peltikaton uusiminen

erja235

Pitäisi uusia peltikatto ,vuosi sitten hohtavasipa tein 16 tuhat,halvin 100neliötä olisi,tuleeko halvemmaksi jos sais työmiehiä ja tilaus pellit.

21

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jobalou

      Ota tarjouksia muutamalta firmalta. Katot kannattaa teettää kattofirmoilla, takuu ja muut asiat hoituu aika paljon paremmin ja tulee kokonaisuudessaan halvemmaksi. Tuon kokoinen katto ilman että tarvii oikoa kuulostaa 16k hiukan liian kalliilta. Tuossa yksi suomalainen yritys joka kannattaa selvittää, teki tutuille ja palaute oli tosi hyvää. Eli Kattoykköset Oy keski-suomesta tekee ainakin ympäri Suomea. Muita isompia lienee Kymppi-katot, Ruukki, kyllähän noita löytyy.
      Ja lähes joka paikkakunnalta löytyy ainakin yksi peltiseppä joka noita kattoja ammatikseen vääntää.
      Virolaisia työntekijöitä käyttää ainakin Ruukki ja eräs firma joka mainostaa että paikalliset pojat hoitaa asennuksen. Toimii myös pohjois-suomessa ja virolaiset hommissa että silleen.
      Ja tarjoukset kannattaa lukea kunnolla useimmista puuttuu hinnoittelusta kaikki rakennetyöt eli saat halvan tarjouksen ja lisätöistä tulle 5tuhatta lisää.

      • OTAyhteyttäMinuun

        ei se katon oikominen sitä hintaa juurikaan nosta. Ite ku teen kattoja niin pahin katto on ollu noin 50cm montulla ja sen oikominen ei vie kamalasti aikaa. Purimmen vanhan tiilikatteen, ruoteet/tuuletusrimat pois, oikasimme katon tuolien kohdalta, ruoteet paikalle, uudet kukkopuut ruoteiden alle, mittasimme katon suorakaiteen muotoiseksi, katkoimme ruoteet ja asensimme pellit, otsa- ja räystäslaudat paikalle, maali lautoihin, harja- ja räystäspellit paikalle, romut kaatopaikalle, lasku asiakkaalle. Se on maks. viikon homma


    • jotain_rotia

      Törkeä hinta. Tarvikkeet alle 4000 €. Jos et tee itse niin teetä, säästät rahaaaa.

    • Sikahintainen

      Tuo 16000€ on ihan sikahinta tuollaisesta postimerkin kokoisesta katosta, ei ole kummoinen juttu ruuvata pellit itse kiinni, ellet jollain teetä erikseen. Siis osatat itse tarvikkeet ja teet/teetät itse. Nämä pakettijutut on lähes aina tälläistä ylihinnoittelua ja tarkoitettu lähinnä täysin laskutaidottomille taikka mummoille, jotka elävät vielä niissä markoissaan.

    • Nuohooja

      Mikset tee tiilikattoa, saat monta tonnia halvemmalla.

    • pulaaika2015

      Suosittelen myöskin paikallista, ei tarvitse olla peltiseppä pikkurakennusliikkeethän katonteot hoitaa.

    • laatuhöynäytys

      Jep tossa ketjussa on järkeviä ohjeita, mutta tässä muutama totuuden mukainen hinta ja sitten ostaja voi itse miettiä mitä tekee (hinnat veroineen)
      kattopelti 10-13 € / m2 ,listat ruuvit tiivisteet aluskate, jonkin verran puutavaraa (150 m2 katto ) 500-750 € on noin 2500-2700 € koko katto tarvikkeineen
      Kun asennettuna pyydetään keskimäärin 14 -18.000 € voi jokainen laskea että kun peltisepän/kirvesmiehen palkka suomessa n. 20 € / tunti jää asennusliikkeelle 5-7000 € joka katosta " putsia" mutta tähän on tultu kun kukaan ei viitsi enää könytä katolle itse tai saa kavereita jelppaamaan. Tinki varaa on todella rutkasti joten älä hyväksy mitä pyydetään vaan tee kaupaa kuin Basaarissa Turkissa/Thaimaassa koska hinnatkin on laskettu samalla mallilla. Rohkeasti tinkimään ja pyydä erittelly mistä hinta koostuu jos ei alennuksia ala ropisemaan, Vanhan katon purku ja pois vienti toki lisää jonkun verran mutta ei 500-1000 € enempää.

    • Sunsepät

      Kysäise meiltä tarjous.
      www.sunsepat.fi

    • Konesaumakatonomistaja

      Sunsepät teki meille pienen korjauksen kattoon. Loistavaa palvelua, kuvat työvaiheista tuli päivän päätteeksi mitä tehneet. Toimitus nopea ja hyvät tyypit.
      Suosittelen.

    • ttttttttt

      Peltisepänliike tai pieni rakennusfirma tekee sulle kattoremontin puolet halvemmalla kuin ns."kattofirmat".

      • höpölöpöhöpö

        Ei pidä edes paikkaansa.


    • kusettajatkuriin

      Kokeile www.urakkamaailma.fi toimii helevetin hyvin

    • kakkoskutonen

      Ota yksi tai kaksi hyvää paikallista kirvesmiestä töihin. Hommaa tarvikkeet ja ole itse mukana apumiehenä jos ei kokemusta ole tämmöisistä hommista. Pääset takuu varmasti palkoille ja tiedät mitä saat.

    • PaavoM

      Olen tässä jo pitempään suunnitellut kattoremonttia, mutta näyttää inflaatio olevan tällä alalla todella kova. Tässä muutamia hintoja tiilikuvioisesta ja konesauma katosta.

      Tarjous 1 15760,- 24.9.2012
      Tarjous 2 16000,- 5.11.2013
      Tarjous 3 22816,- 25.3.2015

      Konesaumakatto 1 22000,- 5.3.2014
      Konesaumakatto 2 28462,- 9.4.2015

      Konesaumakattotarjoukset ovat samasta firmasta, mutta eri myyjältä.

    • Pekka_P_

      moro PaavoM

      Jos ilmoitat hintoja niin ei tullut mieleen että ilmoittaisit myön katon neliöt. Ai mitä väliä?

    • PaavM

      Tuo tekstini koski hintojen nousua, ei neliöhintoja.

      Tässä tapauksessa neliöt eivät kerro mitään, koska katto ei ole suorakulmainen, Se on lähinnä ristin mallinen harjakatto, jossa 4 jiiriä. Neliöitä on 165 mutta tiilikaista tarvitaan ennen leikkausta 196 m2 ja työtä paljon enemmän kuin normikatossa.

      • Laitatko tietoja osoitteseen [email protected], pystymme tekemään järkevän tarjouksen yhteistyökumppanien kanssa, joko lukkosaumakatteella tai sitten konesaumakatteella halunne mukaan.


    • pelliseppä

      Älä vaan laita lukkosaumaa jos on jiirejä, kaaveleita, rintataitteita tai läpivientejä

      • VeinLäpi

        Ai jos on läpivientejä??? Näytä mulle katto jossa ei ole läpivientejä. No on meilläkin mökillä pskahuusin katto ilman läpivientejä mutta jos nyt puhutaan kuitenkin omakotitalojen katoista.


    • pelliseppä

      Älä vaan laita lukkosaumaa muualle kun huussin katolle.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe