reenipistooli.22

raptor70

onkos noissa ollut mitään sen suurenpia ongelmia,syöttöhäiriöitä tai kuinka ronkeleja patruunoille? jonkunmoista naks kakkosta hankkimassa ihan tarkkuusammunnan harjoitteluun, jo smitikka,rugeri tai browning olis hankintalistalla. kiitos

8

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

      Jos olet harrastanut pistoolilla ampumista laissa määritetyt pari vuotta, niin sinulla kyllä pitäisi olla jonkinlainen näkemys eri aseista.

      Millä perusteella haet lupaa?

      Tarkkuusammunnan harjoitteluun kannattaa hankkia oikea käytetty tarkkuuspistooli. Käytettyjä pistooleita kannattaa kysellä sieltä seurasta missä olet harjoitellut. Seuran kouluttajat tietävät yleensä mitä käytettyjä on kaupan.

      • raptor70

        Morjesta pöytään.kyllä olen harrastanut ammuntaa useempia vuosia.ja luvat kunnossa. Älä siis ota ressiä siitä.seurallamme ei ole .22 pistooleja...ja ps.minulla on kyllä näkemyksiä ja käyttökokemuksia hyvinkin erilaisista aseista niin kivääreistä kuin pistooleistakin..mutta eipä juuri tuosta em aseesta.eli jätä pätemiset sikseen.hyvää kevättä.se siitä


      • ammuskelija

        Jos sinulla on tuota kokemusta eri aseista, niin sinun pitäisi tietää, että samankin merkin sisällä toimintavarmuus vaihtelee eri mallien välillä. Jos et yksilöi mallia tarkemmin niin tuohon on hyvin vaikea vastata. Lisäksi yhtäkään mainitsemistasi valmistajista ei voi pitää varsinaisen tarkkuuspistoolin valmistajana.
        Jos haet pahvinpuhkojaa, niin rugerin mark sarjassa löytynee sopiva. Ne ovat erittäi kestäviä, joskin vähän tarpeettoman monimutkaisia rakenteeltaan. Ulkoasu ei ole kovin "taktinen", jos sitä haet.


      • tosiraptori
        raptor70 kirjoitti:

        Morjesta pöytään.kyllä olen harrastanut ammuntaa useempia vuosia.ja luvat kunnossa. Älä siis ota ressiä siitä.seurallamme ei ole .22 pistooleja...ja ps.minulla on kyllä näkemyksiä ja käyttökokemuksia hyvinkin erilaisista aseista niin kivääreistä kuin pistooleistakin..mutta eipä juuri tuosta em aseesta.eli jätä pätemiset sikseen.hyvää kevättä.se siitä

        Kyllä tuo kysymys oli ihan aiheellinen. Miten luulet saavasi luvan, jos seurassasi ei pysty käsiaseella harjoittelemaan?

        *******

        Hankkimislupa ampumaurheilussa ja -harrastuksessa käytettävää 6 §:n 2 momentin 4–7 kohdassa tarkoitettua ampuma-asetta varten voidaan antaa luonnolliselle henkilölle vain, jos tämä esittää yhdistyslain (503/1989) 4 §:ssä tarkoitetun luvan saaneen yhdistyksen ampuma-asekouluttajan antaman todistuksen harrastuksestaan, jonka on oltava jatkunut aktiivisesti vähintään kaksi vuotta.
        Ampumaharrastus käsiaseilla tulisi aloittaa ampumaseurojen ohjauksessa ampuma-aselain 88 §:ssätarkoitettuna valvottuna käyttönä.Käsiaseen hankkimisluvan voi saada vain, jos henkilö on osoittanut aktiivisen, käsiaseella tapahtuvan ammuntaharrastuksen olemassaolon luvan hakemista edeltäneiltä vähintään kahdelta vuodelta


    • Hei
      Yleensä 22 pistoolit toimivat hyvin käytettäessä aseelle sopivaa patruunaa.
      1) Ruger Mark II on ihan hyvä aloituspistooli. Sillä voi harjoitella 25 mm pistoolitauluun sinällään ja siihen on helppo lisätä punapistetähtäin, äänenvaimennin ja olkatuki toiminta-ammuntaan.
      2) Esim IJ35(ven) tai DES69 (ransk) ovat hyviä ja suht edullisia kilpapistooleja pelkkään kilpailuammun harjoitteluun. (tähän löytyy muitakin edullisia malleja)

    • raptor70

      kiitos pentta. kuten jo aikaisemmin ilmoitin lupa-asia on hoidossa. ja älkää olko huolissanne edelleenkään harrastuksestani, 9mm pistoolilla harjoitellut enemmänkin toiminnallista ammuntaa.mm SRA .22 juurikaan en ole ampunut,jonka takia nyt sellaista olen hankkimassa.olin listannut tuohon ensimmäiseen viestiini minkätyylistä asetta olen ostamassa. ps. kyllä tuolla S&W 422 on pärjätty sarjakilpailuissakin ihan hyvin,mitä noita tuloksia olen katsellut ja ollut itsekin paikalla . missään kohdassa en ole sanonut että seurassamme ei voi harjoitella käsiaseilla..vai olenko ? sanoin että seurallamme ei ole .22 pistooleja,muiden kaliberien aseita kyllä löytyy.tämä lupa-asia nyt meni taas ihan ohi topicin.tiedän kyllä *pykälät* ja momentit.kyse oli ainoastaan nyt aseista ja toimivuudesta.jotenka sitä asiaa en nyt lähde tässä sen enempää ruotimaan,jonkinlainen status tässä nyt on saavutettu 15 vuoden aikana...keskustelu päättyköön kohdaltani tähän,hyviä osumia pentta46 ja hyvää kesän odotusta

      • ammuskelija

        Siis oletko hankkimassa pienoispistoolia tarkkuusammuntaan vai sra touhuun?

        ps. Kannattaisi kertoa tarpeestaan ja käytöstä vähän enemmän, jotta jotain järkevää osaisi kommentoida.


    • jaaampunu

      Jos 15 vuotta harrastanut pistooliammuntaa etkä tiedä 22 pistooleista mitään olet TYHMÄ.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe