Nyt menee itsellä kameran tekniset tiedot ja käsitteet ja toiminnot lisäsalaman suhteen sen verran yli hilseen, että kysyn asiantuntijoilta! Millainen salama kannattaa hankkia tuohon d3200 -kameraan? Elkää ehottako hirmu kallista pienen budjetin kuvaajalle.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista ja hyvistä neuvoista. :)
Nikon d3200 käypänen lisäsalama?
3
213
Vastaukset
Kaikki Nikonin ja muidenkin valmistajien Nikon-sovitteiset salamat kelpaavat.
Eduksi on jos välähdyspään saa käänneltyä niin ylös-alas kuin sivusuunnassakin koska se monipuolistaa salaman mahdollisuuksia saada parempia kuvia kuin suoralla valolla kiinteän vakiosalaman tapaan. Myös laajakulmahajottajasta on suuri hyöty jos omaa optiikan 18 - xxx mm.
Alla olevasta osoitteesta löydät yhden 99€ esimerkin sopivasta:
https://www.topshot.fi/product/5095/metz-mecablitz-36-af-5-digital-salama-nikon
Onnea valintaan!- Flash_Gordon
Tuo jo ehdotettu satasen Metz on varmasti OK valinta.
Jos haluat hivenen tehokkaamman ja olet valmis maksamaan muutaman kympin enemmän, ei Nissin Di622 Mark II liene ollenkaan huono vaihtoehto.
Itselläni on Nissin Di866 Mark II, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Tuntuvasti suuremmasta tehosta vain joutuu tässäkin tapauksessa maksamaan tuntuvasti enemmän.
Sekä Metzillä että Nissinillä on mallit erikseen Canonia ja Nikonia varten salamatäsmäyksen erilaisuudesta johtuen. Tarvitset salaman merkistä riippumatta nimenomaan Nikon-version.Varmasti on muitakin kuin tuo esimerkkinäni oleva, se vaan sattui tulemaan ensin esiin ja koska aloittajan budjetti lienee hieman ohut niin satkun vehje lienee sieltä hintahaitarin alapäästä ja siten helppoa hankkia vähemmälläkin satsauksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984