kyselijä

Epävire?

Tiedustelemassa myytävää tanskalaistekoista purkkaria jossa on kuulema joku alkuperäinen 70-luvun bensakone, oliskohan Wire (tanskalainen sekin). Jos se osoittautuu Wireeksi niin kannattaako sellaiseen sekaantua? Sehän on kai 2-tahtari joten bensaa taitaa mennä paljon ja ääni ei varmaan kauaa naurata kun on piikki tulpassa. Saako sillä ladattua akkua ja onko niistä mihinkään? Jos se sitten onkin joku pieni nelitahtibensakone niin millaisia ovat kulutuslukemat niillä?

10

3127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epävire?

      Onko Bianca 27 mistään kotoisin? (paitsi Tanskasta)

    • Jos ostat veneen pensakoneella, sen hinta olisi oltava sellainen että Sinulla on varaa vaihtaa dieseliin.

      Kokemuksia omaava

    • Virefani

      Vire on 2-tahtikone, joka on alunperin Valmetin konepajan nimenomaan venekäyttöön suunnittelema ja valmistama. Konetta on kahta eri tehoa 7 ja 12 hv.
      Tiettävästi 7 hv:n mallia valmistetaan vielä Tanskassa, minne valmistusoikeudet on myyty.
      Itselläni vire 12 hv on palvellut purjeveneen (3 tn) apukoneena jo 21 vuotta ja on edelleen käytössä.
      Toimintavarma kertaakaan ei ole jättänyt pulaan. Helppo huoltaa ja hiljainen käyntiääni. Dynastartin laturin teho 144wattia.
      Kulutus on 2-3 l/h.

      • Viki

        Kymmenen (tai sata) kertaa mieluummin valitsen kaasun keitto/jäädytyssysteemiksi, kuin bensan polttoaineeksi purjeveneen sisäkoneessa.

        Vire on muuten ihan hyvä kone, apumoottoriksi varsin sopiva ja kevyt


      • Epävire?
        Viki kirjoitti:

        Kymmenen (tai sata) kertaa mieluummin valitsen kaasun keitto/jäädytyssysteemiksi, kuin bensan polttoaineeksi purjeveneen sisäkoneessa.

        Vire on muuten ihan hyvä kone, apumoottoriksi varsin sopiva ja kevyt

        Niin, purkkareissahan kai niitä Vireitä vain käytetään mutta turvallisuus arveluttaa. Bensahan voisi päästä kaasuntumaan sisätiloihin konetilasta johon pääsee salongista. Onkohan tilastoja bensalla sattuneista onnettomuuksista?


      • Varastossa

        Itselläni on Vire 7 E vm - 85. Jyskässähän se on valmistettu. Vei polttoainetta max. 2l/h. Dynastartti on kai juuri tuota luokkaa tehoiltaan. Etuna koneessa on pienet ulkomitata ja paino dynastartin kanssa 65kg. Muutapa siitä ei sitten tarvi sanoakaan, toimii oikein asennettuna ja käytettyn eli huollettuna. Hiljainen, sillä ilman äänieristystäkin varsin pienimeluine, eikä täristele, kuten 1 pyttyiset dieselit.


      • kuukeli
        Varastossa kirjoitti:

        Itselläni on Vire 7 E vm - 85. Jyskässähän se on valmistettu. Vei polttoainetta max. 2l/h. Dynastartti on kai juuri tuota luokkaa tehoiltaan. Etuna koneessa on pienet ulkomitata ja paino dynastartin kanssa 65kg. Muutapa siitä ei sitten tarvi sanoakaan, toimii oikein asennettuna ja käytettyn eli huollettuna. Hiljainen, sillä ilman äänieristystäkin varsin pienimeluine, eikä täristele, kuten 1 pyttyiset dieselit.

        Löytyi tällainen juttu Vireestä:
        http://groups.google.com/[email protected]&rnum=1&prev=/groups?hl=fi&lr=&q=bensamoottori purjevene&btnG=Hae


    • Epävire?

      Joudut sitten kai tankkaaman toiseen tankkiin erikseen dieseliä/poltto-öljyä lämmityslaitetta varten vai onko sulla bensalämppäri? Nykyisessä fiskarissa on Yanmar-diesel ja kulutus litran pintaan tunnissa niin bensan hinta, kulutus, 2-tahtiöljy huomioiden Vireellä ajaminen olisi kai 5-7 kertaa kalliimpaa.

      • voimaa

        kyllä vire on niin simppeli ja varma kone,noin 1-2litraa tunnissa kulutus.aika monta kesää saat ajella että hintaeron saat yanmariin kiinni,eikä auta että dieselin verotus vene käytössä muuttuukin..


    • Jebe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe