Samsung nx mini hybrid kamera?

Kamerako

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/NXMINIWHT/samsung-nx-mini-hybridi-kamera-9-mm-valkoinen

Kellään kokemuksia kamerasta? Itse haluaisin kovasti kuvailla, mutta kamerana mulla on vain joku yli 2 vuotta vanha nikonin (?) pokkari.... Saako tuolla siis laadukkaita kuvia ilman kummempia taitoja? Entä video kuvaus, jos kuvaa esim blogiin jtn höpötys videota? Hinta houkuttelee, eikä tällä hetkellä tipu mitenkään enempää rahaa, joten kalliimpia on turha ehdottaa. Mielipiteitä ja muita ehdotuksia! Kiitos jo etukäteen :)

9

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UpUp

      En kyllä osaa sanoa, mutta uppaan, sillä itseäkin kiinnostaa

    • SumSangi
      • kamerako

        Oon alle 18v tyttö, eikä mulla ole isoja käsiä ja mun mielestä jossain luki että on myös tuo RAW


      • SumSangi

        Kannattaa perhtyä tuon kameran ominaisuuksiin tarkasti jos aiot ostaa sen. Etenkin tuo RAW formaatin käsittely on syytä oppia jos haluaa parempaa kuvanlaatua ( kyllä se JPEG on kai riittävän hyvä, ainakin aluksi). Videopuolikin pitäis olla ihan käyttökelpoinen (fullHD jne). Lue tuo lähettämäni nettisivusto niin siitä selviää hyvin tuon kameran ominaisuudet.


    • Eihän kamera ota kuvia vaan kuvaaja, kamera ainoastaan laittaa muistiin sen mitä kuvaaja haluaa kuvata parhaalla kyvyllään.

      Ei siis voi sanoa kameran ottavan hyviä kuvia jos kuvaaja ei tiedä mitä haluaa. Siinä mielessä kaikki kamerat muutaman kympin laitteesta kymppitonnien vehkeisiin ovat samalla viivalla. Kalliimmissa kameroissa tosin on tuota tapahtumaa avustavaa tekniikkaa jota voi käyttää avuksi pienellä harjoittelulla.

      Vakaa käsitykseni on, että kaikilla tänään myytävillä ja vähän eilisilläkin kameroilla saa hyviä kuvia kunhan kuvaaja on ajan tasalla sillä kuvat ovat kuvaajansa "näköisiä".

    • Kamerako
    • Kamerako
    • Canonisti_minäkin

      Kuten nimimerkki Työeläkeläinen jo sanoi, kamera ei ota kuvia vaan kuvaaja. Hyvä kuvaaja saa hyviä kuvia kameralla kuin kameralla, osaksi koska tietää mihin kulloinkin käytössä oleva kamera pystyy.

      Jos aiot ottaa hyviä kuvia muutenkin kuin satunnaisesti, niin silloin pitää opetella kuvaamaan. Kuvaamaan oppii ottamalla kuvia ja katselemalla muiden ottamia kuvia. Jos saa omia kuvia vielä johonkin kokeneempien kuvaajien arvosteltavaksi, oppii nopeammin.

      Ei mopolla mahdottomia, tuossa Samsungissa on yksi iso ongelma, siitä puuttuu etsin. Kun lisäksi hait kameraa, jolla voi ottaa myös videota, niin se käytännössä vaatii ulkopuolista mikrofonia, koska kaikki kameroiden kiinteät mikit tuottavat enemmän tai vähemmän akuankkaääntä. Sellaista ei kukaan viitsi kuunnella pitkään. Noista Gigantin järkkäreistä Canonin 100D käy, vaikkakin sen käsisäädöt ovat vähän hankalasti valikoissa. Nikonin järkkärien litäntöjä en tunne.

      Minusta kameran ostamienn kannattaa aina. Tässä ollaan jälleen kysymyksen pokkari vai järkkäri asetelmassa. Minusta kannattaa mielummin sanoa pokkari ja järkkäri. Koska kaikilla merkeillä on vähän oman laisensa käyttöliittymät, on helpompaa, jos Nikonin pokkarin seurana on Nikonin järjestelmä. Tsekkaa kuitenkin noiden Nikonin video-ominaisuudet ja mikrofonien liitäntämahdollisuudet ennen ostoa.

    • nx_girl

      Mulla on juurituo kyseinen kamera ja oon ollu tosi tyytyväinen oon voittanu muutaman kuvakisanki ja nyt oon vaihtamassa uuteen ja isompaan joten mulla on myynnissä tuo jos löytyis ostaja! En oo kyllä laittanu minnekkään ilmoitusta mutta menis vissiin kaupaksi. Muisi 200€ koska maksoin itse kyseisen summan mutta kameran hinta on tällö hetkeölä 300€ niin se on se 200€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe