kiusaaminen

kiusattu66

Ketä on joskus kiusatti?mä oon 14v tyttö ja mä ja kaks muuta poikaa oltiin tosi hyviä kavereita. Siis ihan mielettömän hyviä kavereita. Mut sit me mentiin ylä asteelle siitä mun helvetti alko. Me ei oltu enää kavereita ja mua ruvettiin vähän kiusaamaan. Ei se nyt varsinaisesti kiusaamista ollu mut kyl se tuntuu musta pahalta. Mä oon aika sillee et mä vitsailen kaikest ja kaverit on sanonu et miten sä voit olla noin positiivinen mut mä kätken mun kaikki surut syvälle sisääni. Sit jos joku sanoo mulle pahasti niin mä otan sen oikeesti loukkauksena. Ja mä haluaisin loppumaan kaikki kiusaukset koska mä oon ite joutunut kokemaan ala koululla jo paljon kiusaamista niin musta se ei tunnu kivalta. Mut pienikin votsailu voi oikeesti tuntua tosi pahalta. Mä olin jo lähellä tehä itsarin kun mä en kestänyt enää. Ja mun entiset kaverit jätti mit aika törkeellä tavalla niin mä en haluais muitten koke van sitä tuskaa mikä siitä tuli. LOPETTAKAA KIUSAAMINEN SE EI OLE KIVAA:((

5

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kiusattu66!

      Joskus kiusaajat eivät tajua olevansa kiusaajia tai että he tuottavat toiselle pahan olon. Olisikin hyvä, että kertoisit miltä sinusta tuntuu, kun sinusta vitsaillaan tai joku sanoo pahasti. Jos et näytä pahaa oloasi muille, niin miten muut voivat tietää, että sinua on loukattu? Yleensä kiusaamisen kohteeksi joutuvat helposti sellaiset ihmiset, jotka tavallaan sallivat kiusaamisen olemalla hiljaa tai liian kiltti sanoakseen mitään – siksi on tärkeää, että kerrot heidän sanojensa loukkaavan sinua.

      Kiusaaminen ei ole missään nimessä sinun vikasi, vaan vika on täysin kiusaajissa. Muistathan myös, että itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään ongelmaan. Asioista puhuminen voisi auttaa pahaan oloosi. Voisit jutella vaikkapa terveydenhoitajalle, opolle, koulukuraattorille, vanhemmillesi tai kenelle tahansa luotettavalle aikuiselle. Tai jos tuntuu helpommalta, voisit puhua asiasta ensin jonkun kaverisi kanssa. Luotettavaa apua ja juttuseuraa voit löytää myös näiden linkkien kautta:

      https://www.tukinet.net/info.tmpl
      http://www.mll.fi/nuortennetti/

      Toivottavasti asiat järjestyvät, kaikkea hyvää sinulle!

      Terveisin Hansu ja Jutta Jyväskylän NettiSaappaasta

    • kiusattujenpuolesta

      Silloin kun toisesta tuntuu pahalta, se on kiusaamista!! Itsemurha ei ole ikinä ratkaisu, se on itsekkäin teko mitä tiedän, se taas tuottaa perheelle ja lähipiirille niin suurta surua ja tuskaa jota jäävät kantamaan tänne, he piinaavat itseään loputtomalla mietiskelyllä ja kysymyksillä kuten "miten en huomannut mitään"olisipa hän kertonut"miksi,miksi,miksi!!" Mutta toivon sinulle kaikkea hyvää! Puhuminen auttaa aina!

    • Tyly sana on iskua tuskallisempi :(

      -SAY NO TO RACISM-

    • Pineeh

      On kiusattu ja olen ollut koulukiusaaja. Meidän porukka oli ala-asteella aivan kamala. Järjetön toisten nokkiminen ja kiusattiin sitten toisiamme tai porukalla ulkopuolisia. Sitten meidän porukka (onneksi) hajosi ja mulle jäi kiusaamisvaihde päälle. Valitettavasti mulla toi verbaliikka on vahvaa ja oon ajanut pari luokkalaistani tosi pahaan henkiseen tilanteeseen. Kadun aivan perkeleesti. Mutta mulla kaikki tulee tottumuksesta, enkä aina edes tajua milloin kiusaan jotakuta. Mulla on itsellänikin ongelmia, jotka puran sitten muihin. En puolusta itseäni mitenkään, olen tehnyt monesti erittäin väärin ja en toivo, että kukaan joutuu kokemaan asioita joita olen itse tehnyt.

    • On, onneksi nyt ovat roolit kääntyneet päinvastaisiksi..
      BUAHAHHHAHAHA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe