Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saksanseisoja veto- ja metsästyskäyttöön?

seisojas

Onko täysin tuhoontuomittu idea hankkia lk saksanseisoja. Tässä olosuhteita ja harrastustoiveita nimenomaan uroskoiralle:

- tulisi omakotitaloon, jossa aidattu piha
- pääharrastuksena vetojutut (koirajuoksu, -pyöräily ja -hiihto)
- pääsisi veljeni kanssa metsälle (harrastaa hirvi, sorsa, supi jne)
- jos ulkonäkö riittää, niin myös näyttelykäyttöön

Minulla pääharrastukseni olisi siis näyttelyt sekä vetojutut, metsästystä en ole koskaan harrastanut. Ei sitä tosin tiedä, vaikka innostuisinkin kyseisistä jutuista. Miehelläni on ollut paimenkoiria ja itselläni on ollut spanieli. Harrastanut olen mm. pk-lajeja (haku, jälki), agility, toko, pelastuskoiratoiminta sekä näyttelyt.

Onko täysin torpattava idea?

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerrro

      Saksanseisoja on hieno monipuolinen käyttökoira juurikin kuvailemiisi harrastuksiin. Siitä vaan!

    • jjjnb

      Minustakin ainakin kuullostaa juuri oikealta kodilta kun pääsee myös mesästyskäyttöön. Koira ei ainakaan turhaudu kun tekemistä riittää kauden ulkopuolellakin. Upeaa. :)

    • seisojas

      Kiitos vastauksista!

      Olen tässä miettinyt myös sitäkin, että en tiedä kuinka usein koira pääsisi veljeni kanssa metsälle. Onko todella paha asia, jos se ei pääse kuin kerran pari vuodessa? Jos sen kanssa harrastettaisiin muuta sitten ympäri vuoden.

    • jusjust

      kerran pari vuodessa on aivan liian vähän... Paremminkin kerran viikossa on minun mielestäni minimimäärä metsästyskoiralle metsällä käyttö. Meillä käytetään kaikkia koiria koko metsästyskauden ajan vähintään kolme kertaa viikossa. Aloituksestasi sai käsityksen, että koira todella pääsee metsästyskäyttöön, kerran vuodessa ei ole mitään metsästyskäyttöä. Ei koira ikinä tule tuolla määrällä tarpeeksi toteuttaa viettiään. En suosittele, koiran kannalta ei ole oikein. Olisit vaan kysynyt suoraa soveltuuko seurakoiraksi ja vastaus on että ei sovellu.

    • eieieieieieiei

      Niinpä, sain myös aivan väärän käsityksen ekasta viestistä. Hanki koira joka ei ole metsästyskoira. Seisojat ovat metsästyskoiria ja niille paras koti EI OLE sellainen, jossa niitä ei käytetä metsästykseen. Miksei joku muu rotu? Tai suosittelen seisojien kanssa metsästykseen tutustumista ennen kuin valitset kyseisen rodun. Saat paremman kuvan siittä, miten hieno metsästyskoira on kyseessä ja ehkä jopa ymmärrät miksei sovi ei metsästävään kotiin. Voithan sinä jopa pian innostua metsästyksestä.

    • seisojas

      No tätä mä oonki vähän pohtinut, en edes tiedä kuinka usein jengi käy metsällä :D oma osaamiseni metsästyksessä on siis aivan olematon, mutta innostuin aikanaan muista koiraharrastuksista ihan sattumalta.

      Täytyy keskustella veljen kanssa, olisko hällä aikaa metsästää. Totteleeko seisoja muita kuin omistajia, lähinnä jos lainaisi koiraa innokkaalle metsämiehelle?

    • äkkiäostoksille

      Ei muuta kuin sakemannin laittoon. Osa metsästäjistä käy metsällä viikon reissun Lapissa ja makaa siitäkin reissusta puolet pöydän alla tokkurassa. Ei tököttäjä itse siitä riistanvähyydestä kärsi (kasvattaja sen voi tehdä), mutta liikunnan puutteesta se kärsii. Itselläni on ollut 3 saksantököttäjää ja nyt on bretoneita. Jahtipäiviä tulee 40-50 / vuosi ts. vaikka aktiivinen metsästäjä olenkin menee suurin osa vuodesta meilläkin ilman riistahommia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2112
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      29
      1744
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1510
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1461
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1378
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1261
    Aihe