AlleEuronPäivät maksulliseksi, törkeää rahastusta

p-ska_maku_jää

Saunalahti pyrkii törkeästi rahastamaan liittymiin ilmaiseksi tilatuilla AlleEuronPäivät-sopimuksilla. Huhtikuun alusta hinta on 1,99 e/kk. Hankin liittymäni muutama vuosi sitten datakäyttöä varten (toimii pelkillä tekstiviesteillä). Kk-maksu oli aluksi hieman alle euron kuussa. Pari vuotta sitten ne nosti kuukausimaksua lähes 3 euroon eli 200 prosentilla. En heti edes huomannut hinnannostoa, kun mahdolliset viestit jäi lukematta eikä tilin suoraveloituksiakaan tullut seurattua. En yhtään muista, milloin olen sen ilmaisen lisäpalvelun tilannut. Veikkaan että se tuli automaattisesti oletuksena liittymän tilauksen yhteydessä. Tällä kertaa onneksi huomasin uuden rahastuksen ajoissa ja lopetin palvelun välittömästi. Pian menee kiinni koko liittymä.

Tämmönen viesti tuli:
"Hyvä asiakas
Sinulla on liittymässäsi 045xxxxxxx käytössä AlleEuronPäivät-lisäpalvelu, joka uudistuu 1.4.2015.
Huhtikuusta lähtien laajennamme lisäpalveluasi sisältämään kotimaan normaalihintaisten puheluiden lisäksi myös
rajattomasti tekstiviestejä, multimediaviestejä ja videopuheluita. Maksat näistä kaikista yhteensä korkeintaan 0,99
euroa vuorokaudessa. AlleEuronPäivät-lisäpalvelun hinta on 1,99 euroa kuukaudessa 1.4.2015 alkaen."

Kyllä on kamalaksi mennyt Saunalahden toiminta. Aiemmin se oli mun suosikkioperaattori, mutta eihän niiden valikoimassa edes ole enää keskivertokäyttäjälle sopivaa liittymävaihtoehtoa. Valittavissa ei ole järjellistä nettinopeutta. Pitää olla joko 0,256 tai 21 Mbps. Soneralta saa sopivan puhe-txt-data-paketin samaan hintaan (14,90e) mitä Saunalahdella joutuisi maksamaan pelkkää kk-maksua. Siihen päälle vielä 1e/kk, jos ei halua mainospostia.

Muutama päivä sitten meni kans hermot, kun "Elisa Viihteen pitkäaikaisena asiakkaana" mulla tarjottiin puoliväkisin jotain tabletti-4G-kytkyä. Olen laittanut sen Enian numeroita hylkylistalle jo viisi, mutta aina sieltä vaan pommitetaan uudelleen jostain toisesta numerosta. Alkuosa muuten on kaikissa 0505005... niin joo muuten senhän voi laittaa myös hylkäysluetteloon, niin ei haittaa viimeisten numeroiden vaihto. Nyt tuuttaa mulla varattua Enialle aina. Loppuu se prrkeleen häirintä. Ei ollut tähän firmaan näköjään telemarkkinointikiellolla vaikutusta.

43

2485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhe123

      Vaihdamme operaattoria juusi tästä syystä.

      • puijattu

        Joo meillä 4g 40 megan liittymällä ja maksimissaan tulee 16megaa,paikka Helsinki. Törkeää kusetusta


    • tosiväsynyt

      Ahne operaattori ja sekaisin koko pulju ja jokin sotkee kaikenaikaa omia asetuksia omissa tiedoissa. Pitää viikottain käydä katsomassa mitä taas ovat sekoilleet. Minä otan soneran jonkun halvan puhelinliittymän ja unohdan tuon sontapesäkkeen.

    • Tyytyväinen

      Jep! Oli tässä jokin aika sitten mietinnässä minkä laajakaistaoperaattorin asiakkaaksi astuisi. Asiaa tutkiessani ihmetytti itseänikin suuresti nuo Saunalahdella tarjolla olevat nopeudet. "Hitain" joka oli tarjolla kuukausimaksun puitteissa oli 21 Mbit/s. Sekin oli 3G vain.
      Aikaisemmin olin Saunalahden tyytyväinen ja jo hyvin pitkäaikainen asiakas. Nyt tämä Saunalahti - Elisa - Kymp -fuusio lopetti tämän asiakassuhteen. Jo siinä vaiheessa kun alkoivat mainostaa TEKSTIVIESTITEITSE milloin mitäkin, sellaistakin mikä ei millään tavalla liity Saunalahden toimintaan, kuten jäätelöauto, Aller -julkaisut tms... Ja kun yhden numeron heidän suunnastaan estää, tuhat muuta numeroa on heillä valmiina odottamassa. Harmitti niin, kun jo aamusta aikaisesta aloittivat tekstiviesteillä pommittamisen. Viikonloppuisinkaan ei ollut rauhaa... Siis aivan uskomaton - asiaton, törkeä puoti nykyään - tuo Saunalahti.

      Valitsin DNA:n operaattorikseni kaikille laitteille ja yhteyksille. Olen ollut äärettömän tyytyväinen. Ei tekstiviestimainoksia, toimipisteitä (myymälöitä) on monin paikoin, palvelu niissä ystävällistä ja asiantuntevaa ja yhteydet ovat sitä mitä on luvattu - elleivät jopa paljon parempia. Itse asiassa - uskallan sanoa - että minulla ei ikinä ole ollut niin nopeaa ja toimivaa nettiä. 10 Mbit/s kunnon mokkula riittää täydellisen hyvin kaikkiin tarpeisiini. Ei ole sitä "turhaa" ylinopeutta, mutta ei alinopeuskaan ole vaivoina :-)

      • Elisa-monopoli

        Täällä Elisa-PPO kauppa on saanut Saunalahdelta asiakkaat vähenemään.
        Monelta mennyt hermot Elisan ja Saunalahden kanssa ja ovat vaihtaneet liittymän muualle ja samalla ovat saaneet kunnon säästön laskuissa.

        Toki kiinteässä verkossa ei juuri ole valinnanvaraa operaattoreissa ja monet ottaisivat mielellään toiselta operaattorilta jos vaan pystyisivät.

        Elisalla alkaa olemaan liian iso monopoli asema Suomessa. Ja muutenkin hinnat ovat kokoajan nousseet ja taso laskenut.

        ps. vertailtaa Saunalahden verkkokaupassa laitteiden hintoja jonkin toisen operaattorin laitteisiin, esimerkiksi USB-mokkula Saunalahdella lähes tuplahinnalla kuin muilla ja kaikenlisäksi operaattori lukittu.


      • Elisa-monopoli kirjoitti:

        Täällä Elisa-PPO kauppa on saanut Saunalahdelta asiakkaat vähenemään.
        Monelta mennyt hermot Elisan ja Saunalahden kanssa ja ovat vaihtaneet liittymän muualle ja samalla ovat saaneet kunnon säästön laskuissa.

        Toki kiinteässä verkossa ei juuri ole valinnanvaraa operaattoreissa ja monet ottaisivat mielellään toiselta operaattorilta jos vaan pystyisivät.

        Elisalla alkaa olemaan liian iso monopoli asema Suomessa. Ja muutenkin hinnat ovat kokoajan nousseet ja taso laskenut.

        ps. vertailtaa Saunalahden verkkokaupassa laitteiden hintoja jonkin toisen operaattorin laitteisiin, esimerkiksi USB-mokkula Saunalahdella lähes tuplahinnalla kuin muilla ja kaikenlisäksi operaattori lukittu.

        Sen verran korjausta tähän, että Saunalahden verkkokaupan laitteissa ei ole ollut moneen vuoteen SIM-lukitusta. Kaikkia laitteita voi käyttää minkä tahansa operaattorin asiakkaana :)

        Henri/Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


    • kärvääntynyt

      Eli jos ei ota maksa 1.99 eken lisäpakettia, niin poistuu myös se euron puhelut/päivä? Itselläni peruskänny (ei äly), niin kyllä ärsytti se aikaisempikin hinnannosto, että voi käyttää nettiä rajattomasti ja sillä verukkeella hiissattiin perusmaksua korkeammaksi.

    • kannatti

      Minä vaihdoin Saunalahden liittymät (puhelin nettitikku)Tele Finlandiaan,siihen loppui tekstiviestimainokset ja rahallisesti tuli säästöä.

    • yfktdjhtd

      Minulle/yritykselleni ei koskaan tule enää laskua jossa saajana on saunalahti/elisa.
      Olen päättänyt tuon jo 2 vuotta sitten.

    • SaKuSaKuSa

      Eurostako on porukoilla talous kiinni?
      Aiemmin alle euron päivän perusmaksu taisi olla 0,99€/ kk.
      Ja nyt se siis nousee tuohon 1,99 €/ kk.

      Ihan oikeasti, missä on ihmisten suhteellisuudentaju?

      Niin, saahan sillä "säästyneellä" eurolla K- kaupasta peräti vajaan litran maitoa.

      Ihme kitinää.

      • SakuSakuSa

        Ja vielä:

        Vaikuttaa siltä, että väki ei osaa sisäistää lukemaansa.
        Eli vielä kerran:
        Tuolla uudella, siis euron verran kalliimmalla, kuukausimaksulla saat puhua päivässä vaikka sen 24 h/vrk. Ja lisäksi saat hakata vaikka 5000 tekstiviestiä.
        Ja päivähinta kaikesta tuosta lystistä ei siis nouse yli 0,99 €.

        Ja jos et soita/ tekstaa vuorokauden aikana yhtään, päivähintakin on tasan 0 €.
        1,99 € kuukausimaksu jaettuna 30 vrk taitaa olla vajaat 7 snt.
        Luoja, että onkin kallista...


      • p-ska_maku_jää

        Jaa että tykkäät harrastaa hyväntekeväisyyttä? Että kansantalouden rattaat pyörii jne? Kannattaisi antaa ne pari euroa mieluummin köyhille, ei puhelinoperaattorille.

        Siis mulla AlleEuronPäivät on edelleen maksuton lisäpalvelu. Jos en olisi lopettanut minulle täysin tarpeetonta palvelua, niin liittymän kk-maksu olisi noussut 2,90 -> 4,89 euroon eli lähes 70 %. Jo 2,90 euroa kuussa on kohtuuton maksu, jos liittymästä lähetetään jotain 10 txt-viestiä vuodessa ainoastaan. Nykyään Saunalahden liittymään minimi kk-maksu taitaa olla peräti 4,90 e/kk. Lisäpalvelua ei muuten ole mahdollista lopettaa oma.saunalahdessa. Se pitää tehdä tekstiviestillä, erityisessä nettipalveluviritelmässä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

        Ärsyttävää Saunalahden toiminnassa on nimen omaan se, että monelta tämä hinnannosto saattaa jäädä huomioimatta tai lisäpalvelusta aletaan maksaa turhaan, kun ei viitsitä selvittää asiaa tarkemmin. Paljon puhuvalle jokin puhepaketti on järkevämpi vaihtoehto. Jos tapana on puhua vaikka kerran viikossa yhtenä päivänä yhteensä tunnin, niin kuukaudessa noista 240h puheluista kertyy AlleEuronPäivät-palvelulla 5,95e. Tuolla liittymällä lasku olisi siis vähintään 10,85e. Tähän päälle kun tulee enemmän tai vähemmän puheluita ja viestejä muina päivinä niin ollaan jo aika lähellä rajoittamattoman paketin hintaa, joka on Saunalahdella 17,90 e/kk. AlleEuronPäivät-palvelulla on sekin kiero tarkoitus, että ihmisiä totutetaan pitkiin puheluihin, jolloin puheluista tulee herkästi turhan pitkiä muinakin päivinä. Taitaa olla aika pienessä vähemmistössä sellaiset ihmiset, jotka käyttävät puhelinta säännöllisesti muutamana päivänä kuukaudessa tolkuttomaan lörpöttelyyn, mutta muuten ovat "hiljaa".

        Ja mitä maksujen suuruuteen tulee... 1,99 kuussa tekee 23,88 vuodessa. Sillä rahalla voi vaikka katsoa "rajattoman" määrän elokuvia ja TV-sarjoja Netflixissä tms.

        Ei noita maksuja kannata verrata ruokaan, alkoholiin, tupakkaan, bilettämiseen, matkusteluun tms. Nää on ikään kuin pakollisia menoja. Ihan sama vaikka ne johtuisi ylensyönnistä, riippuvuudesta tai heikkoudesta. Mullakin menee tuo parikymppiä helposti alkoholiin joka viikko. Saan kuitenkin rahalle vastinetta sen kummemmin miettimättä paljonko ne maksaa. Kusetetuksi joutuminen tekee vihaiseksi, vaikka olisi kuinka pienestä summasta kyse.


      • 6_hengenPerhe
        SakuSakuSa kirjoitti:

        Ja vielä:

        Vaikuttaa siltä, että väki ei osaa sisäistää lukemaansa.
        Eli vielä kerran:
        Tuolla uudella, siis euron verran kalliimmalla, kuukausimaksulla saat puhua päivässä vaikka sen 24 h/vrk. Ja lisäksi saat hakata vaikka 5000 tekstiviestiä.
        Ja päivähinta kaikesta tuosta lystistä ei siis nouse yli 0,99 €.

        Ja jos et soita/ tekstaa vuorokauden aikana yhtään, päivähintakin on tasan 0 €.
        1,99 € kuukausimaksu jaettuna 30 vrk taitaa olla vajaat 7 snt.
        Luoja, että onkin kallista...

        SakuSakuSa,,,,,,,,,,, on kai yksinäinen, jotta voi keskittää puhelut samalle päivälle.

        jos soittelee usein ja tulee 1 e, niin moni muun operaattorin liittymä on edullisempi.

        meillä on kyllä 1 euron päivä liittymä, erikoistarpeisiin varaliittymä, koska joudumme lähettämään kuvapuheluita 2muutaman keran kk, koko päivän ajalta, toimii videovalvontalaitteena eri sijainnissa.

        Aina kannattaa olla SakuSakuSa SakuSakuSa, fiksu ja säästäväinen, kaikki ylimääräinen osakkeisiin, jotta voi elää ja olla iloinen ja onnellinen.


      • Anonyymi
        SakuSakuSa kirjoitti:

        Ja vielä:

        Vaikuttaa siltä, että väki ei osaa sisäistää lukemaansa.
        Eli vielä kerran:
        Tuolla uudella, siis euron verran kalliimmalla, kuukausimaksulla saat puhua päivässä vaikka sen 24 h/vrk. Ja lisäksi saat hakata vaikka 5000 tekstiviestiä.
        Ja päivähinta kaikesta tuosta lystistä ei siis nouse yli 0,99 €.

        Ja jos et soita/ tekstaa vuorokauden aikana yhtään, päivähintakin on tasan 0 €.
        1,99 € kuukausimaksu jaettuna 30 vrk taitaa olla vajaat 7 snt.
        Luoja, että onkin kallista...

        On se kallista jos turha palvelu käytössä ja tuolla 1,99e hinnalla tekstailee jo 28 viestiä kuukaudessa.

        Omassa laskussani maksan silti jokaisesta viestistä vaikka palvelu käytössä,
        Tarkistakaa laskunne.

        Lisäksi 1,99 x 12kk= 40e vuodessa ei niin halpaa turhasta,


    • Hei p-ska_maku_jää,

      jos liittymäsi käyttö on edelleenkin samanlaista, on liittymäsi liittymätyyppi järkevintä päivittää toisenlaiseksi. Jos haluat säilyttää liittymällä edelleenkin puheominaisuuden, on liittymätyyppi järkevintä päivittää Saunalahti Tarkka 2G -liittymäksi. Jos taas liittymä on pelkässä satunnaisessa tiedonsiirtokäytössä, Mobiililaajakaista Tablet -liittymä olisi järkevin. Voidaan katsoa liittymäsi tilanne, jos kirjaudut Palstalle osoitteessa elisa.fi/palsta ja lähetät asiakastietosi minulle yksityisviestilläni profiilistani elisa.to/kukkatippa , niin pääsen tarkastamaan käyttöösi sopivimman liittymän. :)

      Mikäli AlleEuronPäivät-palvelun poistaa muutoksen myötä liittymältä, hinnoitellaan puhelut jatkossa käytön perusteella.

      Laura / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

      • p-ska_maku_jää

        Kiitos vaan vastauksesta, mutta voisit vähän tarkemmin lukea, mitä olen kirjoittanut, etkä vain laita tänne jotain vakioviestiä copypastella. Jos päivittäisin Norppa-liittymäni Tarkka 2G -liittymäksi, niin kk-maksu nousisi 2,90 -> 4,90 e. Liittymässä käytetään tekstiviestejä, ei varsinaista datasiirtoa eli liittymään pari vuotta sitten pakolla laitettu datapaketti on ollut hyödytön. Mikään dataliittymä ei käy siksikään, että laite vastaanottaa puheluita. Olisin vaihtanut operaattoria jo ajat sitten, jos SIM-kortti olisi helppoa itse vaihtaa. Olen jo päättänyt, että vaihdatan tai yritän itse vaihtaa kortin ja operaattorin toiseen, jossa ei tarvitsisi maksaa ilmasta.

        Tuossa alla nimim. okaro sanoi, että "Saunalahti lisäsi Alle Euronpäivät liittymiin 1.4.2013 samalla kun niihin lisättiin perusdata ja hintaa nostettiin 1,99 eurolla." Jos tämä on totta, niin tulee Kuluttajavirastoon asiaa. Katsoin omia vanhoja laskujani, eikä siellä ollut aivan tuohon viittaavia merkintöjä. Epäilen että AlleEuronPäivät siirrettiin lupaa kysymättä nykyiselle liittymälleni, kun lopetin aiemman liittymän, jossa tämä maksuton lisäpalvelu oli käytössä.


      • Hirvittävä_Linuks

        Konitohtorihan se siellä surffailee....hih hih hih hih....†

        Toivottavasti itse taivaan Herra antaa sinullekin mielenmuutoksen, jotta ymmärtäisit sen lopulta olevan sinunkin parhaasi....†

        Oikeasti kukaan tervejärkinen ihminen ei käytä linuksia muutoin kun väkipakolla

        Hih hih hih hih....† Ei saa olla noin julma linuks-Mikalle......vaikka kyllähän tuo vähän naurattaa....hih hih hih.......†

        Sudo apt-get .......sököti sököti sököti.......karmeaa.....†

        Hihhih hih.....†
        .....†


    • Saunalahti lisäsi Alle Euronpäivät liittymiin 1.4.2013 samalla kun niihin lisättiin perusdata ja hintaa nostettiin 1,99 eurolla. Tässä mielessä on erityisen härskiä nyt panna se palvelu, jota asiakas koskaan ei ole tilannut, maksulliseksi.

      Saunalahden liittymät ovat menneet alas kuin mikä tahansa. Kaiken syy on se mainostettu rajaton data. Kun himodatakäyttäjät katselevat Netflixiä ammusta iltaan kännykällä, pitää raha ottaa jostain muualta eli kohtuukäyttäjiltä. Jos käyttää dataa alle 10 gigaa kuussa ei oikein ole syytä olla Saunalahden asiakkaana.

    • Tarkista_syöte

      Itsekin juuri huomasin tämän. Nyt pari tuntia koittanut netin kautta perua tilausta omaelisassa, ei onnistu. Puhelinpalveluun ei pääsee läpi, ruuhkaa. Sen verran muakin alkoi vituttaan tämä palvelu, jota en ole tilannut, että menee operaattori vaihtoon.

    • mymmeli-mummeli

      Mihinköhän "papparainen" nimimerkki on kadonnut saunalahden palstalta, niin hyviä ohne kännykkä ja laajakaista sekä öe elisaviihde neuvoja.

    • Nothanks

      Saunalahti on täys paska firma! Kusetusta. Jonotus menee jo yli kaiken ja soittopyynnön, kun jätät niin hyvä, jos seuraavana päivänä saat puhelun!

    • p-ska_maku_jää

      Tänään tuli näköjään postiluukustakin ilmoitus palvelumuutoksesta. Yli 2 viikkoa s-postin jälkeen ja "päiväyksellä" "Helmikuu 2015". Hitostako mä nyt edes tiedän, menikö netin kautta tekemäni palvelun lopetus läpi?? Mikä siinäkin oli niin vaikeeta, ettei palvelua voinut lopettaa heti, vaan pitää odottaa huhtikuun alkuun, että näkee mitä tapahtuu...

    • dfrtyklögnm

      Peruin lisäpalvelun ja nyt en pääse OLLENKAAN saunalahden sivuille? Mitä hemmettiä tämä oikein on. Väkisellä tuputetaan lisäpalveluita!!! Käytössäni Oli jo ILMAISET viestit ja nyt ei pääse koko SAUNALAHTEEN.

      Selvitystä kaivataan asiaan.

    • hmmmmmmmmmmmm

      Saunalahden asiakspalvelu on siirtynyt Suomi 24,seen.

      elisan sivuilla vastaa operaattori ongelmiin...........Eli Suomi 24 moderaattori!

    • wittu

      Tarkkaillaanpa laskutusta.

    • MellonCollie

      Oma saunalahti: Lisäpalvelujen tilaus, sieltä voit irtisanoa Alle euron päivät-sopimuksen.

    • Sammonjatke

      Prkl! Ei mitään ilmoitusta, ja ollessani pari kuukautta ulkomailla Kahdesta varaliittymästä ilman yhtään käyttöä on veloitettu melkein 10 euroa/kk. Pakollinen netti - ok, nielasin sen melkein kolmen euron lisäyksen per liittymä. Mutta tämä salakavala ryöstö on ihan huippua! Ja liikaa!
      Heti lähti operaattori vaihtoon. Kiitos vuosikymmenien yhteystyöstä. Mutta firman johtoon ovat vissin päässeet epärehelliset kaverit. Hejsan, Tele Finland! Tästä tullaan.

    • äijäsavosta

      Tällä tavalla Elisan tuloskin jää alleEuronPäivässä pikkuhiljaa. Ahneella on yleensä p-loppu.

    • huijauksenmaku

      Miten minulle voidaan pakkosyöttää alle euron päivät "lisäpalvelu" kun maksan jo kiiteähintaista 3000 min pakettia? Minulle tulisi halvemmaksi sanoa tuo paketti irti koska puhelut tulisivat sen jälkeen halvemmiksi ilman mitään paketteja, vai koskeeko nuo alle euron päivät myös yritysliittymiin soittamista?!? 50€ -> 30€/kk?

      • Hei huijauksenmaku. Mikäli Saunalahden liittymässäsi on 3000 min puhepaketti, voi AlleEuronPäivät -hintaetu olla tarpeeton. Riippuu vähän miten muuten käytät liittymääsi. Täällä ei voida sinun asiakastietoja tarkemmin käsitellä, niin tule Elisan Palstalle ja laita yksityisviestillä yhteystietosi minulle http://elisa.to/henko_nen niin voidaan tarkastaa, mikä vaihtoehto olisi sinulle paras ja edullisin :)

        Henri/Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


      • Hanu10

        Elisan liikkeiden myyjät huijaavat ja valehtelevat. Minut erehdytettiin pari päivää sitten hankkimaan Elisa Viihde, vaikka en halua sitä. Tarkoitus oli päivittää ADSL laajakaista nopeampaan. Myyjän mukaan se ei ole mahdollista ilman Elisa Viihde -pakettia. Kuitenkin Elisan nettisivuilla on myynnissä Saunalahden 20 Mbit ADSL liittymä noin 10 € /kk Elisa Viihdettä halvemmalla. Lisäksi jouduin tekemään kahden vuoden sopimuksen niin, että nykyinen hinta on voimassa vuoden. Tästä ei nyt varmaan pääse eroon millään, vaikka sopimusta tehtäessä minulle annettiin väärää tietoa.



    • Jänöpupu_mättäältä

      Syksyllä ostetun RIISTAKAMERAN mukana /puolipakolla tuli Saunalahti-liittymä, lasku huhtikuulta tuli nyt, ja rupesin ihmettelemään mikäs maksu tämä 1,99 on. Löysin kyllä sitten (Elisan) roskapostin, jonka liitetiedostossa oli kerrottu että liittymässä on tämä palvelu. Koska kamera on mökillä valvontakamerana, ei todellakaan toivota 5000 viestiä päivässä, ei edes sitä yhtäkään. Varmaan ovat laittaneet tästä sinne kameralle ihan viestiäkin... Ihan nopeasti ja kivasti asiakaspalvelu kyllä vastasi ja sain sopimuksen poikki, hyvittävätkin jopa toukokuun lopun maksun. Koska asiakas ei ole näissä koskaan oikeassa, pääsen kuitenkin halvemmalla kun maksan kiltisti ylimääräisen ja tarpeettoman maksun huhtikuulta, laskutus firmassa kyllä pelaa. "Oikeat" liittymät meillä on kyllä ihan muualta. Mietin vaan kuinkahan moni muu kameran omistaja maksaa tuon maksun asiaa edes huomaamatta..

      • globetel_yllätti

        Riistakamerassa tuli huomattua vasta sama asia, että maksaa turhasta, laskin, että samalla tiedonsiirtomäärällä tulee Globetel liittymä halvemmaksi megahinnoitellulla datalla. Vuositasolla säästää kovasti ja talvella yleensä ei edes megaa mene.

        0,59€/mega riistakameran lähettämä kuva vie noin 50-100kt eli lasketaan vaikka 0,1 megalla. Kuvia vaikka 1 joka päivä. 0,1x30=3 megaa

        0,59x3= 1,77 kk maksu 0,59€ yhteensä 2,36€

        Todellisuudessa kuvia taitaa kuukaudessa tulla enintään 20 ja talvi kuukausina se jäädä muutamaan, niin vuodessa säästää mukavasti.

        http://www.globetel.fi/liittymät Eläkeläisille voi suositella myös Globetelliä, siellä on myös 1,9€/kk 50min puheluita.


    • SaunaSince90

      Hei, Eihän noita lisäpalveluita ole pakko olla, nehän voi itse lopettaa OmaElisa kautta jos ei kannata tuota AlleEuronPäivä-lisäpalvelua pitää.

      Onnistuu esim. OmaSaunalahti sivulta näin :

      Kirjaudu ElisaOma, https://verkkoasiointi.elisa.fi/
      Klikkaa : "Siirry OmaSaunalahteen"
      Vasemmalta musta otsikko : "Yleiset"
      Klikkaa : "Lisäpalveluiden tilaus"

      Ja siellä näet mitä palveluja voi ottaa tai lopettaa, ihan miten niitä haluaa.

      • tietokonetaitamaton

        Kiitos. Luulin parin vuoden ajan etten voi irtisanoa tätä lisäpalvelua K1-liittymästä kun OmaElisassa liittymän pystyi rastittamaan poistamerkin lisäpalvelun päättämiseksi, mutta "Päätä sopimus" nappia painamalla sivu vain latautui uudelleen.

        Tikka liittymästä AlleEuronPäivä-lisäpalvelun pystyi päättämään OmaElisan kautta.

        Elisan liittymiä en tilaa enää ikinä tämän ruljanssin ja kusetuksen takia, mutta tämän liittymän pidän ihan vaan kun on pieni 2,66 euron kuukausimaksu.


    • euronpäivä

      Siis voiko elisa yksipuolisesti toimia näin,ilmestynyt 2€ lisäpalvelumaksu laskuun vaikken ole tilannu mitään lisäpalvelua,nyt vasta huomasin,siis törkeää toimintaa,pitääkö kaikki laskut lukea suurennuslasin kanssa läpi jokakerta,mihin voi tehdä valituksen ja saada hyvityksen ?onko tuo ihan lainsallimaa toimintaa lisätä yksipuolisesti lisäpalveluja kysymättä asiakkaalta ?

      • p-ska_maku_jää

        Harmi. Arvelinkin että näitä vihaisia kommentteja voi tulla vielä monen kuukauden viiveellä. Rahastustemppu on siis toiminut.

        SaunaSince90 nimimerkin aiempaan viestiin täytyy vielä kommentoida, että lisäpalvelu ei ollut aiemmin siellä OmaSaunalahdessa lopetettavissa, kiusantekoa sekin.


      • wibfiuewpgnierupa

        Ajattele kuinka moni maksaa siitä tietämättä edes mikä se on tai eivät tiedä sen olemassa oloa ollenkaan.


    • nytoivakatkaistu

      Itse huomasin vasta nyt tammikuussa 2016 että Elisa/Saunalahti liittymän laskuuni oli lisätty joku merkillinen 1,99€ lisämaksu! Itselläni on saunalahti huoleton 4G mutta samalla laskulla tulee myös vanhan äitini hätäpuhelimen maksu Oiva liittymästä (n 3€). Selasin laskuja ja huomasin että tuo ylimääräinen maksu 1,99 on alkanut juosta huhtikuusta 2015 lähtien. Soittelin Elisa asiakaspalveluun ja siellä kerrottiin että näin asia tosiaan on ja että se 1,99€ on ns "alle euron sunnuntai" puhelu lisäpalvelu. Ja ihan "avuliaasti" on näköjään ilman että olisin mitään lisäpalvelua tilannut liitetty tuo lisuke laskuuni! Se kuulema olisi pitänyt katkaista heti pois. Vaan mitenkäs tässä kaiken huomaa kun tuo summa ei ole niin suuri n 30€ laskuuni nähden ja kun joihinkin palvelunumeroihinkin joutuu silloin tällöin soittelemaan. On oikein lähetetty tekstiviesti ja sähköpostiakin asiasta jotka olisi pitänyt huomata kaiken muun arjen kiireen keskellä! Selasin kyllä nyt kaikki viestini ja emailit mutta en löytänyt mitään vaikka tietääkseni en ole mitään noista poistellut ja olihan siellä löydettävissä historiaa paljon vanhemmistakin tapahtumista! Harmitti tuo pakkomyyntiä muistuttava toimintatapa niin paljon että menin ja pääsinkin! elisan asiakaspalvelun chattiin antamaan palautetta ja vaatimaan tuota ylimäärää huhtikuulta 2015 asti takaisin. Palveluneuvoja ei osanut muuta kuin tuota samaa jankuttaa että on viestiä laitettu ja lisäpalvelu olisi pitänyt heti katkaista! Kerroin vielä että tuolla ko hätäpuhelimella ei voi edes soittaa yleisesti kun ei ole valikkoa kun on vain yksi punainen painike jota painamalla yhdistyy kuntamme kotipalveluun josta apua tulee paikalle! Tuotakaan painiketta ei ole toistaiseksi äitini tarvinnut kuin ehkä kerran vuodessa painaa. Mikä on moraali tämmöisessä asiassa? Onkohan elisa ottenut selvää kuinka monelle mummolle on mennyt vastaavia "alle euron sunnuntaita", ihmisille jotka kenties itse maksavat ko laskunsa ja eivät ihan ole perillä asioista!?

      • korjaus

        Pieni korjaus edelliseen: tarkoitin siis "alle euron päivä" lisäpalvelua eikä "alle euron sunnuntai".


      • vaihahalvempaan

        Vaihda se globetelin liittymään 0,59€/kk taisi olla.


    • mistäniitäeuroja

      Saunalahti toimi asiassa täysin laittomasti. Ensin kaikille asiakkaille kytkettiin pyytämättä ja yllättäen ko. palvelu ilmaiseksi. Myöhemmin siitä alettiin sitten laskuttamaan. Oletko jo muuten huomannut että mummon hätäpuhelista veloitetaan myös nettimaksu koska kaikissa liittymissä on on nykyään pakollisena netti vaikka puhelimella ei sitä voisi edes käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe