Miten voisi tehdä muistin joka toimii niin että yhdestä napista valon voi sytyttää ja toisesta sammuttaa ja ei haittaa jos laite nollautuu kun virta katkaistaan oikeastaan parempi niin. Ic piiriä tai micro controlleria ei saisi käyttää vaan jotain perus osia transistoreita resistoreita konkkia jne. Virta joku 3-12v
Muisti ilman ic piiriä
5
75
Vastaukset
- sähköputkimies
Googleta vaikka "pitopiiri" voisin ite mut nyt nukkuu. tarvit yhen no, ja yhen nc-koskettimen ja releen jossa kahet potentiaalivapaat no-koskettimet
Virran yksikkö on Ampeeri ja jänniteen Voltti. - Vanha_ukko
Pelkät kytkimet riittävät.
http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lvi/aihio4/taloverkko/valaisinryhma/porras_kytkenta.htm - MuistiIlmanICpiiriä
Nimimerkin Vanha_ukko ideaa en voi käyttää koska pitää olla paino ei lukkiutuvat napit ja toisesta päälle toisesta pois muttei toisin päin.
Nimimerkin sähköputkimies ideaa voisin käyttääkki mutta voisko tehä 12v tyristorilla toimivan 12v olisi paras jännite mieluummin ei pienempiä.
Ja joo sori tiedän kyllä että voltti on jännite ja amppeeri virta. Unohtu vaan.- nononono
Siinä se. http://aijaa.com/QNhM6O
Käy melkein mikä tahansa tyristori. Lisäksi noin 1 - 2kohmin 1/2 W vastus. ja 2 kpl sulkeutuvaa painonappia.
Käy muillekin jännitteille, kun tuon vastuksen mitoittaa siten, että liipaisuvirta on noin 5 - 10mA - yksjukkis
Ei tarvii olla pohjassa noi napit, kun on vaihto-eli porraskyttkin, logiigalla x-or kytkin. sitten on sykäysrele. Kuukkeloi sieltä niitä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m904487Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513230
- 432912
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232146
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171800Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725