Hei!
Osaisiko joku ystävällinen neuvoa? Tarvitsisin käyttöön työaikalaskurin, johon voisi merkitä:
- Työn alkamisajan
- Työn loppumisajan
Laskuri laskisi:
-Työaika/päivä
- Kuinka paljon ko. päivältä on tullut "plussaa/miinusta", eli 8 h miinus todellinen työaika.
- Mikä on "plussa-/miinustuntien" kokonaiskertymä.
Osaan itse tehdä siihen asti, että Excel laskee työajan/päivä, mutta jos on tehnyt vähemmän kuin 8 h/päivä, niin Excel ei hyväksy negatiivista arvoa...
Ymmärsiköhän joku sekavan viestin? Kiitos, jos joku vaivautuu miettimään asiaa!
- Sanna
Työaikalaskuri liukuman laskemiseen
2
3168
Vastaukset
- Tämmöinen
Aika-muotoilu ei voi olla negatiivinen.
1. Käytä numeromuotoilua. Lukuarvo on silloin päivinä. Se on kerrottava 24:llä, jos haluat sen tunteina.
2. Jos haluat myös negatiiviset liukumatunnit muodossa "tt:mm", käytä kaavaa
=IF(E2<0;"-";"") & HOUR(ABS(E2)) & ":" & MINUTE(ABS(E2))
Missä E2 = D2 - "8:00" tai D2 - 8/24
Missä D2 = päivän tunnit - 1904
Excelin asetuksista voi muuttaa työkirjan käyttämään "1904-päivämääräjärjestelmää". Nyt Excel hyväksyy myös negatiivisen ajan laskemisen. Asetuksesta ei ole mitään haittaa jos kaikki ajanlaskut tapahtuu "työkirjan sisällä", eli et käytä linkkejä muiden työkirjojen päivämäärien kanssa.
Ohje Excel 2010: Tiedosto > Asetukset > Lisäasetukset. Vieritä kohtaan "Laskettaessa tätä työkirjaa" (katso samalla että valittuna on ko. työkirja) ja ruksaa kohta "Käytä 1904-päivämääräjärjestelmää". > OK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358