Moi, Minulla on toyota Avensis 2002 d4d, kyseiseen autoon on laitettu taksi kytkin(jäykkä kytkin) vuonna 2007. onko kenelläkään tietoa, mikä kytkin paketti siihen kävisi? Olen kuullut huhua, että toyota käyttää aisin kytkin pakettia. Olisin kiitollinen jos osaisitte kertoa, että mitä rojuja on vaihdettu kytkimeen ja käykö mikä sarja nytten? Tietenkin vauhtipyörä on vaihdettu kaksoismassa vauhtipyörästä normaaliin, varaosamyyjät eivät tiedä mikä paketti käy vauhtipyörään.
ystävällisin terveisin Juha
Avensiksen taksi kytkin
6
2070
Vastaukset
- nurjat
Niihin vaihdettiin joskus vauhtipyörä ja 2.0 td Carina/Avensis kytkin romut, mut ei sen juurikaan jäykempi pitäis olla. Se jäykkyys tulee siitä, kun levy kuluu, niin asetelman tassussujen kulma muuttuu ja vaaditaan enemmin voimaa saada se painumaan. Yleensä esiintyy enemmin kyllä vaijeri välitteisissä kytkimissä, koska neste sylinterit tunnottomia.
- Devils
Ok. Silloin kun tehtiin kytkinremontti 2007, niin silloin puhuttiin taksikytkimestä, nykyään puhutaan jäykästäkytkimestä toyota liikkeessä, kun soitin niille. Kytkinsarjaa saa 280€ jos vaan kävisi vauhtipyörään, tai pulttijako jos olisi sama. Sen takia kyselen vauhtipyörästä jos saisin tietoon, mikä vauhtipyörä on sisällä niin osaisin tilata oikean kytkinsarjan.
- FlyWheels
Taksikytkin tai jäykkä miten vaan, tarkoittaa perinteistä vauhtipyörää, mikä on vaihdettu kaksoismassavauhtipyörän tilalle. Tuolla kaksoismassavauhtipyörällä on haettu pienempiä värinöitä jne. niitä on monessa bensakoneessakin tänä päivänä mm. TSIt.
Niissä alkuaikojen kaksoismassoissa taisi olla enemmnän ongelmia kuin myöhemmissä, mutta se on kuluva osa joka tapauksessa (toki perinteisenkin vauhtipyörän kytkinpinta ja starttikehä kuluu, mutta hitaampi ongelma).
Täällä joskus kerrottiin, että käytettiin vanhemman mallisen vauhtipyörää.
Toisaalta vinkattiin Corollan heikompitehoisen 2.0 D4D suuntaan.
- Oikeinkirjoitusta
Mikä on taksi kytkin? Jos kyseessä on taksikytkin niin se onkin varmaan sitten eri juttu.
- ileD4D
Corollan, Previan tai Avensis Verson D-4D (1cd-ftv)-koneen 235-millinen käy. Toyotaliikkeen vaihtama on ainakin kestävää laatua, kun kun se 428 tkm ajettuna on vielä ehjä. Ja alkuperäistä paremmin pitävä se pitäisi olla, kun levyn halkaisija on 10 mm alkuperäistä suurempi.
- ileD4D
Kattelin vielä vanhemman 90 hv TD:n kytkimen varaosatietoja. Se näyttäisi olevan 225 millinen eli samaa kokoa kuin D4D:n kaksoismassallinen malli. Toivoa vaan sopii, että autossani ei ole sellaista, koska varastossa odottaa 235-millinen ebay-paketti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726213- 1471724
- 1131518
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97846Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5799Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan226752- 41749