kiusaaminen

kiusattu66

Ketä on joskus kiusatti?mä oon 14v tyttö ja mä ja kaks muuta poikaa oltiin tosi hyviä kavereita. Siis ihan mielettömän hyviä kavereita. Mut sit me mentiin ylä asteelle siitä mun helvetti alko. Me ei oltu enää kavereita ja mua ruvettiin vähän kiusaamaan. Ei se nyt varsinaisesti kiusaamista ollu mut kyl se tuntuu musta pahalta. Mä oon aika sillee et mä vitsailen kaikest ja kaverit on sanonu et miten sä voit olla noin positiivinen mut mä kätken mun kaikki surut syvälle sisääni. Sit jos joku sanoo mulle pahasti niin mä otan sen oikeesti loukkauksena. Ja mä haluaisin loppumaan kaikki kiusaukset koska mä oon ite joutunut kokemaan ala koululla jo paljon kiusaamista niin musta se ei tunnu kivalta. Mut pienikin votsailu voi oikeesti tuntua tosi pahalta. Mä olin jo lähellä tehä itsarin kun mä en kestänyt enää. Ja mun entiset kaverit jätti mit aika törkeellä tavalla niin mä en haluais muitten koke van sitä tuskaa mikä siitä tuli. LOPETTAKAA KIUSAAMINEN SE EI OLE KIVAA:((

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kiusattu66!

      Joskus kiusaajat eivät tajua olevansa kiusaajia tai että he tuottavat toiselle pahan olon. Olisikin hyvä, että kertoisit miltä sinusta tuntuu, kun sinusta vitsaillaan tai joku sanoo pahasti. Jos et näytä pahaa oloasi muille, niin miten muut voivat tietää, että sinua on loukattu? Yleensä kiusaamisen kohteeksi joutuvat helposti sellaiset ihmiset, jotka tavallaan sallivat kiusaamisen olemalla hiljaa tai liian kiltti sanoakseen mitään – siksi on tärkeää, että kerrot heidän sanojensa loukkaavan sinua.

      Kiusaaminen ei ole missään nimessä sinun vikasi, vaan vika on täysin kiusaajissa. Muistathan myös, että itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään ongelmaan. Asioista puhuminen voisi auttaa pahaan oloosi. Voisit jutella vaikkapa terveydenhoitajalle, opolle, koulukuraattorille, vanhemmillesi tai kenelle tahansa luotettavalle aikuiselle. Tai jos tuntuu helpommalta, voisit puhua asiasta ensin jonkun kaverisi kanssa. Luotettavaa apua ja juttuseuraa voit löytää myös näiden linkkien kautta:

      https://www.tukinet.net/info.tmpl
      http://www.mll.fi/nuortennetti/

      Toivottavasti asiat järjestyvät, kaikkea hyvää sinulle!

      Terveisin Hansu ja Jutta Jyväskylän NettiSaappaasta

    • kiusattujenpuolesta

      Silloin kun toisesta tuntuu pahalta, se on kiusaamista!! Itsemurha ei ole ikinä ratkaisu, se on itsekkäin teko mitä tiedän, se taas tuottaa perheelle ja lähipiirille niin suurta surua ja tuskaa jota jäävät kantamaan tänne, he piinaavat itseään loputtomalla mietiskelyllä ja kysymyksillä kuten "miten en huomannut mitään"olisipa hän kertonut"miksi,miksi,miksi!!" Mutta toivon sinulle kaikkea hyvää! Puhuminen auttaa aina!

    • Tyly sana on iskua tuskallisempi :(

      -SAY NO TO RACISM-

    • Pineeh

      On kiusattu ja olen ollut koulukiusaaja. Meidän porukka oli ala-asteella aivan kamala. Järjetön toisten nokkiminen ja kiusattiin sitten toisiamme tai porukalla ulkopuolisia. Sitten meidän porukka (onneksi) hajosi ja mulle jäi kiusaamisvaihde päälle. Valitettavasti mulla toi verbaliikka on vahvaa ja oon ajanut pari luokkalaistani tosi pahaan henkiseen tilanteeseen. Kadun aivan perkeleesti. Mutta mulla kaikki tulee tottumuksesta, enkä aina edes tajua milloin kiusaan jotakuta. Mulla on itsellänikin ongelmia, jotka puran sitten muihin. En puolusta itseäni mitenkään, olen tehnyt monesti erittäin väärin ja en toivo, että kukaan joutuu kokemaan asioita joita olen itse tehnyt.

    • On, onneksi nyt ovat roolit kääntyneet päinvastaisiksi..
      BUAHAHHHAHAHA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe