haluaisin koiran.

haaveileva

Haluaisin kovasti koiraa, samoin tavallaan isänikin. Hän sanoi kerran että on koirakuume ja ottaisi heti koiran jos joku vain ulkoiluttaisi kun ei itse jaksa lonkkakipujen takia, joten minä heti tarjouduin ulkoiluttamaan mutta olen joka toinen viikko äidillä ja joka toinen isällä. Sanoin isälleni että se on hyväksi kun itsekkin liikkuu. Miten saisin suostuteltua ostamaan koiran?

2

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisällikoirakko

Itse olin nuorena kisällinä aktiivi kisaajalla ja sain sitä kautta treenata ''omalla''. Kun aikuistun ja aloin tienata omaa rahaa säästin ihka omaan sitten ja luontaisesti hoitokoiran rodusta tuli oma :)
      Jotkut paikalliset kasvattajat ja hoitolat kaipaa apu käsiä aloitaisin sieltä hakemaan pohjaa. Samalla säästäisin possussa/tilillä omaa varten hiljalleen. Koira on kuluerä osa pienemmin kulutavia toiset isommin vaan sitä ei pysty edes monirotuisesta näkemään kumpaa se tulee olemaan. Mielummin omistaa koiran kestävän kukkaron kanssa ja iloita jos paljastuukin pienemmäksi menoeräksi kuin toisin päin.
      Isäsi varmaan pohtii ajan ja jaksamisen ohella myös taloutta: kestääkö se koiran ja sen kulut, entä jos se sairastuukin? Fiksu vanhempi kun ennakoi ja suunnitelee :)

• jfjöpsrp

Ei tuossa tilanteessanne voi ottaa koiraa. Asut kahdessa paikassa ja isälläsi on lonkkakipuja. Lonkkakivut ovat kyllä sellaisia, kulumavikoja, etteivät ne parane itsestään. Voi joutua vaikka keinonivelen ottamaan siihen lonkkaansa. Koira on hauska, ihana, mutta vaativa eläin. Sitä pitää ulkoiluttaa, sen seurassa tulee olla, lääkärikulut usein yllättävät, alussa jopa rokotuskertojen määrä myös maksaa jne.jne. Jospa löytäisit jostain sellaisen paikan, jossa voisit käydä koiria katsomassa tai sitten vaikka ulkoilutat toisten koiria, sopivan kokoisia ja saat siitä vaikka taskurahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      146
      3192
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2200
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2157
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      70
      1866
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1682
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1566
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      12
      1394
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1143
    9. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      23
      1118
    10. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1085
    Aihe