Miten inssit hoitaa harjoittelun?

valitsenimimerkkij

Miten käy niille jotka ei saakaan harjoittelupaikkaa?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234asd

      no sitten ne ei harjottele ja et saa pakollisia opintopisteitä. harjotteluita voi hoitaa jälkikäteenkin vaikka toisena kesänä. ei sua kukaan harjottelemaan pakota, kuten ei kouluukaan. joten teet miten teet ei sun perään huudella. opolta saa sitten neuvoa jos työpaikoista

    • Tärkeäjuttu

      Siis mitä? Kirjoittiko ton ekan vastauksen joku vanha opistoinssi, joka luulee että tekniikan alan harjoittelut tehdään edelleen etukäteen?

      Meillä ainakin on harjoittelu 3. vuoden keväällä. Jos saa hyvn paikan, niin monet jatkaa sitten harjoittelupaikassa kesätöihin ja tekee inssityönkin siihen samaan paikkaan.

      Yritykset ilmoittelee aika hyvin paikkoja koululle. Voi vastailla ilmoituksiin ja jos tunuu ettei ole sopivaa tarjolla niin voi kysellä itsekin suoraan yrityksistä. Koulun projekteihinkin on tehty harjoitteluja. Kaikki tekee harjoittelun. Muuten ei valmistu.

    • amk-inssiopiskelija

      Meidän ammattikorkeakoulussa noin 65 prosenttia insinööriluokista jää ilman harjoittelupaikkaa. Puhumattakaan siitä että siitä saa palkkaa. Saa nähdä miten tässä käy, sillä itse vaadin aina palkkaa tehdystä työstä. Lisäksi minulle kuuluu harjoittelusuhdeasunto jos harjoittelumatkaa on yli 15 kilometriä.

      • Liikaainsinöörejä

        Jos ei löydy harjoittelupaikkaa, tuskin löytyy sitten työpaikkaakaan. Miksi edes opiskella? Ja miksi edes järjestää koulutusta sellaiselle alalle, jossa ei tarvita uusia osaajia? Ei muuta kuin vähentäkää koulutuspaikkoja sieltä periferiasta 65% niin että kaikillle on tilausta työelämässä.


    • 10plus7

      Taidan nyt pudota trolliin mutta mikähän ala on kyseessa ja mikä koulu?
      Itse opiskelen niin periferiassa kun vain voi olla, rakennusalalla jossa tällä hetkellä todella huonot suhdanteet ja meillä lähes kaikille palkalliset harjoittelupaikat. Harjoittelusuhdeasuntoja ei kyllä ole näkynyt :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe