Tiedustelemassa myytävää tanskalaistekoista purkkaria jossa on kuulema joku alkuperäinen 70-luvun bensakone, oliskohan Wire (tanskalainen sekin). Jos se osoittautuu Wireeksi niin kannattaako sellaiseen sekaantua? Sehän on kai 2-tahtari joten bensaa taitaa mennä paljon ja ääni ei varmaan kauaa naurata kun on piikki tulpassa. Saako sillä ladattua akkua ja onko niistä mihinkään? Jos se sitten onkin joku pieni nelitahtibensakone niin millaisia ovat kulutuslukemat niillä?
kyselijä
10
3127
Vastaukset
- Epävire?
Onko Bianca 27 mistään kotoisin? (paitsi Tanskasta)
Jos ostat veneen pensakoneella, sen hinta olisi oltava sellainen että Sinulla on varaa vaihtaa dieseliin.
Kokemuksia omaava- Virefani
Vire on 2-tahtikone, joka on alunperin Valmetin konepajan nimenomaan venekäyttöön suunnittelema ja valmistama. Konetta on kahta eri tehoa 7 ja 12 hv.
Tiettävästi 7 hv:n mallia valmistetaan vielä Tanskassa, minne valmistusoikeudet on myyty.
Itselläni vire 12 hv on palvellut purjeveneen (3 tn) apukoneena jo 21 vuotta ja on edelleen käytössä.
Toimintavarma kertaakaan ei ole jättänyt pulaan. Helppo huoltaa ja hiljainen käyntiääni. Dynastartin laturin teho 144wattia.
Kulutus on 2-3 l/h.- Viki
Kymmenen (tai sata) kertaa mieluummin valitsen kaasun keitto/jäädytyssysteemiksi, kuin bensan polttoaineeksi purjeveneen sisäkoneessa.
Vire on muuten ihan hyvä kone, apumoottoriksi varsin sopiva ja kevyt - Epävire?
Viki kirjoitti:
Kymmenen (tai sata) kertaa mieluummin valitsen kaasun keitto/jäädytyssysteemiksi, kuin bensan polttoaineeksi purjeveneen sisäkoneessa.
Vire on muuten ihan hyvä kone, apumoottoriksi varsin sopiva ja kevytNiin, purkkareissahan kai niitä Vireitä vain käytetään mutta turvallisuus arveluttaa. Bensahan voisi päästä kaasuntumaan sisätiloihin konetilasta johon pääsee salongista. Onkohan tilastoja bensalla sattuneista onnettomuuksista?
- Varastossa
Itselläni on Vire 7 E vm - 85. Jyskässähän se on valmistettu. Vei polttoainetta max. 2l/h. Dynastartti on kai juuri tuota luokkaa tehoiltaan. Etuna koneessa on pienet ulkomitata ja paino dynastartin kanssa 65kg. Muutapa siitä ei sitten tarvi sanoakaan, toimii oikein asennettuna ja käytettyn eli huollettuna. Hiljainen, sillä ilman äänieristystäkin varsin pienimeluine, eikä täristele, kuten 1 pyttyiset dieselit.
- kuukeli
Varastossa kirjoitti:
Itselläni on Vire 7 E vm - 85. Jyskässähän se on valmistettu. Vei polttoainetta max. 2l/h. Dynastartti on kai juuri tuota luokkaa tehoiltaan. Etuna koneessa on pienet ulkomitata ja paino dynastartin kanssa 65kg. Muutapa siitä ei sitten tarvi sanoakaan, toimii oikein asennettuna ja käytettyn eli huollettuna. Hiljainen, sillä ilman äänieristystäkin varsin pienimeluine, eikä täristele, kuten 1 pyttyiset dieselit.
Löytyi tällainen juttu Vireestä:
http://groups.google.com/[email protected]&rnum=1&prev=/groups?hl=fi&lr=&q=bensamoottori purjevene&btnG=Hae
- Epävire?
Joudut sitten kai tankkaaman toiseen tankkiin erikseen dieseliä/poltto-öljyä lämmityslaitetta varten vai onko sulla bensalämppäri? Nykyisessä fiskarissa on Yanmar-diesel ja kulutus litran pintaan tunnissa niin bensan hinta, kulutus, 2-tahtiöljy huomioiden Vireellä ajaminen olisi kai 5-7 kertaa kalliimpaa.
- voimaa
kyllä vire on niin simppeli ja varma kone,noin 1-2litraa tunnissa kulutus.aika monta kesää saat ajella että hintaeron saat yanmariin kiinni,eikä auta että dieselin verotus vene käytössä muuttuukin..
- Jebe
lisää tietoja (in english) osoitteesta http://gofree.indigo.ie/~vire7
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501