reenipistooli.22

raptor70

onkos noissa ollut mitään sen suurenpia ongelmia,syöttöhäiriöitä tai kuinka ronkeleja patruunoille? jonkunmoista naks kakkosta hankkimassa ihan tarkkuusammunnan harjoitteluun, jo smitikka,rugeri tai browning olis hankintalistalla. kiitos

8

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

      Jos olet harrastanut pistoolilla ampumista laissa määritetyt pari vuotta, niin sinulla kyllä pitäisi olla jonkinlainen näkemys eri aseista.

      Millä perusteella haet lupaa?

      Tarkkuusammunnan harjoitteluun kannattaa hankkia oikea käytetty tarkkuuspistooli. Käytettyjä pistooleita kannattaa kysellä sieltä seurasta missä olet harjoitellut. Seuran kouluttajat tietävät yleensä mitä käytettyjä on kaupan.

      • raptor70

        Morjesta pöytään.kyllä olen harrastanut ammuntaa useempia vuosia.ja luvat kunnossa. Älä siis ota ressiä siitä.seurallamme ei ole .22 pistooleja...ja ps.minulla on kyllä näkemyksiä ja käyttökokemuksia hyvinkin erilaisista aseista niin kivääreistä kuin pistooleistakin..mutta eipä juuri tuosta em aseesta.eli jätä pätemiset sikseen.hyvää kevättä.se siitä


      • ammuskelija

        Jos sinulla on tuota kokemusta eri aseista, niin sinun pitäisi tietää, että samankin merkin sisällä toimintavarmuus vaihtelee eri mallien välillä. Jos et yksilöi mallia tarkemmin niin tuohon on hyvin vaikea vastata. Lisäksi yhtäkään mainitsemistasi valmistajista ei voi pitää varsinaisen tarkkuuspistoolin valmistajana.
        Jos haet pahvinpuhkojaa, niin rugerin mark sarjassa löytynee sopiva. Ne ovat erittäi kestäviä, joskin vähän tarpeettoman monimutkaisia rakenteeltaan. Ulkoasu ei ole kovin "taktinen", jos sitä haet.


      • tosiraptori
        raptor70 kirjoitti:

        Morjesta pöytään.kyllä olen harrastanut ammuntaa useempia vuosia.ja luvat kunnossa. Älä siis ota ressiä siitä.seurallamme ei ole .22 pistooleja...ja ps.minulla on kyllä näkemyksiä ja käyttökokemuksia hyvinkin erilaisista aseista niin kivääreistä kuin pistooleistakin..mutta eipä juuri tuosta em aseesta.eli jätä pätemiset sikseen.hyvää kevättä.se siitä

        Kyllä tuo kysymys oli ihan aiheellinen. Miten luulet saavasi luvan, jos seurassasi ei pysty käsiaseella harjoittelemaan?

        *******

        Hankkimislupa ampumaurheilussa ja -harrastuksessa käytettävää 6 §:n 2 momentin 4–7 kohdassa tarkoitettua ampuma-asetta varten voidaan antaa luonnolliselle henkilölle vain, jos tämä esittää yhdistyslain (503/1989) 4 §:ssä tarkoitetun luvan saaneen yhdistyksen ampuma-asekouluttajan antaman todistuksen harrastuksestaan, jonka on oltava jatkunut aktiivisesti vähintään kaksi vuotta.
        Ampumaharrastus käsiaseilla tulisi aloittaa ampumaseurojen ohjauksessa ampuma-aselain 88 §:ssätarkoitettuna valvottuna käyttönä.Käsiaseen hankkimisluvan voi saada vain, jos henkilö on osoittanut aktiivisen, käsiaseella tapahtuvan ammuntaharrastuksen olemassaolon luvan hakemista edeltäneiltä vähintään kahdelta vuodelta


    • Hei
      Yleensä 22 pistoolit toimivat hyvin käytettäessä aseelle sopivaa patruunaa.
      1) Ruger Mark II on ihan hyvä aloituspistooli. Sillä voi harjoitella 25 mm pistoolitauluun sinällään ja siihen on helppo lisätä punapistetähtäin, äänenvaimennin ja olkatuki toiminta-ammuntaan.
      2) Esim IJ35(ven) tai DES69 (ransk) ovat hyviä ja suht edullisia kilpapistooleja pelkkään kilpailuammun harjoitteluun. (tähän löytyy muitakin edullisia malleja)

    • raptor70

      kiitos pentta. kuten jo aikaisemmin ilmoitin lupa-asia on hoidossa. ja älkää olko huolissanne edelleenkään harrastuksestani, 9mm pistoolilla harjoitellut enemmänkin toiminnallista ammuntaa.mm SRA .22 juurikaan en ole ampunut,jonka takia nyt sellaista olen hankkimassa.olin listannut tuohon ensimmäiseen viestiini minkätyylistä asetta olen ostamassa. ps. kyllä tuolla S&W 422 on pärjätty sarjakilpailuissakin ihan hyvin,mitä noita tuloksia olen katsellut ja ollut itsekin paikalla . missään kohdassa en ole sanonut että seurassamme ei voi harjoitella käsiaseilla..vai olenko ? sanoin että seurallamme ei ole .22 pistooleja,muiden kaliberien aseita kyllä löytyy.tämä lupa-asia nyt meni taas ihan ohi topicin.tiedän kyllä *pykälät* ja momentit.kyse oli ainoastaan nyt aseista ja toimivuudesta.jotenka sitä asiaa en nyt lähde tässä sen enempää ruotimaan,jonkinlainen status tässä nyt on saavutettu 15 vuoden aikana...keskustelu päättyköön kohdaltani tähän,hyviä osumia pentta46 ja hyvää kesän odotusta

      • ammuskelija

        Siis oletko hankkimassa pienoispistoolia tarkkuusammuntaan vai sra touhuun?

        ps. Kannattaisi kertoa tarpeestaan ja käytöstä vähän enemmän, jotta jotain järkevää osaisi kommentoida.


    • jaaampunu

      Jos 15 vuotta harrastanut pistooliammuntaa etkä tiedä 22 pistooleista mitään olet TYHMÄ.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe