Millaisia tavoitteita/tietopohjaa ehdokkaallasi pitäisi olla? Millaista ehdokasta et ainakaan äänestäisi?
Kumpi vaikuttaa enemmän valintaasi puolue vai ehdokas?
Aiotko käyttää vaalikonetta?
Aiotko äänestää, vai nukutko?
43
392
Vastaukset
Jos sinun pitäisi pukea ehdokkaasi, minkä-laisen asun hänelle valitsisit?
Jos veisit hänet ravintolaan, mitä syöttäisit, mitä laulattaisit?
Katsoisitko hänen ravintola-valintansa olevan poliittinen asenteensa?
Syötkö äänestys-aamuna sitä ruokaa kun ehdokkaasi söi?
Olisitko niin rohkea että laittaist palstoille ehdokkaaseesi viittaava
musiikkia, jopa hänelle tyypillistä esintyjää?
Sana sokka... minkälaista musiikkia se tuo mieleesi?
Jatkukoon tämä höpötys muissa hömpissä, en minä enää jatka.
Minä kävelen tyynen hiljaisena ja piirrän numeroni.
Aikuisen aivoineni.
H.- eppu2
Kiitos. Et pettänyt taaskaan. Vähempäänkin olisin tyytynyt.
"eppu2"
Kommentisi on tyypillinen heille, jotka ovat saaneet pahan mielen.
Sinä varmaan olet oppinut niitä jo paljon tälläkin palstalla.
Fiksuna ihmisenä minä saan niitä kommentteja paljon.
H."feikki k_kk"
Lääkäri todisti minut tänään ajo-kelpoiseksi.
Vielä ei koittanut pakollinen pii-paa.
Saan antaa autoni laulaa omalla kaistallani.
Ei sortua sen törkeästi väärille.
Ei edes väkisin vääntäen.
Autoni äänet sointuvat edelleen sopuisasti.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Kommentisi on tyypillinen heille, jotka ovat saaneet pahan mielen.
Sinä varmaan olet oppinut niitä jo paljon tälläkin palstalla.
Fiksuna ihmisenä minä saan niitä kommentteja paljon.
H.Älä hupsi hunksi.
Tämä on viimeinen paikka mistä pahan mielen saisi. Sen sijaan paljon hauskaa tämä on tuottanut.
Nytkin, kun tuota kommenttiani Sinulle väänsin, hihittelin itsekseni.
Harmitti vaan, kun en keksinyt parempaa.
- de.meter
Ilman muuta (aion äänestää). Parinkymmenen vuoden ajan se on ollut helppoa, kun olen voinut äänestää tuttua. Olen myös ollut puolueuskollinen.
Nyt kun omassa puolueessani on tapahtunut sukupolvenvaihdos ja painotukset ovat siirtyneet ympäristö- ja ilmastoasioista demokratiaan ja ihmisoikeuksiin, tunnen tiettyä vierautta siellä. Ei niin, etteivät nuokin asiat olisi tärkeitä, mutta jos elonkehä saastutetaan ja
elämisen ehdot huononevat kaiken aikaa, on vähän absurdia huolehtia demokratiasta ja ihmisoikeuksista. Eiköhän se kurjuus luonnon tuhoutumisen ja - katastrofien kautta aika tasaisesti jakaudu...
On minulla kyllä vielä eräs tuttu, talousmies, joka saattaa pyrkiä eduskuntaan, ehkä sitoutumattomana, ja jos niin käy, äänestän ilman muuta häntä.
Olen kyllä käyttänyt vaalikonetta, mutta minulle se tarjoaa aina sellaista ehdokasta, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä läpi. Niin käy varmasti nytkin, mutta onpahan otettu kantaa..))"feikki-de.meter"
Olet kohtuu-viisaasti alkanut ajatella uudelleen.
Kehitys-kelpoinen vanhikko :)
Nuorikko ei sillee tuntunut osuvalta.
Maailman-meno koskee kaikkia ihmisiä pallollamme.
Kyseessä on siis suurin mahdollinen Demokratia.
Tuolla peri-aatteella en minä voisi äänestää.
On kaiken-laista raha-piiriä, yy-koota ja etykkejä.
Silti minä äänestän.
Typerä kansallis-romantikko kun olen.
Haluaisin perustaa Keski-Suomalaisen Lintu-kota nimisen puolueen.
Lempi-nimeltään litka.
Ajatukseltaan se olisi kuin pitkä-siima.
Kylmästi tappaisi julmilla koukuillaan kaikki muualla asuvat.
Jotka eivät pitäisi jumalanaan Alvar Aaltoa.
Anteeksi nyt, mutta aloitus on niin naurettava.
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"feikki-de.meter"
Olet kohtuu-viisaasti alkanut ajatella uudelleen.
Kehitys-kelpoinen vanhikko :)
Nuorikko ei sillee tuntunut osuvalta.
Maailman-meno koskee kaikkia ihmisiä pallollamme.
Kyseessä on siis suurin mahdollinen Demokratia.
Tuolla peri-aatteella en minä voisi äänestää.
On kaiken-laista raha-piiriä, yy-koota ja etykkejä.
Silti minä äänestän.
Typerä kansallis-romantikko kun olen.
Haluaisin perustaa Keski-Suomalaisen Lintu-kota nimisen puolueen.
Lempi-nimeltään litka.
Ajatukseltaan se olisi kuin pitkä-siima.
Kylmästi tappaisi julmilla koukuillaan kaikki muualla asuvat.
Jotka eivät pitäisi jumalanaan Alvar Aaltoa.
Anteeksi nyt, mutta aloitus on niin naurettava.
H.Ei sitten muuta kuin 5000 nimeä keräämään, hunksi. Se puolueen perustamiseen tarvittiin ainakin silloin kun nuorikkona nimiä keräsin..))
Kovastihan sinä olet painottanut äänestämällä vaikuttamista ja ehdokkaan (ja puolueen)
valinnan tärkeyttä - ja nyt lyttäät koko asian.
Mitä naurettavaa aloituksessa on ? Ajankohtainen ja asiallinen. de-meter kirjoitti:
Ei sitten muuta kuin 5000 nimeä keräämään, hunksi. Se puolueen perustamiseen tarvittiin ainakin silloin kun nuorikkona nimiä keräsin..))
Kovastihan sinä olet painottanut äänestämällä vaikuttamista ja ehdokkaan (ja puolueen)
valinnan tärkeyttä - ja nyt lyttäät koko asian.
Mitä naurettavaa aloituksessa on ? Ajankohtainen ja asiallinen."feikki-de-meter"
No kun aloitus on kuin kysely puolue-elimen oppi-kirjasta.
Olen onneton lupautunut erään lehden utelu-panelin jäseneksi.
Lehdellä on toisinaan taipumus tuon tyyppisiin tylsyyksiin.
Silloin sotken aina tilastointejansa täysin päättömin vastauksin.
Ole tarkkana.
Saattaa olla että vaalien jälkeen alkaa uusi ja uljas puolue muodostua.
Teroita kynäsi, ja teroita verkostosi jäsenten mieleen että nyt on paljastunut,
lopultakin, elämämme tarkoitus... :)
Muista aina päättää saarnasi: Alvaaaarrr...
Samma på Svenska.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"feikki-de-meter"
Ole tarkkana.
Samma på Svenska.
H.Jäämme mielenkiinnolla odottamaan uutta Lintu-koto puoluettasi.
Sinussa on ainesta, sen todistaa jo se, että olet aloituksen lytännyt jo kolmasti.
Eikös siinä politiikassa käytetäkin sitä taktiikkaa, että, kun tarpeeksi monta kertaa toistaa mitä vain, se muuttuu ihmisten mielissä totuudeksi.
Sen myös uskon täysin mitä sanoit, että päättömiin vastauksiin Sinä kyllä pystyt.
Täytyy myöntää, että olet loistava sanankäyttäjä, politiikka saattaisi olla juuri Sinun lajisi ja mistäpä tiedän, vaikka olisikin. eppu2 kirjoitti:
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan uutta Lintu-koto puoluettasi.
Sinussa on ainesta, sen todistaa jo se, että olet aloituksen lytännyt jo kolmasti.
Eikös siinä politiikassa käytetäkin sitä taktiikkaa, että, kun tarpeeksi monta kertaa toistaa mitä vain, se muuttuu ihmisten mielissä totuudeksi.
Sen myös uskon täysin mitä sanoit, että päättömiin vastauksiin Sinä kyllä pystyt.
Täytyy myöntää, että olet loistava sanankäyttäjä, politiikka saattaisi olla juuri Sinun lajisi ja mistäpä tiedän, vaikka olisikin."eppu2"
Nyt tuli kyllä lirkkua että lurahti.
Onneksi sentään oikealle miehelle.
"politiikka saattaisi olla juuri Sinun lajisi ja mistäpä tiedän, vaikka
olisikin."
Tuosta virkkeestäsi puuttuu lopusta sana "jo".
Ilman sitä on virke omituinen.
Politiikan tehtävänä on olla, kuin kaikkia yhteen sitova köysi.
Ja kuten tiedämme, luonnollisen köyden päät ovat aina päättämttömiä tupsuja.
Niihin sopii hyvin harkittu hupsuus.
Siksi haluaisin luoda puolueen jonka köysi ei petä huipulle noustaessa.
Huomautan että jos... niin pää-areenana ei tule olemaan tämä palsta.
Ei edes pienin mainoksin.
Eikä Venäläinen hallis.
Haaviston lava se on :)
Huomautan lisäksi että EN ole mitenkään poliittisesti "silmää-tekevä"
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"feikki-de-meter"
Ole tarkkana.
Samma på Svenska.
H.Jaa, hunksi. Olet sitten laajentanut vaikutusaluettasi (utelu-paneeli). Muista sitten käyttäytyä kunnioittavasti ja arvostaa muiden mielipiteitä, kuten olet täälläkin tehnyt..))
Ai puolue, joka paljastaa elämän tarkoituksen ? Se onkin ollut pitkään hakusessa, kun suurta kansakuntaa yhdistävää ideaa ei ole - kerrottiin Hesarissa eilen vai koska ?
Loiria siellä kaupattiin, mutta minä en ainakaan siitä, itkijämiehestä...
- eimitäänhyötyä
Ehdokas voi olla mitä mieltä tahansa, mutta valituksi tultuaan tekee niin kuin puolue määrää( puoluekuri määrää, miten vastaa jaa vai ei mihin tahansa asiaan). Ja puolueet tekevät koko ajan lehmänkauppoja toistensa kanssa. SITOVAA puoluekantaa eri asioihin EI KOS`KAAN ILMOITETA ENNEN VAALEJA.
Todennäköistä että kokkarit, sossut ja keskusta taas sopivat hallitusjaosta ja persut jää tahallaan oppositioon, ettei tarvitse tehdä enempää kuin nytkään: vain huudella puskista arvosteluja, ehdottamatta mitään konkreettista mihinkään.
Mitään muutosta ei tod.näk. tule seuraavan hallituskauden aikana tapahtumaan Suomen politiikassa, äänesti ketä hyvänsä.
Mutta kansan kuppi täyttyy vähitellen ja ehkä sitten jo seuraavalla vaalikierroksella tulee niitä todellisia muutoksia.
Tietysti edellyttäen ettei maan ulkopuolelta tule pakottavaa muutosta. - ö-Öö
Tottakai äänestän.
Se oikeasti on oikeus. Ketä, sen näkee sitten lähempänä vaaleja, oikeataan vasta kun numero piirretty lappuun. Mulla poissulkeva tapa tehdä valinta. Katotaan ketä vartenotettavia ehdokkaita jäljellä karsinnoista ja niistä sitten valitsen mielestäni sopivimman. Enemmän henkilökysymys, mutta SLP tai KD puolueena tule kysymykseenkään. Jos poltiikan tekeminen perustuu taikauskoihin ja satukirjoihin, ei sellaista jengiä voi äänestää, kyse sentään vakavista asioista.
=DW= - kökkökratiaa
Saudiopettaja kiisti Maan pyörimisen – "Lentokone voisi odottaa ilmassa, että Kiina tulee vastaan"
- korppis1
Ilmeisesti en tai ehkä Suomen suurlähetystössä Amsterdamissa. Äänestän ihmistä puolueessa. En äänestä julkkista en ikinä.
- annelisti
Äänestän A. Aueria. kunhan pääsee ehdokkaaksi.
- äänestäisinkylläjuu
kirjoitin eilen jo, jossain muualla palstalla, jotta on harmi, kun auer ei ehdi vapautua vaaleiksi. olisi varma läpimeno.
- siilimuori
Jos vaikka vävyntekelettä äänestäisin, hih, ihan periaattessa.
- 1eero
Onko vävys pyrkimässä kunnon mies varmaan.
Ite en ole vielä päättäny mutta kunnon miestä varmaan. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Onko vävys pyrkimässä kunnon mies varmaan.
Ite en ole vielä päättäny mutta kunnon miestä varmaan.No se on vielä varmalla puhheella, ihan kunnon on. En minäkään ole vielä päättäny, siis edes mies vai naiskunnon.
- Seija9
En äänestä ja olen ylpeä siitä.
- Severi10Plus
Rakkaani. Olen samaa mieltä.
Kaikki jotka eivät äänestä, ovat rakkaitani.
Kaikki tuntemattomat. - EnJummarraKerro
Miksi olet ylpeä siitä, ettet äänestä?
- mimmimum-mi
En ole oikein vielä orientoitunut tähän tapahtumaan ....kovin paljon..Puoluekanta on ollut sama koko elämäni ajan...samaa naistakin olen äänestänyt eduskuntaan ja hän on ehdokkaana nytkin...Pitää kuunnella ja katsella nämä tv " tenttaukset" sitten..
- eppu2
Itsekin aion katsoa näitä tenttauksia. En ole ollenkaan vielä selvillä ehdokkaasta.
Useimmiten olen äänestänyt naista.
Hyvä tietysti, jos jonkinlaista poliitista kokemusta olisi ja tässä tilanteessa myös talousasioiden ymmärtämistä.
Sen tiedän, etten myöskään mitään julkkiksia äänestä, niinkuin Korppiskin sanoi.
Vaalikonetta en ole käyttänyt. Ajattelin nyt katsoa systeemiä.
Tottakai äänestän. Olen äänestänyt 15-vuotiaasta lähtien kaikissa vaaleissa, joissa minulla on ollut äänioikeus. ;)
15-vuotiaana äänestin ensimmäisen kerran täysivaltaisena. Arvaatteko missä?
(Elannon vaaleissa)
Olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi käyttää äänioikeuttaan tai täyttää kansalaisvelvollisuutensa, kuten myös sanotaan. - Ellei äänestä, eikä edes yritä vaikuttaa asioihin, on ihan turha valittaa ja arvostella.- Vii_kuin_Varupuudeni
Olet siis sanonnan mukaisesti "vanha kuin elanto" he he hee.
- O-Orvokki
Totta. Olen ihan oikeasti todella vanha. Moni hämmästyy kun kuulee, että 50-vuotispäivistäni on kulunut jo aikaa.
- ent.siivoojaparka
Eikö niihin vaaleihin ole vielä toista kuukautta aikaa, lähes kaksi? Vai yksi?
En niin kamalasti ole perehtynyt Suomen politiikkaan, enkä oikein tunne motivaatiota äänestää, koska minulla ei ole aikomustakaan muuttaa takaisin.
Täällä minulle on aina ollut selvää soutaa sitä venettä missä istun. Mutta missä veneessä istuu eläkeläinen?
Otan mielelläni vastaan tarjouksia, kuka maksaa eniten äänestäni. Voin järjestää pari ääntä vielä kaupanpäälisiä. - eppu2
Mukavia monen näkökulman vastauksia.
Sen verran vielä, vaalijärjestelmää muutettiin niin, että muodostettiin koko maan käsittävä vaalialue, jonka tulos määrää eduskuntapaikkojen määrän.
Käyttöön tulee valtakunnallinen 3% äänikynnys ja vaaliliitot on kielletty.
Vaalipiirijako säilyy, mutta tulokset lasketaan uudella kaavalla.
Hyvää yötä nukkujille ja valvojille.- kawe
Voi Hunksz, kuten tiedät, uuden puolueen perustaminen on ihan simppeliä kunhan kannattajavolyymiä ja sitämyöten, myös kapitaalia kertyy. Näkyvyyttä ei kerry somessa, toisaalta mehän emme tiedä puolueohjelmaasikaan. Arvopohja on nyt jo useimmilla puolueilla - koti, uskonto, isänmaa - periaatteen sisällä. Tähän maailman -. ja taloustilanteeseen sinun on sisällytettävä Sote, kunnallispoliittuiset sitoumukset, Nato, hyvinvointivaltion säilyttäminen ja maan turvallisuus, sekä miten suhtaudut Kreikan tilanteeseen. Näitä ne telkussa sitten kysyy..............
Ikäänkuin vaalikoneeseen ränttäät ohjelman. Täällä voisi olla joku luottoystävä joka olisi puoluesihteerisi, pirun kiire tosin tulee.
Puolueuskollinen konservatiivi olen ja äänestän aina, se on minun demokraattinen kansalaisoikeuteni.
- eppu2
Tuossa katselin tuota pressiklubia. Siinäkin puhuttiin näistä poliitikkojen saamista uhkauksista.
Ajattelin, että minkälaisen uhkauksen se Soini on saanut, kun näytti ihan kovinkin vakavissaan olevan eilen.
En ole huomannut, että asiasta olisi missään ollut tarkemmin. - parhaat-eduskuntaan
Änestäminen ON kansalaisvelvollisuus,
kaikkien ON syytä äänetää suomelle paras mahdollinen eduskunta,
kuunelkaa tarkaan ehdokkaitten puheita, ettei tule pettymystä ja voitte myöhemmin kysyä edustajalta miksi toimi toisin kuin puheessaan lupasi.
tyhjäntoimittajat älköön vaivautuku, samoin entiset ja nykyiset rikolliset älköön olko edes ehdokkaana, vain valio yksilöt kelpaa edustaja ehdokkaiksi."parhaat-eduskuntaan"
Tuku-tuku Lampaani.
Sitten nimiä kehiin.
Toistaiseksi en ole huomannut muita valioita kuin MINÄ.
Ja pari muuta.
Minä en kuitenkaan ole ehdokkaana.
H.
- anteeksi-jos-loukkasin
oliko asiassa mitään perää,
Hunski on kevyeksi huomattu, olet sitä porukkaa joka kähmii vain omaan taskuunsa valtion varallisuuden piittaamaatta vastuusta kansalle,
valtion miljaardi velkarahta on tarkotettu KOKO kansa parhaaksi EI muutaman johtajan taskuun,
EIKÄ valtion velkoja ole tarkotettu yksin köyhienen maksettavaksi,
siis 90% kansata on köyhiä,
nämä typerät rahan ahneet yksilöt ON karsittava eduskunnasta pois
jotka VAIN OMAA etuaan ajaa,
jotka on piittamatomia koko kansan selviytymisestä,
siis toisinsanottuna RIKOLLISET ÄLKÖÖN VAIVAUTUKO edes ehdokkaaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85892
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57883- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä334664Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74626