Keikkanetti

jasmin-Kaarina333

Seuren nykyinen järjestelmä eli keikkojen varailu ja antaminen on feodooliajalta

10

2033

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaamieltä

Samaa mieltä.

• keikkatoive

taas on työtoiveet laitettu keikkanettiin ja odotetaan soittoa ( virkailijan ohje keikkalaisille: älä nyt enää soita keikkafirmaan - vaan toivo keikkanetissä työkeikkaa, me sitten soitetaan, jos keikkatoiveesi menee läpi)....... ja vieläkin odotan soittoa, minähän päivänä toive menee läpi, ja saan taas keikkatöitä. Miten ne muut keikkafirmat oikein toimii?

• tuteliini

Seuren keikkanetti toimii moitteettomasti ja on mielestäni järkevä ratkaisu, mutta itse keikan saaminen on tullut hankalaksi. Jos löydät itsellesi sopivan keikan et voi enää soittaa heille vaan sinun on jätettävä keikkatoive. Toiveita ei käsitellä moneen päivään jonka syytä en tiedä ( siihen voisi jokin henkilö Seuresta vastata ) joka hankaloittaa keikkalaisen elämää ja omia järjestelyjä, sillä joutuu pitämään "varalla" näitä päiviä. Usein kuitenkin huomaat jälkikäteen,että haluamasi keikka on kadonnut keikkanetistä eli on mennyt jollekin toiselle. Siitä ei edes informoida sinulle, mikä mielestäni ei ole hyvää asiakaspalvelua. Tuntipalkkojen kirjaukset hoituvat tilaajalta yleensä moitteetomasti ja ovat olleet kohdallani oikein, ainoa ongelma on muutamat tilaajat jotka soittavat suoraan minulle ja pyytävät keikalle ja eivät kirjaa keikkoja HETI keikkanettiin ja ne saattavat jäädä roikkumaan maan ja taivaan välille. Niistä joutuu välillä huomauttelemaan heille. Eli kannattaa siis itse olla omista rahoista. Tästä Seure voisi informoida tehokkaammin tilaajille . Yleensä keikat toteutuvat, mutta muutama keikka on jopa peruttu Seuren osalta. Kyseessä on ollut kuulemma väärinkäsitys ? Mikähän on tässä tapauksessa keikkalaisen oikeus ja Seuren velvollisuus lakisääteisesti ? Sopimus on kuitenkin kahdenpuoleinen joka myös kirjattu keikkanettiin.

• nuutunuttiskirätti

Palkka maksetaan vain Seuren välittämistä paikoista, et voi itse sopia asiakkaan kanssa keikoista. Jos sen pystyisi tekemään, töitä riittäisi. Asiakkaan etu on käyttää hyväksi koettua työntekijää. Vuokrafirmalle se ei sovi, koska silloin tulisi esim. sairaslomaoikeus ja työntekijälle liian suuret luulot itsestään.

• Uskomatonta

Heippa !
        Seuren keikkanetti on kyllä " aatamin" ajoilta. Olen ylläolevan kanssa täysin samaa mieltä. Olen vakinaisessa toimessa, nyt omasta toiveesta virkavapaalla. Ajattelin nyt heittää muutaman keikan ARKIAAMUINA , kun opinnoilta jäi aikaa.. Kokemustakin 20 vuoden takaa. Pitkiä sij. Jatkuvia työsuhteita kaupungin- Hussin välillä. Mutta, mitä mitä.. Samaan törmäsin.. En saanut perusterveydenhuoltoon vanhusten puolelle arki keikkaa.. Ja tieto tuli sitten, kun lapsen päiväkotiin meno ( aikaistaminen) oli jo sovittu.. Odotella, mitä ?? Kuulemma pitää ladkea ylityö tunnit jne.. Oli Seuren vastaus.. Eikö jokainen keikkalainen osaa itse laskea sataan ? Sitten he ja osastot ihmettelee, kun ei ole työntekijöitä..
        Tosiaan, ei kiinnosta odotella , ei myöskään perheellisenä siihen ole mahdollisuutta tai istumaan nenä netissä.
        Ps. Seurelle tiedoksi, että mm. Tennisseura Smash käyttää varsuskalenteria , jossa ei tarvitse laskea käyttämättömiä tunteja. Klikkaat päivän ja ajan --> saat heti vastauksen mahdutko ryhmään.. Saldosi pienenee automaattisesti , eikä tule ylibuukkauksia/ odotteluja.
        Terveisin henkilö, joka keikkaili 20 vuotta sitten ja puhelimella hoitui muutamassa minuutissa !!

• työ_elämä

Aloittaja; oletko elänyt keskiajalla?
      Keikkaa saa, jos osaa hoitaa hommansa. Kannattaa tehdä työnsä hyvin, sinut muistetaan ja työpaikka kyselee uudestaan. Mulle on tarjottu jopa useamman kuukauden sijaisuuksia (mihin en tietenkään lähde, koska haluan itse määritellä työaikani ja -paikkani.)

• työniloa

Minäkin hoidan hommani erinomaisesti, mutta epäkäytännölliseksi on tehty firman keikkanetti työnhakijan ja työntilaajan kannalta.

• aitoaino

Niomimerkille työ_elämä:
      Älähän heittäydy koppavaksi, vaikka itsellesi "keikkaa pukkaa". On myös aloittelevia ja suoraa toimintaa odottavia. En ole keskustelun avaaja.
      Itsellä on kokemusta yksityisestä joka toimii myös näin. Aiemmin soitettiin ja tarjottiin, nykyään on odottelua ja odottelua... Osaan kyllä hommani ja työni tehnyt aivan hyvin.
      En itsekään pidä siitä, että joutuu kytistämään päiväkausia. En tiedä mitä työnantaja pitää siitä, jos ilmoitan jo sopineeni keikan muualle. Ei pidä työnantajankaan tehdä hommaa vaikeaksi. Ajat muuttuvat ja voi tulla suru puseroon,.,,

• Keikkojakin

Minä en tee enää nykyään minkään rekryfirman kautta, vaan sovin keikoista suoraan kohteen kanssa. Tänäänkin soi puhelin ja erään kotisairaanhoidon vastaava soitti saadakseen minut keikalle. Kieltäydyin nyt, kun haluan pitää nämä kolme vapaatani ja ehtiä harrastaa ja tehdä muutkin suunnitellut asiat, vaikka samalla menetän aika muhkean rahasumman.

• häiriöksisaakka

En tiedä Seuresta, mutta eräästä toisesta sos&terv.huoltoalan rekrystä oli eräskin saanut päivän aikana 18 kyselyä keikalle eri paikkoihin. Hän oli laittanut ettei voi keikkailla nostopaikoissa selkänsä vuoksi ja listannut lisäksi paikkoja joihin ei halua keikkailla(esim.vanhuspuoli). Siltikin tuli kyselyä ja känny piippasi alvariinsa. Lopulta hän oli soittanut rekryyn ja ihmetellyt miten hänen yhteystietonsa voidaan antaa paikkoihin joihin hän ei pysty/halua mennä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1309
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1009
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe