ABS/luistonesto tipahtaa päältä

Jussi

Oma Zafira -00 1.8 Elegance:ssa tipahtaa ajoittain ABS/luistonesto päältä (eli ko. valo syttyy konsoliin). Tämä vaivaa erityisesti loppukesästä/syksyllä, kun ei ABSää ole tarvinut moneen kuukauteen. Talven tullen vika näyttää poistuvan, kun liukkaus pitää ABSn vetreänä.

Mahtaako olla yleinen vika?

12

4327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kko

"Mahtaako olla yleinen vika?"

EI

• arvaaja

jonkun pyörän ABS-tunnistin olla viallinen. Mulla dieselissä, jossa ei luistonestoa, ABS valo välillä vaivasi ja etupörän tunnistimen vaihdon jälkeen ei enää valo ole vaivannut.

• Jussi

Oliko tuo tunnistimen vaihto kallis operaatio?

• arvaaja
        Jussi kirjoitti:

Oliko tuo tunnistimen vaihto kallis operaatio?

vähän yli 700€ töineen

• vika
        arvaaja kirjoitti:

vähän yli 700€ töineen

Mulla oli edellisessä Omegassa samaa vikaa. Meni takuuseen vaihtoon vas. etupyörän anturi, ja kaikki oli OK vähän aikaa. Sitten vika uusiutui ja taas vaihtoon takuuseen. ja vielä kolmannenkin kerran...tämän jälkeen totesivat, että vika olikin jossakin jarrujen (?) tietokoneboksissa tms.

• Jeppeliini
        arvaaja kirjoitti:

vähän yli 700€ töineen

Mistä hitosta muka oot noin hinnakkaan anturin pöllässy? Mun Gastraan makso 200€ töineen. (samanlainen ku zafirassa) ja ihan omaa tyhmyyttäni sain sen vaihdattaa kun menin sitä sörkkimään jarrupalojen vaihdon yhteydessä....

• pöllö

mitä häh!
        mullakin se valo vilkahtaa kun joku pyöristä on liukkaammalla ja meinaa sutasta??
        mut mun mielestä se silloin toimii kun se vilkahtaa??
        Ei ymmarrra!
        Voisitteko selittää,että pöllökin ymmartäisi!
        KIITOS!

• Dtisti
        Jeppeliini kirjoitti:

Mistä hitosta muka oot noin hinnakkaan anturin pöllässy? Mun Gastraan makso 200€ töineen. (samanlainen ku zafirassa) ja ihan omaa tyhmyyttäni sain sen vaihdattaa kun menin sitä sörkkimään jarrupalojen vaihdon yhteydessä....

ilmoittivat minulle hinnaksi n.280€ työt / pyörä.

• Jussi
        pöllö kirjoitti:

mitä häh!
        mullakin se valo vilkahtaa kun joku pyöristä on liukkaammalla ja meinaa sutasta??
        mut mun mielestä se silloin toimii kun se vilkahtaa??
        Ei ymmarrra!
        Voisitteko selittää,että pöllökin ymmartäisi!
        KIITOS!

Joo, valo vilkkuu kun luistonesto on aktiivinen (pyörät sutii).

Kun valo palaa koko ajan, luistonesto ei oo päällä. 2000 mallissa on vielä erillinen nappi, jolla tuon luistonesto/ABSn voi poistaa päältä ja esim. silloin valo palaa jatkuvasti.

• Pöllö
        Jussi kirjoitti:

Joo, valo vilkkuu kun luistonesto on aktiivinen (pyörät sutii).

Kun valo palaa koko ajan, luistonesto ei oo päällä. 2000 mallissa on vielä erillinen nappi, jolla tuon luistonesto/ABSn voi poistaa päältä ja esim. silloin valo palaa jatkuvasti.

No mä ihmettelinkin et mikä vittu se nappi on(lol) kun se piti aina laittaa päälle silloin kun kelit oli huonoimmillaan ja tarvittiin lisäturvallisuutta!

• releessä..

Todennäköisesti abs:lle on oma rele. Voi olla, että siinä on kosketushäiriö.. Kannattaa heilutella sitä, ja katsoa, sammuuko abs-valo sitten.. Jos sammuu, niin ei kun relepitimiä "jännittämään"..

• Jussi

Vantaan Opel-huollossa kysyin viasta, ja syynä ilmeisesti on vasemman etupyörän navan anturi. Nimenomaan vasemman pyörän, koska näkyy välillä nopeusmittarin viisarin heilumista ("pilkkimistä"), vaikka auto on paikallaan.

Opel-huollossa karkea korjausarvio oli 500e. Onneksi ei pahasti vaivaa, joten ei tarvi vielä korjata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      156
      6349
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1806
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1464
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      47
      1051
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      919
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe