Munatorvet tukossa, silti auenneet!!!!!

Titi88

Moi! Itse koitin tällaista keskustelua täältä kuumeisesti bongata, mutta enpä löytänyt! Joten nyt ajattelin itse kertoa oman tarinani! Lasta yritetty 2008 vuodesta. Raskauksia tuli, mutta päätyivät alkumetreillä keskenmenoon. Viimeinen keskenmeno, kohtu ei tyhjentynyt lääkkeilä. En päässyt mihinkään hoitoon ja kukaan ei uskonut(rahaa ei ollut mennä yksityiselle). Lopulta sain taisteltua itseni työterveyshuollonkautta äitiysneuvolaan ja sieltä ihana neuvolantäti laittoi mut gynelle. Muistan eläväsi kun 2011 gyne sanoi, "jos siellä nyt jotain onki ni vasta uudenvuoden jälkeen tehdään toimenpiteitä." Tämä oli muutamaa päivää ennen joulua mun aikani. Gynen pöydälle päästyä, ilme vaihtui ja totesi hoitajalle, soita äitipolille ja käske laittaa leikkaus sali valmiiksi, tämä nainen lähtee välittömästi kaavintaan! Mulla oli kaikki raskausmateriaali lojunut sisällä miltein 3kk, mun kohtu ja munasarjat olivat tulehtuneet! Tästä kaavinnasta herättyäni olin todella kiukkuinen ja katkera. Kätilö joka suoritti kaavinnan oli kyllä pahoillaan ja sanoi että tällaista mokaa ei saisi tapahtua, mutta tehtyä ei tekemättömäksi saada. Nyt toivotaan että saat kohta sen toivomasi lapsen. Yritettiin miltein vuosi lasta.. Ei plussanplussaa testeihin tullut, mitään ei enään tapahtunut. Etsin tämän kaavinnan suorittaneen kätilön käsiini, ja käskin hänen määrätä minut tarkempiin tutkimuksiin! ( Mulla oli Clomifenit apuna raskautta koittaessa.) Pääsin lapsettomuus polin potilaaksi. Siellä mulle tehtiin aukiolotutkimus 2012 loppupuolella. Munatorvet olivat niin tukossa kuin tukossa voi olla. Neste ei kulkenut suuntaan eikä toiseen. Kipu oli jotain aivan järjetöntä tässä aukiolotutkimuksessa. Tulehdus oli tukkinut mun munatorvet! Katkeroiduin vielläkin enemmän, tässäkö tämä nyt sitten oli! Lääkäri sanoi, että ei ivf hoidolla voitte saada lapsia, kun olet viellä noin nuorikin(25v). No aloitimme ivf hoidot, ja ekasta tuorresiirrosta tulikin meille poika. Kylläkin etuajassa ja syntyi täydellisessä perätilassa kaksinkerroin. Synnytys oli siis aivan järkyttävä, istukka ei irronnut, vaan revittiin käsin irti leikkaus salissa. Kaikki kävivät vuorotellen osastollakin kyselemässä vointia ja jäikö kammo. Tapahtui siis tässäkin pieni hoitovirhe =) Kun menin synnärille, koittivat et joo on pääalaspäin =) Mutta eipäs ollutkaan, vaan peppu mikä siellä tuntui ja hupsista, ei voitu enään tehdä sektioa kun oli tulossa ja kivut olivat aivan järkyttävät =) Totesin osastolla että ei jäänyt kammoa ja kaikki on hyvin, kun poika on kunnossa ja minäkin hengissä! Olen maailman onnellisin äiti <3 Tämän jälkeen kuukautiseni alkoivat 2kk päästä. Heti toisesta kierrosta sain plussan raskaustestiin! Olin aivan paniikissa, munatorvet ovat tukossa joten sen on pakko olla munatorvessa!!! Asiaa ei kuiteskaan sen enempää tarkasteltu koska HcG arvo oli niin alhainen että mulle annettiin suoraan vaan tyhjennyslääkket. Raskaus päätyi alkumetreille. Kukaan ei suostunut tarkastaan missä raskaus siaitsee. Tehtiin toinen ivf hoito, josta tuli yksi alkio joka siirrettiin tuorresiirtona. Ei tärpännyt. Nyt mulle tehtiin tammikuussa 3ivf hoito josta 2alkiota pakkaseen ja yksi tuorresiirrolla laitettiin. Se ei kuitenkaan pysynyt matkassa. Nyt tappelin asiasta, että ennenkuin otetaan pakkasesta alkio, haluan että mulle tehdään uusiksi aukiolotutkimus! Vähän sain joo vääntää asiasta, koska se oli pässinselvää että tukossa ovat ja eivätkä aukea! Mutta kuis ollakkaan sain tahtoni läpi!! Tänään kävin aukiolotutkimuksessa ja pelotti ja paljon. Se kipu oli viimeksi niin jäätävää!! Nestettä ruiskutettiin ja AUKI OVAT!! Siinä sitten makasin römpsä leväällään ku nestettä ruiskutettiin ja lääkäriä lääkärinperään kävi huoneessa ihmettelemässä, että miten tämä on mahdollista! Lääkäri joka mua hoisi sanoi ihan suoraan että piti mua pöhkönä =) Mutta sanoi että ei ole ikinä törmännyt ihmiseen jolla on röörit totaali tukossa ja sitten ovat auenneet! Ei ollut kukaan muukaan moista nähnyt ja siksi siellä sitten kävi lääkärit ihmettelemässä, mutta kyllä vain se neste virtasi volemmilta puolin todella nätisti ilman ongelmia =) Nyt tähän kertoon jos ovulaatio testi on positiivinen viikonloppuna tehdään pakastealkion siirto! Mutta tämän jälkeen tuli tai ei mitään voimme luomuna kokeilla miehenkanssa lasta! Tämä on mun elämäni toiseksi onnellisin päivä <3 Onnellisin oli, kun sain ensimmäisen lapseni syliin, ja tämä toinen kun ikuinen tuomio poistui hartioilta =) Anteeksi kirjoitusvirheet! Kiireessä ja tohkeissani kirjoitan, mutta haluan antaa toivoa muillekkin! Jakakaa ihmiset kokemuksianne, muuten ei ole toivoa! Tämä on hyvä esimerkki! Olisin ollut ikionnellinen jos olisin edes yhden keskustelun löytänyt jolle on näin käynyt, mutta en löytänyt ja aloin pitään itse iseänikin jo hulluna =) Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille ja paljon onnea matkaan kaikille jotka taistelevat jotta saisivat lapsia! Toivoa ei kannata menettää vaikka se välillä tuntuukin mahdottomalta pitäää toivo mukana <3 <3

0

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        100
        7000
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        30
        2731
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        33
        2303
      4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        86
        1987
      5. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        13
        1695
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        8
        1502
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        9
        1387
      8. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        14
        1361
      9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        8
        1314
      10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

        Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
        Suomalaiset julkkikset
        32
        1278
      Aihe