metsästysjousi

aloittelijajousella

Ajattelin, että hankin metsästysjousen ja rupean sillä metsästämään jäniksiä ja kettuja, ajokoira löytyy ja metsästysluvat kunnossa. Tosin en tiedä paljoakaan metsästysjousista eli minkälainen on hyvä ja minkälaisia nuolia tulisi käyttää? mitä muita tarvikkeita tarvii? Miten harjoittelu kannattaa toteuttaa?

3

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jousella

Minkälaista jousta oot ajatellu? Pse on laadukas merkki. Itse suosittelisin ostamaan taljajousen ja harjottelu kannattaa suorittaa vaihtelevilta etäisyyksiltä esimerkiksi: 10m,15m,20m,25m,30m ainakin oon ite reenaan noilta matkoilta. Metästyksessä kannattaa käyttää leikkureita. Kysy lisää jos on kysyttävää? Suosittelen alottomaan jousimetsästyksen se on hieno harrastus! Toivottavasti oli edes vähän apua.

• aloittelijajousella

Juu, siinäpä se onkin kun en tiedä jousella metsästyksestä lähes tulkoon mitään. :) Taljajousta ajattelin. Minkälaisia tarvikkeita siihen tarvii? tapahtuuko harjoittelu erillaisilla nuolilla ja mihin kannattaa harjoitella ampumista? Mitä leikkureita? :) Minkälaisilla nuolilla yleensäkkin kannattaa metsästää?

• jousella

Nuolina kannattaa käyttää harjoituskärjillä tarkoitettuja nuolia ja ampuma taustana kannattaa käyttää vaikka heinäpaalia ja jos on rahaa hommata niin kannattaa ostaa 3d tauluja. No tarvikkeista sen verran että tarviit nuolihyllyn, tähtäimen (jos haluaa niitä on erillaisia) , laukaisulaite (ei pakollinen itsehän en käytä nykyään enkä myöskään tähtäimiä) ja suosittelen jousilaukkua voi säilyttää siinä ja kuletuksessa hyvä ja nimittäin jousiasetta koskee sama laki kun ruutiaseita että pitää olla lataamattomana ja suojauksessa. Kannattaa kysyä lisätietoa paikalliselta jousiammunta seuralta/ jousimetsästys seuralta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe