiset sanat

Mietin mun elämää tässä yhtenä päivänä, ja sitä että kun kuolen, ei riitä että huulillani roikkuu "tein parhaani". Haluaisin että kun viikatemies käy, voin sanoa että "tein kaikkeni".

Vai vaihtaisiko ne siihen että "mun Sveitsi-pankkitilini on nimellä..... (ja kupsahtaa) :))
Mitä sä haluaisit sanoa viimeisinä sanoina? Summata eloasi? Jos saisit valita.

93

1156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäkä.mies

Voisitko nostaa jalkaasi.Seisot happiletkun päällä!

• Auts, tuo oli paha :)) Kuuluu samaan luokkaan kuin "oon mä tätä ennenkin tehnyt"

• mitäkä.mies

Tuli heitettyä huulta vaikka tuskin on vitsit ensimmäisenä mielessä,tai se...
        Vakava paikkahan se taatusti on.En osaa arvioida mitä päässä liikkuisi viime metreillä.Olisiko se helpotus päästä pois viimeinkin,vai tuntuisiko että jotai jäi tekemättä ja taistelisi viimeiseen asti..Yleisesti ajattelen että suuri tekijä on lähtijän mielikin,siis milloin antaa periksi.On joskus ollut mielessä et kirjoitan muutaman rivin kun vielä järki pelaa,ihan sille varalle jos iskee dementia ja tai joikin muu vika päässä saa vallan.Päässähän ei isoa vikaa tarvita kun siihen lisätään vilkas mielikuvitus ;)Vaikka en kovin usein vakavia puhele,olisin kuolemanvakava tilanteessa.Tai jos estot ei toimi niin sanoisin:Pitäkää jumala mielessä ja pylly pois tyynyltä..

• Sanoisin_että
        mitäkä.mies kirjoitti:

Vakava paikkahan se taatusti on.En osaa arvioida mitä päässä liikkuisi viime metreillä.Olisiko se helpotus päästä pois viimeinkin,vai tuntuisiko että jotai jäi tekemättä ja taistelisi viimeiseen asti..Yleisesti ajattelen että suuri tekijä on lähtijän mielikin,siis milloin antaa periksi.On joskus ollut mielessä et kirjoitan muutaman rivin kun vielä järki pelaa,ihan sille varalle jos iskee dementia ja tai joikin muu vika päässä saa vallan.Päässähän ei isoa vikaa tarvita kun siihen lisätään vilkas mielikuvitus ;)Vaikka en kovin usein vakavia puhele,olisin kuolemanvakava tilanteessa.Tai jos estot ei toimi niin sanoisin:Pitäkää jumala mielessä ja pylly pois tyynyltä..

lopultakin tämä paska elämä loppui.

• JumalavaiDarwin
        mitäkä.mies kirjoitti:

Minä lähettäisin vielä kerran pyyntöni sille jolla on voima nostaa meidät jälleen henkiin ylösnousemuksessa ,sitten kun se aika koittaa .Ateistit haluaisivat nahdollisesti muutaman satasen tililleen ,varmuudeksi ,jos ei henki lähtiskään .
        Taikka Darwinille pikaviesti ,nyt ei asiat menekkään ,kehitysopin mukaisesti ,heheh.

• k-kottonn

Miten Sinä, nouri neito tuollaisia lopunajan ajatuksia päässäsi kannat.
      Ettäkö tässä pitäs alkaa miettimään aforismia, joka jää ikuisesti pyörimään suvussa.
      Se vaan kipeänä käy useikin mielessä tuo jäljellä olevan elämän lyhyys.
      Yli 90-vuotiaita miehiä on 6000, Ja tuskin minä siinä porukassa olen.Ja siihen ei ole kun 30 vuotta. Kun aattelee 30 vuotta taaksepäin, oli vuosi1985, eikä siitä kauan ole.
      Mitä siitä jäljelle, pari pöhköä tunnekuohua, yksi vähän viisaampi.
      Työ, jota ei osaa lopettaa, ymmärrystä niin vähän.(ja sitä on sitten tehty)
      Sankaritekoja ei ole tullut tehtyä, (muuta kun yksi)
      En minä sitä ääneen sano, mutta Sinun mieliksi Viimeinen ajatus olkoon. Elämä on liian lyhyt, olisin mielelläni elänyt pitempään.

Heitä helekattiin tuommoset ajatukset päästäsi, tulee muillekin surullinen olo.

Kehottaisin laittamaan huulipunaa huuliin, kulmakarvoihin ja poskipäihin korostusta, sieltä kaapista ne nätimmät vaatteet päälle ja vähän viuhahtaa ulkona.

• Toivon, että viimeinen katseeni sanoisi: "Minä rakastin sinua ja sinua ja sinua..." (9)

• Minäkö nuori neito, on se jo täällä nähty yli että yli 50 vee on entinen neito, ja tänään taisi joku vielä laittaa jopa nelikymppisetkin alennukseen :)

Ja eikös se oli parempi että näitä juttuja miettii etukäteen, ettei kuolema tule yllätyksenä, ehe-ehe.
        Aikas hyvän pistit. Tuon viimeisen sanan siis.
        Nyt ei sitten muuta kuin viuhahtamaan, isi käski :))) Ai niin, pitihän mun tehdä kaikkeni..

• Merilii kirjoitti:

Toivon, että viimeinen katseeni sanoisi: "Minä rakastin sinua ja sinua ja sinua..." (9)

Tuo oli aika ihana, Merilii.

• k-kottonn
        hmp.f kirjoitti:

Minäkö nuori neito, on se jo täällä nähty yli että yli 50 vee on entinen neito, ja tänään taisi joku vielä laittaa jopa nelikymppisetkin alennukseen :)

Ja eikös se oli parempi että näitä juttuja miettii etukäteen, ettei kuolema tule yllätyksenä, ehe-ehe.
        Aikas hyvän pistit. Tuon viimeisen sanan siis.
        Nyt ei sitten muuta kuin viuhahtamaan, isi käski :))) Ai niin, pitihän mun tehdä kaikkeni..

Eihän sitä tarvitse ihmetellä, miksi palsta on hiljainen, kun omaa ikäluokkaa parjataan monen aloituksen voimin, mutta se siitä. jokainen kirjoittaa sillä kapasiteetilla, joka päässä on.
        Sellainen muistikuva, että Sinulla on lähipiirissä tilanne, että nämä lopunajanajatukset tulevat pakostakin mieleen.
        Kun läheinen lähtee, niin sen tilanteen kokee erilailla, mitä on kuvitellut, enkä usko olevani pokkeus.
        Omat vanhemmat oli niin pahoin dementoituneita, ettei heiltä viimeisiä aforismeja juuri jäänyt, jos ei oteta huomioon, kun isä sanoi minulle, minua tarkoittaen, että se minun poika on riski mies, ei tarvitse sinunkaan sen kanssa voimia alkaa koettelemaan. Äiti puolestaan tarkoittaen minua, Eise minun poika tuommonen vanha ukko ole se on tällainen pieni poika.

Se ulosviuhahtaminen ei tarkoita, että menet täydessä tämmingissä lumikinoksia katsomaan, ihmisten ilmoille, jotka puhuu muustakin kun dementoituneista vanhuksista.. Joo.

• k-kottonn
        Merilii kirjoitti:

Toivon, että viimeinen katseeni sanoisi: "Minä rakastin sinua ja sinua ja sinua..." (9)

Oliko tämä vastus mulle, minä olen aivan häkellytyksissä.
        Niin, sitä kun synnytään, silloin saadaan rakkautta, kun eletään, niin ainakin toivotaan saavamme.. Lähdönhetkenä, en tiedä, kaipa sitä silloinkin.

• k-kottonn kirjoitti:

Eihän sitä tarvitse ihmetellä, miksi palsta on hiljainen, kun omaa ikäluokkaa parjataan monen aloituksen voimin, mutta se siitä. jokainen kirjoittaa sillä kapasiteetilla, joka päässä on.
        Sellainen muistikuva, että Sinulla on lähipiirissä tilanne, että nämä lopunajanajatukset tulevat pakostakin mieleen.
        Kun läheinen lähtee, niin sen tilanteen kokee erilailla, mitä on kuvitellut, enkä usko olevani pokkeus.
        Omat vanhemmat oli niin pahoin dementoituneita, ettei heiltä viimeisiä aforismeja juuri jäänyt, jos ei oteta huomioon, kun isä sanoi minulle, minua tarkoittaen, että se minun poika on riski mies, ei tarvitse sinunkaan sen kanssa voimia alkaa koettelemaan. Äiti puolestaan tarkoittaen minua, Eise minun poika tuommonen vanha ukko ole se on tällainen pieni poika.

Se ulosviuhahtaminen ei tarkoita, että menet täydessä tämmingissä lumikinoksia katsomaan, ihmisten ilmoille, jotka puhuu muustakin kun dementoituneista vanhuksista.. Joo.

Tuntuu että palstaa pidetään hengissä provojen voimalla. Kun yksi tepsi, niitä suolletaan samanlaisia roppakaupalla.

On siinä kuolemassakin jotain, mikä saa ajattelemaan elämää. Laittamaan asiat oikeisiin perspektiiveihin, pistää vähän nöyrtymään. Eihän se niin paha asia ole, kun ei sitä voi väistääkään :) Vaikeampaa on katsella vierestä kuihtunutta elämää.
        Täällä on just sen verran elämää kun nyt kestän :) suruinen ja iloineen, netin saa kiinni kun saa tarpeekseen.

• lopputulossama
        hmp.f kirjoitti:

Tuo oli aika ihana, Merilii.

Just niin ,tyypillistä suomalaista mettäläisyyttä .Koskaan me lapset emme kuulleet vanhemmiltamme , " Minä niin RAKASTAN SINUA ", ei edes kuultu ," MINÄ TYKKÄÄN SINUSTA ". Sängyssä korkeintaan saattoi kuulua ,RAKAS ,se tuntuu niin hyvältä aikuisten kesken,ja siinä kaikki .Hyvä sekin ? Tietenkin jokaisella on oma asiajärjestyksensä ,mutta ujouden takia viimeinen sana jää usein sanomatta .

• vielähautaamaton
        k-kottonn kirjoitti:

Viimeinen puhelinsoittoni isälleni päättyi hänen sanomaansa ,no nyt se on sitten Herran kädessä . 4000 mailin päästä ne sanat soivat vieläkin .Molempien vanhempieni tuhkat on haudattu helsingin liitosalueen koirien hautuumaalle ,koska
        pappi sanoi ,ei meillä oo pruukattu haudata kirkossa siunaamattomia meidän
        hautuumaalle .Parempi olikin .

• k-kottonn
        vielähautaamaton kirjoitti:

Viimeinen puhelinsoittoni isälleni päättyi hänen sanomaansa ,no nyt se on sitten Herran kädessä . 4000 mailin päästä ne sanat soivat vieläkin .Molempien vanhempieni tuhkat on haudattu helsingin liitosalueen koirien hautuumaalle ,koska
        pappi sanoi ,ei meillä oo pruukattu haudata kirkossa siunaamattomia meidän
        hautuumaalle .Parempi olikin .

Oman käsityksen mukaan, kirkolla on velvollisuus haudata myös sellaiset, jotka ei kuulu kirkkoon. Käsitys voi olla väärä, mutta seperustuu kirkon verotusoikeuteen.
        Olen ollut muutamissa hautajaisissa, jossa vainaja ei ole kuulunut kirkkoon, ja normaalit seremoniat on ollut, ja hyvä niin. Ei tuossa tilanteessa ole hyvä enää erotella, niin ku eimuuloinkaan.

• Nyt heräs uteliaisuus,mikäs sankariteko sitä on tullu tehyks??? Avaa nyt vähän enempi .
        Jaa nuo viimeiset sanat ....jospa ois onnistunu eläissään jo sanomaan jotain sellaista mikä muistettais ,kun ei enää sanoja tule??

• k.kottonn
        Irkka kirjoitti:

Nyt heräs uteliaisuus,mikäs sankariteko sitä on tullu tehyks??? Avaa nyt vähän enempi .
        Jaa nuo viimeiset sanat ....jospa ois onnistunu eläissään jo sanomaan jotain sellaista mikä muistettais ,kun ei enää sanoja tule??

Tästä sankateosta ei iloiseksi tule
        Alustuksena, minä teen töitä pitkää päivää (se ei ole sankarteko).
        Sitten minä pikkuhiljaa ajauduin sivutoimiseksi omaishoitajaksi niin pahoin muistisairaalle, jolla oli kaikenmaailman sekavuustilat ja harhat, mitä kuvitella voi.
        Siitä minä pystyssäpäin, ulospäin hymyssäsuin, ja mikä tärkeinä Valittamatta läpi menin, ja sitä kesti vuosia. Oli loppuaikana jo niin vaikeeta, että vieläkin vuosien, vuosien päästä pahoinvointi tulee kun sattuu muistamaan.
        Eikös sankarteko ole, että teko tehdään pyyteettömästi muiden/jonkun hyväksi.
        Eikö tuo jo sitä ole.
        Mutta hymy ei saa hyytyä, eikä valitusta päästä.
        Maailma on kaunis ja hyvä elää sille.... :).

• Voi kun sitä oppis et kaikkeen ei tarvi pystyä ja jaksaa .Ihmisen /jokaisen jaksamisellakin on rajansa. Ja kyllä se hymykin joskus vaan hyytyy. Sä oot siitä selvinny hengissä ,saat siitä täältä täyden tunnustuksen ja kaikki maholliset hatun nostot ym.
        Niin maailma on kauniskin kuitenkin...

• Siteeraaan erästä ystävääni Irkkua illan loppukevennykseksi:
      " Nuorta poikaa harmitti, kun häissä kaikki taputtelivat olalle ja sanoivat: Kohta on sinun vuorosi. Poika alkoi sitten hautajaisissa vuorostaan taputtelemaan mummoja ja vaareja olalle ja samoi: Kohta on sinun vuorosi..:D"

• alleviejä

Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi.
      Kikkelis kokkelis, tää oli tää maailma.
      Saiskos vielä henkoset.

• mariiia

Kiitos läheisille, rakkaille. Anteeksi pahat sanat/teot.
      Nauttikaa elämästä

• tahwo

No. Ei kait siinä . siinäpä tärkeimmät.

• piiskatykki

Sanokaa mitä sanotte . Tankki se oli ...

• Putte71

Toivoisin lähteväni siinä tilassa, että voisi tokaista vaan "Oh wow!", kuten Steve Jobs lähtiessään.

• hohhoijjaa

Eipä taida olla paljoa sanottavaa, ainoa mahdollinen kuuntelija olisi vaimo ja sille on tullut kaikki olennainen sanottua tässä vuosien aikana. Riippuu kuinka surkealla kipulääkityksellä joutuu viimeiset minuutit kärsimään, mutta jos puhutuksi saa, niin hyvästithän siinä taitaa olla paikallaan jättää ja kiittää matkaseurasta.

• Minä_sanoisin

miehelleni. Pane vielä kun ruumis on lämmin.

• Pyytäisin

"Minä sanoisin" Veit sanat suustani! toivotaan, että muistetaan sitlu tarttee :)

• Kotimatkalla

Elämä ei kuolemaan lopu, meillä on iankaikkinen elämä, joko taivaassa tai kadotuksessa. Joh.3:16, Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa,Jeesuksen, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
      Siskoni sairastui syöpään ja nukkui pois n.5kk sitten. Hän tuli uskoon vähän ennen kuolemaansa, siirtyi rauhallisesti Herran luo.
      www.tv7.fi , wwwtv7Plus.fi , näkyy myös telkussa.

• pässinkiveksetsiunaa

Et ole vieläkään saanut tieteellistä varmuutta jeesuksen ja jopa tämän jumalan olemassaoloon? Tieteeseen kuuluu epäily ja olisi syytä kuulua teillekin, mutta tehän olettekin muiden vietävissä kuin pässit teuraalle.

• kjhty

Epäily on ilmaista, samoin usko Jeesukseen on ilmainen lahja. Hän meni kuin "pässi teuraalle" ettei meidän tarvitsisi itse mennä.

• bananieetu

Paskan möivät.

• Kultaseni

Oli seJumalan siunaus, että tuli katala homous amputoitua tästä ruumiista aikanaan.

• sähkömiäs

otitko siis sulakkeen irti?

• kuuluisatviimeisetsanat

Ei tässä kuinkaan käy!

• jumalatonmies

>Hyvinhän se meni!

• Jonnuww

oliko tuo muuten lainattu john irvingiltä?

• loppulähellä

Viimeiset sanat... Sangen korkeasta iästäni huolimatta, kuolen verrattain nuorena. Pannuhuoneen ovi auki, hiilenlapioija tulossa.

• kohtavalmis

Kiitos Kela ja Varma eläkeyhtiö kun annoitte taas jälleen kerran hylätyn eläkepäätöksen ,toivottavasti kärsitte enemmän kuin minä:))
      Arkku on jo nikkaroitu valmiiksi enään vain lääkkeet naamariin mitä on jo lääkärit hirveen innoissaan tunkeneet ja yrittäneet tappaa niillä .. nyt onnistuivat:)) jippii pääsee tästä paskasta maailmasta. Tulikohan liian pitkät jäähyväiset.

• sipuliropuli

Menihän se haarukka sinne pistorasiaan! xDD

• ilkimys1

Voihan vittu. Tässäkö tämä oli

• hölökölö

Vittu mitä paskaa.

• haistakaa v.ittu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Seontäytetty

Lainaus jostain muistovärssystä: ... osasin kutoa tämän vain.

• Roope_setä

Enimmät rahat olen kuitenkin piilottanut pankkitileille S....

• Ransu44

Jos tämä olisi elämäsi viimeisin päivä,niin onko elämässäsi kaikki ollut hyvin.Jos vastaus on ei niin olisiko asialle aika tehdä jotain?

• elinkautinen

Jokainen päivä on jonkun viimeinen,
        olen onnellinen, kun tämä pian loppuu.
        Toivoisin, etten olisi koskaan syntynytkään.

• Ghostmaster

I'll be back

• Sovitettu

Kiittäisin Jeesusta Kristusta ja hänen sovitustyötä Golgatalla , että olen saanut syntini anteeksi hänen verensä kautta . Sitten siunaisin kaikki rakkaani...jälleen näkemisen toivossa ! Siihen on IHANA nukahtaa !

• JeesusIte

Kirkko on huijareiden paskakerho.

• uskovaisensanat

Jeesus ota minut luoksesi taivaaseen. Uskon, että kuolit puolestani ristillä ja sovitit kaikki syntini. Kiitos Jeesus pelastuksesta.

• Jeesuss

En ota, olet surkimus

• Pyytäisin

Kiva reissu ! Paljon muistoja joita kukaan ei vie pois minulta!

• iiiiiiiiiiiiiiiik

Sanoisin varmaan, että tulikohan nyt kaikki tehtyä, vai jäikö jotain tekemättä, varmaan jäisi..

• Kukarasvasiliaanin

Ompas sedällä rumat nahkaliivit ja mopokin on romu.

• 4lapsenisäaviopuoliso

Äiti oli ensimmäinen sanani ja viimeinen sanani on Äiti Niin oletan kun olen vanha ja heikko. En sen ihmeemmissä väleissä ole äitiini mutta kait sitä lapsettuu ikälöppuna? Toivon kuolevani hetkeä ennen kuin elämäni suurin rakkauteni,puolisoni.

• elkää

ei saa jättää taivasalle makaamaan.

• kuollut_kuolleempi

Mitä tässä on puolen kymmentä sukulaista ja ystävää nähnyt viimeisiä kertoja (en ole ollut kenenkään luona juuri silloin kuolinhetkellä, kylläkään), niin aika hiljaista väkeä ovat olleet kaikki tyynni. Joten luulen, että aika harva saa kovin hauskoja sutkautuksia pläjäytettyä omaisille?

Eri asia sitten varmaan ns. terveenä kuolevat. Sota-aikana oli kuulemma varsin monen sotilaan viimeiset sanat "äiti" tai "jeesus". Mitä sitten tuosta voi päätellä? Kulttuurisidonnaista varmaankin?

• Last

Oon ollu muutaman kerran tollasessa tilanteessa. Yhden kerran huusin: "Luoja auta!". Silloin rekka meinasi ajaa mun kyljestä sisään ja vasemmalla kaistalla oli vieressä auto enkä päässy sitä rekkaa pakoon. Ne olis jääny mun vikoiksi sanoiksi. No siinä kuitenkin kävi niin, että jotenkin "siirryin kuin ihmeellä" yhtäkkiä ajamaan sen rekan viereen ja vieressä ajanut auto olikin mun takana ja paino vimmatusti tööttiä. En oikein ymmärrä järjellä kuinka se niin kävi. No yks toinen kerta, mulle lääkäri maalasi aika surkeat näkymät tulevaisuuteen ja no, sairashan mä olinkin sillo. No viimeisiä sanojani oli vain: "Jumala mä tiiän, että mä en ole korvaamaton täällä. Tiedän, että pidät mun lapsista ja miehestä huolen vaikka mä täältä jo lähtisinki, mutta mä pyydän, älä ota mua ennenkuin oon tehnyt mun elämäntehtävän, sen mitä Sä oot mulle varannut, sen mitä varten mä oon täällä. Mä pyydän, anna mun tehdä ensin mun elämäntehtävä, oli se pieni tai iso, ihan sama." Siinä kävi sitten niin, että mä paranin ja lääkärit ei oikein ymmärtäneet, että mitä tapahtui, mutta sama se, mä sain jatkaa elämää täällä. Vähän aikaa sitten kävi näin: Olin ajamassa seitsemääkymppiä autolla (nopeusrajoituksen mukaisesti), tuli mieleen rukoilla ja pyysin kaikkia mun syntejä anteeksi (en nyt niitä muistele ja luettele, koska ei niitä oo enää olemassa kun ne anteeksi jo sain Jeesuksen Kirstuksen nimessä) ja pyysin myös, että kun mun lähdön aika tulee niin mä saisin olla täysin vapaa kaikesta synnistä, että mä varmasti pääsisin taivaaseen. Pyysin myös Jeesuksen Kristuksen veren suojaa mun ylle. No sen rukouksen jälkeen kävi niin, että mun auto alko heittelee tiellä ja teki (en tiedä kuinka monta) kieppiä ympäri ja mulla ei ollut minkäänlaista ohjattavuutta, olin ku vapaamatkustaja kyydissä. Näin ku iso lumipenkka lähesty kovaa vauhtia ja sen takana metsä, tiesin, että mun takaa tuli autokin. Törmäsin siihen penkkaan lujaa vauhtia ja muistan kun ajattelin (sillloin luulin, että ne olisi mun viimeiset ajatukseni): "Ai se tuliki näin nopeesti (tarkoitin sitä lähdön hetkeä)". No tässä tilanteessa kävi näin: Mä osuin jo siihen penkkaan aika lujasti, mutta sitten yhtäkkiä auton perä lähti vetämään lisää kieppejä, veti mut pois penkasta ja taas menin ympyrää. Lopulta auto sammu tielle poikittain ja jäin hetkeksi siihen keskelle tietä. Siinä hetkessä odotin "viimeistä rysäystä". Mietin kauhuissani tuleeko auto oikeasta vai vasemmasta kyljestä sisään. Käynnistin äkkiä auton ja muutaman yrityksen jälkeen se käynnistyi. Ajoin auton seuraavan oikealle kääntyvän tien kohdalle ja aloin itkemään hysteerisesti. Takana ajava auto tuli siihen mun perään. Autosta tuli ulos isokokoinen mies, tuli siihen mulle juttelemaan rauhottavasti, ihan niinku mun kieltä (en ole täältäpäin itse kotoisin, mutta tää mies puhui niinkuin mun lapsuuden ihmiset). Sai mut ihmeen rauhalliseksi. Nousin ylös autosta, tää mies kertoi mulle mitä vaurioita autoon tuli. Kertoi, että etupuskuri meni rikki ja vähän rekisterikilpeä ja konepelti. Mä sitten siinä laitoin käsiä yhteen ja katsoin taivaalle ja kiittelin. Tää mut rauhoittanut isokokoinen mieshenkilö lähti siitä autoonsa hymyillen ja jotenkin tosi lepposasti ja sanoi: "Aja loppumatka varovasti". No ajoinkin. Siinä tilanteessa ja sen jälkeen en itse nähnyt konepellissä mitään vikaa, eikä myöhemmin miehenikään kun autoa katsoi, vaan kun korjaamolle meni tuo auto niin siellä kerrottiin, että se konepelti tosiaankin oli noussut ylös siinä osumassa, oli siis todellakin vikainen. Oli se aikamoinen se osuma ollu, mutta muhun itseeni ei tullut vaurionvauriota.

• Helwetinkuustoista

Ootko ikinä kuullut kappalejaosta mitään?

• Näinkökävi

Viimeiset sanat yhdistetään usein kuolemaan, vaikka se saattaa odotuttaa vielä kymmenenkin vuotta. Siinä kun makaa sietämättömissä tuskissa (vrt. sormi kynttilän liekissä) ilman puhekykyä kattovalaisinta tuijottaen, käy varmaan katkerasti mielessä kun ei ehtinyt koskaan sitä hoitotestamenttiä tehdä. Jäi viimeiset lauseet sanomatta.

• Peloittaako

Sää heittää häränpyllyä: Ateenassa tuiskuaa lunta, Suomi kylpee lämmössä.
      - suomalaiset tarvitsevat härjänsilmäpyllynäisen maanjäristyksen, mutta asiat onkin toisin jo siinä vaiheessa.

• HeguliTre

Kuka rasvas skeittirampin? Siinä mun viimeiset sanat! :-D

• jaheti

Kypärä päähän.

• RyssätKuriin

Kuole Putin sika!

• welldog

Hyvä. Saatanan matkustajalentokoneen alas-ampuja fasistinen terroristi Putin pitäisi hirttää punaisella torilla. Varmasti joku Venäjämielinen Venäläinen pistää Putinin päiviltä.

• Akkapakka

Tein testamentin lapsilleni. Sinä, pettäjä, et saa mitään.

• tunavish

Toivoisin että viimeiset sanani eivät ole:

ÄLÄ TAPA PLIIS!

• JosHuomennaSitten

Ois kumminkin ehkä pitänyt...

• niska

Kiitos Jeesus sovitustyöstä minun syntieni edestä

• sovittaja

Olisi silläkin jessellä ollut edes kykyä säveltää, jäi pelkäksi sovituksesksi-sinun nuijan synneistä kukaan paskat piittaa.

• katulapset_at_luukku.com

Oman isäni lähes viimeiset sanat olivat "taivaassa tavataan" ennen kuolemaansa. Vaikka syöpä oli runnellut hänen ruumistaan eri tavoin jo yli kuuden vuoden ajan oli hän löytänyt viimeisillä vuosillaan armahtavan Jumalan ja Kristuksen armahduksen omaan sydämeensä. Hän ei pelännyt kuolemaa vaan lähti rauhallisena täältä meidän läsnäollessa.

Muistan hautajaiset varmasti koko loppuelämäni. Tunnelma siellä oli valtavan rauhallinen. Isän ystävä kertoi nähneensä erikoisen näyn/ilmestyksen erään isän kummipojan soittaessa musiikkikappaleen: Isä oli vihreällä niityllä, hänellä oli siniset silmät ja vaaleat hiukset kuten täällä (mutta ei luonnollisesti enää silmälaseja). Hän oli niin onnnellisen näköinen ja oli kertonut hymyillen miten hienot juhlat olitte hänelle järjestäneet. Musiikin päättyessä tämä kokemus hävisi. Ja toden totta, ei ne hautajaiset hautajaisilta tuntuneet vaan pikemin jäähyväisjuhlilta: uskon, että me näemme vielä kerran.

Ehkä omat viimeiset sanani tulevat olemaan "Jeesus Kristus Jumalan Poika, armahda minua. Kiitos tästä elämän lahjasta, jonka olet minulle antanut. Kiitos armahduksestasi ja rakkaudestasi minua kohtaan, jota olen saanut kokea. Aamen".

Haluan toivottaa kaikille oikein rauhallista iltaa.

t. Anssi

• Yrjö44

Onko pullaa?

• HerskaaJaKokkelia

Minä elän!

• teeri2

no,voi vittu

• Sir.Tiede

Aloituksessa on kaikki: "Koin/tein kaikkeni." Ei ole lisättävää. Hyvä että on toteutunut.

• Kuolemaan

Minä olen vanha ihminen ja täss lähtö saattaa tulla hetkenä minä hyvänsä. Olen koko elämäni ajan toivonut ja odottanut jonkinlaista todistetta tuonpuoleisesta elämästä. Mitä enemmän tiede ja tutkimus kehittyy, näyttää olevan kysymys historiallisesta sadusta joka ei ole edes ainoa laatuaan. Yhden uskonnon (tarinan) ikä on noin 3000-4000 vuotta. Tämäkään ei kuulemma tutkijoiden mukaan eroa mitenkään aikaisemmista ja tulee varmuudella väistymään väistymään uuden tieltä. Tiedeyhteisössä ei taida olla kuin 1-2% joka uskoo, loput 98% prosenttia pitää hölynpölynä. Näin on sadassa vuodessa prosentit vaihtaneet paikka ja uskontomme on siirtynyt poistettujen listalle.
      Omalta osuudellani joudutan sitä. Erosin kirkosta ja kirkollisista toimenpiteistä. Ruumiini siunaaminen jne... Jätetään kokonaan pois ja tuhka laitetaan omalle pihalle. Tai se tarkemmin lupia anomatta ripotellaan lähimpään kunnan omistamaan metsään isolle alueelle ja ei puhuta kellekään mitään. Säästö on ainakin lähes kymppitonnin, jolla sovittiin että lapset tekevät kunniaksesi yhdessä neljän viikon matkan Inglesin rannoille. Katsoivat että tästä on heille enemmän iloa kuin seurakuntatalolla adressien lukeminen ja vieraiden syöttäminen.
      Siellä kuitenkin vain juoruillaan minkälaisen saldon sitä on saanut kerättyä. Olisivat varmaan yllättyneitä kun en enää ole usean sijoitusasunnon omistaja ja Lapin mökki ja Marbellan asuntokin on vaihtamut omistajaa. Olen ottanut rahana ja antanut vuosien aikana rahat kirjekuoressa pöydän ali lapsilleni. Noista kaikista kun oli verot jo aikanaan maksettu niin en kyllä suostu siihen että niistä pitäisi jonkun vielä veroja maksaa.
      Nyt kun asiat on hoidettu ja olo tyyni, viimeisille sanoille ei enää ole tarvetta. Lähtis pois rauhallisesti liukuen sanomatta sanaakaan. Tai en ehkä malttaisi olla muistuttamatta tekemisteni papereista, että minulla on siunaamiskielto. Papin ei tarvitse tulla taikojaan tekemään. Kenenkään ei tarvitse tulla arkun ääreen nyyhkimään ja puheita pitämään, minä olen kuollut enkä enää mitään puhetta kuule. Rumia melankolisia virsiä ei tarvitse ujeltaa ensimmäistäkään.
      Kun arkun kylkiä alkaa ensimmäiset liekit nuolla niin on sovittu että vanhin poikani lausuu nämä sanat; "polttakaa se saatana". Näin saadaan tilaisuuteen hieman iloa mukaan.

• Kuolemaaeiole

Kirkko ja papit ovat maallisia juttuja, joita ei voi syyttää siitä, että ihmisen omassa sisikunnassa ei tapahdu mitään. Olisiko kannattanut kaiken materian ja mammonan keräämisen välissä edes joskus miettiä ja ajatella muutakin kuin itsen ulkopuolella olevia ja ulkopuolelta tulevia asioita. Tiede ja uskonnot eivät kykene selittämään kaikkea tai yhtään mitään, ne vain yrittävät, sillä kaikki on kiinni sinun hengestäsi ja sielustasi - tai sitten ei.

• (Nikki "Kuolemaan")

Kirjoitat hyvin.

Ainoastaan viimeinen kappale, ne 3 riviä, olisi saanut jäädä pois.

• tämäolitässä

Olen työssäni nähnyt aika monta kuolevaa. Useimmat eivät sano yhtään mitään, joku on yrittänyt puhua, mutta sanoista ei saa selvää. Äitiä ja jumalia on kysytty.
      Itse sanoisin, jos vielä pystyisin: Kiitos!

Kaikki me kuitenkin kuollaan, ennemmin tai myöhemmin, sikäli nim. Kuolemaan asenne on hyvä.

• LKHGLK

Toivottavasti ei tarvitse tulla takaisin.

• kalmankankeee

"viimiset sanat" Kauhee kakkahätä, venaa hetki!

• SE_ON_TÄYTETTY

SE ON TÄYTETTY.

Parhaani yritin, pieleen meni.
      Jeesus Kristus, armahda minua syntistä!

• att2

Suomalainen on apina----- tänään.

• Tiedän

Sinä att2 olet apina vielä huomennakin.

• Oikeestaan paras lähtö olis sellainen kun veljellä oli. Lähti nukkuessaan, kuuskymppisenä.
      saman ikäisenä lähti toinen sisko tosin hän sairauteen.
      Se aika lähenee ja täytyy myöntää että itekin aina silloin tällöin mietin nyt kun se aika lähenee mitä sanoisin.
      Ainakin se on tarkeetä että väit omiin on kunnossa.
      Luulen että halusin sanoa että "Muistakaa toteuttaa unelmianne, ja eläkää riskillä. Pitäkää huolta toisistanne ja Rakastakaa toisianne"
      Ja jos omia ei olis lähellä niin ne sanat olis varmaan "Elämältä se maistui"

• Tuo "elämältä se maistui" on hieno :) Tavallaan se sopii myös kun omaiset ovat lähellä, koska siitä tulee sellainen fiilis että kaikki elämän koukerot on omaksuttu, hyväksytty ja anteeksi annettu. Ei jälkeen jäävät muuta tarvitse kuin mielenrauhaa, luulen että jokainen osaa elää oman elämänsä.
        Niin kuin sanoit, tärkeintä että välit ovat kunnossa omiinsa. Se on surun hetkellä se kaunein lahja minkä voi läheisilleen antaa, että saavat vaan keskittyä ikävään, eikä tarvi taistella omatuntonsa kanssa.

• m.malgrandee

Vähäsanainen luultavasti viimeiselläkin hengenvedolla, mutta toivottavasti lähden hymy huulilla.
      Hymyillen muistelen isäni viimeisimpiä sanoja minulle. Joka kerta kun näin hänet viime kesänä, hän kysyi ikääni. Viimeisen kerran vastattuani hän sanoi: "Vanha akka mutta nätti."

ps. Otan osaa suruusi.

• Mukava muisto :)
        Vaikka tämä aloitus sisälsi kuolemaa, sen oli tarkoitus lähinnä kertoa elämästä, millainen se on ollut. Hymy huulilla on juuri sitä, koko elämän summa.
        Kiitos, m.malgrande.

• onnettomuusaltis

Tuskin viimeisellä hetkelläni pystyn sanomaan mitään, mutta ehkä silmänräpäyksessä ajattelen, nyt minun taisi käydä huonosti...

• Niin että vähän niinku "hups"? Saat elää jokaista päivää kuin sitä viimeistä, mutta toisaalta ehkä niin olisikin hyvä elää :)

• Isäni ei viimeisinä viikkoinaan kyennyt sanomaan sanaakaan... Eli eihän se ole varmaa, onko minkäänlaiset viimeiset sanat edes mahdollisia.

Äitini on miettinyt tätä viimeiset sanat -juttua ja ollut kovasti huolissaan, jos ei keksi mitään sanottavaa. Hänellä sydän reistailee ja on siksi ollut koko talven erittäin väsynyt, mutta ei saa nukuttua, kun kärsii myös unettomuudesta. Aikansa mietittyään hän sanoi, että ehkä hän toivottaa hyvää yötä, koska silloin hän todennäköisesti saa viimeinkin nukuttua.

Oman lähtöni hetkellä toivon voivani ajatella (tai jopa sanoa): Kiitos.

• Tuo "hyvää yötä" oli tosi hyvä. Kuvastaa tavallaan myös että kuolema on tavallaan joskus myös helpotus. Ei tarvi ainakaan jäädä suremaan sitä, että elämä jäi kesken. Kun sitä surua tulee joka tapauksessa, niin monin vivahtein, kun sen aika on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe