Lapsettomuushoidot pco ja ylipaino

pläski

Onko täällä ylipainoisia pcosta kärsiviä ja vielä ylipainoa päälle? oletteko päässeet hoitoihin? vai onko tätä nykyään jo jotain "rajoja".
Itse olen ylipainoinen ja hoitoihin vasta hakeutumassa. Hommat toisen terkkarin kanssa kyl sillain hoidossa ja vasta ihan alussa että laihdutan, mutta on se mulla pirun vaikeaa. Ikä painaa vaan kohta päälle ja toinen suloisuus olisi vielä toiveissa.

2

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansuvi

      Minulla ei pcota, mutta painoa on kanssa ollut ja ennen kuin päästiin edes lääkäriä tapamaan niin oli ehto että painoa on pudotettava meillä on täällä että painoindeksi täytyy olla alle 35, jossain paikoissa kuulemma vielä tarkemmat rajat. Keskustele ihmeessä ensin terkkarissa mitkä ovat oman alueesi rajat, jotta et joudu pettymään jos lähete aiheeseen erikoistuneelta lääkäriltä tulee takaisin. Henk. koht oli se että tuli bumerangina takaisin ja se masensi niin että ei mitään rajaa. Ja laihduttaminenkin on ollut vaikeaa kun koko ajan miettii kuinka on huono ihminen.

    • Tanju84

      Minulla on pcos ja ylipainoa jonkin verran. Hoitoihin olemme päässeet nyt melkeinpä jopa 3 vuoden yrittämisen jälkeen. Lapsettomuusklinikalla (kunnalllinen) minulle sanottiin, että olisi hyvä jos saisi edes 5 % painosta tippumaan. Mutta kaikesta huolimatta hoidot aloitettiin. :)

      Ensin käytin Terolutia, jotta saatiin menkat aikaiseksi. Kiertoni aikaisemmin on ollut 32-90, eli todella epäsäännöllinen. Samalla aloitin Metforemin 1 tbl x2 päivässä. Vuodon alettua Clomifen 2 tbl kierron 3.-7. päivinä ja kontrolliultra kp. 10-12. Clomifen ei tehonnut tuolla kahden tabletin annoksella, joten seuraavaan kiertoon sitten annosta nostettiin 3 tablettiin. Tänään kävin jälleen kontrollissa, eikä mitään vaikutusta.

      Nyt sitten seuraavaksi Letrozol -lääke käyttöön. Ja samalla tavalla kontrolliultraäänet.

      Pitäisi vaan osata olla ahdistumatta ja ajattelematta asiaa.. Helpoksi tätä asiaa ei tee se, että ystävät saavat pieniä ihmisiä.

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe