Tulostimien musteet

kalliitonmusteet

Oletteko kokeilleet käyttää eri musteita tulostimeen kuin mitä valmistaja myy. Koska niitä saa myös isommissa pulloissa, mutta omaan Epsoniini niitä isoja pulloja ei saa ostettua. Ajattelinkin kokeilla jonkun toisen valmistajan mustetta itse täytettävällä värikasetilla, koska juurikaan menetettävää ei ole kun tulostimen hinta tulee maksettua musteissa monin kertaisesti. Nyt olen tulostanut vasta muutaman hassun paperin ja rahaa on mennyt saman verran mitä koko tulostin maksoi. Eli tuo tulostin tulee vielä kalliiksi jos en keksi jotain.. siis käyttää isompia pulloja, vaikka ne eivät juuri tuohon tulostimeen olisikaan.

Onko kellään kokemusta. Aikamoista huijausta nuo musteiden hinnat. Taitavat olla kalliimpia kuin silloin kun niillä vielä käsin kirjoitettiin. Tuollainen monopoli pitäisi saada jotenkin rikki, koska eihän esimerkiksi mustan musteen hinta ole mitenkään järjellä selitettävissä. Itselläni oli joskus nauha tulostin ja nauhan jouduin vaihtamaan kerran sen elin kaaren aikana .. ja sillä tulostettiin paljon

Onko kukaan kokeillut tällaista "riskiä" ??

22

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musteista

Aikoinaan täyttelin itse vanhoja patruunoita, mutta jälki olimitäoli. Nykyään epson sx 420 ja siihen ostin isot patruunat. Kestää todella kauan. Juu samaa mieltä hinnoista, ei voi järjellä selittää. Nykyään taitaa olla sirulla varustettuja patruunat ja niitä ei voi uudelleen täyttää, koska se lakkaa toimimasta kun menee tyhjäksi. (tämäkin vielä****).

• alottaja

Löysin jostain ohjelman millä sen sirun voi nollata .. eli tätä samaa kilpajuoksuahan tämä on. Valmistajat tekevät estoja ja sitten käyttäjät yrittävät keksiä miten rikkoa ne estot. Toisaaltahan se on vähän kuin omaa jalkaa sahaisi kun alkaa keksiä omille käyttäjilleen haittoja. Nyt en ole enää hetkeen käyttänyt koko tulostinta juurikin noiden musteiden hintojen takia. Jos on ollut tarvetta kirjata jotain ylös, niin olen tehnyt sen kynällä tai sitten tallettanut tietokoneelle mistä luen tarvittaessa. Joskus vain se tulostin olisi kätevä, senkuin painaisi nappia ja saisi puhelinnumerot yms. tiedot jostakin paikasta hetkessä ylös, mutta jos joutuu vaihtamaan kasetin joka viikko niin aivan liian tyyristä. Nyt olenkin käyttänyt enemmänkin kynää, muistia, puhelinta ja tietokonetta näihin asioihin.

• olet_vanhanaikainen
        alottaja kirjoitti:

Löysin jostain ohjelman millä sen sirun voi nollata .. eli tätä samaa kilpajuoksuahan tämä on. Valmistajat tekevät estoja ja sitten käyttäjät yrittävät keksiä miten rikkoa ne estot. Toisaaltahan se on vähän kuin omaa jalkaa sahaisi kun alkaa keksiä omille käyttäjilleen haittoja. Nyt en ole enää hetkeen käyttänyt koko tulostinta juurikin noiden musteiden hintojen takia. Jos on ollut tarvetta kirjata jotain ylös, niin olen tehnyt sen kynällä tai sitten tallettanut tietokoneelle mistä luen tarvittaessa. Joskus vain se tulostin olisi kätevä, senkuin painaisi nappia ja saisi puhelinnumerot yms. tiedot jostakin paikasta hetkessä ylös, mutta jos joutuu vaihtamaan kasetin joka viikko niin aivan liian tyyristä. Nyt olenkin käyttänyt enemmänkin kynää, muistia, puhelinta ja tietokonetta näihin asioihin.

Miksi ihmeessä asiat pitäisi ottaa paperille ylös? Eikö sähköinen muoto kelpaa?

• afegsdrfhgh
        olet_vanhanaikainen kirjoitti:

Miksi ihmeessä asiat pitäisi ottaa paperille ylös? Eikö sähköinen muoto kelpaa?

Kuka ylipäätään tulostaa turhaa tekstiä, ellei kyseessä ole kuitti tai vastaava jota pitää johonkin kiikuttaa. Töissäkin pitää joka helvetin sähköposti tulostaa ja pistää pöydälle pyörimään. SItten kun vielä lähettää niitä sähköposteja toisilleen jopa toimiston sisällä ja tulostelee niitä. Ja joka aamu pistää asiakkaiden tilaukset tulostumaan niin siinä menee kerralla se yks paketti paperia. No en jaksa napista tästä enempää. Jotkut ihmiset ei vanhoista tavoistaan pääse. Faksiakin käyttävät sähköpostien ja puhelinten lisäksi.

Ainiin, minä tulostan vain kuvia.

• Al.Eeerica2
        afegsdrfhgh kirjoitti:

Kuka ylipäätään tulostaa turhaa tekstiä, ellei kyseessä ole kuitti tai vastaava jota pitää johonkin kiikuttaa. Töissäkin pitää joka helvetin sähköposti tulostaa ja pistää pöydälle pyörimään. SItten kun vielä lähettää niitä sähköposteja toisilleen jopa toimiston sisällä ja tulostelee niitä. Ja joka aamu pistää asiakkaiden tilaukset tulostumaan niin siinä menee kerralla se yks paketti paperia. No en jaksa napista tästä enempää. Jotkut ihmiset ei vanhoista tavoistaan pääse. Faksiakin käyttävät sähköpostien ja puhelinten lisäksi.

Ainiin, minä tulostan vain kuvia.

Niin monen lailla me ihmiset näitä asioita näemme. Itse en ole koskaan taas tulostanut yhtäkään sähköpostia ja aina jos jollakulla on ollut organisaatiostamme kysyttävää, niin olen soittanut jos se on mahdollista tai sitten laittanut sähköpostia. Myöskin organisaation sisällä lähinnä suoralla keskustelulla on hoidettu n. 50 % asioista. Välillä sähköpostia ja puhelinta. Tulostinta en ole käyttänyt koskaan .. jokainen tavallaan ..

• Pndant

Sen sirun nollaamisesta on myöskin se hyöty, että monesti tulostin saattaa lopettaa toimimasta, vaikka mustetta olisi vielä jäljellä. Kun sirun nollaa, niin sillä saattaa vielä tulostaa 15 sivua. Nämä musteet olisi muuten menneet roskiin.

• Näin_näkisin

Epson on tuon sirunollaimen pääkohde! Se ei anna tulostaa kuin osan musteesta sitten menee "epäkuntoon".
        Tosi sairasta - yksi epson riitti minulle ja sen tulostamat 17 sivua. Sitten meni roskiin enkä aio toista epsonia hommata enää.
        HP:henkin saa vielä omia musteita pari kertaa lisätä, ennen kuin siitä menee tulostuspäät. Mutta jo sillä säästää parit patruunat.....

• oppirahat_maksettu

Olen kokeillut tarvikemusteita, mutta palasin takaisin alkuperäisiin musteisiin.
      Syynä yhden Lexmark tulostimen täystuho kun tarvikemustekasetti vuoti sinisen värinsä (toimi ruiskumestarina) ja aiheutti sen ettei tulostinta kannattanut enää huollossa puhdistaa. Huolto olisi maksanut enemmän kuin uusi tulostin. Tulostin meni SER-kierrätykseen.
      Tarvikemusteiden käyttö katkaisee myös laitetakuun.
      Tarvikemusteet eivät tule yhtään halvemmaksi jos tulostin tulee käyttökelvottomaksi.
      Jos rahat ei riitä alkuperäismusteisiin niin sitten kannattaa lopettaa tulostaminen kokonaan. Turhia riskejä ei kannata ottaa.

• Uusavuttomalle

Tuskin se muste sitä tulostinta rikkoi, olisit voinut itsekin puhdistaa sen jos ei peukalo ole ihan keskellä kämmenselkää.

• aloittaaja
        Uusavuttomalle kirjoitti:

Tuskin se muste sitä tulostinta rikkoi, olisit voinut itsekin puhdistaa sen jos ei peukalo ole ihan keskellä kämmenselkää.

Itse olen myöskin ajatellut asian niin päin, että jos joka viikko ei ole varaa uutta kasettia ostaa, niin ihan sama vaikka hajoaisi koko paska. Jotain aion kuitenkin tehdä, koska nyt tulostin seisoo lähinnä hyödyttömänä. On siis aika turha sanoa että mitään ei kannata kokeilla, koska on aika sama onko tulostin rikki tai sitten käyttämättömänä. Ajattelin lähinnä kysyä, että onko kenelläkään kokemuksia, että mitkä musteet kävisivät parhaiten Epsoniin.. oikeastaan se ei ole enää kysymys ettenkö kokeilisi, vaan enemmänkin että mitä kokeilen, koska jos tulostin seisoo käyttämättömänä niin on aivan sama vaikka se olisi yhtä hyvin rikki.

• onseihmejakumma
        aloittaaja kirjoitti:

Itse olen myöskin ajatellut asian niin päin, että jos joka viikko ei ole varaa uutta kasettia ostaa, niin ihan sama vaikka hajoaisi koko paska. Jotain aion kuitenkin tehdä, koska nyt tulostin seisoo lähinnä hyödyttömänä. On siis aika turha sanoa että mitään ei kannata kokeilla, koska on aika sama onko tulostin rikki tai sitten käyttämättömänä. Ajattelin lähinnä kysyä, että onko kenelläkään kokemuksia, että mitkä musteet kävisivät parhaiten Epsoniin.. oikeastaan se ei ole enää kysymys ettenkö kokeilisi, vaan enemmänkin että mitä kokeilen, koska jos tulostin seisoo käyttämättömänä niin on aivan sama vaikka se olisi yhtä hyvin rikki.

Miten hiton paljon sinä sitten tulostat, jos kasetti ei kestä edes viikkoa? Mikset osta laser-tulostinta jos tulostusmäärät ovat noin isoja?

• Eerica2
        onseihmejakumma kirjoitti:

Miten hiton paljon sinä sitten tulostat, jos kasetti ei kestä edes viikkoa? Mikset osta laser-tulostinta jos tulostusmäärät ovat noin isoja?

Laser tulostin on mietinnässä ja olin ostamassa asuntoa, joten tulostusmäärät olivat korkeammat. Siltikään ne eivät olleet ns. kovin "korkeat" koska nyt on mennyt musteisiin rahaa enemmän kuin tulostimeen ja siltikin näyttää tuossa paperi arkissa paperia riittävän. Hyvä jos on toista sataa sivua mennyt. Tulostin siis asuntojen yksityiskohtia ja kaksi täyttä pakettia kaikkia musteita meni. Sitten säädin asetukset pelkille mustille. Lisäksi olen huomannut monella muulla sivulla, että se vahingossa vilahtaa käyttämään muitakin värejä, vaikka niille ei olisi mitään pakkoa käyttää. Tämän lisäksi kaikki muu tarpeellinen tulostettava, niin helposti ne musteet pääsevät loppumaan. Nyt olen tehnyt periaate päätöksen, että en tulosta ennen kuin saadaan näiden musteiden hinta kohdilleen.

• Laaseri

Jos ei rahat ole ihan finissä niin hommaa se laser (värillä jos on tarpeen). Laserissa ei värit kuivu vaikket muutamaan viikkoon(tai vuoteen) tulostakkaan mitään. Toimii varmemmin ja jonakin päivänä se tuo hintansa varmasti takaisin.

• ei_avuton
        Uusavuttomalle kirjoitti:

Kyllä se sininen väri vaan levisi tulostimen sisälle eli tahri koneen pahasti. Ei koneen sisuksia voi kotikonestein puhdistaa kun se tulostin pitäisi purkaa osiinsa jotta joka paikkaan pääsee käsiksi (siis putsaamaan). Ei tässä oltu uusavuttomia, oli vaan tehty "typerä" yritys käyttää HALPOJA tarvikemusteita. Ja kuinka iso työ olisi ollut tulostimen purkamisessa ja uudelleen kokoamisessa?
        Helpompi ratkaisu oli kuljettaa tulostin SER-kierrätykseen ja ostaa uusi kone ja käyttää VAIN ja ainoastaan alkuperäisiä värikasetteja.Lexmarkissa on erilliset värikasetit ja tulostinpää. Pelkästään uusi tulostinpää olisi maksanut n. 55-60 euroa ja värikasettisarja jossa neljät värit vielä erikseen.
        Erkoistarjouksessa koko tulostin maksoi 69 euroa värisarjan kanssa. Eli huoltopuhdistus ei olisi kannattanut.
        Jos et itse ymmärrä asioita niin älä osoittele toisia tyhmiksi uusavuttomiksi. Tarvikekasetteja ei todellakaan kannata käyttää missä tahansa tulostinmerkissä.

• Tarvikemusteilla_pärjää

Tarvikemusteissa (ja kaseteissa) on isoja laatueroja, osa on käytännössä täysin alkuperäismusteiden veroisia hintaa lukuunottamatta ja osa on lähes käyttökelvottomia. Kaikkein halvimpia tarvikemusteita kun välttää niin todennäköisyys saada toimiva muste on aika hyvä.

Alkuperäismusteiden kova hinta johtuu osittain siitä että itse tulostimet ovat naurettavan halpoja, kate yritetään saada niillä musteilla.

• halvempaa

Ulkomailta saa tilattua halvemmalla ja EU maasta vielä, esim. Saksasta.

• Eerica2

Osaatko kertoa mistä kannattaisi tilata ;)

• paskarakkineet

kaikista helpoimmalla pääsee kun heittää muste tulostimen pois ja hankkii laser tulostimen niitä saa reilusti alle satasella nykyään ja tulostaa paljon enemmän kuin muste tulostimella eikä ole ongelmaa koko ajan paskojen musteiden kanssa.

tietysti jos tarvitsee väri tulostinta niin väri laser on kallis joten sitten kannattaa hankkia uusi muste tulostin.

tulostimesta riippumatta niin takuu kun on loppu ja muste loppuu niin kannattaa melkein ostaa uusi tulostin seuraavaksi varsinkin muste tulostimissa mutta myös laser tulostimissa ellei ole jokin parempi ja kalliimpi yritys laser.

• älytönä_tuhlausta

Joissakin tulostinmerkeissä on patruunissa vain n. 40% mustetta ja kohta on patruunan osto edessä. Sillähän just mustetta myydään, tai sitten ei. Monet paiskaa kierrätykseen aina kun muste loppuu. Se taas ei ole kovin ekologista ainakaan..

• alkuperäisiä_vaan

Jos käyttää muuta kuin alkuperäisiä musteita, niin saa jossain vaiheessa tulostuspään tukkoon erilaisen koostumuksen takia ja sitten se onkin uuden tulostimen osto edessä. Todella epäekologista ja törkeää touhua.

• 7575757557

Itse en ole nyt vuosiin kokeillut muita kuin alkuperäispatruunoita, mutta kun asiaa eri puolilla ulkomaisiakin foorumeita selvittelin, niin aika paljon huonoa palautetta saa tulostuslaadusta huonot tarvikepatruunat ja täytetytkin.

Parhaimmaksi keinoksi olen todennut sen, että laskee jo tulostimen ostovaiheessa, mitä patruunat tulevat maksamaan ja laskee siitä, millä saa pienimmät tulostuskustannukset per sivu. Saattaa tulla äkkiä halvemmaksi vaihtaa koko tulostin.

Canonilla on kohtuullisen edullista kahden kasetin tulostimia. Laseria ei näillä hinnolla kannata oastaa ennenkuin tulostaa paljon enempi ja ei nuo halvat laseritkaan niin kovin halpoja ole per tulostettu sivu jos laskee.

• yksjukkis

Hesassa siinä Sörkän aseman vaihella on kauppa, josta olen ostanut pullomusteita, pitää olla tarkkana miten sen musteen sinne piikittää, kun siellä on vaahtokumia tai sellaista, pitää katsoo missä se on, sitten puhdistetteva heti alussa, isopropanollia tai muulla, hyvin laimella. Sitten laitettava patruuna sellaiseen asentoon että se tyyny on alhaalla, nyt reikä tai tulppa pois ja hyvin rauhallisesti muste sinne, ohjeita kyllä tarkempia löytyy kyllä netistä, ja muste mieluusti sitä mitä valmistaja suosittaa, samasta liikkeestä saa nollausvermeen, on netissä niistä ohjeita, mutta hinta jotain 20 vaihella ei oikein innosta omatekoon. Noi laaserkasetit voi kans ite täyttää ainakin kerran, pitää olla ohjeet, ja ne ovat valmistajakohtaisia, mihin kohtaan ne törkkäsee.
      Muste jos on kiinnostusta, se on perusteltaan öljyä ja kimröökiä toi musta, muilla mönjillä saa toiset värit, rautaoksiidilla punainen jne, siitä vain kokeileen varmemmin jokin vanha kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe