koiran korvat

korvaaa

ihmettellen tässä kun yhden koirani korvissa on paljon likaa, mustaa eritettä. Olisiko korvapunkki? Muilla koirilla kun ei koskaan tuollaista likaa ole ollut, on aina ollut vaaleampaa ruskeaa. Tämä on aivan mustaa/tumman ruskeaa ja sitä on paljon. Koira kyllä välillä raapii korvia, mutta ei jatkuvasti. Olen myös puhdistanut korvat viikon aikana kaksi kertaa ja eritettä vaan tulee. Muilla koirilla ei ole tosin eritettä korvissa, eivätkä raavi. Korvapunkista kun ei ole kokemusta niin osaisiko joku kertoa. Korvat ei kuitenkaan punoita.

Ruokana on raakaruoka, joka on ollut kasvattajallakin, vähän aikaa söi meillä kuivamuonaa ja silloin ilmeni kutinaa. Voisikohan tämä olla jonkin ruoka-aineen allergiasta johtuvaa?

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 196

      Voi olla korvapunkki. Silloin tulee korviin töhnää. Monelle koiralle nauta aiheuttaa oireita joten sen voisi kokeeksi jättää pois ruokavaliosta, jos punkkilääke ei auta.

    • KoiralleParasta

      Epäilen Hiivaa. Kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä!
      Itsellä allergisoiva koira ja välillä korvat juuri tuollaisessa kunnossa ja kupsuttelee aika ajoin.

      Jos hiivaa, saa siihen lääkekuurin!

    • Santtuska

      Meillä ollut joskus samanlaista...Meni ohi Otita Para Vet lääkkeellä (saa apteekista ilman reseptiä) eli olivat korvapunkkeja.

    • korvaaa

      :) kiitos vastauksista. Sitä vain mietin, että kannattaako korvapunkki lääkettä antaa ilman eläinlääkärin diagnoosia vai onko siittä haittaa? Ja tietysti muutkin koirat täytyy hoitaa, tosin niillä ei ole minkäänlaisia oireita.

      Koira ei tosiaan paljon raavi korvia, mutta ensi viikolla nyt ainakin soitan eläinlääkärille ja kysyn mielipidettä asiasta.

    • Hiivako

      KoiralleParasta sen tuossa totesikin. Todennäköisesti hiivaa. Siihen tarvitaan repseptilääke puhdistuksen rinnalle.

      Hiiva tönhä on mustanpuhuvaa ja korvat yleensä myös haisevat, jos haistat niitä. Kannattaa tsekata ruokavalio, monesti viljaton voi olla jatkossa hyvä, mutta on tietysti yksilöllistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe