Onko itsemurha sitten hyvä

Lonely15

Olen pikkuhiljaa miettinyt, onko parempi jos mua ei olis? Mun lapsuudesta on muisto kun äitini yritti puukottaa isäni. Minun isoveljeni on kuollut, ja pikkusisko on kehitysvammainen äidin juopottelun takia! Nykyisin on äitipuoli, joka haukkuu minua ja huutaa minulle. Ja kaiken lisäksi vihaan luokkaani. Kaikki on kusipäitä jotka kiusaa ja tönii. Olen usein miettinyt, pitäisikö vain hypätä raiteille... En kestä enään tätä

Eikä minulla ole kavereita

19

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely15

      Ja mua luullaan homoksi

    • Herää

      Puhu jolllekki aikuiselle, iha oikeesti... Vaikka lastensuojeluun.

    • awdawdawdawd

      Enää* ei enään. Varmaan kannattais.

    • Hei Lonely15!

      Itsemurha ei koskaan ole ratkaisu, eikä sitä kannata edes harkita. Aina on toivoa ja kaikki ongelmat ovat ratkaistavissa. Parasta sinun kannaltasi olisi nyt puhua asiasta jollekin luotettavalle aikuiselle. Voisit mennä esimerkiksi terveydenhoitajan, opon, koulukuraattorin tai vaikkapa jonkun opettajan tai sukulaisen luo ja kertoa, miltä sinusta tuntuu.

      Jos kasvotusten puhuminen tuntuu pahalta tai hankalalta, voit saada apua myös näiden linkkien kautta:

      https://www.tukinet.net/info.tmpl
      http://www.mll.fi/nuortennetti/

      Toivottavasti asiat järjestyvät, kaikkea hyvää sinulle!

      Terveisin Hansu ja Jutta Jyväskylän NettiSaappaasta

    • äläedesyritäsitä

      Itsemurha ei ole ratkaisu, kuten aiempi sanoi. Elämä on lahja ja velvollisuus. Pitää siis tehdöä kaikkensa elääkseen niin pitkään kuin mahdollista. Vaikka elämä olisi paskaa, voi aina keksiä jotain elämisen arvoista. Sinun täytyy vain löytää se. Etkä sinä ikuisesti kotona ole haukuttavana ja kaverittomana.

      • Lonely15

        Kiitos tuesta mutta lisään vain että yleensä kun olen yrittänyt hankkia ystäviä niin kävellään vain pois


      • SallaKo

        Oletko kokeillut vielä seurakunnan toimintaa? Siellä on mukavaa porukkaa ja varmasti ollaan kiinnostuneita sinusta ja asioistasi ja laitetaan asiasi kuntoon ja varmasti myös kavereita löytyy. Mutta totta että jos ainoa vanhempasi on alkoholisti, sinulle järjestetään parempi koti muualta siihen asti, kunnes äitisi saa asiansa kuntoon. Seurakunnasta varmasti osataan johdattaa sinua eteen päin oikeisiin paikkoihin, kun vain jollekulle asiasi kerrot. Rukoilen puolestasi!


      • SallaKo

        Ja tosiaan, myös nuorten toimintaa ja harrastusmahdollisuuksia löytyy monista seurakunnista!


    • peruskouluroskaa

      Se roska loppuu peruskouluun. Voisiko vaihtaa koulua.

    • SallaKo

      Olis muuten kyllä tarpeellista, että näiltä nuorten sivuilta siivottais pois kaikki itsemurhaan yllyttävät kommentit.

    • Mitä vittua? Toisinajattelijat pitäisi siis vaientaa? Mitä jos itsemurha onkin sitten oikea ratkaisu? Jos siellä odottaa parempi paikka? Mistä tiedät?
      Suosittelen kyllä vaikka kattelemaan pari vuotta, jos vielä vituttaa ni anti palaa vaa.

      • SallaKo

        No eiköhän huonoa elämäntilannetta voi paremmillakin tavoilla parantaa kuin neuvomalla tappamaan itsensä. Miten ois jos joku vaikka auttais jotenkin?


    • jjdjsjsk

      Itsemurha on maailman itsekkäin teko

    • tsemppiä

      Jos teet itsemurhan, niin alennut siihen mihnin kiusaajat juuri pyrkii! Näytä miten vahva olet etkä tee niin kuin toiset haluaa! toivon sulle paljon onnea.

      • onnkla

        sori tää ei tähän nyt liity, mut muille kisuatuille. sun pitää jatkaa elämää, keskity hyviin asioihin!!


    • MMZGames

      Sun kannattais otta yhteyttä Lastensuojeluun , mutta älä MLL:lle . Syy ,ai syy , juu täältä tulee. Äitini on lastensuojelu työntekijä ja oli pari vuotta töissä MLL:llä kunnes lähti sieltä. en juuri nyt muista miksi , mutta se taisi olla se että siellä kohdeltiin lapsia väärin tai jotain sen tapaista. Otetaan huomioon että tämä tapahtui noin 5 vuotta sitten joten asiat ovat varmaan muuttuneet. Mutta jos asut porin lähettyvillä niin Luotsinmaja on paras paikka.

      • vittumitäpaskaaa

        Mll kusetaa rahaa muutenki ite muka lahjotin viis euroo hyväntekeväisyyten enkä saanu vitosen lahjakorttii kuulemma painoin väärää nappii ku painoin lunasta voitto....


      • MMZGames

        joo kuulemma äitini oli talosvastaavana ja rahaa katosi tililtä jostain syystä. No syy oli tämä: joku työntekijä oli hankkinut bb 24h camin tai jonku semmosen , ja hän katteli sitä TYÖAJALLA. Ja kuulemma myös hänelle maksettiin siitä palkkaa. Ja vaikka Äitini oli talousvastaava niin hän ei saanut tietää mihin muut rahat menivät.


    • kokemustaon

      Puhu sosiaalityöntekijän tai vastaavan kanssa!!! Itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään :(. Mitä kaikki läheiset ihmiset tekevät ilman sinua vaikka ovatkin olleet sinua kohtaan ärsyttäviä ja paskamaisia... Oma äitini kuoli huumeisiin ollessani 8 vuotias :( nyt olen 16 v poika! ja asun sijaisperheessä ja olen aivan onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Vielä kerrottakoon että kävin terapiaa 3 vuotta vain äitini kuoleman takia :/. Tsemppiä sinulle!!! Muista että oikea ratkaisu on sinun sisälläsi ja että työntekijät kuuntelevat sinua missä tahansa asiassa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe