metsästysjousi

aloittelijajousella

Ajattelin, että hankin metsästysjousen ja rupean sillä metsästämään jäniksiä ja kettuja, ajokoira löytyy ja metsästysluvat kunnossa. Tosin en tiedä paljoakaan metsästysjousista eli minkälainen on hyvä ja minkälaisia nuolia tulisi käyttää? mitä muita tarvikkeita tarvii? Miten harjoittelu kannattaa toteuttaa?

3

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jousella

Minkälaista jousta oot ajatellu? Pse on laadukas merkki. Itse suosittelisin ostamaan taljajousen ja harjottelu kannattaa suorittaa vaihtelevilta etäisyyksiltä esimerkiksi: 10m,15m,20m,25m,30m ainakin oon ite reenaan noilta matkoilta. Metästyksessä kannattaa käyttää leikkureita. Kysy lisää jos on kysyttävää? Suosittelen alottomaan jousimetsästyksen se on hieno harrastus! Toivottavasti oli edes vähän apua.

• aloittelijajousella

Juu, siinäpä se onkin kun en tiedä jousella metsästyksestä lähes tulkoon mitään. :) Taljajousta ajattelin. Minkälaisia tarvikkeita siihen tarvii? tapahtuuko harjoittelu erillaisilla nuolilla ja mihin kannattaa harjoitella ampumista? Mitä leikkureita? :) Minkälaisilla nuolilla yleensäkkin kannattaa metsästää?

• jousella

Nuolina kannattaa käyttää harjoituskärjillä tarkoitettuja nuolia ja ampuma taustana kannattaa käyttää vaikka heinäpaalia ja jos on rahaa hommata niin kannattaa ostaa 3d tauluja. No tarvikkeista sen verran että tarviit nuolihyllyn, tähtäimen (jos haluaa niitä on erillaisia) , laukaisulaite (ei pakollinen itsehän en käytä nykyään enkä myöskään tähtäimiä) ja suosittelen jousilaukkua voi säilyttää siinä ja kuletuksessa hyvä ja nimittäin jousiasetta koskee sama laki kun ruutiaseita että pitää olla lataamattomana ja suojauksessa. Kannattaa kysyä lisätietoa paikalliselta jousiammunta seuralta/ jousimetsästys seuralta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe