JVA:n asunnot

jvalle

Kertokaapa mistä JVA:n kohteesta kannattaisi hakea asuntoa.

57

6829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikakallista

      Ei mistään kun pistävät myyntiin kaikki tyhjillään olevat ainakin halmekadun kämpät kuulemma myydään ei kukaan maksa sellasia vuokria mitä jva pyytää

    • cccccccccc

      Ei mistään talot paskoja,kalliita eikä remonttia saa muuta kun jollain vitun pisteillä

    • kokeeksi

      Kehukaapa jotain JVA:n kohdetta :)

    • SiisMistäVaanko

      Vaikka mistä, jos todella asunnon tarpeessa olet. Asunnot eivät ole aina viimeistä huutoa eikä priimakunnossa, mutta ei sitä niiltä kyllä odotetakaan. Jos osaa sisustaa, kämpästä kuin kämpästä saa kodin. Asumispisteillä voi kohennella kämppää. Itse vaihdoin heti muutettuani keittiön vetimet, mistä se piristyi oitis. Saisin asumispisteillä laminaattilattiat koko asuntoon, mutta oikeastaan nämä muovimatot eivät kiusaa minua enää yhtään ja asunnon sijaintiin, hintaan ja talon väkeen olen hyvin tyytyväinen. Saa nähdä viitsinkö rempata lattioita.

      Ei voi sanoa, mistä kannattais hakea, koska et kertonut, mitä asunnolta odotat. Miltä alueelta sitä haet (itäinen, Kuokkala, läntinen, pohjoinen, Vaajakoski, Korpilahti). Saako se olla kerrostalossa vai haluatko rivariin, saako se olla syrjässä vai pitääkö sen olla keskeisellä paikalla, vai onko hinta ratkaiseva.



      JVA

      • sato

        Kiitokset asiallisesta vastauksesta.

        Mitä mieltä olet Pupuhuhdasta? Kovin on ristiriitaisia tietoja. Onko tosiaan niin, että vanha maine vaan elää edelleen...Edullisuus houkuttaa.
        Tuttavani asuu siellä. Olen käynyt kiertelemässä ja kurkistelemassa :) paikkoja, ihan viihtyisältä ja luonnonläheiseltä metsineen sun muineen vaikuttaa.
        Vieläkös Kuokkala on "maineessa"?
        Paikalla ei niin väliä .(Vaajakoski ja Korpilahti pooisluetaan)

        Kuppiloiden ja ostareisen läheisyydessähän on joka paikassa "ongelmat" .

        Minulla on pikkuinen koira, joka saattaa joskus ilmoittaa jos jotain oudompaa mekkalaa kuulee. Saisihan tuo muutenkin olla normaalia asumista muistuttava koti ja ympäristö (ymmärtänet mitä tarkoitan ) Koiraystävällistä taloa haen. No, sitähän ei voi etukäteen tietää..
        Asun nyt Helsingissä mutta Jyväskylässä asunut muutaman vuoden vuosituhannen vaihteessa. Keski-Suomalainen syntyjäni.

        Luxusta en ole hakemassa :) Olen remppa-ja sisustustaitoinen.Tykkäänkin värkkäillä kaikenlaista. (laminaattilattiaa en halua, liukas, kova, kilisee, kolisee, on kylmä jne. Vaihtaisin laminaatin muoviin:D)
        . Täytyy katsoa nuo "pisteet", mitä lienevätkin.

        "sosiaalinen erakko"


      • SiisMistäV

        En osaa kohteita neuvoa, JVA:lta löytyvät. Mutta alueista sen verran, että mieluummin muuttaisin Vaajakoskelle kuin Jyväskylän uudempiin lähliöihin (Keltinmäki, Pupari, Huhtasuo). Parin kilometrin lisämatka JKL keskustaan ei ole oikeastaan mitään. Bussilla 10-15 minuuttia riippuen meneekö Vaajakoskentietä vai suoraan moottoritietä. Omalla autolla hurahdun motaria. Vaajakoskella on ihan eri tavalla palveluja, jos kaipaa uimahallia, terveysasemaa ym. vieressä. Asuntokannassa on muitakin kuin kerrostaloja.

        JVA:lla kertyy pisteitä asutun ajan, vuokranmaksun täsmällisyyden ym. perusteella. Näillä voi sitten tehdä hankintoja sovituista paikoista tai remontoida asuntoa. Jotkut ovat kritisoineet pistejärjestelmää siitä, että asunnon perusvarustustakaan ei uusita, vanhat kodinkoneet saavat olla hamaan tappiin, ja jos uuden haluaa ennen kuin vanha sippaa, se on hankittava asumispisteillä. Minua ei niin haittaa, kunhan toimii, mutta on porukkaa, jotka ovat hyvin ekologisesti tiedostavia eivätkä pidä energiasyöpöistä koneista.

        Korpilahdelle en itsekään muuttaisi. Se ei ole Jyväskylää muuten kuin hallinnollisesti.


      • korjaan

        hurahdus motaria


      • Bää

        Tietääkö kukaan Mervi Brant din kännykkä numeroo.


      • Anonyymi
        SiisMistäV kirjoitti:

        En osaa kohteita neuvoa, JVA:lta löytyvät. Mutta alueista sen verran, että mieluummin muuttaisin Vaajakoskelle kuin Jyväskylän uudempiin lähliöihin (Keltinmäki, Pupari, Huhtasuo). Parin kilometrin lisämatka JKL keskustaan ei ole oikeastaan mitään. Bussilla 10-15 minuuttia riippuen meneekö Vaajakoskentietä vai suoraan moottoritietä. Omalla autolla hurahdun motaria. Vaajakoskella on ihan eri tavalla palveluja, jos kaipaa uimahallia, terveysasemaa ym. vieressä. Asuntokannassa on muitakin kuin kerrostaloja.

        JVA:lla kertyy pisteitä asutun ajan, vuokranmaksun täsmällisyyden ym. perusteella. Näillä voi sitten tehdä hankintoja sovituista paikoista tai remontoida asuntoa. Jotkut ovat kritisoineet pistejärjestelmää siitä, että asunnon perusvarustustakaan ei uusita, vanhat kodinkoneet saavat olla hamaan tappiin, ja jos uuden haluaa ennen kuin vanha sippaa, se on hankittava asumispisteillä. Minua ei niin haittaa, kunhan toimii, mutta on porukkaa, jotka ovat hyvin ekologisesti tiedostavia eivätkä pidä energiasyöpöistä koneista.

        Korpilahdelle en itsekään muuttaisi. Se ei ole Jyväskylää muuten kuin hallinnollisesti.

        Tietääkseni Puparissa ei ole JVA:n taloja. Ovat hyviä taloja asua ja löytyy ympäri Jyväskylää JVA:n taloja. Taloja on remontoitu ja osa vanhoista taloista myydään, jotta uusia voidaan rakentaa. Saa asukaspisteitä, kun hoitaa asiat ja on asukastoiminnassa mukana. Monet ei vaivaudu muuhun, kun valittamaan. Asunnot vuokrataan siinä kunnossa missä on. Kukaan ei pakota JVA:n taloihin muuttamaan, joten valittaminen taloista, naapureista, tai muusta on täällä turhaa.


    • V-koskelle
    • ettäsemmosta

      Pakolaisia tuntuvat työntävän jva:n kämppiin ja kyllä on menokin sen mukaista päivät maataan ja yöt huudetaan

      • erilainen_kokemus

        Pakolaisille pitää ystävällisesti tehdä säännöt selviksi. Suomalaiset juopot mekastavat yöllä enemmän, eikä mene sanakaan perille, koska alko tekee tehtävänsä. Jos asunnossa asuva juoppo olisikin ihmisiksi, "kaveripiiri" on usein sellainen, joka paskat välittää naapureista tai siitä saako asunnonhaltija häädön, kunhan viinaa piisaa tässä ja nyt!

        Monet talot kummasti rauhoittuvat, kun päihderemmin tilalle muuttaa ulkomaalaisia.


      • dfsd

        Naapureidenko kontolle se pakolaisten kotiuttaminen on jätetty??


      • Anonyymi

        Huutaa ja mekastaa nämä valkoihoisetkin yöt parvekeella grillaa ja savustaa vaikka ei ole lupaa . Että pitäis tämä oma kansa opettaa myös kunnon tavoille. Kyllä löytyy näitä kerrostalo kiusaajia omasta takaakin, joita talo säännöt ei kosketa mitenkään.


      • Anonyymi
        erilainen_kokemus kirjoitti:

        Pakolaisille pitää ystävällisesti tehdä säännöt selviksi. Suomalaiset juopot mekastavat yöllä enemmän, eikä mene sanakaan perille, koska alko tekee tehtävänsä. Jos asunnossa asuva juoppo olisikin ihmisiksi, "kaveripiiri" on usein sellainen, joka paskat välittää naapureista tai siitä saako asunnonhaltija häädön, kunhan viinaa piisaa tässä ja nyt!

        Monet talot kummasti rauhoittuvat, kun päihderemmin tilalle muuttaa ulkomaalaisia.

        Päihde remmi kiinni ja tiukalle.


    • suosittelenjoo

      Itse olen puparissa asunu muutaman vuoden ja hyvin olen viihtynyt kyllä saa rauhassa olla ainakin tässä talossa on hiljasta ku huopatossu tehtaassa ja naapurit on mukavia

      • pupupapupu

        Voitko kertoa osoitteen. Käsittääkseni riippuu talosta juuri tuo "rauhattomuus"


      • Murha_puukotus_raiskaus

        Karsikkotie 5 ni johan alkaa tapahtua...


      • Kypärämäestä luonto lähellä, hyvät lenkkipolut, jotka talvella muuttuu laduiksi. UImaranta lähellä ajateltu lapsiakin kun on suunniteltu miljöötä. Hyvä koulu lähellä. Asuin itse 8v keihäsmiehenkadulla.


      • Anonyymi

        Kerrotko mikä katu


    • mark001
      • digidigi

        Kiitos kovasti mutta minulla jo kaksi ennestään :D


    • Eipä_ole_nakynyt

      Hahahaha ei JVA:lta asuntoa saa vaikka on luottotiedot kunnossa ja asuntoa haettu 8-vuotta putkeen.... Aina vaan sanovat että kun sinulla on jo asunto, eivät asuntoa tarjoa. Pitäsi varmaan olla jotain suhteita että asunnon saisi.

      • Anonyymi

        pitää luoda suhteet erääseen asukassihteeriin siellä, kaverit pääsee valitsemaan ensimmäisenä asuntoja, nähty on!


    • Imekööt_kyrpää

      Hahahaha ei JVA:lta asuntoa saa vaikka on luottotiedot kunnossa ja asuntoa haettu 8-vuotta putkeen.... Aina vaan sanovat että kun sinulla on jo asunto, eivät asuntoa tarjoa. Niin joo ja asumisisännöitsijä on suojatyöllistetty paska joka ei tee mitään muuta kun lomailee jatkuvasti. Muutenkin JVA on touhu on varsin kummallista, Naapuri saa tehsä aivan mitä haluaa, voidakseen tehdä häiriöilmoituksen niin vaaditaan kahden samassa asunnossa asuvan allekirjoitus tai sitten kahden eri naapurin allekirjoitus. Edellä mainittu on mahdottomuus jos asut yksin rivitalossa ja talon päädyssä asuu möykkäävä yksinhuoltaja lutka kakaransa kanssa joka elää kuin siat pellossa... Niin joo JVA ei tiedä että Suomen perustuslaissa on sellainen kohta kuin KOTIRAUHA, joka kuuluu kaikille Suomen kansalaisille!

    • perustelevatkomuuten

      Onko tuo 8 vuotta putkeen odottaminen kovinkin yleistä Jyväskylässä???? Minkälainen asunto sinulla on, jos saan olla utelias.

    • Kaippa_asunnon_saa

      Kait jotkut suhteilla saavat asunnon nopeammin JVA:lta mutta odotusajat ovat pitkiä. Kauempaa keskustasta asunnon saa nopeammin, auttaa jos on asuntoa vailla, siis asunnoton tai jos on raskaana. Pitää olla ilmeisesti hyvät perustelut.

      • Jonoo

        Vai suhteilla. Ihanko tosissasi olet sitä mieltä että esim. häädetyt tai pakolaiset, joilla ei ole mitään suhteita keneenkään Suomessa, saavat suhteilla asuntoja. Hakijat pannaan jonoon asunnontarpeen mukaan, jonossa ei olla tulojärjestyksessä. Lisäksi kaikille ei mikä tahansa kelpaa, niin totta kai silloin voi joutua odottamaan vaikka hamaan hautaan asti. Mitä asuntoa sellainen tarvitsee, jolla on varaa vaatia parempaa kämppää paremmalta paikalta.


    • silirimpsis

      Niitäkin 3 kpl.

    • ex-kiululainen

      Nyt on Kiulussa peruskorjattu talo hakukohteena, haku päättyy 28,2,2015.
      Siistejä asuntoja tulee olee ja paikka rauhottui kun porukat saatiin pois peruskorjauksen vuoksi.
      Kesällä mahtava paikka. Kokemusta on.

    • BISnestäää

      Asuntojen vuokraustoiminta pitää lopettaa kokonaan . Ihminen joka ei osta asuntoa on epävarma maksaja & sijoitukselle . Tarpeetonta bisnestä .

    • kokopaska

      Muuta Tikkakoskelle. Siellähän on kokonainen kerrostalollinen paskoja ja kalliita asuntoja. Naapuritkin ovat kivoja kateellisia juoppoja , jotka räyhäävät pihalla koko kesän.

    • Domali

      Ei ainakaan kannata keljonkangaalta. Narkkarit pyörii ja hyöri. Varkauksiakin kuulma tapahtuu vähän väliä.

    • Lutakonväkeä

      Suosittelen ostamaan suosiolla asunnon ja paikaksi ehdotan Suomen kolmanneksi parhaaksi asuinalueeksi valittua Lutakkoa. Arvotaloja joidenka asuntojen hinnat vaan nousee koko ajan.

    • Anonyymi

      Olen pintakäsittelijä ja saman alan kavereita on paljon ja moni heistä sanonut että ne tehnyt pintaremontteja pelkästään homeisiin asuntoihin jvalla. Ainakin useita jvan homekämppiä on pistetty vuokralle nopeasti pienellä pintaremontilla. 100% varma asia kun olen yhden homekämpän pintakäsitellyt ja kun tiesin kyseessä olevan homeasunto nii kysyin että pintakäsittelylläkö nykyään homekämpät "korjataan" niin en saanut mitään vastausta. Tiedän myös täysin sen ettei homeasunnosta home lähde pelkällä pintakäsittelyllä. Valittakaa jvalle ja isännöitsijälle kun hänen pitäis saada homekämpät asumiskuntoon ja pintakäsittelyllä asunto ei ole vielä asuinkelpoinen. Jvalla isännöitsijänä ei ole enää Osmoa vaan joku täysin tunari jolle ihan sama asuuko vuokralainen homeasunnossa vai ei! Olen saanut 6homeasunnossa asuvaa ihmistä tekemään valituksen muualle kun jvan väelle. Jva tulee vielä kärähtämään muunmuassa valehtelija isännöitsijän kuuluis laittaa asunnot asumiskuntoon (se on vaan sen verran tyhmä huijari ettei sen aikana jva tule pääsemään takas jaloilleen) ja ne vähintään 50 homeasuntoa asumiskieltoon mielellään nopeasti. En ole itse jvan asukki enää mutta voisin pilata jvan maineen pahemminkin kun olen ottanut ja saanut homeasunnoista kuvia kun hometta näkyny vielä vähän lattialla tai seinässä taikka asunnossa haissut vielä oudolta. Sitten vaan maalia pintaan ja uutta vuokralaista valmiiks maalattuun homeasuntoon. Ihmisten hengellä leikkii jva.

      • Anonyymi

        No ei kyllä pidä paikkaansa. Olen itse ollut monessa JVA:n remontissa mukana ja kyllä se aina tehdään hyvin. Ei todellakaan mitään luksusta vaan kunto on etusijalla.


      • Anonyymi

        Julkaise ihmeessä todisteita laita esimerkiksi heidän facebook sivulle taikka jyväskylän facesivuille taikka keskisuomalaiselle juttu vinkki . Jvan toiminnassa on mätää, homeasiaan en osaa ottaa kantaa mutta en yhtään epäilisi. Laita ihmeessä asiaa eteenpäin, se ilahduttaisi ja auttaisi monia asukkaita! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä pidä paikkaansa. Olen itse ollut monessa JVA:n remontissa mukana ja kyllä se aina tehdään hyvin. Ei todellakaan mitään luksusta vaan kunto on etusijalla.

        Älä hyvä ihminen höpötä.


    • Anonyymi

      On pieni vaiva ja taloudellisestikin edullinen keino pyytää homekoira käymään aina ennen muuttoa. Koira kyllä haistaa peitetynkin homeen. Jos ei asunnon omistaja/isännöitsijä suostu koiran käyttöön, niin silloinhan on päivänselvää että huoneisto on viallinen.

    • Anonyymi

      Kaski-Suomen Homekoirapalvelu
      Yhteyshenkilö: Tmi Mari Laasanen / Mari Laasanen
      Puhelinnumero: 040-533 6540

      Kerrostalohuoneisto alk. 350€

      • Anonyymi

        Kuka nyt jva:n asuntoihin muuttaa??
        Itse asuin viis vuotta ja se riitti häiriköitä eikä isännöitsijää kiinnostanut vähäkään.
        En suosittele nykyään asun yksityisellä enkä ikinä vaihtas muutenkaan kaupungin vuokra taloihin.
        EI KIITOS!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt jva:n asuntoihin muuttaa??
        Itse asuin viis vuotta ja se riitti häiriköitä eikä isännöitsijää kiinnostanut vähäkään.
        En suosittele nykyään asun yksityisellä enkä ikinä vaihtas muutenkaan kaupungin vuokra taloihin.
        EI KIITOS!!!

        Asun Suuruspääntiellä, siisti uudehko talo, ei häiriköitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt jva:n asuntoihin muuttaa??
        Itse asuin viis vuotta ja se riitti häiriköitä eikä isännöitsijää kiinnostanut vähäkään.
        En suosittele nykyään asun yksityisellä enkä ikinä vaihtas muutenkaan kaupungin vuokra taloihin.
        EI KIITOS!!!

        10 vuotta JVAlla asunut ja maksanut vuokran kokonaan itse. Häiriköitä ei meidän talossa ole. Yksi yritti asua mutta sai häädön aika pian, ei olleet vanhemmat opettaneet, miten kerrostalossa asutaan tai ylipäätään kuinka huomipidaan toiset ihmiset


    • Anonyymi

      Eurooppalaiset asuntosijoittayhtiöt ovat kovasti kiinnostuneita kuntien omistamista vuokratalokokonaisuuksista. Ne ostavat yleensä koko asuntokannan kerralla ja tällöin vuokrat yleensä eivät laske. Tottakai kuntia houkuttelee kerralla saatava suuri rahamäärä, siinä ei paljon sosiaaliset perusteet paina.
      On toki sanottava noiden yhtiöiden eduksi se että ne myös yleensä pitävät omistuksensa vuokra-asuntoina koska muualla Euroopassa asunnon omistaminen on aika harvinaista.

    • Anonyymi

      Kyllähän se on, että kun huoneistoja, asuntoja on kaupan jotenkin vain se tieto kulkee ensin muille tahoille ja sitten vasta muut saavat mitä jää.

      • Anonyymi

        Tuolla tori.fissä on entisiä jva:n kämppiä vuokrattavana ja myytävänä vaikka kuinka..
        Kämpän saa vaik olis luottotiedot mennyt kunhan vuokransa maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla tori.fissä on entisiä jva:n kämppiä vuokrattavana ja myytävänä vaikka kuinka..
        Kämpän saa vaik olis luottotiedot mennyt kunhan vuokransa maksaa.

        Kelahan niiden vuokrat maksaa. Ongelmaväki kerätään yhteen.


      • Anonyymi

        Osui näköjään yhteen ongelmaan!


    • Anonyymi

      Ei sen parempi kuin yksityisten vuokraamat. Naapuriksi voi valikoitua kuka tahansa. Itsellä kävi huono tuuri, sanottiin taloyhtiötä rauhalliseksi, mut mun yläpuolelle muutti metelöitsijä muuten rauhalliseen taloyhtiöön.

      Eli taloyhtiö voi sinällänsä olla rauhallinen ja asua osakkeen omistajia jne mut naapuriksi voi kuitenkin valikoitua olla kuka tahansa, vaikka toisessa rapussa tai kerroksessa voi olla rauhallista niin itse voi joutua kuitenkin asumaan kerrokseen jossa naapuri meteliä

      Eli jva:n asunnot voi olla samanlaisia loukkoja kuin yksityisten, hyvällä alueella olevia asuntoja

      • Anonyymi

        Yksityisillä halvempia mutta Jyväskylässä suuri vaara että naapurina bilettävä opiskelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisillä halvempia mutta Jyväskylässä suuri vaara että naapurina bilettävä opiskelija.

        ...tai rapajuoppo kuuskymppinen ukko


    • joo ei kannata jva on paskat säännöt ei saa ees käyttää sähkögrilliä parvekkeella kun ei siitä tule mitää palohaittaa ja asukkaat pitää autoja vieras paikalla ja heti ku muuttaa ni heti viikon päästä on ovella joku sector alarm myyjä kusettamassa :D

      • Anonyymi

        Kannattaisin tuollaista sääntöä jos sellainen olisi.


    • Anonyymi

      Pulmusentie halssila, uusi talo, valmistuu 31.3.

    • Anonyymi

      Vuokralla asuva on sijoittajan torppari.

    • Anonyymi

      Pääset usein sotkuiseen siivottomaan asuntoon ja joudut itse siivoamaan muuttaessasi sidälle edellisen asujan jälkeen. Minulle on kahdesti tehty niin. Sairaana siinä muuttotavaroiden keskellä rupeat pesemään WC:n ja saunan, keittiön sekä lieden, kaapistot ja varastokellarit sekä kantamaan rojua häkki varastosta. Itse tyhjensi edellisen asukkaan sohvan ja sängyn ja parveke kalusteet käytävään ja ilmoitin että ei kuulu minulle. Myös maksatin tekemäni työt ja ilmoitin kuluttaja valituslautakuntaan. Ikinä en enää jva:lle.

    • Anonyymi

      Mihin aloittajaprovo sitten veisi sen hakemansa asunnon?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe