Onko täällä ylipainoisia pcosta kärsiviä ja vielä ylipainoa päälle? oletteko päässeet hoitoihin? vai onko tätä nykyään jo jotain "rajoja".
Itse olen ylipainoinen ja hoitoihin vasta hakeutumassa. Hommat toisen terkkarin kanssa kyl sillain hoidossa ja vasta ihan alussa että laihdutan, mutta on se mulla pirun vaikeaa. Ikä painaa vaan kohta päälle ja toinen suloisuus olisi vielä toiveissa.
Lapsettomuushoidot pco ja ylipaino
2
303
Vastaukset
- ansuvi
Minulla ei pcota, mutta painoa on kanssa ollut ja ennen kuin päästiin edes lääkäriä tapamaan niin oli ehto että painoa on pudotettava meillä on täällä että painoindeksi täytyy olla alle 35, jossain paikoissa kuulemma vielä tarkemmat rajat. Keskustele ihmeessä ensin terkkarissa mitkä ovat oman alueesi rajat, jotta et joudu pettymään jos lähete aiheeseen erikoistuneelta lääkäriltä tulee takaisin. Henk. koht oli se että tuli bumerangina takaisin ja se masensi niin että ei mitään rajaa. Ja laihduttaminenkin on ollut vaikeaa kun koko ajan miettii kuinka on huono ihminen.
- Tanju84
Minulla on pcos ja ylipainoa jonkin verran. Hoitoihin olemme päässeet nyt melkeinpä jopa 3 vuoden yrittämisen jälkeen. Lapsettomuusklinikalla (kunnalllinen) minulle sanottiin, että olisi hyvä jos saisi edes 5 % painosta tippumaan. Mutta kaikesta huolimatta hoidot aloitettiin. :)
Ensin käytin Terolutia, jotta saatiin menkat aikaiseksi. Kiertoni aikaisemmin on ollut 32-90, eli todella epäsäännöllinen. Samalla aloitin Metforemin 1 tbl x2 päivässä. Vuodon alettua Clomifen 2 tbl kierron 3.-7. päivinä ja kontrolliultra kp. 10-12. Clomifen ei tehonnut tuolla kahden tabletin annoksella, joten seuraavaan kiertoon sitten annosta nostettiin 3 tablettiin. Tänään kävin jälleen kontrollissa, eikä mitään vaikutusta.
Nyt sitten seuraavaksi Letrozol -lääke käyttöön. Ja samalla tavalla kontrolliultraäänet.
Pitäisi vaan osata olla ahdistumatta ja ajattelematta asiaa.. Helpoksi tätä asiaa ei tee se, että ystävät saavat pieniä ihmisiä.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003254692- 162246
- 1942089
- 1071476
- 801379
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57967IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119834Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59756