Vauvakuume

Pahavauvakuume

Hei, ajattelin kysyä teiltä hiukan vinkkejä tähän ikävään tilanteeseen. Olen naimisissa oleva 24- vuotias nainen ja minulla on noin vuoden ajan ollut ihan tajuttoman kova vauvakuume. Nykyään se on vain pahentunut. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa vauvasta, mutta hän ei halua puhua aiheesta. Hän raivostuu ja yleensä aloittaa hirveen riidan.

Hän vitsailee jatkuvasti "tehdään vauva" mutta ei tietenkään tarkoita sitä. Ystävänpäivänä hän sitten "avautui" ja sanoi että hän ei halua sitä vastuuta ja luetteli miljoona tekosyytä miks ei kannata tehdä vauvaa. Ja sanon niin tekosyiksi koska ne on.

Purskahdin itkuun koska se tuntui todella pahalta. Varsinkin kun hän aina lupailee että "vuoden" päästä ja sitten myöhemmin keksii tekosyitä miksei nyt voisi.

Hän myös jatkuvasti selittää, jos olisi vauva niin ei vois tehdä sitä tai tätä. Ei vois ostaa sitä tai tätä. Itse olen kyllästynyt juhlimiseen (en ole käyny baareissa/ulkona juhlimassa varmaan 3vuoteen). Olen kyllästynyt siihen. Haluan siirtyä eteenpäin, haluan perheen.

Tilanteemme on hyvä. Meillä molemmilla on vakituiset työt, auto ja asunto. Autolaina on ainoa mikä meillä on. Muita lainoja/velkoja ei ole. Meillä on tällähetkellä 2 huonetta mutta tilaa riittää. Mieheni mielestä ennen ei voi hankkia lasta kun saadan uusi asunto. Näin hän sanoi myös sillon kun asuttiin ensimmäisessä asunnossamme. Muutettiin sitten tähän uuteen ja nyt hän sanoo samaa. Eli liian pieni, vauvalle ei ole tilaa hänen mielestä.

Meille tarjottiin rivitalo asuntoa jossa oli 3-4huonetta, 2 kerrosta. Oma piha ja vuokra oli halvempi kuin tässä meidän nykyisessä. Miehelleni ei kelvannut asunto koska siinä ei ollut omaa saunaa. Eli taas hän keksi jotain


Sanoin miehelleni että hän jatkuvasti keksii tekosyitä, hän ei kuitenkaan ollut samaa mieltä.

Hän ajattelee niin että jos olisi lapsi niin elämä olisi pilalla. Suoraan sanottua en jaksa enää odottaa. En jaksa enää. Ennen naimisiin menoa sanoin miehelleni että minun rajani on 24v( ennen sitä haluan vauvan) ja hän oli samaa mieltä.

Odotin innolla 2 vuotta koska mies lupasi ja nyt pitäisi vielä odottaa pari vuotta ja varmaan sen jälkeen vielä odottaa.

Auttakaa mitä teen? En halua odottaa enää. Miten saisin miehenikin haluamaan lasta kanssani.

10

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Jos lapsia teette niin ostakaa seoma asunto niin saa sellaisen kun haluaa ja omalla saunalla. Jos ei ihna kelleimmalla seudulla asu niin 150 tonnilla saa jos kolmon rivari tai omakotitalon niin helpottaa ja sitä kun makselee 10v ja sitten vasta lapsia niin ei tartte säästellä .Naisen ainakin pitösii säästää 10 tonnia omaa rahaa ennen lapsen tekoa koska äitiyslomalla tulot putoavat ja pitää olla varalla rahaa milla tulee toimeen ettei vain miehen rahoilla eletä.

    • Muista15-35

      Vaikutat ihan saaatanan epäkypsälle. Odota vähintään 10 vuotta! Helvatan nukkavieru.

    • VinkkejäPiisaa

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko odotat vielä pari vuotta tai sitten jätät miehen ja alat etsiä uutta.

      Monet miehet alkavat vauvakuumeilla vasta 30-50 -vuotiaina, ja heillähän ei ole biologista kelloa. Jotkut ihmiset eivät tietenkään halua lasta ikinä. Usein baarihalut ihmisillä hyytyvät 35-40 ikävuoteen mennessä. Kuinka vanha miehesi on? Älä itse kuitenkaan odota 30-vuotiaaksi asti tässä suhteessa, koska silloin otat riskin jäädä lapsettomaksi. Mutta jos päätät antaa asian olla vielä pari vuotta, niin älä puhu lapsista yhtään mitään seuraavaan vuoteen, sitten voit taas ottaa asian esiin.

      • Etsilleesti

        Monesti on hyvä veto jäädä lapsettomaksi. Kauniit ihmiset usein ovat lapsettomia., he kun luottavat itseensä. Kauniiden ja viisaiden tulisi hankkia 1-2 lasta 12/32 -säännöllä.


      • vaikkaoletrumajatyhmä
        Etsilleesti kirjoitti:

        Monesti on hyvä veto jäädä lapsettomaksi. Kauniit ihmiset usein ovat lapsettomia., he kun luottavat itseensä. Kauniiden ja viisaiden tulisi hankkia 1-2 lasta 12/32 -säännöllä.

        Miksi sitten sulla on lapsia?


    • Lapsetta

      Itse arvostan lapsettomuutta tai ainakin yhden lapsen politiikkaa. Mutta silti. Olen nyt eronnut ja lapseton ja ikää 40 vuotta. Suhteessa varattuun mieheen kuudetta vuotta. Eli täydellisen jumissa, ja biologinen aika todennälöisesti jo kulunut loppuun.

      Jos vain odotat, niin varaudu lapsettomuuteen. Kun raskautta ei ole yrittänytkään, ei voi tietää, miten helposti se sujuu. Jos aloittaa lastenhankinnan vasta hedelmällisyyden viimemetreillä, on huomattavan suuri mahdollisuus jäädä lapsettomaksi. Niinkuin minä. Olen toki yrittänyt huijata miesystävääni muutamaan kertaan, mutta kun tapaamiset ovat harvassa ja vanhemmat miehet eivät ole enää "kuudesti laukeavia", niin mahdollisuuteni ovat käytännössä menneet. Viimeksi menkat olivat muutaman päivän myöhässä ja alkoivat. En tiedä, oliko kyseessä varhainen keskenmeno. Joka tapauksessa olen asian kanssa täysin yksin.

      Mieti itse. Sinulla on varaa odottaa ehkä noin 30-vuotiaaksi. Hillittömän lapsikielteinen mies tuskin kuudessa vuodessakaan muuttuu. Voit hankkia lapsen petoksella tai eroa avoimesti. Mieti itse. Miehesi ei kuulosta kypsältä ja vastuuntuntoiselta isäehdokkaalta.

      • Vauvakuume

        Mieheni on 27-vuotias. En tiedä kuinka pitkään jaksan odottaa. Tuntuu todella epäreilulta. Koska ennen naimisiinmenoa sovittiin tietyt asiat ja nyt tuntuu siltä kuin mieheni olisi unohtanut kaikki lupauksensa. En kuitenkaan haluaisi pakottaa/huijata. Sillon todennäköisesti olisin yksinhuoltaja. Mieheni Ei selkeesti ymmärrä minkälaisia paineita minulla on. Sukulaiset vitsailevat että en muka voi saada lapsia. Koska olemme olleet yhdessä niin pitkään ja meillä ei ole vielä yhtäkään lasta. Tai sitten että vihaan lapsia, tälläisiä kommentteja Saan sukulaisilta. Tai siis tällästä he puhuvat selkänitakana jatkuvasti. Tuntuu todella pahalta. Viimepäivät olen voin erittäin huonosti. Masennusta jne. Mieheni luulee että "leikin sairasta" jotta hän taipuisi. Hän ei ymmärrä että tämä on kaikki on totta. Tällähetkellä meidän suhde on vaakalaudalla. Olen todella sekaisin


      • Elämää-nähnyt
        Vauvakuume kirjoitti:

        Mieheni on 27-vuotias. En tiedä kuinka pitkään jaksan odottaa. Tuntuu todella epäreilulta. Koska ennen naimisiinmenoa sovittiin tietyt asiat ja nyt tuntuu siltä kuin mieheni olisi unohtanut kaikki lupauksensa. En kuitenkaan haluaisi pakottaa/huijata. Sillon todennäköisesti olisin yksinhuoltaja. Mieheni Ei selkeesti ymmärrä minkälaisia paineita minulla on. Sukulaiset vitsailevat että en muka voi saada lapsia. Koska olemme olleet yhdessä niin pitkään ja meillä ei ole vielä yhtäkään lasta. Tai sitten että vihaan lapsia, tälläisiä kommentteja Saan sukulaisilta. Tai siis tällästä he puhuvat selkänitakana jatkuvasti. Tuntuu todella pahalta. Viimepäivät olen voin erittäin huonosti. Masennusta jne. Mieheni luulee että "leikin sairasta" jotta hän taipuisi. Hän ei ymmärrä että tämä on kaikki on totta. Tällähetkellä meidän suhde on vaakalaudalla. Olen todella sekaisin

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.


      • paitsiettä
        Elämää-nähnyt kirjoitti:

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.

        No, mikä se sun motiivisi oli hankkia lapsia...Ai niin petit ex-vaimoasi, eikä hän olisi muuten huolinut sua takaisin. Vaikka eihän se sitten kestänyt kuitenkaan.


      • VinkkejäPiisaa
        Elämää-nähnyt kirjoitti:

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.

        Tämä oli hyvä kommentti. Lapsia ei pitäisi hankkia sukulaisten painostuksesta tai siksi, että se kuuluu asiaan. Vain siksi, että itse haluaa elää lapsen kanssa. Törkeille sukulaisille saa sanoa, että asia ei kuulu heille.

        Aloittajalle ehdottaisin parin vuoden odottamista, josta eka vuosi ajatellaan ja puhutaan aivan kaikkea muuta. Olet aika nuori vielä parin vuoden päästäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe