skytech virus

voivirus

Koneessani on defender. Tänä aamuna siihen oli jostain ilmaantunut tuo skytech. Miten saan pois? Englanninkieliset ohjeet olisi, mutta ei oikein aukene minulle.

14

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivirus

ajoin läpi ilmaisella F-securella, ei löytänyt haittaohjelmia. Siellä se vaan pysyy, aukaisee selaimen aina johonkin Mystart... Siellä lukee jotain Fast URL:n yläpuolella.

• wqwdqwdqw

Asenna Malwarebytes ja sillä poistat.

• omavikasi

Ei se ole mikään virus. Se on selainkaappari / mainostauhkaa, minkä olet _itse asentanut_ jonkin ilmaisohjelman mukana. Poisto tällä ohjelmalla:

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Sitten jatkossa katsot tarkemmin, mitä asennat ja mistä lataat ne asennustiedostot. Moni ohjelma on ilmainen sillä verukkeella, että ne saavat tuloja iskemällä tuollaisia lisukkeita sinne mukaan, yleensä ihmiset eivät yhtään katso mitä tekevät asentaessaan vaan klikuttelevat sokkona nextiä ja sitten ihmettelevät, että miten tässä näin kävi.

• voivirus

En ole tietoisesti mitään asentanut. Mutta jokin ohjelma meinasi vahingossa tulla, en asentanut vaan taidi kuitenkin asentua

• voivirus kirjoitti:

En ole tietoisesti mitään asentanut. Mutta jokin ohjelma meinasi vahingossa tulla, en asentanut vaan taidi kuitenkin asentua

Ei noi itsestään tule koneelle.

• omavikasi
        voivirus kirjoitti:

"SkyTech adware primarily bundles with third-party freeware and shareware distributed by websites such as download.com and can also be found in advertisements, torrents, and other items on media related websites such as thepiratebay.se.

Users are sometimes given the opportunity to accept or decline an offer to install Skytech software and other items during the setup process of third-party software; However, the request to decline the offer is often ignored or presented in a very confusing manner."

...eli mitä todennäköisimmin ihan itse olet antanut sille luvan asentua, kun olet hyväksynyt jonkin muun ohjelman asentumisen. Et lukenut pikkupränttiä. Eli kuten jo sanottu: jatkossa katsot tarkemmin, mitä asennat ja mistä lataat ne asennustiedostot.

ÄLÄ asenna epäluotettavia ohjelmia ja asennuspaketit haetaan vain ja ainoastaan valmistajan omalta sivulta eikä mistään download.comista tai muusta vastaavasta. Heti kun ajattelet oikaista ja tehdä hommasta vähemmän työlästä, sinua kairataan kuivana kakkoseen.

• omavikasi kirjoitti:

"SkyTech adware primarily bundles with third-party freeware and shareware distributed by websites such as download.com and can also be found in advertisements, torrents, and other items on media related websites such as thepiratebay.se.

Users are sometimes given the opportunity to accept or decline an offer to install Skytech software and other items during the setup process of third-party software; However, the request to decline the offer is often ignored or presented in a very confusing manner."

...eli mitä todennäköisimmin ihan itse olet antanut sille luvan asentua, kun olet hyväksynyt jonkin muun ohjelman asentumisen. Et lukenut pikkupränttiä. Eli kuten jo sanottu: jatkossa katsot tarkemmin, mitä asennat ja mistä lataat ne asennustiedostot.

ÄLÄ asenna epäluotettavia ohjelmia ja asennuspaketit haetaan vain ja ainoastaan valmistajan omalta sivulta eikä mistään download.comista tai muusta vastaavasta. Heti kun ajattelet oikaista ja tehdä hommasta vähemmän työlästä, sinua kairataan kuivana kakkoseen.

Paitsi jos latauspaikka on luotettava. Näitä on mm download.fi ja filehippo.com.

On paljon ohjelmia joiden mukana tulee tällaisia lisäohjelmia vaikka ne lataa valmistajien sivuilta. Paras neuvo lienee siis että katso mitä lataat ja asennat eli ei asenna pika asennuksella vaan mukautettu josta nämä voi usein poistaa.

• omavikasi
        kannyman kirjoitti:

Paitsi jos latauspaikka on luotettava. Näitä on mm download.fi ja filehippo.com.

On paljon ohjelmia joiden mukana tulee tällaisia lisäohjelmia vaikka ne lataa valmistajien sivuilta. Paras neuvo lienee siis että katso mitä lataat ja asennat eli ei asenna pika asennuksella vaan mukautettu josta nämä voi usein poistaa.

Filehipon kanssa on vähän niin ja näin.

http://www.davescomputertips.com/beware-filehippo-now-pushing-adware/

Ainakin toistaiseksi sieltä kai saa vielä ladata ilman mukaan pakotettua mainospaskaa, mutta tuo tulee hyvin varmasri muuttumaan jossain vaiheessa. Käyttäjien ohjaaminen filehippoon on karhunpalvelus, jossain vaiheessa sivuston käyttö voi helposti kostautua.

Joo, monessa ohjelmassa on kylkiäispaskaa mukana latasi ne mistä hyvänsä, mutta minulle se on syy hylätä kyseinen ohjelma ja olla kusemattakaan siihen suutaan. Minun silmissäni asia menee näin: jos tehdään ilmaisohjelma, niin sen pitää olla ilmainen. Ei maksua, ei kylkiäisiä, ei mainoksia, pelkkää puhdasta "hyväntekeväisyyttä". Kaikki ohjelman ylläpidosta ja jakelusta syntyvät kulut maksaa kehittäjä omasta pussistaan. Jos kehittäjän perse ei kestä maksaa, niin sitten pyydetään, josko käyttäjät olisivat valmiita tukemaan lahjoituksin. Jos käyttäjiltä ei tipu rahaa tai sitä saa liian vähän, niin sitten lätkäistään hintalappu softalle. Jos homma ei toimi, niin lappu luukulle. Jos kehittäjällä alkaa itää ajatus mainosten ja kylkiäisten liittämisestä softaan, niin minä haistatan kehittäjälle vitut ja potkaisen kulkusille. Monta kertaa.

• omavikasi kirjoitti:

Filehipon kanssa on vähän niin ja näin.

http://www.davescomputertips.com/beware-filehippo-now-pushing-adware/

Ainakin toistaiseksi sieltä kai saa vielä ladata ilman mukaan pakotettua mainospaskaa, mutta tuo tulee hyvin varmasri muuttumaan jossain vaiheessa. Käyttäjien ohjaaminen filehippoon on karhunpalvelus, jossain vaiheessa sivuston käyttö voi helposti kostautua.

Joo, monessa ohjelmassa on kylkiäispaskaa mukana latasi ne mistä hyvänsä, mutta minulle se on syy hylätä kyseinen ohjelma ja olla kusemattakaan siihen suutaan. Minun silmissäni asia menee näin: jos tehdään ilmaisohjelma, niin sen pitää olla ilmainen. Ei maksua, ei kylkiäisiä, ei mainoksia, pelkkää puhdasta "hyväntekeväisyyttä". Kaikki ohjelman ylläpidosta ja jakelusta syntyvät kulut maksaa kehittäjä omasta pussistaan. Jos kehittäjän perse ei kestä maksaa, niin sitten pyydetään, josko käyttäjät olisivat valmiita tukemaan lahjoituksin. Jos käyttäjiltä ei tipu rahaa tai sitä saa liian vähän, niin sitten lätkäistään hintalappu softalle. Jos homma ei toimi, niin lappu luukulle. Jos kehittäjällä alkaa itää ajatus mainosten ja kylkiäisten liittämisestä softaan, niin minä haistatan kehittäjälle vitut ja potkaisen kulkusille. Monta kertaa.

Valitettavasti monelle ilmaiselle ohjelmalle ei oikein löydy ilmaista korvaavaa vaihtoehtoa. Siksi on hankala vaihtaa toiseen jos ensimmäinen tarjoaa näitä.

• tapanörtti
        kannyman kirjoitti:

Ei noi itsestään tule koneelle.

Tulee ne, esim. Filezillan installeri asentaa paskaa koneeseen kielsit asentamasta tai et.

• tapanörtti kirjoitti:

Tulee ne, esim. Filezillan installeri asentaa paskaa koneeseen kielsit asentamasta tai et.

Ei tule silloinkaan itsestään vaan käyttäjän täytyy asentaa ne.

• 3Timo
        kannyman kirjoitti:

Ainoa luotettava latauspaikka on ninite!
        Mä en luota pätkääkään yhtään mihinkään muihin!
        (Kuin nyt ehkä sit alkuperäsen laitteenvalmistajan ajurisaitteihin? Ja niihinkin varauksella)

• näinmä
        3Timo kirjoitti:

Ainoa luotettava latauspaikka on ninite!
        Mä en luota pätkääkään yhtään mihinkään muihin!
        (Kuin nyt ehkä sit alkuperäsen laitteenvalmistajan ajurisaitteihin? Ja niihinkin varauksella)

Ninitestä tiedä, mutta alkaa tuntumaan että luotettavimpia latauspaikkoja nykyjään ovat jotkin waresivustot. Niissä käyttäjäkunta on hyvin valveutunutta ja hyvin nopeasti paljastavaa kaikki ongelmat lataat sitten mitä vain.
        Nsanea olen itse vuosikaudet käyttänyt ilman ainoatakaan haitta- tai mainosohjelmaa. Lukutaito toki auttaa ennen kuin suin päin mitään hakee.

• 3Timo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe