SKH-isännöinti kokemuksia

Ihmetteleväinen

Onko kokemuksia SKH-isännöinnin toiminnasta. Nettisivuilla mainostavat olevansa innovatiivinen toimija ja niiden mukaan heidän toimintamallinsa poikkeavat aika lailla perinteisestä isännöinnistä. Heillä ilmeisesti isännöitsijät keskittyvät taloyhtiöiden hallinnolliseen johtamiseen taloyhtiöiden hallituksen kanssa eivätkä juurikaan ole yhteyksissä asukkaisiin, joiden yhteydenottopyynnöt hoitaa ilmeisesti asiakaspalvelu

Ainakin mainostavat heillä olevan hyvät ja kattavat verkkopalvelut, sekä tekniset palvelut mutta toimivatko hommat käytännössä?

85

3812

    Vastaukset

    • SKH:n isännöinti on alan huonointa Helsingissä. Monet urakoitsijatkin lisäävät SKH:n isännöimiin kohteisiin lisähintaa, koska kohteiden urakat menevät pieleen tai sähläykseksi isännöitsijöiden aneemisuuden vuoksi. Kohteissa ei edes saa isännöitsijää kiinni, asukkaat ovat turhautuneita jne.

      • Laskutus toimii ,perusmaksut kilpailukykyisiä ,lisälaskutus kovaa. Palvelu huonoa jopa ammattitaidotonta. En suosittele.


      • lll7 kirjoitti:

        Laskutus toimii ,perusmaksut kilpailukykyisiä ,lisälaskutus kovaa. Palvelu huonoa jopa ammattitaidotonta. En suosittele.

        Pakko kommentoida tätä. Olen kyllä ihan samaa mieltä. Meillä on niin upea sopimus isännöitsijän kanssa, että jokaisesta puhelusta, josta kirjataan tiketti heidän järjestelmistään, taloyhtiö maksaa siitä n. 7 euroa. Lähetin tästä parisen vuotta sitten SKHn toimitusjohtajalle viestiä ja kyselin tämän perään. Toimari luonnollisesti ei vastannut viestiini. Suosittelen kyllä jokaista taloyhtiötä käymään laskutuksen läpi rivi riviltä. Huomaatte, että SKH osaa kyllä laskuttaa tyhjästä ja todella paljon. Lopuksi, SKH ei todellakaan ole "innovatiivinen" toimija. En ole aikaisemmin nähnyt näin pätemätöntä isnnäintiyritystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kommentoida tätä. Olen kyllä ihan samaa mieltä. Meillä on niin upea sopimus isännöitsijän kanssa, että jokaisesta puhelusta, josta kirjataan tiketti heidän järjestelmistään, taloyhtiö maksaa siitä n. 7 euroa. Lähetin tästä parisen vuotta sitten SKHn toimitusjohtajalle viestiä ja kyselin tämän perään. Toimari luonnollisesti ei vastannut viestiini. Suosittelen kyllä jokaista taloyhtiötä käymään laskutuksen läpi rivi riviltä. Huomaatte, että SKH osaa kyllä laskuttaa tyhjästä ja todella paljon. Lopuksi, SKH ei todellakaan ole "innovatiivinen" toimija. En ole aikaisemmin nähnyt näin pätemätöntä isnnäintiyritystä.

        Ei aivan kärkeä. Toimarin kanssa oli sovittu taannoin tapaaminen. Kun saavuin paikalle niin toimari olikin jossain muualla. Oli tullut tuplapuukkaus, mutta eihän siitä tarvinnut minulle ilmoittaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kommentoida tätä. Olen kyllä ihan samaa mieltä. Meillä on niin upea sopimus isännöitsijän kanssa, että jokaisesta puhelusta, josta kirjataan tiketti heidän järjestelmistään, taloyhtiö maksaa siitä n. 7 euroa. Lähetin tästä parisen vuotta sitten SKHn toimitusjohtajalle viestiä ja kyselin tämän perään. Toimari luonnollisesti ei vastannut viestiini. Suosittelen kyllä jokaista taloyhtiötä käymään laskutuksen läpi rivi riviltä. Huomaatte, että SKH osaa kyllä laskuttaa tyhjästä ja todella paljon. Lopuksi, SKH ei todellakaan ole "innovatiivinen" toimija. En ole aikaisemmin nähnyt näin pätemätöntä isnnäintiyritystä.

        Täysin samanlaisia kokemuksia. Isännöitsijät ammattitaidottomia, käytössä "tekninen isännöitsijä" joka sijaitsee satojen kilometrien päässä kohteesta ja järjestelee remontteja "sopimuskumppaneille" ylihintaan. Paikan päällä käymättä tehdään tuhansien arvosta tilauksia. SKH saa tämän lisäksi ostohyvityksenä jopa 10% tilauksen arvosta. Jos yhtiöön ostetaan vaikkapa hiekoitushiekka 500€ niin siitä kilahtaa isännöintiyritykselle 50€. Normaalilla kuukausimaksulla ette saa mitään palvelua. Tileillänne näkyy vain "erillisveloitus" ja selvitystä syystä on turha odottaa. Laskuja ei kierrätetä hallituksen kautta vaan isännöitsijällä on suora pääsy tileillenne itse keksimiensä asioiden hoitoon liittyen. Vaikka tekisitte kaiken johonkin ostoon liittyen, tarjoukset, kokoukset ym niin SKH tunkee hunajapurkille tekemättä yhtään mitään. Ainoa keino suojautua SKH:n toimia vastaan on lähteä nopeasti pois sillä huonompaa ei ole ja irtisanomisen jälkeen sataa uhkauksia perään mutta voitte jo hymyillä painajainen on ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samanlaisia kokemuksia. Isännöitsijät ammattitaidottomia, käytössä "tekninen isännöitsijä" joka sijaitsee satojen kilometrien päässä kohteesta ja järjestelee remontteja "sopimuskumppaneille" ylihintaan. Paikan päällä käymättä tehdään tuhansien arvosta tilauksia. SKH saa tämän lisäksi ostohyvityksenä jopa 10% tilauksen arvosta. Jos yhtiöön ostetaan vaikkapa hiekoitushiekka 500€ niin siitä kilahtaa isännöintiyritykselle 50€. Normaalilla kuukausimaksulla ette saa mitään palvelua. Tileillänne näkyy vain "erillisveloitus" ja selvitystä syystä on turha odottaa. Laskuja ei kierrätetä hallituksen kautta vaan isännöitsijällä on suora pääsy tileillenne itse keksimiensä asioiden hoitoon liittyen. Vaikka tekisitte kaiken johonkin ostoon liittyen, tarjoukset, kokoukset ym niin SKH tunkee hunajapurkille tekemättä yhtään mitään. Ainoa keino suojautua SKH:n toimia vastaan on lähteä nopeasti pois sillä huonompaa ei ole ja irtisanomisen jälkeen sataa uhkauksia perään mutta voitte jo hymyillä painajainen on ohi.

        Valitettavasti asia on juuri näin. Minä olen vuosia yrittänyt vaihdattaa isännöitsijän, mutta hallituksen PJ ei siihen suostu ja siihen ei ole mitään pätevää syytä.


    • on kokemuksia, piti kilpailuttaa remontti johon heillä olisi ollut kuulema tiedossa joku firma, tähän ei taloyhtiö suostunut (haluttiin kilpailuttaa koska kokonaishinta oli yli 50,000€) ja SKH sitten pisti kyselyä hinnoista eri yrityksiin. Lopuksi tuli lasku : taloyhtiön remontin kilpailuttaminen (tarjousten pyytäminen sähköpostilla) 600€. Hinta ei ole sinänsä iso mutta mistä se koostuu? 6 tarjouspyynnön lähettämisestä sähköpostilla :D saisinpa itekki aina 100€ kun lähetän sähköpostia

    • ainoastaan poskettomilla hinnoilla laskutuksen hallitseva yritys, jonka toimiala nimestä päätellen olisi isännöinti...Kusettajia!

      • tasan juuri näin ! kokemusta heistä 3v ja loppuu tv aikana.


    • Eivät toimi hommat. Perusisännöinti ei toimi. Tekninen isännöinti ei toimi. Joka hommaan tilaavat teknisen isännöijän lisäksi asiantuntijan. Ainoa mikä toimii on laskutus. Kaksi puhelua 91,00. Kallis ja huono. Erikoinen yhdistelmä.

      • Hahah! Tuo ulkoisten asiantuntijoiden tilaaminen lisälaskutuksella kuulostaa aika hiton tutulta.


    • Skh :tä en suosittele missään tapauksessa,Kallis ja avunton.Tekninen isännöitsijä toimii Kajaanissa kun remontoitava kohde on Helsingissä.Isännöitsijä ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin:Puhelinkeskus aina tukossa, vähintään 10 min odotus päivän ajasta riippumatta.

      • Miten se noin voi mennä? Missä se keskus oikein on?
        Intiassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se noin voi mennä? Missä se keskus oikein on?
        Intiassa?

        Ateenassa, kreikassa


    • Mikäli haluat kasvotonta toimintaa ,valitse skh.Tässä isännöitsijän toimistossa on vaikeaa saada isännöitsijöitä kiinni.Kukaan ei vastaa soittopyyntöihin ja harvoin sähköposteihin.Osakkaan asiat toisarvoisia.Puhelinkeskus usein tukossa.Tulee kafkamainen tunnelma kun yrittää asioda tämän yrityksen kanssa.

    • En ole varma, mutta mielestäni Skh on alkujaan perustettu hoitamanaan joidenkin isojen vuokrayhtiöiden isännöitejä ,.Tämä selittää varmaan osittain palveluhaluttomuuden.Rokottaa myös laskutuksessa viimeisen päälle taloyhtiötä.

      • Ei pidä paikkaansa. Ei ole koskaan isännöinnyt vuokrayhtiöitä.


    • totta.kaikki hommat hoidetaan isolla penselillä ja sähköisesti jolloin palvelu kärsii.Isännöitsijät vastaavat ainostaan hallituksen jäsenten puheluihin ja erityisen nopeasti kun puheenjohtaja soittaa,.SKH on suuri toimija joka ei sovi pienille asuntoyhtiölle..

    • Suomessa saa enään tullissa yhtä huonoa palvelua kuin skh:ssa. Sen sännöitsijät ovat todellisia hallituksien perseennuolijoita.viimeisen päälle, osakkaan asiat eivät kiinnosta edes yhden puhelin soiton vertaa..Isännöitsijän toimisto on PAINAJAINEN asukkaalle,joka yrittää hoitaa asioitaan.

    • Työskentelen yrityksessä, jossa yhtenä suurena asiakasryhmänä ovat asunto-osakeyhtiöt. Me emme ayleensä edes tarjoa töitä SKH:n isännöimiin taloihin, tai laitamme tarjoukseen reippaasti (25-30%) SKH-lisää. Tämä johtuu kokemuksista SKH:n kanssa.

      Ehkä SKH:llakin on jokunen hyvä isännöitsijä töissä, mutta eiköhän hekin ymmärrä etsiä koko ajan uutta.

      En todellakaan suosittele SKH:ta yhdellekään taloyhtiölle.

    • Äärimmäisen surkea toiminta. Eivät ilmoittaneet taloyhtiön remontin aikaistumisesta lainkaan ja eräs talossa toimiva, osakkaana oleva firma ei saanut mitään tietoa remontista tai edes kutsua tiedotustilaisuuksiin. Jos valitsette SHK-isännöinti -yrityksen taloyhtiöönne, lausukaa rukouksenne ajoissa, sillä sen jälkeen asiat menee niin nopeasti perseelleen, ettette muuta ehdi sanoa.

      • Todella ala-arvoinen is.toimisto. Säälin ihmisiä jotka ovat tämän toimiton kanssa tekemisisissä, Vitun kaksnaamaset Kulomäet.


    • Samaa mieltä, homma ei toimi. Ei edes rutiini isännöinti pelaa. Isännöitsijä ei hoida yhtiökokouksessa tai hallituksessa päätettyjä asioita. Vastuu isännöitsijä joka vastaa
      siitä, että taloyhtiöt saavat sen palvelun josta maksavat, ei vaivaudu edes vastaamaan.
      Sähköposteissa ja netti sivulla mainostavat itseään, mutta kaikki on pelkkää kirjoitettua satua joka ei toteudu käytännössä. Toimintoja on liikaa hajautettu ympäri Suomea ja sisäinen kommunikointi ei toimi. Taloyhtiöitäkin alkaa olla jo lähemmäs 300 viimeisen isännöitsijä kirjeen mukaan. Isännöitsijätoimiston vaihto on jo työn alla meidän taloyhtiössä. Palvelu SKH:lla on huonontunut vuosi vuodelta ja 2 viimeistä vuotta on ollut pohjanoteeraus.

      • Miten on mahdollista, että se hallitus sitten valitsee tuollaisen paskapuljun?
        Hinnanko vuoksi?
        Isot firmat on muutenkin ihan syvältä ja poikittain. Mikään ei pelaa. Sitten on markkinoilla näitä pikkufirmoja joiden nimii on muunnos jostain luotettavamasta tahosta ja koko pulju onkin sitten huijaria täys.....kannattaa oikeasti varoa ja katsoa, kuka huijaa ja missä....


    • Olen yrittänyt päästä keskustelemaan SKH-isännöinnin isännöitsijän kanssa huoneistossa olevista vioista ja porrashuoneen tupakansavusta. Isännöitsijää ei osakas voi tavoittaa suoraan, vaan viestit kulkevat asiakaspalvelukeskuksen kautta. Myöskään SKH:n kotisivuilla ei ole mitään yhteystietoja, ainoastaan asiakaspalvelun puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Asiakaspalvelun kautta ei asioita tunnu saavan eteenpäin ja isännöitsijää ei suoraan voi tavoittaa, koska eivät anna yhteystietoja vaan välittävät soittopyyntöjä, joihin isännöitsijä ei kuitenkaan vastaa.

      Palvelua tuntuu olevan tarjolle vain hallituksen jäsenille ja varsinkin sen puheenjohtajalle. Aion tehdä vaatimuksen hallitukselle ottaa tämä toimintamalli keskusteluun seuraavassa yhtiökokouksessa ja vaadin isännöinnin kilpailuttamista.

      • Ymmärrän hyvin tuskasi... SKH:lla ei anneta edes isännöitsijän numeroa, vaan kaikki asiointi "etenee" asiakaspalvelun kautta. Isännöitsijä, tekninen isännöitsijä tai asiantuntija voi sijaita Kajaanissa tai kuulemma Ateenassa. Näppärää. Yhteydenottopyynnön jättäminen asiakas"palveluun" on yhtä tehokas keino kun raapustaa pyyntö bensa-aseman vessan seinään. Alkaa vituttamaan toiminta aika lailla. Sinänsä SKH:n toiminnasta saisi kenties hyvän Kaurismäen elokuvan, vaikea keksiä miten saisi rakennettua sellaisen asiakaspalvelumallin mikä voisi olla laajempi. Se ei ehkä edes mahdollista.


      • Toiminta kuitenkin kasvaa jatkuvasti ja lisää taloyhtiöitä siirtyy heidän asiakkaikseen.


      • Totta nariset veliseni.


      • Ihme valittaja tuo MoonTV:n tyyppi. Jos olisin Satakallion hallituksessa niin laittaisin välittömästi mäkeen tuon porukan. Eihän tuomoista ruikuttajaa kukaan kestä.


      • tloikma kirjoitti:

        Ihme valittaja tuo MoonTV:n tyyppi. Jos olisin Satakallion hallituksessa niin laittaisin välittömästi mäkeen tuon porukan. Eihän tuomoista ruikuttajaa kukaan kestä.

        Oma lehmä ojassa tai sitten et lukenut koko juttua? Moontv:n lakimiehen lähettämään sovintoesitykseen vastaavat vain kiinteistöliiton lakimiehen kautta inttäen selviä asioita vastaan.

        Ei pitäs olla kyllä mitään epäselvää miten noissa asioissa olla. Satakallio vain sahaa omaan nilkkaansa pienen asian takia, kun antaa SKH-isännöinnin isannoida. Tulee remontille hintaa sitten, kun remontti seisoo tommosen "ruikuttajan" takia, kun ja jos menevät käräjille.


      • skh on ala -arvoinen. firma missä kohdellaan todella huonosti asiakkaita(asukkaita)
        Minulla kokemusta monesta isännöitsijä toimistosta ,tuntuu vain että tämä on yksi välinpitämättömistä. terveisin Pekka Hirvonen


    • SKh on ihan perseestä.Miksi Markku Kulomäki on taloyhtiöiden suurin perseen nuolija.Todellinen kusipää. Ei vastaa ikänä puhelimeen eikä vastaa mistään.Voi vittu mikä neiti. A18

    • aivan oikein ei ikänä vastaa puhelimeen todellinen runkku äijä tämä Markku tovottavasti ei ikinä tavata .

      • Samaa mieltä ;Suomen alaarvoisin isännöitsijätoimisto Laskut taloyhtiölle aivan poskettomia.Ei sovi ainakaan pienille tai keskisuurille yhtiölle ,jossa osakkailla on asiaa isännöitsijälle, koska he eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin.


    • Ei missään tapauksessa Kulomäkeä, todella paskiainen jota pitäisi kunnolla niistää

    • Toimisto joka on Suomen surkein asiakaspalvelija. Kaikki sen tietävät jotka joutuvat asioimaan tämän ihme toimiston kanssa , kukaan ei ota vastuuta mistään ,kukaan ei vastaa soittopyyntöihin , kukaan ei vastaa sähköposteihin. Keskukseen kun soittaa joutuu odottamaan 10-15 minuuttia ennen kuin vastataan.

      • Suomen ala-arvoisin isännöitsijän toimistoa, ei mitään rajaa .Kokeile itse niin tiedät mistä jauhetaan. Todella tekopyhää toimintaa .


    • Firma on huono mutta jotakin alarajaa pojat.EI sen puoleen jos näette isännöitsijän joka ei osaa vastaa puhelimeen, niin luuri perseseen etenkin kyrpä'mäelle

    • En tunne Kulomäkeä, mutta olen ymmärtänyt että hän on aloittanut ns. tyhjästä, nostan hattua hänelle, työllistää aika monta. Toiminnasta en tiedä, mutta odottakaa jos/kun tämän yrityksen ostaakin joskus Ovenia, Realia tai joku muu iso, niin paraneeko meno? Ei taatusti. Tässä on sentään kasvollinen omistaja mukana.

      • Juuri näin


    • Ikävä kyllä kokemuksia on. Perustyöstä kirjanpito toimii, laskujen tarkastus ei. Isännöitsijät ovat epärehellisiä ja tekemättömille töille kerrotaan epämääräisiä selityksiä. Epärehellinen toimintamalli asiakkaiden suuntaan on opittu yrityksen johdolta joka ei edes yritä selvittää asioita. Tekninen isännöinti tekee mitä sattuu ja sama epärehellisyyden meininki on matkassa. Nettipalstoilla usein trollataan ja se sallittakoon. Hallituksen jäsenennä toimintaa vierestä seuranneena varoitan kuitenkin olemasta missään tekemisissä SKH-Isännöinnin kanssa. Nettisivuilla luvataan maat ja taivaat mutta nettisivun lupaukset eivät ole sopimukseen kirjattua joten ne saavat olla valetta. Varokaa tätä firmaa.

    • SKH yrityksenä on yksi parhaista ellei paras kokonaisvaltainen isännöitsijäpalvelu. Asiakaspalvelu on heille erityisen tärkeää tästä todistuksena valtava määrä taloja hoiden hallinnasta SKH vastaa, yllä olevat viestit on varmasti kateellisten kirjoituksia joita ei kannata normaalien ihmisten noteerata. Meillä SKH on pistänyt talon asiat kuntoon ja parempaa ja edullisempaa palvelua ei voisi kuvitella.

      • Missä päin on tämä yksi tyytyväinen asiakas? Onko iso taloyhtiö ja minkä ikäinen? Minulla on lyhyesti kokemusta SKHsta enkä tosiaan voi suositella. Eivät vastaa kiireellisenä jätettyyn soittopyyntöön ja lähettävät turhia raportteja.


    • Hallituksen jäsenenä varoitan käyttämästä SKH-Isännöintiä. Yksityiskohtiin turha mennä, homma ei toimi. Taloyhtiö on asiakas ja isännöitsijä taloyhtiön "tomitusjohtaja". Työt tehdään huolimattomasti tai ei ollenkaan pohjalta kyllä aika hoitaa. Varokaa tätä firmaa.

    • SKH -isännöintiä ei voi suositella lainkaan. Ja syy ei ole siinä että se on iso, sillä muut isot kuten Realia, Kiinteistö-Tahkola tai vaikkapa Ovenia ovat ajaneet ohi vasemmalta ja oikealta. Toki silti aina suosittelen pienempiä toimistoja, mutta joskus varmaan suurellakin on etunsa.

      • Isännöitsijän valinta on aina suuri riski hallitukselle , joka hakee tärkeintä kumppaniansa yhtiönsä asioiden hoitajaksi. Kenestäkään ei ole mitään takeita. Olemme itse kokeilleet suuria ja vähän pienempiä samalla lopputuloksella eli potkuihin on päädyttu. Issarikunta on kirjavaa ja henkilöiden taustakokemukset avaruustutkijoista itseoppineisiin yksityishenkilöihin. Väliin mahtuu siis mitä vaan. Yhtenäistä luotettavaa toimintatapaa ei ole . Isännöinnin laatua ei kontrolloi kukaan. Isännöitsijäliitto hokee ,kuinka issari on "toimitusjohtaja" asoy:ssä. Surkeimmat issarit kulkevat tuon kuvauksen alla napit auki rehvastellen ja saavat kokemattomat hallitukset helposti naruihinsa.

        Myös meillä skh on muuttunut rasitteeksi monestakin syystä. Riski toteutui taas.


      • Hallituksen pitää käskyttää isännöitsijää eikä toisinpäin. Todellinen valvonta ja omistajan vastuu kuuluvat hallitukselle. Isännöitsijä ei ole ole toimitusjohtaja. Ongelma on, että kaiken maksaa osakas, vaikka ratkaisu tai hanke on kuluineen mitä tahansa. Hankkeiden tulosvastuuta ei ole ja virheet maksaa osakkaat.


    • Skh on päässyt rúnsaaan kahden vuoden aikan samaan kastiin , kuin kaksi edellistä ulosheitettyä toimistoa (Realco ja Realia - nyttemmin ovat kuulema kimpassa !) Ulosheitetyiltä riitelimme noin 15 t€ korvauksia - oma perustaloutemme on n 190 t€.

      Asoy:n suurimmaksi uhaksi ja rasitteeksi on muodostunut isännöinti ! Lupaukset ja mielikuvat ovat vailla todellista substanssia. Todellinen toiminta on salailevaa , korruptoitunutta, velttoa ja laajasti osaamatontakin - huolimatta pitkistä auktorisointilyhenteistä. Pätee myös muihin tässä mainittuihin toimistoihin. Tämän tyyppinen toimintatapa ei synny itsestään , vaan sen tukena taustalla ovat aina kulloinkin kyseisen tston omistajat, hallitus ja toimitusjohtaja sekä viime kädessä systemaattisen epäselvä organisaatio.

      Taustalla on tietenkin myös Isännöitsijöiden oma toimialaliitto , joka kartellimaisesti opastaa jäseniään hämmästyttävän samankaltaiseen hinnoitteluun ja palvelujaotteluun. Laatutasoja se ei kontrolloi , mutta jakelee auliisti vuosipalkintoja nöyrimmille alamaisilleen suositustensa jalkauttamisista. Päivän "hitti" on VIIKOTTAINEN osakastiedotus avoimmuuden nimissä. Skh:kin on sen kanssa elvistellyt omapäisesti ja lopputulos on kaamea sekamelska tyhjänpäiväistä juoruilutietoa yhtiön asukkaista , mutta palkinto tuli liitolta.

      Itsellämme on nyt epäselvien laskujen maksuja reilusti yli 10 t€ , joista skh ei ole halunnut tehdä hallitukselle selkoa. Maksut ovat menneet issarille itselleen ja eräille sen suosittelemille palveluiden toimittajille. Summat ovat merkittäviä - useita tuhansia /lasku. Selvitysten sijaan skh:n tj sättii hallitusta oman yhtiönsä talouden valvontaan puuttumisesta ja tston henkilökunnan vaivaamisesta !!! Käsittämätöntä tj-kommentointia. Ikäänkuin housunpuntti tutisisi.

      Lähtölaskenta on alkamassa , joten mitään suositusta EI voi antaa muutoin , kuin jonkun toisen asoy:n tahallisessa vahingoittamistarkoituksessa. Sellaiseenhan ole tarvetta.

    • SKH on todella erikoinen toimija alalla. Isännöitsijätoimisto joka on pystynyt toimimaan kasvottomasti, jossa kukaan ei ota vastuuta mistään. Normaaliasukas on ilmaa SKH;lle, jota pallotellaan kunnes tämä väsyy. Viikkoraportit on kuvottavaa teatteria, joilla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Käsitykseni mukaan yhtiön isännöitsijät eivät ole alan keskitasoa vaan alle sen ,ehkä sen vuoksi että tehtäväkenttä on jaettu niin moneen osaan , ettei isännöitsijän tarvitse yrittää kun ei järjestelmän vuoksi pystytä osoittamaan vastuuta.

    • juu, ja meillä alkoi pienessä taloyhtiössä heidän "palvelunsa"... Hallitus taloyhtiössä on täynnä kusipäitä, mutta niin tuntuu olevan isännöintifirmakin, huh hah hei. Kusipäisyys on näköjään tämän päivän sana, jolla pärjää, mutta kun itse en ole tottunut hoitamaan asioita niin....

    • Skh oli meidän yhtiössä, kun valituksia alkoi tulla asukkailta, vaihdoimme isännöitsijätoimistoa. Vaihtoa vauhditti myös yhtiön kova laskustusvimma.En suosittele kyseistä toimistoa.

    • SKH-isännöinti on epäluotettava yhteistyökumppani. Luottamus hallituksen ja isännöinnin välillä on tärkein tekijä. Virheitä toki sattuu kaikille mutta luottamus karisee jos virheitä ei myönnetä tai sysätään aina jonkun muun piikkiin. Virheiden korjaamisesta ei SKH-isännöitsijöiden kohdalla kannata edes mainita. Sopimusten liitteet puuttuvat ja laskujen oikeellisuuden tarkistaminen on huijaamista, aikaa per lasku varattu 2 sekuntia sanoo toimitusjohtaja. Varokaa uudet ja etenkin varokaa vanhat jos joudutte tekemään pienenkin remontin. Valvonta sakkaa ja ollaan kokoajan petoksen rajamailla kokonaissuoritteessa. Taloyhtiömme ei ole enää SKH-isännöinnin kanssa missään tekemisissä. Siirrossahan osa taloyhtiön asiapapereista "katosi" mutta mieluummin teemme uudet kuin olemme SKH-isännöintiin yhteydessä. Vastauksena kysymykseen onko kokemuksia SKH-isännöinnin toiminnasta on ja ovat ihan karmeita. Välttäkää vaikka lupaisivat mitä!

    • Älkää kukaan koskaan missään ikinä valitko SKH:ää isännöitsijäksi. Ihan kauhea firma. Nyt kun vuosikokoukset lähnee ja on päälläkin, niin valitkaa mikä tahansa muu kuin SKH. En usko että Helsigisä voi löytyä huonompaa isänöintitaloa.

    • Todella ammattitaidotonta toimintaa, Yritys on kuin saippua, mistä ei saa otetta, kun asukas yrittää hoitaa asiaansa., kukaan ei tiedä mitään ,vastuun ottamisesta puhumattakaan.

    • Olipas hyvä ajoitus. Meinasin juuri tulla kirjoittamaan SKH-isännöintikokemuksista, mutta täällä olikin jo valmis keskustelu asiasta.

      Olen monena vuotena valittanut hallituksessa isännöitsijän kumppanisopimuksista, koska muita toimittajia kuin heidän valitsemiaan ja sertifioimia kumppaneja kuulemma ei saisi koskaan käyttää taloyhtiön hankintoihin.

      Kumma kyllä SKH:lla oli kova kiire ilmoittaa, etät he eivät ole korruptio-tutkinnan kohteena. Eikä ihme, koska varmaan jokainen joka heidän kanssaan on asioinut, olisi ensimmäisenä epäillyt SKH:ta korruptiosta.

      Kun mitä tahansa asiaa ollaan kilpailuttamassa. Tulee heidnä kauttaan 1-2 tarjousta ja muita tarjouksia on kuulemma mahdotonta saada. Sitten jos ja kun, mm. hallitus ihan omalla aktiivisuudellaan hankkii muita tarjouksia. Tekevät he aina selvityksen, jonka mukaannuo ensinnä mainitut tarjoajat ovat ainoat kelvolliset ja muut vaihtoehdot ovat kelvottomia. Jos hallitus syystä tai toisesta huolimatta haluaa tehdä muun valinnan, kuin heidän suosituksensa mukaisen. Alkaa hirveä purnaaminen, pelottelu, vastustaminen ja asioiden vaikeuttaminen.

      Kuulemma on täysin maan tapa, että isännöintitoimistot ottavat lahjuksia ja korruptiorahaa noilta suosikki toimittajilta. ns. kick-back järjestely. Saavat mm 10-25% urakan loppulaskutuksesta suoraan taskuihinsa.

      Ei tässä sen ihmeempiä.

      kw: isännöinti, isännöitsijät, korruptio, lahjukset, väliraha, kynnysraha, kickback, provisio.

    • Osassa projekteista isännöitsijän omat suosikit on ollut myös suorastaan rikollisella tavalla suosittuja. Eli on pyydetty tarjousta vaikka nurmikon ja aidan leikkuusta ja jätteiden poisviennistä. Isännöitsijä on suositellut vaihtoehtoa joka on halvin. Tämä on kuitenkin ollut vain vähän halvempi kuin muut vaihtoehdot. Sitten kun on katsottu tarkemmin mitä on tilattu, niin tuossa tarjouksessa tarjoaja on tarjonnut pelkkää nurmikonleikkuuta.

      Mielestäni on aivan puhdasta kusetusta, että isännöintiyhtiö suosittelee tällaista vaihtoehtoja valittavaksi.

    • Kustusta koko paska.Taloyhtiöt, kokeilkaa niin huomaatte mistä on kysymys.

    • Huonoja kokemuksia on .En luota Markku Kulomäkeen laisinkaan. Ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin. Lisälaskutukset taloyhtiölle vimpan päälle. Mikäli hallitus ei ole kovana taloyhtiötä viedään kuin pässiä narussa. Taloyhtiön korjauksien ja urakointien järjestelyssa SKH on avuton ja ammattitaidoton.

    • Erikoinen isännöintiyritys. Perusammattitaito tuntuu olevan hakusessa. Asikaspalvelua ei osata ja aliarvioidaan asukkaita. Sanoimme irti sopimuksen viime vuonna epäluottamuksen vuoksi, vieläkin loppupyykki on selvittämättä SKH puolesta, Olen tullut siihen tulokseen että omistajavetoisten pienten isännöitsijätoimistojen kanssa homma toimii parhaiten.

    • Taloyhtiössä on asunto myynnissä, jossa isännöi ko. firma. No se ei vielä mitään, mutta toivottavasti ihmiset, jotka käyvät mahdollisesti katsomassa itselleen uutta kotia, ymmärtävät lukea huolellisesti isännöitsijäntodistuksen! Tiedossani on, että asuntoa myydään virheellisellä isännöitsijäntodistuksella! Mahtavaa Kulo*****!!!

      • Markku Kulomäki hoitaa töitään ulkomailta. Skh menettänyt hyvän taloyhtiön kantakaupungista urakkasopimuksien epäselvyyksien vuoksi. Remontti ja urakoiden valvonta ei ole yhtiön vahvimpia puolia.


    • Täysin ala-arvoista toimintaa. Kaikki pitää hoitaa asiakaspalvelun eli välikäsien kautta. Et saa esim. teknistä isännöitsijää kiinni, jotta voisit keskustella urakasta tai mistään muustakaan. Sähköpostin kautta vastaukset viipyy ja tulee aina vain osaan kysymyksiä vastaus. Ja tärkein tehtävä tuntuu olevan ajaa kaikkien muiden asiaa kuin taloyhtiön ja sen osakkaiden asiaa. Ja kun pyytää selvitystä, niin kaikki menee tietysti heidän mielestään aivan oikein. Täysin ala-arvoinen yritys.

    • Rahalla saa ja hevosella pääsee.

    • Täysin epämääräistä toimintaa, ei vastata puheluihin, pallotellaan asioita kukaan ei ota vastuuta, on kaiken maailman teknisiä isännöitsijöitä pitkin Suomea ,kun kohde on Espoossa. Kulomäki palkkaa halvimmat kaverit isännöitiin. ja sen kyllä huomaa. Ammattitaito on porukalla täysin hukassa.En suosittele.Kallis taloyhtiöille,laskutus toimii hyvin.

    • Täysin laskuttaja yritys ,huijausta koko systeemi.

    • Piilokulua on valtavasti. Kuukausiveloitus on vain osa kokonaisveloitusta. Laskujen käsittely on poskettoman kallista. Vai mitä sanotte siitä, että yhden 300 t remonttilaskun käsittely maksaa heidän hinnastonsa mukaan 4500 euroa?

      • Onko tässä kyse laskun loppusummasta tietyn prosentin mukaan laskutettavasta laskutuspalkkiosta?


    • Huoltoyhtiön kannalta painajainen koko firma. Aiheuttaa toiminnallaan ylimääräisiä kuluja taloyhtiöille. Tulee ns vitutuslisää aina sopivaan kohtaan, ja on käytössä monella huoltoyhtiöllä.

    • Remonttifirmat laittavat korkeamman hinnan tarjouksiin jos mukana on SKH-isännöinti. Asiointi on niin vaikeaa kuten yhteistyökin. Isona firmana taloyhtiön etu ei ole isännöitsijän etu vaan SKHn etu on tärkein. Tämä näkyy toimimattomuutena isännöinnissä, joka asiasta erillislaskutuksena, asukkaan ja hallituksen kannalta turhina ohjelmistoina ja kalliina hintana.

    • Suomalainen isännöintitoiminta elää kuplassa. SKH saa palkintoja vaikka hommat ei taloyhtiön hallituksen, huoltoyhtiön saati asukkaiden näkökulmasta toimi. Hyvä testi ennen isännöitsijän valintaa on ottaa puhelu ja odottaa yhteydenottoa. Jo kestää pitkään niin unohtakaa. SKH on hankala yhteistyökumppani joka vedättää kilpailutukset pahimillaan valhetelemalla. Omassa taloyhtiössämme ilmoiettiin että Kone ei anna tarjousta pienien taloyhtiöden remontteihin. Juuri valmistuneen hissiremontin jälkeen juttelin sattumalta Koneen edustajan kanssa joka tarkisiti että ei edes ollu pyydetty tarjousta. Eli välttäkää SKH-isännöintiä. Rakennusliikkeet laittavat lisähintaa kun asioivat SKH-isännöinnin kanssa. Ja mitä tietoa osakkaat tarvitsevat taloyhtiöstä viikottain. Sekottaa enemmän kuin auttaa tuomminen höpölöpöviestintä. Ja samaan aikaan isännöitsijää ei saa kiinni. SKH usein mainitsee että isännöitsijä on taloyhtiön "toimitusjohtaja" . Tomitusjohtajalla on vastuu toiminnasta ja kun jokin menee pieleen niin toimitusjohtaja tulee saada langan päähän. Paitsi SKH isännöinnissä, siellä ollaan piilossa.

    • Meidän taloyhtiössä saatiin lopulta tarpeeksi SKH-Isännöinnin "palvelusta". Palvelu oli ystävällistä, mutta tehotonta. Hallituksen päätösten toteutus eteni hitaasti tai ei lainkaan. Hallituksen piti jatkuvasti patistella ja muistuttaa. Sähköposteihin ei vastattu ja puhelimella oli ihan mahdotonta saada isännöitsijän edustajia kiinni. SKH:lla oli periaatteessa vastuullinen isännöitsijä, mutta käytännössä töistä vastasivat useat eri henkilöt ja hallitus sai toimia näiden työnohjaajana. SKH tuotti kyllä informaatiota - sähköpostitse viikkotiedotteita vähemmän tärkeistä asioista ja muuta sosiaalisen median humppaa. Varsinaisten töiden kanssa oli sitten heikompaa. Nyt uuden isännöitsijän kanssa elämä on palautumassa normaaliin. Saadaan pikku hiljaa SKH:n rästihommatkin hoidettua.

      • Sama meidän taloyhtiössä, vihdoinkin.


      • Mutta mikäs sitten on hyvä. Ei Mitään hyvää tuostakaan sanottavana: Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy


      • Aivan samoja kokemuksia. Veit sanat suustani: "Palvelu oli ystävällistä, mutta tehotonta. Hallituksen päätösten toteutus eteni hitaasti tai ei lainkaan."


      • SKH:n isännöitsijä kietoo kokemattoman hallituksen ja puheenjohtajan verkkoonsa. Hallituksen jäsenet eivät ymmärrä edes mihin laittomuuksiin syyllistyvät esim. tilinpäätöksessä. Isännöinti pelaa peliään kaikkien muiden paitsi taloyhtiön hyväksi. Yritys saa esim. Helsingin asuntotuotantotoimistolta Hitas-uudiskohteet, koska vaikeuttaa virheistä reklamointia tahallaan ja huijaa avutonta hallitusta. Tällä tavalla Hitas-kohteiden rakennusvirheet jäävät taloyhtiön kontolle. Puhdasta korruptiota ja petosta. Tätä Att on harjoittanut yhteistyössä SKH:n kanssa vuosikausia, mutta aina vain asunnonostajat ovat huijattavissa.


    • Täällä taas kaikki "asiantuntijat" kommentoi :) ei nyt sentääs noin paha.

    • Surkeaa isännöintiä
      Lisäpalkkiot helsingin korkeimpia 10% korjausurakan päälle.
      Asiakaspalvelusta ei saa mihinkään asiaan vastausta sähköpostilla, elleivät saa kassaan rahaa, tavallisesta is. toimistosta saa vastauksen heti tai kahden tunnin sisällä, niin täältä ei saa kahdessa päivässäkään tai ei ollenkaan.

      Hiekkasäkin ostaminen, numen vaihto ovessa tai lampun vaihto portaassa, näitä pyöritellään toimistoissa eri henkilöille ja tehdään asiasta suurempi kuin onkaan, aivan älytöntä kertakaikkiaan! (näkyy viikkotiedotteissa) Ihan täyttä pashaa!

    • Olimme vuosia sitten SKH-isännöinnin asiakakkaana. Sattumoisin törmäsin henkilöön joka oli vaihtanut hieman yli vuosi sitten SKH-isännöinille ja samat ongelmat kuin meillä aikanaan tuntuivat jatkuvan. Kohtaamani henkilö laittoi SKH-isännöinnin vaihtoon hieman yli vuoden asiakkuuden jälkeen ymmärrettyään että muutosta ei tule. Eli meidän vanhat ja heidän uudet kokemukset ovat samoja, huonoja. Valitse jokin muu isännöinti.

    • Aivan uskomaton toimintamalli, joku Toni Pulkkinen soittelee SKH-Isännöinnistä.
      Yrittää käännyttää heidän asiakkaaksi, kertoo firman etiikasta/moraalista jonkin verran. Uskomaton toimintaa.
      PJ

    • Itseltään aivan turhaa hehkutusta muka laadukkaasta toiminnasta. Yrittää saada kokemattomat hallitusjäsenet hyppysiinsä, jotta voisi teetättää talon laskuun milloin mitäkin työn tarpeellisuudesta ja kuluista piittaamatta. Perushinta kohtuullinen, mutta muusta palvelusta repivät suorastaan poskettomasti - puhelin soitostakin.

      Tuntuu siltä, että heillä on vain 2 - 3 urakoitsijaa, joilta pyytävät tarjouksen talon erinäisiin urakoihin. Hinta talon osakkaille näin kaksinkertainen ja laatu voi olla mitä hyvänsä. Eivät saa kunnollisia urakoitsijoita menetetyn maineensa takia, Utakoitsijat tietävät tämän ja lisäävät hintaansa useita kymmeniä prosentteja "Skh-lisää.

      • Ihan pellet isännöitsijät eivät tiedä mitään mäkätilasta. Haluavat vain rahaa niiden urakoitsijoille. Kuka tietää omistavatko myös urakoitsijan firmoja.


    • Aivan susi paska ja edelleen samat asiat mitä tässä vuosia on puitu, niin pätee.

    • Oli pakko tulla kirjoittaa jotta sana leviäisi kaikille että kuin helvetin kusetus Skh-isännöinti firma on. Isännöitsijä tienaa hyvin valvojien ansiosta rahaaa.... Tämä on nyt viides kerta kun olen joutunut asioimaan T. nimisen kaverin kanssa. Sen kannattaisi vaihtaa alaa.

    • Ei ole kokemusta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielipiteitä amk pääsykokeesta?

      Itselle englanti ja eettiset taidot oli vaikeimpia... Jäikö teillä paljon vastaamatta kysymyksiin? Minulla joka osiossa jäi johonkin vastaamatta.
      Pääsykokeet
      197
      7882
    2. Kulmuni saavutti puolueen luottamuksen

      Juuri kun Kulmuni on saavuttanut täyden luottamuksen Keskustapuoleen todellisilta johtajilta hän ilmoittaa 5 minuutin kuluttua erostaan ministerin pes
      Suomen Keskusta
      293
      6788
    3. Terroristien kanssa yhteistyötä?

      Tekikö suomen viranomaiset yhteistyötä terroristien kanssa? Auttoiko Isis naiset pakoon? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006530615.html
      Maailman menoa
      48
      2174
    4. 73
      1600
    5. Kirjaimelle, kerro se

      Kirjaimelle! Mitä haluaisit sanoa yhdelle kirjaimelle? A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P. Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z, Å, Ä, Ö? Kirjoit
      Ikävä
      102
      1008