Mulla oli toissapäivänä syntymäpäivät ja tyypilliseen tapaan sain lähisukulaisiltani lahjaksi pieniä rahasummia, näitä olin toivonutkin. Olin ihmeissäni kun äitini ei antanut minulle mitään lahjaa ja syntymäpäivän päätteeksi äiti vain sanoi, että hänen lahjansa minulle on se, että saan velkani anteeksi äidille (olin lainannut äidiltäni 50,-) jos käytän sukulaisiltani saamani syntymäpäivä rahaa omien koulukirjojen ostamiseen. Minusta tuntui tosi veemäiselle, en oikein ymmärrä äitiäni. Toimiko äiti oikein, minusta ei? Asun äidillä ja isällä vuoroviikoin, isäni oli tosi vihainen kun kuuli äidin lahjasta.
Äiti aivan kummallinen
7
294
Vastaukset
en mäkää tajua sun äitiäs, mutta sitte aloin funtsimaan että onko tässä jotai muutakin taustalla kuin äidiltä lainaama 50€ ?
yleensä on jokin syy on se sitte hyvä tai huono...- Mielikkinen
Outo äiti, jos tuo oli tosi juttu!
Yleensä äitit ja isät ajattelevat lastensa parasta ja vaikka ei olisi paljon rahaa, ainakin jonkun pienen lahjan antaisi.
Paljonko täytit? Onneksi isäsi tuntuu järkevältä, voisitko olla hänen luonaan enemmän kuin äitisi? Siis jos se järjestely käy isällesi. - dhgtf
Ehkä äidillä riittää juuri ja juuri rahat ruokaan, eikä lahjaa vaan ole mahdollista ostaa. Taidat olla muutenkin jo sen ikäinen, ettei lahja ole kovin olennainen osa synttäreitä.
Ei kuulosta mitenkään väärältä. - Nuori_aikuinen
Mun mielestä ihan ok lahja, olethan äidillesi velkaa ja siinä se sitten kuitataan. Saithan muualta rahaa jo, ole kiitollinen siitä. Ja viisaasti teet, jos teet niin kuin äitisi sanoo eli käytät lahjarahaa koulukirjoihin. Samalla äitilläsi on todennäköisesti ajatuksena se, että sinä oppisit ymmärtämään rahan arvon.
- ansulioi
Juuri niin, olen samaa mieltä. Olisiko se ollut muka parempi jos Äitisi olisi antanut lahjaksi 50€ ja laina olisi jäänyt voimaan. Luulen että Äitisi tarkoituksena oli että oppisit kunnioittamaan rahaa.
- sister17
Suosittelisin puhumaan asiasta äitisi kanssa, eikä täällä. Vain hän voi kertoa sinulle, oliko äitisi käytöksen takana järki vai ei. Rauhallinen kommunikointi ratkaisee monta ongelmaa.
Silti kerron nyt tässä oman mielipiteeni asiasta: Eikö olisikin ollut vittumaista, jos äitisi olisikin pyytänyt sinua maksamaan saman tien velkasi lahjarahoillasi ja sitten sanonut antavansa lahjaksi pari koulukirjaa? Sellaisessa tilanteessa minä ainakin olisin vetänyt flipat. Joten ole tyytyväinen, sinulla vaikuttaa olevan aivollinen äiti. - ööööy
mää on ruotsissa ja mää san van 800kr eli se on suomen rahaa oin 80 euroo ja mun pitää maksaa mu busi maksut noin kymenen eurooa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674