Onhan hyvää palvelua vanhusväestölle

Taisin jo aiemmin kertoa hakiessani apteekista lääkkeeni, siellä olleesta pyynnöstä tulla lääkäritapaamiseen.
Ensin kyllä laboratorion kautta. Tänään sitten oli sairaanhoitajan vastaanotto, jossa kartoitettiin kaikki terveyteen liittyvät asiat, unen pituus, ruokailusta liikuntaan, sekä alkoholista tupakointiin.

Lab.näytteiden tulokset käytiin läpi, ja ne oli kuulema loistavat. Kolesterolit ja sokeriarvot alle suositusten, maksa ja munuaiset, kalium ja hb kaikki kohdallaan. Perjantaina vasta lääkärin tapaaminen, joten ihan ihmettelen miten tarkka terveystilan kartoitus tehdään.
Onkohan tämä uudistus Soteen liittyvä, kun ei noin kattavaa ole ennen tehty?

10

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai laskukin palveluista tulee. Tuon tyylistä mainosta meillä yksityinen lääkärikeskus Eloni tekee tällä kertaa joka paikassa. Busseissa päivälehdessä ja tänään myös kotiin jaetulla mainoslehdellä.
      Vanhuksille suunnattua terveystarkastusta, kokeet, sairaanhoitaja ja lääkäri.

• KENEN.oli.aloite

Pyysitkö itse sitä, vai kenen oli aloite?

• En pyytänyt, vaan lääkkeitä noudettaessa oli apteekissa kehoitus. Nyt on niin etten ole paljoakaan tarvinnut terv,keskuksen käyntejä, pari kertaa olen sydänoireiden vuoksi joutunut suoraan Jorvin sairaalaan 15 vuoden aikana. Siellä määrättiin 2 v. sitten pitkäaikaisnitro ja sillä olen hyvin pärjäillyt pumpun puolesta:D
        Siksihän ihmettelinkin kun noin huolehdittiin yleisestä terveydestäni.

• En.tiedä

varmaan siitä sydänoireilustasi johtuvaa?

• musitelennäin

Eikös sinulla taksimatkatkin kauppaan ollut heikon sydämmen takia , niistä kerroit kun ihmeteltiin täällä.

• Kai siinä on jonkinmoiset määräykset montako kertaa apteekin kautta voi reseptin uusia. Pitkäaikaislääkityksellä olevan pitänee kaiketi välillä käydä lääkärillä tarkistuttamassa lääkityksensä. Apteekeilla on sitten tarjota tuota palvelua. Onko se sitten julkisen puolen vaiko yksityisen käyttöä. Kiinnostaisi tietää, kerro sitten.

• Minulla on täällä ainakin niin, että muutaman kerran lääkäri uusii reseptin apteekin kautta.
        Sitten lähettää reseptin mukana viestin, ettei enää uusita, ennenkuin käy labrassa ja vastaanotolla. (verenpainelääke)

• Ainakin terv.keskuksen labr. ja muut julkiset tilat oli käytössä. Ei laskutuskaan voi olla yksityishinnoiteltua, kun pyytämättä ohjataan kokeisiin ja L.vastaanotolle.

Tyytyväinenhän minä olen tuohon tarkastukseen, eipä olisi tullut mentyä muuten, eikä lääkärille ainakaan kun ei oireita ole nyt ollut.
      Aikanaan vei mieheni sairaus kaiken energiani, ei tullut käydyksi missään vuositarkastuksissakaan, mutta hyvinhän olen mielestäni selvinnyt tähän ikään sentään, liikuntaa pitänee yrittää lisätä, sain ohjevihkon kaikkiin kaupungin ilmaisiin senioriaktiviteetteihin, tansseja myöten:D

Nr, johon voi soittaa ja bussi koukkaa hakemaan, aika hienoa jos innostun!

• Olikohan se tk-lääkäri pyytänyt farmaseutin välittämään sinulle pyynnön käydä tarkastuksissa siellä. Kiitettävää huolenpitoa.

• jakolasku
        Katileija kirjoitti:

Olikohan se tk-lääkäri pyytänyt farmaseutin välittämään sinulle pyynnön käydä tarkastuksissa siellä. Kiitettävää huolenpitoa.

Täällä se on näin ikääntyvä saa paperit arvauskeskuksesta jossa selvitetään mitä halutaan tutkia, ensin kokeisiin ja sitten lekurille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe