Verkkokortti ongelma?

epätoivoinen

Osaisiko kukaan neuvoa, että mistä johtuu kun "verkkoyhteys pätkii"(joskus lähes kokoajan ja joskus vähemmän). Siis onko verkkokortin asetuksissa jotain mätää, kun kone ilmoittelee, että "network cable unplugged" alituiseen, vaikka netti ei ole edes päällä? Verkkokortti on (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC).
Oon yrittäny vääntää noita asetuksia joka puolelle, mutta aina vaan sama ongelma ilmestyy!

Alkaa vähitellen käymään hermoon toi katkeleminen, ku toisinaan ei pysty downloadaan edes 5 megan tiedostoa.

11

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pong

      eiköhäan se vika löydy ennemmin palveluntarjoajan puolelta, eli yhteys asiakaspalveluun... onko muuten sonera, itel ainakin tökkiny sonerakaapeli ihan liikaa...

      vaihtuu elisaan mitä pikimmiten...

      • epätoivoinen

        Niin se on Baana taloyhtiö mallia. Mulla oli sama ongelma edellisessä osoitteessa missä asuin ja lähetin postia internet tukeen. Ongelma korjaantui, ku palveluntarjoajan päässä tiputettiin nopeutta tai jotain.
        Olisikohan sillä vaikutusta, että tää talo on rakennettu jollain 60-luvul tai jotain ja kaapeloinnit ei varmaan vastaa nykyajan vaatimuksia?


      • kotiverkottaja

        "Cable unplugged" viittaa siihen, että yhteys ulkoisen modeemin ja verkkokortin välillä ei toimi.

        Tällä ei ole mitään tekemistä netin tai sen tarjoajan palvelun kanssa.

        Vika on todennäköisemmin verkkokaapelissa, mutta voi olla myös kortissa tai modeemissa.


      • epätoivoinen
        kotiverkottaja kirjoitti:

        "Cable unplugged" viittaa siihen, että yhteys ulkoisen modeemin ja verkkokortin välillä ei toimi.

        Tällä ei ole mitään tekemistä netin tai sen tarjoajan palvelun kanssa.

        Vika on todennäköisemmin verkkokaapelissa, mutta voi olla myös kortissa tai modeemissa.

        Mulla oli alussa tosiaan 10metrinen puhelinpiuha, mutta nyt menee sillain, että 10metrinen verkkopiuha menee koneesta boksiin ja siitä seinään sellainen lyhyt(2m). Olen pienentänyt kortin link speediä half 10:iin, mutta ei vaikutusta.

        Saattaa tosiaan olla, että kortissa on jotain vikaa...Ei kellään sattus olemaan hyviä suosituksia, jos pitää hankkia uusi kortti?


      • suosituksia
        epätoivoinen kirjoitti:

        Mulla oli alussa tosiaan 10metrinen puhelinpiuha, mutta nyt menee sillain, että 10metrinen verkkopiuha menee koneesta boksiin ja siitä seinään sellainen lyhyt(2m). Olen pienentänyt kortin link speediä half 10:iin, mutta ei vaikutusta.

        Saattaa tosiaan olla, että kortissa on jotain vikaa...Ei kellään sattus olemaan hyviä suosituksia, jos pitää hankkia uusi kortti?

        Itse en ole ikinä muita verkkokortteja ostanutkaan, kuin 3comia ja Inteliä, jotka kaikki toimivat edelleenkin moitteettomasti.
        Sen sijaan noita kirottuja Realtekkejä on tuttavapiirissäni hajonnut useampikin nyt kun tarkemmin muistelen, ja on pitänyt ottaa toimiston romuvarastosta toimivaa korttia tilalle.


    • -Eräs vaan-

      Kannattaa ottaa koppa auki ja ruuvata verkkokortin ruuvi irti. Sen jälkeen irroita verkkokortti ja laita uudelleen paikalleen. Tämä korjaa yleensä vian. Myös verkkojohto saattaa olla rikki. Yleensä yhteys ei pätki palveluntarjoajan toimesta vaan vika on yleensä pistokkeen ulkopuolella. Jos tämäkään ei auta, niin yksinkertaisesti verkkokortti on hajoamassa.

      Ensin voit kokeilla komentokehoitteessa pingata jotain. komento on ping osoite -t. Anna pingata jonkun aikaa niin näet miten se vastaa. Saat pingauksen loppumaan alt c.

    • Dr.Phil

      Ilmeisesti sinun ongelmasi on vain alkanut? Kukaan ei siis ole tuonut taloonne uusia laitteita (tätä et ehkä tiedä)?
      Et ole itse asentanut mitään uutta verkkorautaa?

      Yksi tekijä voi löytyä verkkolaitteiden kättelystä (negotiation). Jos esim. sinun koneesi verkkokortti yhdistyys suoraan johonkin HUB:iin, kytkimeen tms... ja siinä vastapään laitteessa on "automaattinen nopeuden neuvottelu" päällä ja sinulla ei, niin tuo ongelmaa esiintyy. Se esiintyy myös hitautena, koska törmäyksiä (collision) tapahtuu.

      Joskus myös tuo "automaattinen nopeuden neuvottelu" ei VAAN toimi ja tällöin on molemmat laitteet pakotettava esim. Full-Duplex 100Mb nopeuteen (viittaan siihen, että joku olisi vaihtanut jonkun laitteen mistä et vain tiedä).

      Sinuna kyselisin ympäriltäsi, että mitä missä ja milloin.

    • Realtek .. aikoinaan tuo valmistaja ei herättänyt kovinkaan suurta luottamusta. Jollain pienellä liikennemäärällä saattoi toimia, mutta heti suurempien siirtojen ollessa kyseessä homma saattoi tökkiä.

    • vaihda inteliin

      Kaverillani oli täsmälleen samanlainen ongelma, Realtek oli mennyt mäsäksi tuosta vain ilman syytä parin vuoden käytön jälkeen, ja ongelma korjaantui välittömästi kun laitoin tilalle Intel PRO/100 kortin.
      Halpismerkillä säästetyt muutama e kostautuu tällä tavoin, että koko kylä joutuu juoksemaan ongelman perässä ja pohtimaan syytä päänsä puhki...

    • -Eräs vaan-

      Mielestäni kaikki verkkokortit ovat yhtä hyviä. Realtek:in RTL8139 on ehkä yleisin nykyisin käytössä oleva verkkokortti ja toimii yleensä moitteettomasti. (sekä korttina että integroituna). Siitä saattaa johtua, että kuulee myös verkkokortin hajoamisista. Käytössähän niitä hajoaa. Esim. ukkonen on tosi yleinen verkkokortin hajoittaja niin maaseudulla kuin kaupungissakin (vaara on yhtä suuri) ja siltä ei voi suojautua kuin irroittamalla verkkojohdot ja sähkötöpselit pistokkeista tai UPS:lla. Ja kun salama iskee, niin verkkokortin merkillä ei ole väliä. Romurautaa siitä tulee ja yleensä koneesta hajoaa ensimmäisenä juuri verkkokortti.

      Pikku vinkki kaikille jotka taistelevat joskus verkkoyhteyksien kanssa. Vaikka verkkokortti vastaisikin Ping:in normaalisti mutta yhteydet ei toimi, niin se saattaa olla silti rikki ja kannattaa kokeilla kortin vaihtoa. (kantapään kautta opittu =) ).

    • Haggeri

      Verkkokortissa tuskin mitään vikaa!!!!!!! Onko sisäinen vai ulkoinen modeemi?. Ulkoinen varmempitoiminen kuin sisäinen. VÄLTÄ telewellin modeemeita. Kokemusta kolmesta eri mallista kaikki pätkivät yhteyttä varsinkin ea-200. Nyt A-Link 4hubilla ei mitään vikaa ollut lertaakaan 2-2-konetta kytketty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. Kieli pitkällä täällä odotan :D

      Pus pus :D
      Ikävä
      44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe