Teräasekeskus huijaa!!

Huijattu.asiakas

Jos haluat menettää rahasi niin tilaa esim. veitsi teräasekeskuksesta. Minulle kävi niin. Yritin useasti ottaa yhteyttä kyseiseen liikkeeseen ja sain pelkkiä selityksiä ja lupauksia asian selvittämisestä ja yhteydenotosta takaisinpäin. Kumpaakaan ei ole tullut. Kuukauteen ei ole tullut mitään selvyyttä asiaan. Ihmettelen miten moinen liike voi toimia minkään lain puitteissa ja keskustelusivustoja seuranneena tämä teräasekeskuksen -rahat kelpaa, toimitusta ei tapahdu tyyli on koitunut monien tilaajien rahojen ennakkomaksujen menettämiseeni. Liikkeen pitäisi toimittaa tuote josta asiakas on maksanut tai infota jos toimitukseen tulee viivästystä tai muutoksia, mutta teräasekeskus vain ottaa maksun ja jättää asiakkaan odottelemaan loputtomiin vailla rahojen takaisin saantia tai tuotetta. P.s en todellakaan ole ainoa huijattu...

101

28603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjugjgjgjg

      Jos tilasit aseen, jota ne myy vaan virkavallalle, se on voi voi. Kannattaa aina lukea ne "Huom!" osiot ihan loppuun asti.

    • hyvä-liike

      Aina tullut mitä tilattua. Vartijakamaa eikä edes veitsiä myydä alle 18v laki kun niin määrää nykyisin. Samoin starttiaseiden myynti on kokonaan loppunut liikkeessä kiitos poliisiylijohtajan. Starttarikin tarvitsee aseenhallussapitoluvan nykyisin.

      • Hmph

        Ei tarvitse mitään lupia. Kyseessä oli rikospoliisin henkilökohtainen ajojahti ko liikettä kohtaan. Asia lopulta raukesi,koska poliisilla ei ollut mitään todisteita väitteilleen eikä ne perustuneet lakiin.


      • Anonyymi

        Paskapuhetta, kuka tahansa saa mistä vaan ostaa veitsiä. Erikseen ovat kielletyt veitset mutta niitä et mistään liikkeestä muutenkaan saa.


    • 8387503824750938

      Itselläni kävi juuri toisin päin, tosin pieni miinus asiakaspalvelulle tästä.

      Tilasin veitsen ja laitoin saman päivän aikana peruutuskyselyn asiakaspalveluun. Kaksi työpäivää (periaatteessa aika vähän) myöhemmin ei asiakaspalvelusta kuulunut vieläkään mitään, mutta Matkahuollon mukaan lähetys oli matkalla.

      En nyt hirveästi haluaisi asiasta valittaa, mutta jos sähköpostin otsikkokentässä lukee isolla TILAUKSEN PERUUTUS, olisi ehkä suotavaa että tämä edes nopeasti luetaan kahden työpäivän sisällä, jolloin säästettäisiin sekä käsittelykuluja että asiakkaan ja tilauksia pakkaavan työntekijän hermoja.

      • Goverment_SALE_ONLY

        Olen tilannut vuosien aikana tavaraa TUHANSIEN eurojen edestä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Kaikki tilatut tavarat toimitettu oli sitten listalta tai erikoistilaus. takuuasiatkin hoitunut nopeasti ilman ongelmia.


    • tomminveitsi

      Asiakaspalvelu on mitä on. Onneksi saa muualtakin veitsiä ja usein vähän halvemmallakin. Olen ostanut ta-keskukseltakin, mutta useimmiten saa halvemmalla samoja muualtakin, esim huutonetti, ja joskus kirppiksetkin.

      • Anonyymi

        Niin, köyhempikin pärjää jos ei käytetty tavara haittaa.


    • Huijattuna

      Myös minulle jätettiin toimittamatta osa tilatuista tavaroista eikä vastausta kyselyihin ole tullut. Näyttää lähes 200 € menneen Kankkulan kaivoon.

      Käräjöinti tuollaisista summista taas tulee todella kalliiksi, nielee aikaa ja tulos on epävarma. Olisikohan ryhmäkanne mahdollinen?

    • lojaali-asiakas

      Itse olen asioinut Teräasekeskuksessä jo vuosien ajan. Yhden kerran on ollut tilauksessa virhe ja se korjattiin asiakkaan eduksi. Tosin yleensä käyn paikan päällä ja saan aina hyvää palvelua. Vähänkin enemmän ostaessa alennusta saa ilman tinkimistäkin. Ei ole pahaa sanottavaa Teräasekeskuksen veljeksistä. Ja 60kg koirakin saa tulla myymälään.

    • JosEiSSLNiinEiTilata

      Mitään pahaa sanottavaa ei yrityksestä ole kaikki, mitä on tilattu on myös toimitettu. Vain webbi sivusta on sanottavaa. Web-sivusto sisältää aika paljon asiavirheitä ja "vääriä" kuvia. Kaiken lisäksi sivustolla ei ole sertifikaatiota, joka johtuu varmaankin GO-Daddy LLC yhtiöstä joka "hallinnoi" tätäkin sivustoa. GO-Daddy LLC sijaitsee Arizonassa ja sillä on ollut paljonkin hankaluuksia. Jos yhteys ei sivustoon ole suojattu kulkee kaikki infomaatio julkisena ja sen voi nähdä kaikki. Tämä tarkoittaa että sivullisten on mahdollista nähdä kaikki syöttämäsi kaikki tiedot tilausta tehdessäsi, nimi, osoite, PANKKIKORTIN tiedot jne.

    • EiKatutappeluille

      Tuosta puukko ja buutsi liikkeestä en osta ikinä mitään.

      • ArmingTheNation

        Osta sitten muualta äläkä itke täällä. Minä ainakin jatkan Teräasekeskuksen kannattamista. Siitä asti kun liike on perustettu olen ostanut yli 6000 eurolla ja ei kertaakaan ole ollut valittamista. Vai voisiko alle kolmen päivän takuu käsittelyä sanoa hitaaksi. Niin ja tilauksistani yli puolet tilaustavaraa ja kaikki tullut alle kuukaudessa. Eli vittuako mustamaalaatte erinomaista liikettä.


      • Troll
        ArmingTheNation kirjoitti:

        Osta sitten muualta äläkä itke täällä. Minä ainakin jatkan Teräasekeskuksen kannattamista. Siitä asti kun liike on perustettu olen ostanut yli 6000 eurolla ja ei kertaakaan ole ollut valittamista. Vai voisiko alle kolmen päivän takuu käsittelyä sanoa hitaaksi. Niin ja tilauksistani yli puolet tilaustavaraa ja kaikki tullut alle kuukaudessa. Eli vittuako mustamaalaatte erinomaista liikettä.

        Sit sua on nussittu 6000e edestä ja oot kehari!Tai oot hyvä suustas...Ja vittuako sä tuut tänne jauhaa?Lue palstan nimen pelle ja painu vittuun täältä!Ketään ei kiinnosta paljon sä oot ostannu niiltä vaan paljon ne on kusettanu ihmisiä saatana!


      • Anonyymi
        ArmingTheNation kirjoitti:

        Osta sitten muualta äläkä itke täällä. Minä ainakin jatkan Teräasekeskuksen kannattamista. Siitä asti kun liike on perustettu olen ostanut yli 6000 eurolla ja ei kertaakaan ole ollut valittamista. Vai voisiko alle kolmen päivän takuu käsittelyä sanoa hitaaksi. Niin ja tilauksistani yli puolet tilaustavaraa ja kaikki tullut alle kuukaudessa. Eli vittuako mustamaalaatte erinomaista liikettä.

        Eipä pidä kutiaan. Itse tilasin neljä artikkeilia ja odotin kuukauden. Tuli yksi vaivainen MUOVINEN Kunai. reklamoin ettei missään kerrottu että se on MUOVINEN. Kun tiedustelin mitenkä loput tuotteet niin meni 3 kuukauden päähän. Peruin ja palautin. Nykyisin tilaan joitain tuotteita, lähinnä miekkoja Keskiaikaisesta Teräksestä. Oulunlainen pikku firma.


    • tarjouskotka

      Kallis on liike kun hintoja vertaa muihin liikkeisiin ja huutonettiin.
      No ei sillä, jos rahaa on niin saahan sitä ostaa kalliimmallakin.

      • Faktaa_

        Mihin muihin liikkeisiin vertaat, kerro pari esimerkkiä, se on aina helppo huudella, et saa halvemmalla, mutta ei ole kumminkaan näyttää toteen. Tori, huutonet, ja kipputorit eivät ole mitään vastaavia liikkeitä. Mielenkiinnosta voisin käydä ne muut liikkeet selaamassa läpi ja tutkia niiden tarjonnat.


      • Anonyymi
        Faktaa_ kirjoitti:

        Mihin muihin liikkeisiin vertaat, kerro pari esimerkkiä, se on aina helppo huudella, et saa halvemmalla, mutta ei ole kumminkaan näyttää toteen. Tori, huutonet, ja kipputorit eivät ole mitään vastaavia liikkeitä. Mielenkiinnosta voisin käydä ne muut liikkeet selaamassa läpi ja tutkia niiden tarjonnat.

        Niin, ja kaikenlisäks, torissa/huutonetissä et varmastikkaan saa myydä esimerkiksi perhosveitsiä, mitä näiltä saa, ihan parinkympin hintoja, tietysti vain harjoituskäyttöön ja koristeeksi jne..


    • siimajonne

      Itse olen ostanut huutonetistä viimeaikoina. Samat tuotteet saa halvemmalla, tosin heti saatavilla oleva valikoimakin pienempi.
      Tosin mitä olen ymmärtänyt niin TAK:ssa, välillä "hyllyssä" olevaa ei olekaan hyllyssä.
      Eipä noita kivijalka liikkeitä oikein suomessa taida olla.

      • nihonto

        Mä ostin E-knifeltä just Mizutori Crane Katana miekan, noin 45€ halvempi kuin mitä sai muualta suomesta. Tulee ihan koristeeksi, en raski alkaa puita pilkkomaan!

        Ebaysta en uskalla ostaa (moni ostaa), kun epäilyttävän halvoissa hinnoissa usein on oikeasti jotain pielessä, aika paljon kopioita liikkeellä tunnetuissa merkeissä kuten Cold steel, spyderco jne.


    • miekkakeräilijä

      Kohta 15 v ollut teräasekeskuksen asiakas, ikinä ei ole valitettavaa ollut ja sen yhden kerran kun sattui Hanwein katana olemaan sunnutai kappale niin senkin sai vaihdettua ihan ilman ongelmia, ja mitä taas hinta tasoon tulee niin ainakin näin miekka keräiliijänä voin sanoa että iohan samaa luokkaa on hanwein ja esim ryuomonin ja WKC: n miekat muuallakin ulkomailta saa halvemmalla mutta jos laskee kuljetukset ja mahdolliset tullit niin halvemmaksi tulee teräasekeskuksesta tilaaminen, täällä taas ilmeisesti itkee ihminen jolla ei ole mitään hajua todellisten käsityönä tehtyjen miekkojen arvosta tai teräaseista tai aseista ylipäätään mitään tietoa, tuskin taitaa ketjun aloittajalla olla mitään hajua esim oikean miekan ja koristeeksi valmistetun romun eroista. Jos ei mistään mitään tiedä niin suosittelen pysymään ilmapistooleissa ja kumiveitsissä, ehdottomasti parhaimpia pohjoismaisia ase/teräase liikkeitä, itse kerännyt miekkoja yli 20v siis aitoja aseita en mitään rosteri rihkamaa ja suurin osa teristä on hommattu jokelasta, ei pahaa sanottavaa. Menkää valittajat takaisin hiekkalaatikolle ja ottakaa asioista edes selvää ennen kun itkettel perättömiä valituksianne. Jos toiminta olisi kuvatun laista niin miten luulette että kauppa olisi ollut pystyssä jo yli 15 vuotta. Jättäkää aseiden keräily aikuisille ja leikkikää leluillanne, itkupilli kakarat.

      • Haistpask

        Hhölöhölö apina :D
        Sun keräily rajoittuu replikoihin eli ta-keksukselta saa juurikin sitä paskaa.


      • Typeryysonvaanniinkivaa
        Haistpask kirjoitti:

        Hhölöhölö apina :D
        Sun keräily rajoittuu replikoihin eli ta-keksukselta saa juurikin sitä paskaa.

        Sinulla taas ei ole kokoemusta ilmeisesti siitäkään, mikäs vika on hyvin tehdyissä replicoissa?
        Esim Albion ja Arms & Armor tekevät varsin päteviä replicoita, niin tekee monimuukin firma. Taitaakin olla niin että sinulla itselläsi ei ole minkäännäköistä kokemusta mistään teräaseista. Tai jos on niin kovin on rajoittunutta jos ei tiedä että monet replicat ovat varsin päteviä ja monet jopa parempia kuin historialliset esimerkkinsä. mm Hanwein Michael" Tinker" Pearcen suunnittelema linja on todella hyvä ja edullinen varsinkin aloittelijoille, ja tinker on eräs aikamme parhaita seppiä.


      • kkk777999
        Haistpask kirjoitti:

        Hhölöhölö apina :D
        Sun keräily rajoittuu replikoihin eli ta-keksukselta saa juurikin sitä paskaa.

        Siinä kommentoi taas joku joka ei osaa edes kirjoittaa ja silti katsoo olevansa sovelias kommentoimaan jotain, jos nyt ensin vaikka opettelet kirjoittamaan ja sitten kommentoit. Tosin ne kommentitkin voi laittaa vaikka liberohousuvaippa chattiin kun aivotoimintasi vaikuttaa keskoselta.


      • Anonyymi

        Josko miekkoja keräilet niin sellasia löytyisi parit!?


    • miekkakeräilijä2

      Ja se valopää joka täällä vertaa uusia tuotteita huutonetin käytettyihin niin hommaa aivot, ethän nyt perkele voi verrata tonnin uutta käyttämätöntä katanaa johonkin käytettyyn paskaan jolla on tehty ties mitä, kyllä huomaa että ei suurella osalla ihmisiä ole mitään tietoa näistä jutuista, ei jatkoon!!!

    • miekkakeräilijä3

      vielä sen verran että olen omistanut yhteensä 59 miekkaa aitoja aseeksi tehtujä, melkein joka kulttuurista ja joka aikakaudelta, sen lisäksi olen käsitellyt reilusti yli kolmeasataa miekkaa mukaan luettuna useita antiikkisia sekä euroja että nihontoja joten jos jolla kulla täällä on enemmän kokemusta miekoista niin otan kommentit tälläisiltä ihmisiltä huomioon, myös tuliaseet tuttuja lapsesta saakka joten kertookaa nyt ihmeessä että mistä esim hanwein miekkoja saatte halvemmalla esim euroopasta, saksan sword&more ehkä ainut mutta sieltäkin kuljetus suomeen on jo sen kuutisen kymppiä joten aivan samat eurot menee loppupeliin, menkää kersta takaisin puumiekoilla leikkimään robinin hoodia ja antakaa aikuisten keräillä ja keskustella aikuisten asioista.

      • Kiekkameräilijä

        Ai omistat 59 replikaa ja olet siitä ylpeä :D:DD
        lol
        Hommaa oikeita teriä eläkä tollasia lasten vehkeitä.


      • joujou145
        Kiekkameräilijä kirjoitti:

        Ai omistat 59 replikaa ja olet siitä ylpeä :D:DD
        lol
        Hommaa oikeita teriä eläkä tollasia lasten vehkeitä.

        Tässä toinen replica keräilijä, jos kerran replicat on paskoja niin saanko lyödä suo vaikka käteen mun replica viikinki miekalla? Katotaan meneekö käsi vai miekka rikki, apina.


      • miekanomistaja
        Kiekkameräilijä kirjoitti:

        Ai omistat 59 replikaa ja olet siitä ylpeä :D:DD
        lol
        Hommaa oikeita teriä eläkä tollasia lasten vehkeitä.

        Joo täällä kanssa uusituotanto miekkoja keräävä ihminen, ei ole mitään vikaa replicoissa kunhan vain tietää perusasiat aidoista miekoista jotta osaa valita ne jotka on oikea oppisesti tehty.. Esim Valiant armory, ja Hanwei tekevät ihan hyviä ja asiallisia malleja. Lasten vehkeiksi on niitä aivan turhahaukkua, ilmeisesti täällä on taas joku älynvalo kommentoimassa joka luulee että aidot katanat ovat kääpiöiden takomia Fuji vuoren alla ja lohikäärmeen tulessa karkaistuja. Kannattaa jättää kommentoimatta jos ei tietoa asiasta ole tai jos ei asiallista sanottavaa ole, Albion Armoreskin tekee replicoita jotka voivat maksaa vaikka kaksi ja puolituhatta euroa, luuletko että moiset replicat ovat huonoja. Tietenkään ei voi odottaa esim Hanwein kolmensadan miekalta samaa laatua mutta hintaasa nähden Hanwein miekat ovat varsin päteviä, jos muuta väittää ei tiedä miekoista yhtään mitään.


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖp
        Kiekkameräilijä kirjoitti:

        Ai omistat 59 replikaa ja olet siitä ylpeä :D:DD
        lol
        Hommaa oikeita teriä eläkä tollasia lasten vehkeitä.

        Montas miekkaa omistat itse? Epäilen että tuskin yhtäkään.. Tiedoksi muuten, kaikki nykyään valmistetut miekat luetaan replikoiksi, oli ne sitten ammattisepän tai tuotanto miekkoja isommalta valmistajalta, replikahan tarkoittaa jäljennöstä, ja jäljennöksiähän kaikki uudet miekat ovat.


      • Anonyymi
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖp kirjoitti:

        Montas miekkaa omistat itse? Epäilen että tuskin yhtäkään.. Tiedoksi muuten, kaikki nykyään valmistetut miekat luetaan replikoiksi, oli ne sitten ammattisepän tai tuotanto miekkoja isommalta valmistajalta, replikahan tarkoittaa jäljennöstä, ja jäljennöksiähän kaikki uudet miekat ovat.

        Kaveri tilas Japanista katanan. maksoi useita kymmeniätuhansia . että mietitäänhän uudestaan näitä hinta asioita.sepän tekemä eikä mitään pläkkäri kamaa.Miettikää sitä ,Nisu ukot!


    • hattorihanso

      nyt tais miekkakeräilijällä (samilla) mennä kahvit väärään kurkkuun kun omaa liikettä joku erehtyi kritisoimaan.
      Missä joku on verrannut käytettyjä katanoita tässä ketjussa johonkin? Huutonetissäkin myydään uusia tuotteita, selkeästi lukee siellä, ei kaikki ole käytettyä. Ei mene "miekkakeräilijä" jatkoon.

      Jos täysin sama, siis samassa tehtaassa saman valmistajan toimesta tehty ja samasta paikasta maahantuotu uusi ja käyttämätön tuote maksaa 50€-100€ vähemmän
      huutonetissä, niin miksi ei joku saa sieltä ostaa. Tyhmähän se on joka maksaa liikaa.

      Sitten puhut Hanweista ja Nihontoista samaan postiin ja olet keräilijä, buahaahaaa

      • apinanmaito

        Puhuu idiootti joka tuskin on edes bokkenia pitänyt ikinä kädessään, youtubesta löytyy video jossa cold steelin halpiskatanalla vedetään aito nihonto paskaksi, joten ei ne replicat ainakaan huonoja ole verrattuna paskasta tamahaganesta tehtyihin aitoihin katanoihin, eurooppalaiset sanoivat tamahaganea sika teräkseksi koska jopa keskiaikanen paska teräs on parempi laatuista kuin tamahagane, ja ei ole sami tässä, tuskin sami vaivautuisi edes vastaamaan tuollaiselle aivottomalle apinalle joka ei tiedä teräaseista näköjään yhtään mitään.


      • suuriihmetys

        Saanko kysyä mitä merkitystä on jos puhuu esim Hanweista tai Bugeista tai mistä tahansa replicoista samaan aikaan Nihontojen tai vaikka antiikkisten eurooppalaisten miekkojen kanssa? Tunnen itse useita keräilijöitä jotka keräävät sekä uusia replicoita että antiikkisia miekkoja. Taitaakin olla niin että et edes itse mitään miekoista tiedä tai niitä edes keräile, toistat vaan jotain mitä olet joltain kuullut. Hanwein kalliimmat mallit kun ovat varsin lähella aitoja Nihontoja ainut miinus on Hanewein taipumus tehdä Tsukasta liian iso ja kirveen varsimainen.


    • Ronin47

      Selvittelin muuten jokinaika sitten Paul Chen Lion Katana miekan hintaa, teräasekeskuksella oli 1295€, huutonetistä 1160€, Lamnia 1267€, En raskinut vielä ostaa.

    • haloneissoni

      En ota kantaa hintatasoon, jokainen kun voi itse hinnan nähdessään joko ostaa tai olla ostamatta. Liikkeillä on oikeus itse hinnoitella tuotteensa ja asiakkaalla oikeus tehdä tai olla tekemättä ostopäätös joten ei siitä sen enempää. Mutta tuohon "huijaukseen" sanon sen verran että aina silloin tällöin tilauksien käsittelyssä voi tapahtua virheitä, oli kauppa mikä hyvänsä. Itse olen jokusen tavaran aikanaan tilannut ta-keskukselta ilman mitään ongelmia ja näyttäisi äkkiseltään siltä että tässä ketjussa monen kohdalla on myös sujunut ongelmitta. Muistakaa tosiaan siis vain se, että tilauksien käsittelijätkin ovat vain ihmisiä, aina on mahdollista että jokin virhe sattuu mutta onneksi ne ovat harvinaisia.

    • saksininja

      Ite oon tilannut niiltä sitä sun tätä. Toimituksessa ei ole ollut vikaa, mutta palautusoikeudessa on. Niin, ja metalliseoksissa myös. Loppupeleissä suurin osa on ollut aika hepposta kamaa. Heittelenkin nykyään ennemmin Fiskarsin taloussaksia kuin Asekeskuksen heittoveitsiä.....

    • Kuumottelua

      Tilasin Albainox 80-luvun tyyppisen 29€ perhosveitsen, kolmessa päivässä tuli, hieman oli tiukka toinen kahva, mutta hetken käytön jälkeen toimii iha fine. Ootte salee laittanu teijän osotteet tjsp päi persettä ja sit ininää ku ei tuukkaa tuotteet. Kuumotti tilailla ku jälkee päi luin tälläst shittii. Aattelin päivittää, että kyllä tuli tuote minkä tilasin, toistaiseksi ei mitään valittamista.

    • Köpistö

      Kuka hullu maksaa albainoksin balista 29e? Muutenki kyseinen lafka myy feikkejä benchmadeja (ei tosin sillä nimellä) ja hinnat on suoraan jenkkien msrp hinnoista käännetty euroiks. Eli ei jatkoon! Ja ps starttipistooleihin ei mitää lupia kyllä tarvi!

    • Pimeänkulkija

      Omalta osaltani voin sanoa, että olen ostanut kyseiseltä puljulta useemman kappaleen erilaisia terä aseita puukosta miekkaan välillä. Ja enimmäkseen olen myös saanutkin tilaamani tavarat. Paitsi kaksi kertaa ovat jättäneet toimittamasta. Kyse on vähän alle sadan euron menetyksestä. Asiasta voi tehdä vain yhden johtopäätöksen, joka on, jotta tämä firma ei ole täysin rehellinen asiakkaitaan kohtaan.

    • puukkoi

      Muutama katana on tullut hommattua ja terä-asekeskuksen hinnat on Bökermagnumin tuotteissa 10% halvenmat, kuin saksasta Bökerilta tilattuna .

    • Huonoja_kokemuksia

      3 kertaa olen tilannut liikkeestä, ja joka ainoalla kertaa on ollut ongelmia. Joskus tulee vain puolet tilatuista ja maksetuista tuotteista, eikä tietenkään mitään ilmoitusta että muutkin on tulossa. Soitin ja sanottiin että tulee "jälkitoimituksena", jonka olisi voinut kyllä kertoa kysymättäkin. No, 6kk odotettuani pyysin rahani takaisin. Mitään eivät olisi antaneet tai ilmoittaneet, jollen olisi alkanut kyselemään taas.
      Joskus taas tuotetta ei ole näkynyt ja kuulunut vaikka nettisivun perusteella oli varastossa, ja soitettuani sanottiin että "just tulossa, pistän viimeistään torstaina postiin!" ja kun ei tästä 2vk päästäkään mitään kuulu niin olen vaan pyytänyt rahani takaisin.

      En aioa tilata vastaisuudessa, hyvä että nämä olivat vaan n.100 euron ostoksia, ajattelin jo ostaa yli tonnin hintaisen jalkajousenkin kesäksi, mutta tuolta en uskalla enää tilata mitään.

    • SigSauer22LR

      Tilasin joskus 10 vuotta sitten Sig Sauer .22 pistoolin eikä ollut mitään ongelmia. Nopeasti tuli ja neuvoivat myös lupa-asioiden kanssa. Jäi sellainen ystävällinen ja avulias kuva liikkeestä. Peukku ylös.

    • Csiilb

      Eipä juurikaan parempaa asiakaspalvelua voi saada mistään muualta !

    • Älyhoiäläjjätä

      Jumalauta mitä idiootteja näissä ketjuissa pyörii, joka ikinen replica jopa halvimmat ja paskimmat ovat parempaa terästä kuin aidot antiikki miekat, sen tajutakseen ei tarvitse kuin tietää nyky metallurgian perusteet, jopa halpis masahirot ovat parempaa terästä kuin esim 1500 luvun aito katana en ymmärrä miksi pitää tulla näihin ketjuihin kirjoittamaan mitään, jos ja kun itsellä ei selvästikään ole miekoista minkään näköistä tietämystä.

    • miekkamies666

      Tässä on kanssa eräs joka keräilee näitä replikoita jotka tässä ketjussa on haukuttu aivan paskoiksi, itse en ole mitään vikaa huomanut vaikk omistan nien omaan juuri näitä halvempia malleja, Hanweita, Windlassia , Cold Steeliä ja Ryumonia. Hyvin ovat kestäneet melkein viikottaiset leikkaus harjoitukset. Tietenkään nämä eivät ole yhtä hyviä kuin Kalliimmat miekkani kuten Last Legendin Katana, tai Pavel Bolfin valmistama Katana, mutta hinnoisakin on eroja tuhansia euroja. niin sanotut replikat ovat aivan kelpoja hintaansa nähden enkä ymmärrä miksi täällä niitä mustamaalataan.

    • Kateellisuuskatkeroittaa

      Älkää välittäkö näistä huutelijoista jotka replikoita haukkuvat, ilmiselvästi heillä ei ole mitään ideaa edes siitä mitä sana replika tarkoittaa, se tarkoittaa kopiota, joten kaikki nykyäikana tehdyt miekat ovat replikoita jäljennöksiä alkuperäisistä eli antiikkisista miekoista. Nämä typerykset jotka täällä haukkuvat jäljennöksiä eivät edes tajua sitä että jopa huonoimmat jäljennökset jota nykyaikana tehdään ovat paljon kestävämpiä kuin alkuperäis kappaleet johtuen niin yksin kertaisesta asiasta kuin nyky metallurgia. jopa 1045 hiiliteräs on paljon tasalaatuisempaa ja laadukkaampaa kuin edes paras keskiaikainen teräs, antakaa näiden arvostelujen mennä suoraan toisesta korvasta ulos, todennäköisesti nämä arvostelijat ovat vain kakaroita joilla itsellään ei ole rahaa edes siihen halpaan replikaan ja purkavat täällä itkupotkuraivarina sitä keräilojöille joitta on ...

    • Valehtelijoidenketju

      Kyllähän täällä aikamoisia sankareita näköjään pyörii. Hyllystä löytyy itseltäkin näitä mm Hanwein miekkoja, aivan soivia pelejä ovat, ilmeisesti täällä jollakulla on jäänyt omat miekat saamatta ja pitää pahaa oloa purkaa niihin joilla niitä miekkoja on. Tosiasiasssa Hanwei on eräs parhaista tuotantomiekkojen valmistajista, heidän kalliimpia japanilaisia malleja kun käytetään ympäri maailman ihan dojoissakin. Heidän eurooppalaisista miekoista minulla ei kokemusta ole, mutta jos on yhtään samalla huolella valmistettuja kuin japanilaiset mallit niin aivan hyviä miekkoja ovat.

    • Imbesillejäkö

      Saaaa mieltä kuin pari edellistä kommentoijaa, tuotanto miekoissa ei ole mitään vikaa kun vain tietää mitä ostaa, tässä löytyi youtubesta video https://www.youtube.com/watch?v=uSx2Y4SjGHs , jossa Ronin Katanan dojo pro malli läpäisee Japanin toisen maailmansodan aikaisen kelpoisuus testin , joka tarkoittaa sitä että miekka olisi hyväksytty armeijan käyttöön kentälle. Tiedoksi että Ronin Katanaa pidetään yleisesti huonompana valmistajana kuin esimerkiksi sitä Hanweita jota täällä kovasti dissataan, (ilman mitään järkiperäistä syytä) ainut syy jonka voi keksiä on siis se että kommentoijat jotka tätä väittävät eivät tiedä miekoista yhtään mitään.

    • kyllästynyt666

      Kun nämä uusituotanto miekat täällä parin komentoijan mielestä on niin huonoja, niin teitä vissiin saa niillä viiltää,hakata ja pistää, jos ne kerran on täysiä paskoja niin teillähän ei ole hätää.. Ihme runkkareita, mistään ei mitään tiedetä ja silti on pakko olla tietävinään,

      • Anonyymi

        Taas myyjän kommentti!


    • Kyllästynytidiootteihin

      Pakko tulla sen verran ikivanhaan ketjuun vettä heittämään myllyyn että kun täällä on näitä jotka näitä uusituitanto miekkoja eli replicoita haukkuvat leluiksi niin esimerkiksi kestävyydestä ja kovuuksista tehty tutkimus jossa verrataan aitoihin aikakausi miekkoihin, niin jopa paskimmat ja halvimmat replicat ovat hrc kovuuksiltaan ja kestävyydeltään reilusti parempia kuin alkuperäiset kappaleet, tässä linkki tutkimukseen jotta voin todistaa mitä tässä kirjoitan. Eli siis replicoiden haukkujille tioedoksio jopa se halvin Masahiron paska miekka on tod näk kestävyydeltään parempi kuin yksikään esim keskiaikainen kappale, joten haistakaa vittu ja opiskelkaa ennen kuin tulette ketjuihin pätemään tiedoilla jotka eivät pidä paikkaansa...... https://myarmoury.com/feature_bladehardness.html

      • Anonyymi

        Myyjä on vastaillut sentään tänne jotakin!


    • ylpeäreplikakeräilija

      Kyllä on tähän vuosia vanhaan ketjuun viimeaikoina tullut paljon uusia kommentteja, näköjään ihan fiksuja nämä uudemmat kommentit, kyllä huomaa että täällä on katkeroituneita tissipäitä jotka tuskin ovat pitäneet ikinä puukkoa isompaa teräasetta käsissään kun kommentit on typerämpiä kuin neljä vuotiaalla tyttärelläni. Nyt olen omistanut 76 miekkaa joista produktio miekkoja on 64 ja loput sepiltä tilattuja mittatilaustöitä, voin sanoa että pariproduktio miekkaa on ollut jopa parempia kuin joidenkin seppien tuotokset, esimerkkinä vaikka nyt sen tässä ketjussa joidenkin älykääpiöden parjaaman Hanwein Bushido katana, joka on paljon parempi tekele kuin esim yhden tässä nyt nimeltä mainitsemattoman tsekkiläisen sepän mittatilaus työnä tehty katanani. Mutta on kuitenkin hyvä huomata että suurin osa täällä on fiksumpaa sakkia kuin nämä mitättömyydet jotka pätevät täällä vaikka huomaa heti heidän kirjoituksistaan että ainuut miekat jota ovat itse nähneet ovat peräisin jostain elokuvasta.

      • Anonyymi

        Selvästi myyjän kommentti!


    • KoJa

      Aika epänormaalia tuo on että tilauksen käsittelyyn menee 3-7 päivää! siihen päälle se 2-3 päivää kun posti tai vastaava sitä liikuttaa.

      Nykyään (muut) liikkeet käsittelevät tilaukset 1-3 päivän sisällä. Oikeastaan en muista milloin olisi edes 3 päivää kestänyt.

      Eikä siinä sen ihmeellisempää kuin että en itse tule kyllä toiste tilaamaan kyseisestä liikkeestä.

    • Hunteri

      Minä tilasin 3 heittoveistä ritsan puhallusputken kaikki tuli perille niikuin pitikin.

    • Anonyymi

      Kannattaako teräasekeskukselta tilata perhosveitsiä? Onko hinta/laatu suhde hyvä alle satasen puukoissa ja kuinka nopea toimitus?

    • Anonyymi

      Tilasin varsijousen kyseisestä liikkeestä.
      2 kuukautta tilausta odotettu...
      Taidampa perua tuon tilauksen.

      • Anonyymi

        Vielä lisäyksenä tuohon että useita kertoja olen kysellyt toimituksen perään ja aina on lupailtu seuraavalle viikolle.


    • Anonyymi

      Eräässä tilauksessa meni 8kk. Sieltäpäin ei oteta mitään yhteyttä asiakkaaseen, itse pitä ä muistaa hoitaa.
      Nytkin on tilaus tehty yli kaksiviikkoa sitten. Ei ole mitään kuulunut.
      Tavaroiden piti olla varastossa, mutta tuskin on ollut.
      En tilaa enää kyseisestä paikasta mitään.
      Paska paikka.

    • Anonyymi

      Tää on kyllä ihan omaa luokkaansa paskassa asiakaspalvelussa.

      Verkkokaupassa myydään tuotteita, joita ei sitten kuitenkaan ole varastossa. Kaiken lisäksi paketista puuttuu muitakin tuotteita ilman mainintaa.
      "Tulee jälkitoimituksella.."

      Saatana puolet siittä määrästä mitä maksoin ei ole saanut vastinetta. Sähköposteihin ei vastata, eikä puhelimeen. Kuukausi jo kulunut.

      Miten helvetissä tämmönen lafka pysyy pystyssä nykypäivänä? Kertokaas nyt joku viranomaistaho mihin otan yhteyttä seuraavaksi tämän kusetuksen tiimoilta?

      • Anonyymi

        saatanan pelle onko luottotiedot kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanan pelle onko luottotiedot kunnossa

        Ei taida firmalla olla kun täytyy asiakkaita kusettaa


    • Anonyymi

      Mikset vain mene sinne kauppaan ostamaan tavarasi oikeasti eikä netin kautta

      • Anonyymi

        Tuota, mitä jos asun Oulussa? Lähtisitkö sinä yli 1000km edestakaiselle matkalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, mitä jos asun Oulussa? Lähtisitkö sinä yli 1000km edestakaiselle matkalle?

        Kyllä, jos jotain haluaa ostaa niin menen kyllä paikanpäälle ja ostan tuotteen. eri asia jos on persauki.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos jotain haluaa ostaa niin menen kyllä paikanpäälle ja ostan tuotteen. eri asia jos on persauki.!

        Kyllä se nyt vaan näköjään on niin, että tämä pikku poikien lelufirma myy netissä olematonta tavaraa ja silti ottaa täyden hinnan.
        Yllättävän pitkään nämä huijaripaskafirmat pysyy Suomessa pystyssä.


    • Anonyymi

      Katsoin kuluttajaviranomaisen mustaa listaa ja teräasekeskusta ei ole siellä lainkaan. Eikä sitä löydy millään muullakaan toiminimellä.

      Mistä oikein valitatte?

      • Anonyymi

        ("Anonyymi
        28.04.2020 11:19
        Katsoin kuluttajaviranomaisen mustaa listaa ja teräasekeskusta ei ole siellä lainkaan. Eikä sitä löydy millään muullakaan toiminimellä.

        Mistä oikein valitatte?")


        Mistäkö valitetaan? Paskasta palvelusta ja asiakkaiden suoranaisesta kusetuksesta!

        TAK:n nettisivuilla mainostetaan tuotteita, joita heillä ei ole. Ne olemattomat tuotteet on sivuilla vain sitä varten, jotta hyväuskoiset hölmöt luulee, että sieltä löytyy kaikkea. Asiakkaita on kusetettu tulemaan pidemmiltäkin matkoilta tuonne Jokelaan, vain kuullakseen kuinka tuote joka on varattu tälle pitkänmatkalaiselle onkin myyty juuri hetki sitten jollekin muulle. Ei ihme että jengi ostaa mielummin kamat muualta, kun mihinkään tuon firman lupaukseen ei voi luottaa!


    • Anonyymi

      Olen ostanut teräasekeskuksesta useita kymmeniä eri tuotteita sekä netistä että paikan päällä. Toimitukset ovat tulleet ajallaan ja myymälässä olen saanut ystävällisen ja asiantuntevan palvelun.

    • Anonyymi

      Mulle kävi sama homma. En tilannut mitään sellaista, jonka myynti on rajoitettua. Rahat ottivat vastaan, mutta tilaus jäi saamatta. Olen nyt kysellyt toimitusta tai rahoja takaisin muutaman kuukauden. Ovat luvanneet selvitellä.

      • Anonyymi

        ilmoita peruvasi kauppa ja anna kahden viikon määräaika rahojen palatuuamiselle. Ilmoita myös tekeväsi poliisille tutkintapyyntö petoksesta, jos rahat eivät ole tilillä määräaikaan mennessä. Jos eivt maksa, niin käväise poliisilaitoksella ja tee tutkintapyyntö. Ei näitä kannata pitkään odotella ja käyttää aikaa.

        Itse olen muutaman kerran Teräasekeskuksesta ostanut ja aina on kauppa onnistunut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmoita peruvasi kauppa ja anna kahden viikon määräaika rahojen palatuuamiselle. Ilmoita myös tekeväsi poliisille tutkintapyyntö petoksesta, jos rahat eivät ole tilillä määräaikaan mennessä. Jos eivt maksa, niin käväise poliisilaitoksella ja tee tutkintapyyntö. Ei näitä kannata pitkään odotella ja käyttää aikaa.

        Itse olen muutaman kerran Teräasekeskuksesta ostanut ja aina on kauppa onnistunut .

        Itse löysin uuden firman Joka on Kempeleessä tai Oulussa. Keskiaikainen teräs. Komeita miekkoja ja hyvin tuli.


    • Ostin juuri ta keskuksesta Paul tinker hanwei viikinki miekan.matkahuolto sitä piti hallussaan 5 päivää ei ollut niillä mikään hoppu tuotetta toimittaa🤣.Ihan ok terä 288€ hintaan ja vielä mukavan näköinen.Ei voi moittia ostosta,varsinkin hinta laatusuhde tosi kohdillaan ainakin omasta mielestä.täälä on paljon puhuttu katanoiden laadusta.Yksi fakta,tavallisen rivisamurain ja daimion katanan laadun ero on ollut suorastaan järkyttävän iso.Kun japani valmistautui toiseen suureen sotaan alettiin japanissa valmistaa aliupseeri ja upseeri katanoita teollisesti.Aliupseeri katanat olivat huonoja, upseeri katanat parempia mutta laatu oli heikompi kuin vaikka 1600 luvun parhaissa katanoissa.Tämän päivän perus katanat ovat laadullisesti parempia kuin aliupseeri katanat.Samoin tämän päivän kalliimmat katanat peittoavat toisen mailmansodan upseerikatanat helposti.Sitten on kymmeniätuhansia maksavat katanat joita oli daimioilla ja joita tehdään nykyään maksukykyisille henkilöille käsityönä.

    • Anonyymi

      Miltä peilissä näyttää asian suhteen, ku on vähän sellanen kutina asian suhteen. Olisiko kyseessä väärin ymmärrys kun Toivoo liikaa sekoittuu asiat eikä o kiva olla se Toiveikas osapuoli joka havahtuu todellisuuteen ja purkaa asiaa täällä jauhamalla pas***. Hyvin on toimitukset toiminu ja tiedonkulku ongelmissa on ollut erinomaista, itse olen hidastellut kommunikoinneissa enkä syytä siitä Saata*a muita.

    • Anonyymi

      Lamnia

    • Anonyymi

      jep, voin kompata. huojaripaskoja

    • Anonyymi

      ei oo tavaran laadusta kyse vaan väärä tuotte helvetin hitaasti ja kaikenlisäksi saapu rikkinäisenä. säälittävää toimintaa älkää jukolauta tilatki täältä vaikka ois joillain hyviä kokemuksia. ylipäätään asiakaspalvelu ON paskaa ja sentaki kannattaa asioida muualla

      • Anonyymi

        Järjestäen jokaisen valikoiman miekan (koristekäyttöön tarkoitetun lelumiekan).. saa vähintään 50% edullisemmin keski- tai itäeuroopasta. Postikulutkin pienemmät kuin suomessa, toimitus jopa nopeampaa. Googlaa mikä tahansa miekka niin löydät vaivatta halvemmalla. Samat katteet muillakin on, mutta teris on vain vielä vähän juutalaisempi. Töykeätä palvelua vielä kaupan päälle.


    • Anonyymi

      Miekkojen keräily on kaappihinttarien hommaa

    • Anonyymi

      vitun vamppi älä tilaa

    • Anonyymi

      Tilasin katanan ja sitä ei tuotu tulivain paskapuheta vastaan ja loppujen lopuksi puheluihin ei vasttaattu kun kyselin miksi katana ei ole tullu odotin 4kk ja loppujenlopuksi sain ilmoituksen että katanaa ei voida toimittaa joten he lähettivät minulle heitto veitsiä ja paskimman näköisen surkeimman lata koko vitun kaupasta saatana mitä ajan hukkaa ja paska puhetta 4 vitun kuunautta

    • Anonyymi

      No voi nunnunnuu kaimaani etsii kirahvia ,TAK paras Liike missä oon asioinu n. 15V ja ihan vinkit joo huutonetissä ollu halpa ilmapistooli kaupan 29e juuh kyllä sieltä halvalla saa mut mun mielestä se 29e Matkahuolto siihen päälle ! Hyvä se on ku pysyy kasassa yhdellä nippu siteellä , myynti ilmoitus ei kerro kestääkö se nippuside Lataus jännitteen mutta ei kai sillä oo väliä ku " halvalla " saa ... Oikeesti opetelkaa vaikka runkkaamaan ettei täällä tarvii aiheettomasti kitistä ja seurata viesti ketjua ... !

      • Anonyymi

        Kannattiko sinun avautua tähän keskusteluun joka ei tuo mitään uutta asiaan. Olisit antanut jutun painua unholaan bitti avaruuteen.


      • Anonyymi

        On siinä myyjällä ollut kiirettä, kun on kirjoitellu eri nimimerkeillä tähän viestiketjuun ylistysjuttuja uskollisista asiakkaista ja muuta höpönhöpöä. Kaikki kusetetut asiakkaat näkee heti noiden satuiluiden läpi!


    • Anonyymi

      ite otin riskin ja tilasin perhospuukon ja ajallaan tuli tosin oli kiinantinaa ja hajosi parin viikon pyörittelyn jälkeen

      • Anonyymi

        minkä butterin tilasit? tilasin ite just ja nyt ootan ilmotusta et sais hakee postist


    • Anonyymi

      Onko jollain tietoa onko ko.liike enään hengissä kun ainakaan puhelimeen kukaan ei vastaa oli aika mikä tahansa joten ei viitsi mitään tilatakkaan jos rahat menee mutta tuotetta ei tule..olen aikoinaan asioinut liikkeessä useasti ja aina hyvä palvelu ja kaikki mennyt hyvin myös nettitilaukset eli jos jollain mennyt vituiksi niin sille on varmasti oikea syy.

      • Anonyymi

        Tilasin ilmakiväärin ja palvelun pelasi. Lisäkysyttävää ja sain toisella yrittämällä kiinni. Tyytyväinen👍


    • Anonyymi

      Nyt 10vrk ollut 200e tilaus käsittelyssä. Sähköposteihin ei vastata. Mitä pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Molotovi liikkeen ikkunasta sisään yön pikkutunneilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molotovi liikkeen ikkunasta sisään yön pikkutunneilla

        Meinaat, että kun liikkeen varasto palaa niin toimitukset nopeutuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että kun liikkeen varasto palaa niin toimitukset nopeutuvat?

        Ei mutta tajuavat ettei kannata kusettaa


    • Anonyymi

      Kuusi kuukautta odottanut lähetystä. Eipä kannata tilata ennenkuin saa jonkinlaisen tiedon yrityksen elinvoimaisuudesta. Kannattanee olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja tehdä rikosilmoitus, tuskinpa tuolta omiaan saa takasin, mutta saisivat omistajat jonkinlaisen velkomustuomion. T. kuuskybää meni kaivosta alas

      • Anonyymi

        Ei se raha mihinkään hukkunut. Ilmoita peruvasi kaupat ja vaadi rahat takaisin kahdessa viikossa ja sitten käännyt kuluttaja-asiamiehen puoleen. Kun saat lausunnon, vaadi rahat takaisin oikeusteitse. Ei kannata odottaa noin pitkään ja kaikki ostokset olisi muutoinkin hyvä maksaa luottokortilla tai jonkin palvelun kautta. Tällöin saa aina rahansa ja maksuyhtiön lakimiesarmeija hoitaa perinnän.


    • Anonyymi

      Yksi tuttava teki Teräasekeskuksesta tilauksen, ei ole tullut tuotteita. Rahat meni ja mitään ei saanut. Kaupasta on jo aikaa eikä tuttavani enää odota saavansa mitään.

      Kaikilla ei ole yksinkertaisesti aikaa ruveta selvittelemään tällaisia sotkuja kun on niin paljon muita asioita elämässä.

    • Anonyymi

      Luotettavan kaupan tietää hyvästä palautteesta. Lamnialla on hyvät pisteet Trustpilotin kautta. Kannattaa maksaa hiukan enemmän ja palkita kauppias hyvästä palvelusta. Brittein saarilla on lafka nimeltä Heinnie Haynes, heinnie.com. Sillä oli ainakin vanhaan aikaan hyvä maine ja erittäin nopea palvelu. Tilasin sieltä aikoinaan Benchmade Strykerin ja veitsi oli yllättävän pikaisesti käsissä.

      Aikamoinen ero: yksi liike toimii Briteissä ja toimittaa puukon salamannopeasti. Teräase-keskus toimii pääkaupunkiseudulla ja antaa odottaa ja odottaa.

      • Anonyymi

        Se johtuu siitä, että plliisi käy säännöllisesti takavarikoimassa varmuuden vuoksi koko varaston ja ihmettelee löytyisikö jotain mitä voisi yrittää väittää laittomaksi.


    • Anonyymi

      Miks sä et vaan tossa vaihees vaan aja sinne liikkeeseen jokelassa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe