Vauvakuume

Pahavauvakuume

Hei, ajattelin kysyä teiltä hiukan vinkkejä tähän ikävään tilanteeseen. Olen naimisissa oleva 24- vuotias nainen ja minulla on noin vuoden ajan ollut ihan tajuttoman kova vauvakuume. Nykyään se on vain pahentunut. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa vauvasta, mutta hän ei halua puhua aiheesta. Hän raivostuu ja yleensä aloittaa hirveen riidan.

Hän vitsailee jatkuvasti "tehdään vauva" mutta ei tietenkään tarkoita sitä. Ystävänpäivänä hän sitten "avautui" ja sanoi että hän ei halua sitä vastuuta ja luetteli miljoona tekosyytä miks ei kannata tehdä vauvaa. Ja sanon niin tekosyiksi koska ne on.

Purskahdin itkuun koska se tuntui todella pahalta. Varsinkin kun hän aina lupailee että "vuoden" päästä ja sitten myöhemmin keksii tekosyitä miksei nyt voisi.

Hän myös jatkuvasti selittää, jos olisi vauva niin ei vois tehdä sitä tai tätä. Ei vois ostaa sitä tai tätä. Itse olen kyllästynyt juhlimiseen (en ole käyny baareissa/ulkona juhlimassa varmaan 3vuoteen). Olen kyllästynyt siihen. Haluan siirtyä eteenpäin, haluan perheen.

Tilanteemme on hyvä. Meillä molemmilla on vakituiset työt, auto ja asunto. Autolaina on ainoa mikä meillä on. Muita lainoja/velkoja ei ole. Meillä on tällähetkellä 2 huonetta mutta tilaa riittää. Mieheni mielestä ennen ei voi hankkia lasta kun saadan uusi asunto. Näin hän sanoi myös sillon kun asuttiin ensimmäisessä asunnossamme. Muutettiin sitten tähän uuteen ja nyt hän sanoo samaa. Eli liian pieni, vauvalle ei ole tilaa hänen mielestä.

Meille tarjottiin rivitalo asuntoa jossa oli 3-4huonetta, 2 kerrosta. Oma piha ja vuokra oli halvempi kuin tässä meidän nykyisessä. Miehelleni ei kelvannut asunto koska siinä ei ollut omaa saunaa. Eli taas hän keksi jotain


Sanoin miehelleni että hän jatkuvasti keksii tekosyitä, hän ei kuitenkaan ollut samaa mieltä.

Hän ajattelee niin että jos olisi lapsi niin elämä olisi pilalla. Suoraan sanottua en jaksa enää odottaa. En jaksa enää. Ennen naimisiin menoa sanoin miehelleni että minun rajani on 24v( ennen sitä haluan vauvan) ja hän oli samaa mieltä.

Odotin innolla 2 vuotta koska mies lupasi ja nyt pitäisi vielä odottaa pari vuotta ja varmaan sen jälkeen vielä odottaa.

Auttakaa mitä teen? En halua odottaa enää. Miten saisin miehenikin haluamaan lasta kanssani.

10

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Jos lapsia teette niin ostakaa seoma asunto niin saa sellaisen kun haluaa ja omalla saunalla. Jos ei ihna kelleimmalla seudulla asu niin 150 tonnilla saa jos kolmon rivari tai omakotitalon niin helpottaa ja sitä kun makselee 10v ja sitten vasta lapsia niin ei tartte säästellä .Naisen ainakin pitösii säästää 10 tonnia omaa rahaa ennen lapsen tekoa koska äitiyslomalla tulot putoavat ja pitää olla varalla rahaa milla tulee toimeen ettei vain miehen rahoilla eletä.

    • Muista15-35

      Vaikutat ihan saaatanan epäkypsälle. Odota vähintään 10 vuotta! Helvatan nukkavieru.

    • VinkkejäPiisaa

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko odotat vielä pari vuotta tai sitten jätät miehen ja alat etsiä uutta.

      Monet miehet alkavat vauvakuumeilla vasta 30-50 -vuotiaina, ja heillähän ei ole biologista kelloa. Jotkut ihmiset eivät tietenkään halua lasta ikinä. Usein baarihalut ihmisillä hyytyvät 35-40 ikävuoteen mennessä. Kuinka vanha miehesi on? Älä itse kuitenkaan odota 30-vuotiaaksi asti tässä suhteessa, koska silloin otat riskin jäädä lapsettomaksi. Mutta jos päätät antaa asian olla vielä pari vuotta, niin älä puhu lapsista yhtään mitään seuraavaan vuoteen, sitten voit taas ottaa asian esiin.

      • Etsilleesti

        Monesti on hyvä veto jäädä lapsettomaksi. Kauniit ihmiset usein ovat lapsettomia., he kun luottavat itseensä. Kauniiden ja viisaiden tulisi hankkia 1-2 lasta 12/32 -säännöllä.


      • vaikkaoletrumajatyhmä
        Etsilleesti kirjoitti:

        Monesti on hyvä veto jäädä lapsettomaksi. Kauniit ihmiset usein ovat lapsettomia., he kun luottavat itseensä. Kauniiden ja viisaiden tulisi hankkia 1-2 lasta 12/32 -säännöllä.

        Miksi sitten sulla on lapsia?


    • Lapsetta

      Itse arvostan lapsettomuutta tai ainakin yhden lapsen politiikkaa. Mutta silti. Olen nyt eronnut ja lapseton ja ikää 40 vuotta. Suhteessa varattuun mieheen kuudetta vuotta. Eli täydellisen jumissa, ja biologinen aika todennälöisesti jo kulunut loppuun.

      Jos vain odotat, niin varaudu lapsettomuuteen. Kun raskautta ei ole yrittänytkään, ei voi tietää, miten helposti se sujuu. Jos aloittaa lastenhankinnan vasta hedelmällisyyden viimemetreillä, on huomattavan suuri mahdollisuus jäädä lapsettomaksi. Niinkuin minä. Olen toki yrittänyt huijata miesystävääni muutamaan kertaan, mutta kun tapaamiset ovat harvassa ja vanhemmat miehet eivät ole enää "kuudesti laukeavia", niin mahdollisuuteni ovat käytännössä menneet. Viimeksi menkat olivat muutaman päivän myöhässä ja alkoivat. En tiedä, oliko kyseessä varhainen keskenmeno. Joka tapauksessa olen asian kanssa täysin yksin.

      Mieti itse. Sinulla on varaa odottaa ehkä noin 30-vuotiaaksi. Hillittömän lapsikielteinen mies tuskin kuudessa vuodessakaan muuttuu. Voit hankkia lapsen petoksella tai eroa avoimesti. Mieti itse. Miehesi ei kuulosta kypsältä ja vastuuntuntoiselta isäehdokkaalta.

      • Vauvakuume

        Mieheni on 27-vuotias. En tiedä kuinka pitkään jaksan odottaa. Tuntuu todella epäreilulta. Koska ennen naimisiinmenoa sovittiin tietyt asiat ja nyt tuntuu siltä kuin mieheni olisi unohtanut kaikki lupauksensa. En kuitenkaan haluaisi pakottaa/huijata. Sillon todennäköisesti olisin yksinhuoltaja. Mieheni Ei selkeesti ymmärrä minkälaisia paineita minulla on. Sukulaiset vitsailevat että en muka voi saada lapsia. Koska olemme olleet yhdessä niin pitkään ja meillä ei ole vielä yhtäkään lasta. Tai sitten että vihaan lapsia, tälläisiä kommentteja Saan sukulaisilta. Tai siis tällästä he puhuvat selkänitakana jatkuvasti. Tuntuu todella pahalta. Viimepäivät olen voin erittäin huonosti. Masennusta jne. Mieheni luulee että "leikin sairasta" jotta hän taipuisi. Hän ei ymmärrä että tämä on kaikki on totta. Tällähetkellä meidän suhde on vaakalaudalla. Olen todella sekaisin


      • Elämää-nähnyt
        Vauvakuume kirjoitti:

        Mieheni on 27-vuotias. En tiedä kuinka pitkään jaksan odottaa. Tuntuu todella epäreilulta. Koska ennen naimisiinmenoa sovittiin tietyt asiat ja nyt tuntuu siltä kuin mieheni olisi unohtanut kaikki lupauksensa. En kuitenkaan haluaisi pakottaa/huijata. Sillon todennäköisesti olisin yksinhuoltaja. Mieheni Ei selkeesti ymmärrä minkälaisia paineita minulla on. Sukulaiset vitsailevat että en muka voi saada lapsia. Koska olemme olleet yhdessä niin pitkään ja meillä ei ole vielä yhtäkään lasta. Tai sitten että vihaan lapsia, tälläisiä kommentteja Saan sukulaisilta. Tai siis tällästä he puhuvat selkänitakana jatkuvasti. Tuntuu todella pahalta. Viimepäivät olen voin erittäin huonosti. Masennusta jne. Mieheni luulee että "leikin sairasta" jotta hän taipuisi. Hän ei ymmärrä että tämä on kaikki on totta. Tällähetkellä meidän suhde on vaakalaudalla. Olen todella sekaisin

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.


      • paitsiettä
        Elämää-nähnyt kirjoitti:

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.

        No, mikä se sun motiivisi oli hankkia lapsia...Ai niin petit ex-vaimoasi, eikä hän olisi muuten huolinut sua takaisin. Vaikka eihän se sitten kestänyt kuitenkaan.


      • VinkkejäPiisaa
        Elämää-nähnyt kirjoitti:

        Älä ala muiden painostuksessa ja odotuksesta lapsia hankkimaan, joska yleensä toisten lastenhankkinnasta huolehtii ne, kenellä on itsellä paska ns. housuissa ja kateellisena haluavat muut samaan uppoavaan laivaan.

        Tämä oli hyvä kommentti. Lapsia ei pitäisi hankkia sukulaisten painostuksesta tai siksi, että se kuuluu asiaan. Vain siksi, että itse haluaa elää lapsen kanssa. Törkeille sukulaisille saa sanoa, että asia ei kuulu heille.

        Aloittajalle ehdottaisin parin vuoden odottamista, josta eka vuosi ajatellaan ja puhutaan aivan kaikkea muuta. Olet aika nuori vielä parin vuoden päästäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe